چطور در یک خانه جدید شروع به دکوراسیون کنیم؟

  شنبه، 19 مهر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چطور در یک خانه جدید شروع به دکوراسیون کنیم؟
اسباب کشی به یک خونه جدید خیلی هیجان انگیزه و یک فرصت جدید برای تغییر و ایجاد تنوع در زندگیه. لازمه این موضوع حتما این نیست که لوازم خونه رو تغییر بدیم. بلکه با کمی برنامه ریزی و خلاقیت، با...اسباب کشی به یک خونه جدید خیلی هیجان انگیزه و یک فرصت جدید برای تغییر و ایجاد تنوع در زندگیه. لازمه این موضوع حتما این نیست که لوازم خونه رو تغییر بدیم.

در هر خانه ای اتاق خواب یکی از قسمت های خیلی مهم است زیرا تقریبا یک سوم از شبانه روز شما در اتاق خواب می گذرد و شاید بتوان گفت که به اندازه قسمت پذیرایی و نشیمن اهمیت دارد و لازم است دکوراسیون اتاق خواب هم به گونه ای باشد که تمام موارد در جهت زیباتر شدن و چیدمان بهتر آن به کار گرفته شود.

اتاق خواب باید طوری چیده شود که اصلی ترین هدف آن یعنی به دست آوردن آرامش و استراحت کردن با قرار گرفتن در آن به دست آید و همه افراد از اتاق خواب به عنوان یک قسمتی از خانه یاد می کنند که قرار است در آن از همه تنش ها و دغدغه های روزانه خلاص شوند و انرژی از دست رفته در طول روز را دوباره به دست آورند و از خستگی ها رها شوند. تزیین اتاق خواب یکی از مهم ترین کارهایی است که برای یک دکوراسیون خوب باید به آن توجه کنید.

بهتر است در دیزاین اتاق خواب به نکات مختلفی مثل رنگ دیوارها و طرح پرده ها و فرش ها و کاغذ دیواری و قالیچه و سایر وسایل دقت کنید تا با برقراری یک هارمونی زیبا علاوه بر اینکه آرامش را در اتاق خواب به وجود بیاورید به زیباتر شدن خانه ها کمک کرده باشید.

با توجه به اینکه شما در چه خانه ای با چه متراژی زندگی می کنید و اینکه اتاق خواب شما چه میزان فضا دارد چیدمان اتاق شما می تواند متفاوت باشد. مثلا اگر در خانه های آپارتمانی کوچک زندگی می کنید و اتاق خواب شما یک فضای خیلی محدود و کوچکی دارد چیدمان متفاوتی نسبت به وقتی که در خانه ویلایی زندگی می کنید و اتاق خواب بزرگی دارید خواهد داشت.

معمولا چیدمان اتاق های کوچک کار دشوارتری است زیرا باید همه وسایل مورد نیاز در یک محیط کوچک طوری قرار بگیرد که علاوه بر زیبایی محیط شلوغ به نظر نرسد و آرامش از آن گرفته نشود.

بهترین جایی که در چیدمان اتاق خواب برای تخت خواب می توانید در نظر بگیرید این است که اگر اتاق شما پنجره دارد بهتر است تخت را در مقابل پنجره قرار دهید و برای رنگ دیوارها و روتختی بهتر است از رنگ های روشن و زنده استفاده کنید و اگر اتاق شما کوچک است بهتر است بیشتر از رنگ سفید استفاده کنید زیرا رنگ سفید باعث می شود خانه شما بزرگتر دیده شود و برای اینکه خنثی بودن محیط را بشکنید سعی کنید در کنار رنگ سفید از بالش های رنگی استفاده کنید تا فضا یکنواخت و کسل کننده هم نباشد.

اسباب کشی به یک خونه جدید خیلی هیجان انگیزه و یک فرصت جدید برای تغییر و ایجاد تنوع در زندگیه. لازمه این موضوع حتما این نیست که لوازم خونه رو تغییر بدیم. بلکه با کمی برنامه ریزی و خلاقیت، با...اسباب کشی به یک خونه جدید خیلی هیجان انگیزه و یک فرصت جدید برای تغییر و ایجاد تنوع در زندگیه. لازمه این موضوع حتما این نیست که لوازم خونه رو تغییر بدیم. بلکه با کمی برنامه ریزی و خلاقیت، با همون وسایل قبلی میشه فضای متفاوتی رو ایجاد کرد. در این مطلب به این موضوع میپردازیم که در یک خونه جدید چطور شروع به چیدن و مبلمان کنیم.

برای مبلمان خانه جدید خلاق و ایده پرداز باشید

در حال حاضر شما یه خونه خالی دارین و باید اون رو به شکلی زیبا مبلمان کنین. این خیلی مهمه که در خونه جدیدتون احساس راحتی داشته باشین و براتون خوشایند باشه. این موضوع هم خیلی به بزرگی و کوچکی خونه و لوازم گران قیمت مرتبط نیست و فقط باید کمی خلاق و ایده پرداز باشین. برای مبلمان خونه جدید نباید از خلاقیت واهمه داشته باشین و به هر ایده ای که به ذهنتون میرسه فکر کنین و بهش پر و بال بدین و امتحانش کنین. شاید واقعا منجر به یک اتفاق عالی بشه.

