ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه در خانه نمک رنگی بسازیم؟ + آموزش بازی با آن

  چهارشنبه، 23 آذر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه در خانه نمک رنگی بسازیم؟ + آموزش بازی با آن
برای جلوه دادن به یک سفره گاهی می توان از مواد ساده، مثل نمک استفاده کرد شما با ساختن نمک رنگی می توانید چیدمان جذاب در سفره یا کنار ظرف های میوه داشته باشید. رنگ کردن نمک ها آسان است و احتیاجی به مهارتی ندارد. هم چنین نمک رنگی برای ساخت کاردستی و سرگرم کردن کودکان می تواند هیجان انگیز و جذاب باشد. در ادامه ما به چگونگی ساخت نمک رنگی میپردازیم.

نمک رنگی طبیعی و مصنوعی درست کنید

یکی از مهمترین اصول خانه داری برای هر کدبانو داشتن سفره ای زیبا و تزئین شده است. تزئینات شامل میوه آرایی ، تزئین غذا ، چیدمان سفره و .... یکی از موارد جالب و هیجان انگیز قرار دادن نمک های رنگی و زیبا در کنار سفره و یا میوه است. رنگی کردن نمک نیاز به مهارت بالایی ندارد و با کمی تمرین می توانید نمک های معمولی در منزل را با استفاده از رنگ های خوراکی رنگ کنید و به میز غذا جلوه ای زیبا ببخشید. همچنین با نمک های رنگی میتوان بازیهای مختلفی با کودکان انجام دهید و آنها را سرگرم کنید ، اگر علاقه مند به درست کردن این نمک های زیبا و رنگی شده اید در این بخش از ساعدنیوز با ما همراه شوید. برای رنگ کردن نمک فقط به مقداری نمک ، رنگ خوراکی و گرما نیاز دارید.

پوستر نمک رنگی

روش اول: طرز تهیه ی نمک رنگی با رنگ خوراکی و طبیعی

مقداری نمک را داخل کاسه ای بریزید. سپس با چکاندن چند قطره رنگ خوراکی روی نمک ها ، سریع با استفاده از قاشق هم بزنید تا مخلوط شوند و به یکدیگر نچسبند. بعد از اینکه تمام نمک ها رنگی شدند ، روی یک سینی بریزید و تمام نمک ها را به صورت لایه ای نازک روی سینی پخش کنید. در مرحله آخر ، سینی را روی یک حرارت بسیار کم مانند بخاری قرار داده و مدام هم بزنید تا رطوبت نمک گرفته شود. بعد از خشک شدن می توانید در نمکدان ریخته و استفاده کنید. برای زیباتر شدن نمک ها می توانید از رنگ های مختلف استفاده نمایید. رنگ های طبیعی مانند آب سبزی ، آب شلغم ، آب آلبالو و ... می توانند جایگزین مناسبی برای رنگ های خوراکی باشند ، فقط توجه کنید که باید مقدار بسیار کمی از رنگ استفاده شود تا نمک در آن حل نشود.

روش دوم:رنگ کردن نمک با رنگ خوراکی مایع

  • برای این روش از رنگ خوراکی مایع استفاده کنید :ابتدا رنگ یا رنگ هایی که می خواهید با آن ها کار کنید را انتخاب کنید.
  • نمک را درون یک کیسه بریزید:
  • کمی رنگ مایع به نمک اضافه کنید :بهتر است که این کار را آرام آرام و به تدریج انجام دهید. یک قطره بریزید ، کمی صبر کنید و دوباره یک قطره اضافه کنید و تا جایی که خودتان فکر می کنید کافی است ، این کار را ادامه دهید. هرچقدر که قطرات بیشتری اضافه کنید ، رنگ شما بیشتر می شود.
  • هوای درون کیسه را با دقت فشار دهید ، بدون این که هیچ نمکی از آن بیرون بریزد :در آن را سفت مهر و موم کنید. یک دقیقه صبر کنید تا نمک بتواند تنظیم شود.
  • دوباره کیسه را پرس کنید :این کار باعث می شود که رنگ به کل نمک برسد. این کار را تا جایی ادامه دهید که تمام ذرات نمک رنگی شوند.
  • اکنون نمک اماده استفاده است :اگر حس کردید که نمک ها مرطوب هستند ، اجازه دهید که خشک شوند. خشک شدن آن ها با جریان هوا درون این کیسه ها به مدت چند ساعت امکان پذیر می باشد. اگر نمی خواهید که همان لحظه از نمک استفاده کنید ، می توانید آن را درون کیسه ای بریزید. این فرآیند را با هر رنگی که می خواهید امتحان کنید.

