چگونه در خانه نمک رنگی بسازیم؟ + آموزش بازی با آن

  چهارشنبه، 23 آذر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه در خانه نمک رنگی بسازیم؟ + آموزش بازی با آن
برای جلوه دادن به یک سفره گاهی می توان از مواد ساده، مثل نمک استفاده کرد شما با ساختن نمک رنگی می توانید چیدمان جذاب در سفره یا کنار ظرف های میوه داشته باشید. رنگ کردن نمک ها آسان است و احتیاجی به مهارتی ندارد. هم چنین نمک رنگی برای ساخت کاردستی و سرگرم کردن کودکان می تواند هیجان انگیز و جذاب باشد. در ادامه ما به چگونگی ساخت نمک رنگی میپردازیم.

نمک رنگی طبیعی و مصنوعی درست کنید

یکی از مهمترین اصول خانه داری برای هر کدبانو داشتن سفره ای زیبا و تزئین شده است. تزئینات شامل میوه آرایی ، تزئین غذا ، چیدمان سفره و .... یکی از موارد جالب و هیجان انگیز قرار دادن نمک های رنگی و زیبا در کنار سفره و یا میوه است. رنگی کردن نمک نیاز به مهارت بالایی ندارد و با کمی تمرین می توانید نمک های معمولی در منزل را با استفاده از رنگ های خوراکی رنگ کنید و به میز غذا جلوه ای زیبا ببخشید. همچنین با نمک های رنگی میتوان بازیهای مختلفی با کودکان انجام دهید و آنها را سرگرم کنید ، اگر علاقه مند به درست کردن این نمک های زیبا و رنگی شده اید در این بخش از ساعدنیوز با ما همراه شوید. برای رنگ کردن نمک فقط به مقداری نمک ، رنگ خوراکی و گرما نیاز دارید.

پوستر نمک رنگی

روش اول: طرز تهیه ی نمک رنگی با رنگ خوراکی و طبیعی

مقداری نمک را داخل کاسه ای بریزید. سپس با چکاندن چند قطره رنگ خوراکی روی نمک ها ، سریع با استفاده از قاشق هم بزنید تا مخلوط شوند و به یکدیگر نچسبند. بعد از اینکه تمام نمک ها رنگی شدند ، روی یک سینی بریزید و تمام نمک ها را به صورت لایه ای نازک روی سینی پخش کنید. در مرحله آخر ، سینی را روی یک حرارت بسیار کم مانند بخاری قرار داده و مدام هم بزنید تا رطوبت نمک گرفته شود. بعد از خشک شدن می توانید در نمکدان ریخته و استفاده کنید. برای زیباتر شدن نمک ها می توانید از رنگ های مختلف استفاده نمایید. رنگ های طبیعی مانند آب سبزی ، آب شلغم ، آب آلبالو و ... می توانند جایگزین مناسبی برای رنگ های خوراکی باشند ، فقط توجه کنید که باید مقدار بسیار کمی از رنگ استفاده شود تا نمک در آن حل نشود.

روش دوم:رنگ کردن نمک با رنگ خوراکی مایع

  • برای این روش از رنگ خوراکی مایع استفاده کنید :ابتدا رنگ یا رنگ هایی که می خواهید با آن ها کار کنید را انتخاب کنید.
  • نمک را درون یک کیسه بریزید:
  • کمی رنگ مایع به نمک اضافه کنید :بهتر است که این کار را آرام آرام و به تدریج انجام دهید. یک قطره بریزید ، کمی صبر کنید و دوباره یک قطره اضافه کنید و تا جایی که خودتان فکر می کنید کافی است ، این کار را ادامه دهید. هرچقدر که قطرات بیشتری اضافه کنید ، رنگ شما بیشتر می شود.
  • هوای درون کیسه را با دقت فشار دهید ، بدون این که هیچ نمکی از آن بیرون بریزد :در آن را سفت مهر و موم کنید. یک دقیقه صبر کنید تا نمک بتواند تنظیم شود.
  • دوباره کیسه را پرس کنید :این کار باعث می شود که رنگ به کل نمک برسد. این کار را تا جایی ادامه دهید که تمام ذرات نمک رنگی شوند.
  • اکنون نمک اماده استفاده است :اگر حس کردید که نمک ها مرطوب هستند ، اجازه دهید که خشک شوند. خشک شدن آن ها با جریان هوا درون این کیسه ها به مدت چند ساعت امکان پذیر می باشد. اگر نمی خواهید که همان لحظه از نمک استفاده کنید ، می توانید آن را درون کیسه ای بریزید. این فرآیند را با هر رنگی که می خواهید امتحان کنید.

پوستر ساخت نمک رنگی

روش سوم :رنگ کردن نمک با رنگ خوراکی ژله ای

  • در این روش از رنگ غذا با بیس ژل استفاده کنید :باید از ژلی استفاده کنید که به سرعت خشک شود و هیچ مایعی از آن باقی نماند.
  • نمک را درون کیسه بریزید.
  • سپس ژل رنگ غذا را اضافه کنید :ژل را با استفاده از قاشق چوبی یا فلزی به انتهای یک چاقو اضافه کنید. هرقدر که شما را راضی می کند ، از این ژل به نمک اضافه کنید. رنگ ژل به مقدار کم هم رنگ قابل قبولی دارد ، پس نیازی به زیاده روی نیست.
  • کیسه را با دقت پرس کنید تا هوای درون آن خارج شود :در آن را محکم ببندید.
  • کمی کیسه را تکان دهید تا رنگ درون آن پخش شود :مطمئن شوید که تمام ذرات نمک به خوبی رنگ گرفته اند.
  • نمک رنگی شده با ژل به سرعت قابل استفاده می باشد :اما اگر نمی خواهید از آن استفاده کنید ، بهتر است که در یک کیسه مهر و موم شده بیاندازید.

روش چهارم :رنگ کردن نمک با گچ

  • از یک گچ با رنگ مورد علاقه خود انتخاب کنید :گچ ها می توانند رنگ های پاستلی و یا روشن داشته باشند.
  • محلی را که می خواهید در آن کار رنگ کردن را انجام دهید با مقداری کاغذ بپوشانید.
  • سپس کمی نمک را روی کاغذ بپاشید :مقدار نمک باید به اندازه نیاز شما باشد.
  • قطعه ای گچ را از بقل بردارید و به صورت رولی روی نمک ها بکشید :با انجام این کار، رنگ گچ به نمک اضافه می شود. تا جایی که نمک به رنگ مورد علاقه تان برسد ، این کار را انجام دهید.
  • با استفاده از یک قیف کاغذی کمی نمک رنگ شده با گچ را به داخل کیسه بپاشید و یا آن را در ظرفی ذخیره کنید.
  • اکنون نمک رنگی آماده استفاده است :می توانید آن را به هر مقدار که می خواهید ذخیره کنید. این فرآیند را تا جایی تکرار کنید که به رنگ مورد علاقه خود برسید.

با نمک رنگی، چه بازی هایی می توان با کودکان انجام داد؟

می توانید بازی های مختلفی با نمک رنگی انجام دهید. برای بازی باید نمک بیشتری را رنگ کنیم. البته می توان رنگ های مختلفی را استفاده نمود.

  1. برای فرم دادن به نمک ، میتوانید نمک را با کمی آب مخلوط کنید تا نرم شود و به راحتی شکل بگیرد. سپس این مخلوط را در قالب های مختلف بریزد تا شکل بگیرد بعد از چند لحظه ، قالب را روی صفحه برگردانید.
  2. یک کاغذ بزرگ و سفید را روی زمین پهن کنید. نمک های رنگی را پس از الک کردن روی کاغذ بریزید. با استفاده از نمک می توان نقاشی کنید.
  3. با چسب چوب روی یک مقوا یا کاغذ نقاشی کنید، سپس نمک را روی مقوا بریزید ، بعد از چند لحظه مقوا را تکان دهید تا نقاشی شما رنگی شود.
  4. با اضافه کردن ماشین های کوچک یا حیوانات پلاستیکی ، بازی های جدیدی انجام دهید ، مثلا روی نمک ها با اسباب بازی راه بروید و رد پای حیوانات و ماشین را ایجاد کنید.
  5. با نمک های رنگی آشپزی کنید. کمی از اسباب بازی های آشپزی را در اختیار کودک قرار دهید تا با مخلوط کردن نمک ها ، بایکدیگر غذا بپزید.
  6. با مشارکت خود فرزندان ، نمک رنگی درست کنید.
  7. با نمک بازی فوت فوتی انجام دهید. به این صورت که با یک نی ، نمک ها را فوت کرده و اشکال مختلف بسازید.

روش ساخت نمک های رنگی برای کاردستی و بازی

  • ابتدا نمک را درون یک ظرف پر کنید:این ظرف می تواند یک پارچ، کوزه، یک کاسه گود یا حتی پلاستیکی باشد.
  • کمی از رنگ مات و دلخواهتان را به نمک بیفزایید:
  • با یک قاشق یا هر وسیله مناسب دیگری، آن را هم بزنید:تا زمانی که رنگ کاملا با نمک مخلوط شود.
  • اجازه دهید به مدت یک شب بماند تا خشک شود:به همان اندازه که برای پروژه خود نیاز دارید ، رنگ های بیشتری بسازید که به این ترتیب، همه آن ها همزمان با هم آماده می شوند .
  • قبل از استفاده تست کنید :بررسی کنید که نمک قبل از استفاده در پروژه های صنایع دستی ، نقوش سنتی ، تدریس و غیره خشک شده باشد.

بنابراین نمک های رنگی با استفاده از رنگ های طبیعی و مصنوعی قابل درست شدن هستند که میتوان به سفره های زیبایتان رنگ و لعاب بیشتری بدهید. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه اری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (87 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (37 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (37 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (37 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (33 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (33 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (30 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (28 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!