قبل از مبلمان خانه جدید، همه جا رو تمیز و مرتب کنید

یکی از نکات خیلی مهم برای مبلمان خانه جدید، اینه که خانه رو آماده کنین. برای چیدمان یک خونه، لازمه که اتاقها کاملا تمیز باشن و هیچ نوع کثیفی و رنگ رفتگی نداشته باشه. اگر خونه نو ساز باشه که کثیفی زیادی نداره، ولی اگر نو ساز نیست و قبلا استفاده شده، قبل از اینکه وسایلتون رو به خونه جدید منتقل کنین، اگر دیوار ها رنگ آمیزی مناسبی ندارن بهتره که یه فکری براش بکنین. اگر بودجه خیلی کمی دارین، یه سطل رنگ و قلمو بردارین و شروع به رنگ کردن کنین. اگر هم بودجه کافی دارید، پیشنهاد میکنم از کاغذ دیواری های مختلف و متنوعی که در بازار موجوده استاده کنین و یا هر مصالحی که دوست دارین. به تناسب رنگی که برای دیوارها انتخاب میکنین و لوازمی که در اون اتاق قرار میدین دقت کنین.در آشپز خونه هم به تمیزی کابینت ها و دیوار ها و شیرهای آب دقت کنین و اگر نیاز به ترمیم یا تمیزی داره و یا در کل خونه، هر نکته ای رو که میبینید و به نظرتون مهمه که رفعش کنین، انجام بدید.

خوب نگاه کنید و نکات مختلف رو یادداشت کنید

پیشنهاد دیگم اینه که یک دفترچه یادداشت بردارین و نکاتی که به ذهنتون میرسه یادداشت کنین. همه اتاقها رو دقیق بررسی کنین و لیستی از نکات مورد نظرتون و ایده هایی که به ذهنتون میرسه و همچنین پتانسیل هایی که هر اتاق داره تهیه کنین. این به شما کمک میکنه که کاملا مشرف به همه ویژگی های منزل جددتون باشین و با توجه به اونها، بهترین سلیقه رو برای چیدمانش به خرج بدید.بعد از دیدن و بررسی، گوشه ای بشینید و برنامه ریزی کنین که چه اتاقی چطور و با چه وسایلی چیده بشه. اینکه بهتره چه رنگی در اون غالب باشه و چه سبکی چیده بشه.برای مبلمان خونه جدیدتون، پیشنهاد میکنم همه اتاقها و کل خونه رو به یه شکل و یه رنگ در نیارید. چرا که این مساله باعث کسل و خسته کننده شدن خانه میشه. اینکه هر اتاقی یه رنگ و یه طرح داشته باشه و کیفیت منحصر به فردی داشته باشه باعث هیجان انگیز شدن خونه میشه و باعث شادابی میشه.

توصیه هایی کاربردی برای چیدمان منزل

1. وسایل اضافه را در اتاق استراحت قرار دهید :خانه را زیاد با وسایل شلوغ نکنید و فضا برای مانور قرار دهید. این خبر خوبی است برای افرادی که می خواهند از بودجه کم استفاده کنند و لازم نیست همه ی فضاهای خانه را با وسایل پر کنید. بودجه را صرف وسایل زیاد نکنید بلکه صرف وسایل با کیفیت کنید.

2. پوستر را در ارتفاع دست آویزان کنید :در گالری ها و موزه ها پوستر را در وسط و مرکز 57 اینچ تا 60 اینچ آویزان می کنند. (چشم متوسط انسانها سطح 57 اینچ می بیند.)

3. چطور وسایل را با فرش تنظیم کنید:سه راه تنظیم وسایل با فرش وجود دارد. فرش به اندازه کافی بزرگ باشد که همه سطح زمین را فرا بگیرد، این باعث می شود که منزل اشرافی تر بنظر بیاید. می توانید 12 تا 18 اینچ سطح زمین را خالی بگذارید. اگر شما اتاق کوچکی دارید پهن کردن یک فرش بهترین انتخاب است تا پهن کردن قالیچه های کوچک. فقط پایه های جلویی صندلی ها را روی فرش قرار دهید.

4. جلب توجه ایجاد کنید :جلب توجه شما می تواند یک هود زیبا در آشپزخانه باشد یا یک تکه هنری در اتاق نشیمن یا یک تابلو در اتاق خواب باشد. چیزهایی را انتخاب کنید که جلب توجه می کنند مثل :شومینه و چراغ چون با هم جلب توجه می کنند.

5. سوی دید را در نظر بگیرید :جلب توجه از هر اتاق به اتاق دیگر متفاوت است. بهترین گزینه برای جلب توجه درست کردن ورودی خانه است چون هر شخصی در ابتدا ورودی منزل را تماشا میکنند.

6. ویرایش وسایل :اگر وسایلتان با هم تطبیق ندارد از آن استفاده نکنید، آن را کنار بگذارید شاید جای دیگر به کار آمد، مثلا منزل خود را عوض کردید و به جای بزرگتر نقل مکان کردید.

7. مقیاس متفاوت : وسیله ای که در مغازه خوب بنظر می آید ممکن است در منزل شما مثل فیلی در یک اتاق باشد یا ممکن است خیلی کوچک باشد.بنابر این مقیاس خیلی مهم است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (327 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (155 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (111 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (54 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (26 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (8 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس