ترفند های بی نظیر برای از بین بردن بوی بد مرغ در غذا

  سه شنبه، 22 شهریور 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
ترفند های بی نظیر برای از بین بردن بوی بد مرغ در غذا
مرغ یکی از غذاهای محبوب اغلب افراد است اما برخی به علت بوی بد مرغ از صرف این غذا اجتناب می کنند، با استفاده از چند روش می توان بوی بد مرغ را از بین برد. توجه شما را به نکات کاربردی که در ادامه اشاره خواهیم کرد جلب می کنیم. همراه ساعد نیوز باشید.

بسیاری از افراد به علت بوی نامطبوع مرغ از خوردن این غذا امتناع می ورزند اما ترفندهایی برای طبخ مرغ وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها بوی زهم مرغ را از بین برد و این غذا را دلپذیر کرد. اگر فرزند بهانه گیری دارید که به علت بوی مرغ، از خوردن آن خودداری می کند و یا مهمانی ویژه ای در راه دارید این ترفندها را از این بخش از نکات خانه داری ساعدنیوز بیاموزید و با آن غذای خود را خوشبو و خوشمزه کنید.

از بین بردن بوی مرغ

روش هایی برای از بین بردن بوی بد مرغ

در این مطلب می خواهیم شما را با ترفندهایی آشنا کنیم که بوی مرغ را با آن از بین ببرید اما نکته ای که در اینجا قابل اهمیت است این است که ابتدا باید در خرید مرغ دقت کنیم و مرغی را تهیه کنیم که رنگ پوست آن صورتی کم رنگ باشد زیرا تهیه مرغ های مانده که رنگ پوست زرد و کبودی دارند سلامت خانواده مان را به خطر می اندازد. بعد از خرید درست مرغ ، باید روش های زیر را بکار ببرید تا بوی معمول و زهم مرغ از بین برود.

  • قبل از پخت مرغ را ساعتی در سس یا آب لیمو بخوابانید.
  • برای از بین بردن بوی بد مرغ میتوانید در هنگام پخت آن را با گیاهانی مانند رزماری، سیر و پیاز طعم دار کنید.
  • هویج یکی دیگر از مواد غذایی است که موجب از بین بردن بوی زهم مرغ می شود.

هویچ

  • هنگام کباب کردن مرغ از علف لیمو استفاده کنید.
  • برای اینکه مرغ بوی خوبی بدهد هنگام سرخ کردن کمی زنجبیل روی آن بپاشید.
  • بهتر است موادی که مرغ را قبل از پخت در آن می خوابانید، سیر رنده شده زیادی داشته باشد.
  • شب قبل از پخت مرغ روی آن نمک بپاشید و در صافی قرار بدهی تا آب آن خارج گردد و سپس آن را خوب بشویید و با مقداری کره تفت دهید و مراحل پخت را تکمیل کنید.
  • 30دقیقه قبل از پخت تکه های مرغ را در آب لیمو، سرکه یا زردچوبه بخوابانید.
  • شما می توانید برای از بین بردن بوی بد مرغ در غذا از برگ بو و پیاز خرد شده استفاده کنید. برای این کار می توانید پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و کمی هم برگ بو به آن اضافه کنید تا بوی بد مرغ از بین برود. این بهترین روش برای از بین بردن بوی مرغ در کیک مرغ است.
  • یک روش معمول و ساده در طبخ مرغ که بوی نامطبوع آن را نیز از بین می برد این است که ابتدا مرغ را تکه تکه می کنیم و سپس دو عدد پیاز را رنده کرده با نمک و زعفران آب شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو مخلوط می کنیم. مرغ ها را در یک قابلمه می چینیم و مقداری از مواد را روی آن می ریزیم به همین روش ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس مقداری روغن اضافه و زیر قابلمه را کم می کنیم تا بپزد.
  • از بین بردن بوی زهم مرغ با ماست یکی از بهترین روش های از بین بردن بوی بد مرغ افزودن کمی ماست به آن است. یکی از کاربردهای ماست در آشپزی حرفه ای همین از بین بردن بوی بد مرغ و گوشت است. معمولا در این روش، مرغ با ماست و دیگر ادویه های دلخواه طعم دار شده و بعد از چند ساعت پخته می شود. علاوه بر طعم لذیذی که به خورد گوشت می رود و از بین بردن بوی بد مرغ، ماست می تواند بافت مرغ را هم تردتر کند.
  • برای از بین بردن بوی نامطبوع مرغ به آب آن در هنگام طبخ یک عدد سیب، 2 چوب دارچین، چهارعدد میخک، کمی زنجبیل و یک چهارم پیمانه سرکه اضافه نمایید.
  • اگر نسبت به بو و طعم حساسید و قادر به استفاده از موادی که ذکر شد نیستید، می توانید از چند تکه هویچ یا ساقه کرفس را هنگام پخت درون مرغ بیاندازید و بعد از اینکه این مواد بوی بد و هورمون ها و مواد مضر را جذب کردند، آنها را از درون ظرف خارج کنید و دور بریزید.
  • برای از بین بردن بوی نامطبوع مرغ و خوشمزه شدن مرغ از حداقل آب برای طبخ آن استفاده کنید و یا می توانید مرغ را داخل یک ماهیتابه دردار بگذارید و با حرارت ملایم بپزید تا به روغن بیفتد و به نوعی با آب و روغن خودش بپزد و سرخ شود و بعد همراه با پیاز سرخ کرده و ادویه ها آن را طعم دار کنید.
  • کرفس یک گیاه فوق العاده مؤثر برای از بین بردن بوی بد غذا و عطر و طعم بخشیدن به آن است. اضافه کردن کرفس خرد شده به مرغ در حال پخت می تواند طعم بهتری به مرغ ببخشد و بوی بد مرغ را از بین ببرد.
  • یک روش عالی برای درست کردن مرغ بدون بو مرینیت کردن مرغ با زردچوبه، نمک، فلفل و روغن زیتون است. تمام قسمت های مرغ را به این مواد آغشته کنید و به مدت ۲ الی سه ساعت در یخچال نگهداری کنید. سپس مرغ را با کمی رزماری، پیاز، ۱ یا دو حبه سیر، پوست پرتقال و پوست لیموترش روی شعله ملایم گاز بپزید.