پوستر ساخت نمک رنگی

روش سوم :رنگ کردن نمک با رنگ خوراکی ژله ای

  • در این روش از رنگ غذا با بیس ژل استفاده کنید :باید از ژلی استفاده کنید که به سرعت خشک شود و هیچ مایعی از آن باقی نماند.
  • نمک را درون کیسه بریزید.
  • سپس ژل رنگ غذا را اضافه کنید :ژل را با استفاده از قاشق چوبی یا فلزی به انتهای یک چاقو اضافه کنید. هرقدر که شما را راضی می کند ، از این ژل به نمک اضافه کنید. رنگ ژل به مقدار کم هم رنگ قابل قبولی دارد ، پس نیازی به زیاده روی نیست.
  • کیسه را با دقت پرس کنید تا هوای درون آن خارج شود :در آن را محکم ببندید.
  • کمی کیسه را تکان دهید تا رنگ درون آن پخش شود :مطمئن شوید که تمام ذرات نمک به خوبی رنگ گرفته اند.
  • نمک رنگی شده با ژل به سرعت قابل استفاده می باشد :اما اگر نمی خواهید از آن استفاده کنید ، بهتر است که در یک کیسه مهر و موم شده بیاندازید.

روش چهارم :رنگ کردن نمک با گچ

  • از یک گچ با رنگ مورد علاقه خود انتخاب کنید :گچ ها می توانند رنگ های پاستلی و یا روشن داشته باشند.
  • محلی را که می خواهید در آن کار رنگ کردن را انجام دهید با مقداری کاغذ بپوشانید.
  • سپس کمی نمک را روی کاغذ بپاشید :مقدار نمک باید به اندازه نیاز شما باشد.
  • قطعه ای گچ را از بقل بردارید و به صورت رولی روی نمک ها بکشید :با انجام این کار، رنگ گچ به نمک اضافه می شود. تا جایی که نمک به رنگ مورد علاقه تان برسد ، این کار را انجام دهید.
  • با استفاده از یک قیف کاغذی کمی نمک رنگ شده با گچ را به داخل کیسه بپاشید و یا آن را در ظرفی ذخیره کنید.
  • اکنون نمک رنگی آماده استفاده است :می توانید آن را به هر مقدار که می خواهید ذخیره کنید. این فرآیند را تا جایی تکرار کنید که به رنگ مورد علاقه خود برسید.

با نمک رنگی، چه بازی هایی می توان با کودکان انجام داد؟

می توانید بازی های مختلفی با نمک رنگی انجام دهید. برای بازی باید نمک بیشتری را رنگ کنیم. البته می توان رنگ های مختلفی را استفاده نمود.

  1. برای فرم دادن به نمک ، میتوانید نمک را با کمی آب مخلوط کنید تا نرم شود و به راحتی شکل بگیرد. سپس این مخلوط را در قالب های مختلف بریزد تا شکل بگیرد بعد از چند لحظه ، قالب را روی صفحه برگردانید.
  2. یک کاغذ بزرگ و سفید را روی زمین پهن کنید. نمک های رنگی را پس از الک کردن روی کاغذ بریزید. با استفاده از نمک می توان نقاشی کنید.
  3. با چسب چوب روی یک مقوا یا کاغذ نقاشی کنید، سپس نمک را روی مقوا بریزید ، بعد از چند لحظه مقوا را تکان دهید تا نقاشی شما رنگی شود.
  4. با اضافه کردن ماشین های کوچک یا حیوانات پلاستیکی ، بازی های جدیدی انجام دهید ، مثلا روی نمک ها با اسباب بازی راه بروید و رد پای حیوانات و ماشین را ایجاد کنید.
  5. با نمک های رنگی آشپزی کنید. کمی از اسباب بازی های آشپزی را در اختیار کودک قرار دهید تا با مخلوط کردن نمک ها ، بایکدیگر غذا بپزید.
  6. با مشارکت خود فرزندان ، نمک رنگی درست کنید.
  7. با نمک بازی فوت فوتی انجام دهید. به این صورت که با یک نی ، نمک ها را فوت کرده و اشکال مختلف بسازید.

روش ساخت نمک های رنگی برای کاردستی و بازی

  • ابتدا نمک را درون یک ظرف پر کنید:این ظرف می تواند یک پارچ، کوزه، یک کاسه گود یا حتی پلاستیکی باشد.
  • کمی از رنگ مات و دلخواهتان را به نمک بیفزایید:
  • با یک قاشق یا هر وسیله مناسب دیگری، آن را هم بزنید:تا زمانی که رنگ کاملا با نمک مخلوط شود.
  • اجازه دهید به مدت یک شب بماند تا خشک شود:به همان اندازه که برای پروژه خود نیاز دارید ، رنگ های بیشتری بسازید که به این ترتیب، همه آن ها همزمان با هم آماده می شوند .
  • قبل از استفاده تست کنید :بررسی کنید که نمک قبل از استفاده در پروژه های صنایع دستی ، نقوش سنتی ، تدریس و غیره خشک شده باشد.

