چطور کفش‌های سفید را تمیز کنیم؟

  دوشنبه، 09 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چطور کفش‌های سفید را تمیز کنیم؟
چگونه کفش سفید را تمیز کنیم؟ چطور جلوی زرد شدن لژ سفید کفش را بگیریم؟ و… چه کفش‌های آدیداس استن اسمیت دوست‌داشتنی را بپوشید، چه یک جفت از مدل‌های کانورس سفید رنگ را انتخاب کنید و چه سراغ یکی از آن مدل‌های 2750 سوپرگا بروید، وقتی کفش‌های سفید را برمی‌دارید، خیلی زود تمیز کردن کفش سفید مهم‌ترین دغدغه‌ی شما می‌شود.

چگونه کفش سفید را تمیز کنیم؟ چطور جلوی زرد شدن لژ سفید کفش را بگیریم؟ و… چه کفش های آدیداس استن اسمیت دوست داشتنی را بپوشید، چه یک جفت از مدل های کانورس سفید رنگ را انتخاب کنید و چه سراغ یکی از آن مدل های 2750 سوپرگا بروید، وقتی کفش های سفید را برمی دارید، خیلی زود تمیز کردن کفش سفید مهم ترین دغدغه ی شما می شود.

دختران خوش تیپ و پسرانی که به مد اهمیت می دهند از قدرت پنهان کفش های سفید باخبرند. آن ها خوب می دانند که یک جفت کتانی پارچه ای سفید می تواند برای هر استایل و موقعیتی یک معجزه باشد! اما چرا آن ها را انتخاب نمی کنیم؟ چون روش تمیز کردن کفش سفید را بلد نیستیم. اما با خواندن این مطلب از این به بعد با خیال راحت سراغ کفش و کتانی سفید خواهید رفت.

برای لکه های روغنی از شامپوهای ملایم استفاده کنید

در حال رد شدن از خیابان پایتان را روی یک لکه روغن می گذارید یا یک تکه سیب زمینی سرخ کرده روی کفش های سفید جدیدتان می افتد؟ این اتفاق ممکن است برای هرکسی پیش بیاید!به محض این که به خانه رسیدید از یک شامپوی ملایم، آب ولرم و مسواک یا یک دستمال کهنه استفاده کنید و به آرامی لکه را از بین ببرید.

مواد لازم برای پاک کردن و شستن کتانی سفید

به کمک مسواکی کهنه، آب گرم و صابون، لکه های سطح کفش را به آرامی بشویید. در اکثر موارد، این روش تا حد قابل قبولی به تمیزتر شدن کفش های سفید کمک می کند. اما اگر لکه های روی کفش بدقلق و مقاوم هستند، نگران نباشید چون هنوز گزینه های زیادی، مثل خمیردندان، سفیدکننده و جوش شیرین برای رهایی از شر لکه ها وجود دارد.

هرگز کفش ها و کتانی های سفید خود را داخل ماشین لباس شویی نیندازید. استفاده از ماشین لباس شویی ممکن است لکه ها را در مقابل شست وشو مقاوم تر کند. علاوه براین، استفاده از ماشین لباس شویی گاهی باعث آسیب های دائمی به کفش مثل پارگی، نخ کش شدن یا خرابی چرم یا پارچه کفش می شود. در صورت شستن کفش ها با ماشین لباس شویی، ممکن است کفش هایتان هرگز مثل قبل نشوند. پس بهتر است در این مورد دور ماشین لباس شویی را خط بکشید.

آیا استفاده از مایع سفیدکننده برای تمیز کردن کفش سفید مناسب است؟

پاسخ این سؤال مثبت است. اما باید بدانید که استفاده از مایع سفیدکننده بهترین راهکار برای تمیز کردن کفش سفید نیست. در صورت استفاده از سفیدکننده برای تمیز کردن کفش سفید باید آن را رقیق کنید. میزان سفیدکننده ای که باید برای تمیز کردن کفش سفید استفاده کنید بسته به جنس کفش متفاوت است. اکثر راهنماهای نگهداری از کفش توصیه می کنند که نسبت سفیدکننده به آب باید یک به پنج باشد. در صورت زیاده روی در استفاده از سفیدکننده، احتمال زردشدن کفش بیشتر می شود.

سفیدکننده های خانگی (سدیم هیدروکسید) خورنده و سمی محسوب نمی شوند، اما ممکن است تماس با آن ها موجب آسیب به چشم، ریه ها، دهان و پوست شود. پس حتما هنگام استفاده از سفیدکننده ها نکات ایمنی را رعایت کنید. از سفیدکننده در فضای باز و دارای تهویه مناسب استفاده کنید. احتیاط کنید که سفیدکننده با چشم ها و پوست تماس نداشته باشد.برای تمیز کردن کتانی های سفید با سفیدکننده، به آب، ظرف مناسب، مایع سفیدکننده، مسواک و پنجره یا وسیله تهویه مناسب نیاز دارید. در فضای باز مقدار کمی سفیدکننده را با حداقل پنج برابر آب مخلوط کنید. مسواک خود را به محلول رقیق شده آغشته کنید و، به کمک مسواک، روی کفش را با ملایمت تمیز کنید. بعد از اتمام کار، کفش ها را با آب گرم آب کشی کنید و اجازه دهید کفش ها به مدت چند ساعت در هوای آزاد بمانند و خشک شوند.