ترکیبی بی نظیر برای از بین بردن بوی بد مرغ

روش بعدی که برای از بین بردن بوی این غذای خوشمزه می خواهم برایتان بگویم این است که می توانیم از یک عدد سیب، ۲ چوب دارچین، ۴ عدد میخک، مقدار کمی زنجبیل و یک چهارم پیمانه سرکه استفاده کنیم. طریقه استفاده از این مواد به این صورت است که باید هنگام پخت مرغ این مخلوط را به آب مرغ اضافه کنیم و خواهیم دید که بوی بد مرغ از غذای ما حذف خواهد شد.

ساده ترین روش از بین بردن بوی بد مرغ

ساده ترین روش برای از بین بردن بوی بد مرغ، استفاده از آب برای پختن مرغ است که کمک بسیار زیادی به خوشمزه تر شدن غذای شما می کند. هم چنین شما می توانید مرغ در حال پخت را داخل یک ماهیتابه دردار بگذارید و با حرارت ملایم شروع به پختن آن کنید تا با آب و روغن بپزد و صبر کنید تا مرغ سرخ شود. سپس باید با استفاده از پیاز و انواع ادویه مخصوص مرغ، مرغ را طعم دار کنید.

از بین بردن بوی مرغ در الویه

در تهیه الویه باید به نحوه پختن مرغ توجه ویژه داشته باشید چرا که ترکیب مرغ و سس مایونز در سالاد الویه باعث تشدید شدن بوی مرغ می شود. برای اینکه مرغ استفاده شده در الویه بوی زهم ندهد باید آن را با مواد و چاشنی های لازم بپزید. برای این کار بهتر است از سینه یا فیله مرغ استفاده کنید و در پخت آن حتماً از پیاز به اندازه کافی استفاده کنید. برای بهتر شدن بوی مرغ همچنین می توانید یک حبه سیر و مقداری فلفل دلمه ای نیز به مرغ اضافه کنید و بگذارید مرغ به خوبی بپزد. علاوه بر اینها می توانید از آویشن، برگ بو، هویج و آب لیمو نیز برای بهتر شدن طعم و عطر مرغ استفاده کنید. با رعایت این نکات مرغ بعد از مخلوط شدن با سس بوی زهم نمی گیرد.

سالاد الویه

از بین بردن بوی مرغ در سوپ

اگر در هنگام پختن سوپ مرغ متوجه شدید که مرغ بوی زهم می دهد، می توانید متناسب با سلیقه خود مقداری زنجبیل، زعفران، لیموعمانی یا آب لیمو، هویج، چوب دارچین یا دارچین به سوپ اضافه کنید و بگذارید حدود نیم ساعت جا بیفتند. علاوه بر این با اضافه کردن جعفری تازه به سوپ نیز می توانید بوی مرغ را تا حد زیادی برطرف کنید.

امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (57 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (42 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (42 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (39 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (36 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (33 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (32 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (30 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (27 نظر) اولین غذای "جان" پسر بهرام رادان که مامان مینا براش درست کرده+عکس/ نوش جونش (29 نظر) نگاهی به پذیرایی دلباز و شاهانه عمارت لاکچری علی دایی +عکس/ از فرش های ابریشمی تبریزبافت تا پیانوی کنسرتو مارک پتروف (24 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
حبیبی کام تو دُبِی! نقشه‌ای شوم برای کشاندن دختر ایرانی به مراکز فساد و فحشا! + فیلم
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!