بنابراین نمک های رنگی با استفاده از رنگ های طبیعی و مصنوعی قابل درست شدن هستند که میتوان به سفره های زیبایتان رنگ و لعاب بیشتری بدهید. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه اری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (85 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (85 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (31 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (28 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (27 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (20 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم شیطنت بامزه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی با موش شدن وسط برنامه+عکس دامادی که شب عروسی از ماشین عروس پیدا شد و فرار کرد!+ویدیو/ ببین چیا ازش خواستن که فرار رو به قرار ترجیح داده نحوه محاسبه قیمت طلا در طلا فروشی سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ آیا خونریزی واژینال در بارداری خطرناک است؟ تعریف جالب رحمت پایتخت از سلطان غم احسان علیخانی: ملت را خنداند اما اشک ما را درآورد!+ویدیو رونمایی از ویلای لوکس و متراژبالای منوچهر هادی در لاهیجان+ویدیو/ اینجا تکمیل بشه چی میشه👌 لاغر شدن سریع: نکاتی برای کاهش وزن در کوتاه مدت رانندگی عجیب و هوش پران رضا داوودنژاد و امیر نوری با سرعت 190 در اتوبان/ از ماشین فقط آینه هاش مونده بود...+ویدیو تزئینات خانه ابدی آزاده نامداری با تاج گل و عکس در مراسم سالگردش/ حیف جوونیش+عکس ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! گریه های بی امان محمود احمدی نژاد در خانه پدری بعد از فوت پدرش و زیارت عاشورا خواندنش بر مزار پدر در صبح اولین روز بعد از دفن+ویدیو/ روحش شاد خلاقیت منحصر به فرد و جذاب یک عروس و دامادی ایرانی برای طراحی کارت عروسی به شکل کارت بانکی/ چقدر خوش ذوق+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طرحی پنجره با زاویه 45 درجه/ لامصب اصول مهندسی رو زیر سوال برد😂+عکس اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش تبریزی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ تو باید مدرس بازاریابی میشدی😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از تیپ بامزه و نیمه لاکچری‌اش در کودکی/ برند می پوشیدیم مخصوصا جورابام😂+عکس میز عزای ساده و بدون تجملات پدر خوش تیپ نیوشا ضیغمی در منزلشان+عکس/ روحشون شاد نگاهی به لباس عروس و دسته گل رویایی بازیگران و سلبریتی‌ها؛ سوگل طمهاسبی، مینا مختاری،متین ستوده و...+عکس/ بنظرتون کدوم خوشگلتره😍 معرفی انواع درایر کمپرسور، هر آنچه که باید درباره آن بدانید گشت و گذار در قصری که صاحبش فقط یکسال در آن بود +عکس/ ماجرای قایق اژدها در بنای قاجاری آیا رابطه جنسی زنان را زیباتر می کند؟ تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... خلاقیت منحصر بفرد در طراحی لوستر پروانه ای برای خانه های ویلایی حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس کشف تاریخی تابوت آخناتون با چشم طلا متعلق به مصر باستان+عکس چهره برافروخته مادر زهره فکور صبور سر میز عزای دخترش در یک تالار مجلل/ حیف این زیبایی که رفت زیر خاک+عکس اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از پشت صحنه سریال در حاشیه/خودشون ترکیدن از خنده😂 رونمایی حمید هیراد از برادرزاده زیبا و نازش/ چه متن خاص و عاشقانه‌ای هم برای تولد عسل خانم نوشته+عکس نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند صحبت های خنده دار آقای قرائتی: چند وقت پیش یه نفر اومد بیت رهبری گفت من امام زمانم به سید علی بگو بیاد +ویدئو😂👌 لحظه ورود علی دایی به هتل در قرعه کشی جام جهانی 2018 و صحبت های شنیده نشده از شهریار/ پیش بینی بلد نیستم بکنم!! +فیلم شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ عکاسی خلاقانه ستاره سادات قطبی با ژست خاص و جالب/ اولین روز شناسنامه دار شدن شازده پسرش این مدلی ثبت شد+عکس ظاهر جذاب و زیبای وحید رهبانی، محمد سریال گاندو بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس اقدام باورنکردنی و خنده دار پیرمرد باحال در دوچرخه سواری با دوچرخه ایی مینیمال و اسباب بازی+ویدیو/ چرا من منتظر بودم هر آن بشکنه؟🤣 صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو گریه های تلخ مادر یسنا برای دختر گمشده اش+ویدئو/خدایا به دل مادرش رحم کن...
تیتر امروز   
نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست تغییر چهره و استایل یانگوم در خیابان که قابل شناسایی نبود! حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 گنج های خیالی رویای جویندگان زیر خاکی در نصف جهان پرواز جالب علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی با جت‌ اختصاصی و لوکس به‌ انگلیس+عکس باز شدن پای خورزو خان شب های برره مدیری به کنفرانس خبری جنجالی حمید مطهری در تبریز
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...