نحوه شستن کتانی سفید با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از موادی است که بسیاری از کارهای خانه را ساده تر می کند. جوش شیرین آچارفرانسه تمیزکاری است و استفاده از آن یکی از ترفندهای خودکفایی در شست وشوی کفش های سفید در خانه به حساب می آید. برای محکم کاری به کمی سرکه سفید هم نیاز دارید.برای تمیز کردن کفش های سفید، یک قاشق سوپ خوری آب گرم، یک قاشق سوپ خوری سرکه سفید و یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین را باهم ترکیب کنید تا مخلوطی خمیرمانند به دست آید. با کمک مسواکی کهنه، این مخلوط را روی سطح کفش بمالید. برای گرفتن نتیجه بهتر، مسواک را با حرکات دایره وار روی کفش بکشید. بعد از اینکه تمام سطح کفش به مخلوط آغشته شد، کفش را به مدت چند ساعت در معرض نور خورشید قرار دهید. پس از خشک شدن کفش ها، آنها را بتکانید و یا با کمک مسواکی تمیز، ترکیب جوش شیرین و سرکه را ازروی کفش ها پاک کنید. به احتمال زیاد، بعد از این کار کفش هایتان تمیزتر خواهند شد.

نحوه تمیز کردن کتانی سفید با خمیردندان

اشتباه نخواندید! خمیردندان فقط مخصوص سفید کردن دندان نیست و می توانید از آن به عنوان یک راهکار مؤثر برای تمیزکردن کفش های سفید استفاده کنید. برای تمیز کردن کفش های سفید، از خمیردندان بدون رنگ استفاده کنید، زیرا خمیردندان های رنگی لکه ای جدید بر لکه های کفش اضافه خواهند کرد. نکته مثبت استفاده از خمیردندان این است که شما می دانید این راهکار، برخلاف استفاده از سفیدکننده، تهاجمی نیست و احتمال آسیب به کفش های شما در این روش حدودا صفر است. درهرصورت، کفش هایتان از دهان و دندان هایتان مقاوم ترند.برای شست وشوی کفش و کتانی های سفید با خمیردندان، از خمیردندان غیرژلی سفید و مسواک استفاده کنید. با حرکات دایره وار خمیردندان را روی لکه های کفش بمالید. بعد از گذشت 10 دقیقه، به کمک یک حوله مرطوب، سطح کفش را پاک کنید و در صورت نیاز این کار را چند بار دیگر تکرار کنید

روش های نگهداری از کفش

وظیفه کفش محافظت و مراقبت از پا است و وظیفه ما انتخاب خوب و صحیح آن است. برای آنکه استفاده از این پوشش موجب آزار و ناراحتی پای شما نگردد، باید نکاتی را در انتخاب آن مورد دقت توجه قرار دهید.اگر به نکات زیر توجه کنید و آنها را رعایت کنید شما به مدت طولانی تری میتوانید از کفشهای خود استفاده کنید :
1 - کفش ها را بعد از هر بار پوشیدن، در معرض هوا قرار دهید.
2 - داخل آن روزنامه باطله بگذارید، این کار علاوه بر گرفتن رطوبت و عرق داخل کفش مانند قالبی شکل کفش را حفظ می کند.
3 - کفش ها را مرتباً از گرد و خاک پاک کنید و حداقل هفته ای یک بار واکسن بزنید.
4 - اگر کفش تان را شسته اید آن را کنار بخاری خشک نکنید زیرا حالت سفیدک و شوره زدن پیدا می کند. بدین منظور داخل آن را از روزنامه پر کنید و در محلی قرار دهید که در معرض هوا باشد تا کاملاً خشک شود.
5 - اگر پاشنه کفش سائیدگی پیدا کرده است قبل از آنکه کاملاً از بین رود، آن را تعمیر کنید.
6 - برای ایجاد درخشندگی و برق بیشتر، قبل از واکس زدن کفش های چرمی، کفش را با وازلین کاملاً چرب کنید و بعد واکس بزنید.
7 - برای پاک کردن لکه چربی از روی کفش چرمی، یک پارچه را به کمی استون آغشته ساخته و روی لکه چربی بمالید.
8 - اگر سطح خارجی کفش سائیده شده و واکس نمی گیرد، ابتدا تکه ای سیب زمینی خام روی آن بمالید و سپس واکس بزنید، کاملاً براق می شود.
9 - لکه های روی کفش سفید را با کمی محلول سفیدکننده (حاوی پراکسید) از بین ببرید.
10- اگر پوست روی کفش خراشیده شده است از مداد شمعی بچه ها کمک بگیرید. نوک مداد شمعی را روی قسمتی که کنده شده بمالید و بعد با یک پارچه لطیف و واکس بی رنگ روی آن را برق بیاندازید اثر خراشیدگی از بین می رود.
11- برای از بین بردن لکه قیر یا چربی از روی سطح کفش، به ویژه کفش های سفید، از استون استفاده کنید.
12- معمولاً در فصل تابستان، در اثر عرق پا روی کفش ها شوره یا سفیدک می زند.برای برطرف کردن آن از محلول آب و سرکه استفاده کنید. این محلول را با مخلوط کردن مقدار مساوی آب و سرکه به دست آورید و آن را با برس بر روی کفش بمالید.

در این مقاله، روش تمیز کردن کفش های مختلف آورده شده است. برای هر نوع کفش، توضیح مختصری برای روش خاص تمیز کردن آن داده شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان