چگونه یک کاناپه یا مبل کهنه و دست دوم را تمیز کنیم؟

  پنجشنبه، 17 آذر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه یک کاناپه یا مبل کهنه و دست دوم را تمیز کنیم؟
شاید برای خیلی از شماها پیش آمده باشد که لکه های سرسخت روی مبل شما را به زحمت انداخته و یا حتی با مبلمان کثیف روبرو شده باشید، زیرا این امر کاملا طبیعی است و مبل از جمله لوازم پرکاربرد و روزمره در خانه است. بنابراین با راهکارهای زیر می توانید مبلمان خود را با ساده ترین روش تمیز کنید. همراه ساعدنیوز باشید.

تمیز کردن کاناپه دست دوم:

اگر بودجه ی زیادی برای خرید مبلمان نو ندارید. حتی می توانید برای مغازه ی خود کاناپه ای دست دوم خرید کنید. هرگونه مبلمان وبهلسترد، مانند کاناپه های دست دوم، قبل از ورود به داخل خانه یا مغازه باید کاملا تمیز شوند. در غیر این صورت، به صورت ناخواسته میکروب، بو و آفت ناخواسته را وارد خانه خود کردید. علاوه بر این، اگر بچه یا حیوانات خانگی دارید، به خوبی می دانید که یک مبل چقدر سریع می تواند از جدید و نو بودن خارج شود و باید آن را تعویض کرد. بچه ها و حیوانات می توانند مبل های نو را لکه دار و کثیف کنند. اگر به دنبال بهترین روش برای تمیز کردن کاناپه ای هستید که کوچولوهایتان اغلب از آن استفاده می کنند، ابتدا یک تمیزکن کاناپه پارچه ای طبیعی را امتحان کنید. اینها روش های موثری برای سالم سازی و از بین بردن بو از یک کاناپه ی کثیف بدون پاک کننده های خریداری شده در فروشگاه هستند. اگرچه در لجبازی لکه هایی که با آنها کار می کنید، در بعضی موارد ممکن است لازم باشد به یک پاک کننده ی قویتر متوسل شوید. آنچه شما نیاز دارید :

  • جاروبرقی
  • برس مویی
  • جوش شیرین
  • سرکه
  • صابون کاستیل
  • آب گرم
  • اسپری حشره کش (اختیاری)
  • دستمال مرطوب ضد عفونی کننده (اختیاری)

مراحل تمیز کردن مبلمان و کاناپه های کثیف :

  • مبل را کاملا جارو بزنید: اولین قدمی که باید برای تمیز کردن مبلمان اجرا کنید، این است که تمام قسمت های مبل را کاملا جارو برقی بزنید. شاید لازم باشد این کار را چندین بار انجام بدهید.
  • مبل را ضد عفونی و پاک کنید: ممکن است بخواهید برای از بین بردن لکه ها یک تمیزکننده ی طبیعی بسازید. همچنین می توانید از تمیزکننده خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید. فقط برای اطمینان، ابتدا یک تکه ی کوچک از پارچه که دید نداشته باشد را تست کنید. که تمیز کننده به پارچه ی مبل شما آسیب نرساند. بعد، قسمت های غیر تودوزی را با یک ضد عفونی کننده قابل اعتماد پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که دستمال مرطوب یا اسپری انتخابی شما ماده ی سفید کننده ندارد زیرا این امر می تواند به چوب یا سایر قسمتهای غیر پارچه ای مبل آسیب می رساند. اگر مطمئن نیستید ابتدا یک نقطه کوچک را امتحان کنید. در این مرحله نگران ضد عفونی کردن پارچه نباشید. روند تمیز کردن این کار را انجام می دهد.
  • در صورت تمایل از اسپری حشره کش استفاده کنید: اگر کاناپه را دست دوم گرفتید، حتما اسپری حشره کش همه منظوره را به همه ی قسمت های آن بزنید. بهتر است این کار را قبل از آوردن در خانه انجام بدهید، زیرا آفات و حشرات می توانند در کاناپه ها و مبلمان قدیمی خانه بسازند بدون اینکه با چشم دیده شوند. بنابراین گوشه ها و حفره ها را با اسپری حشره کش همه منظوره که برای دفع و از بین بردن آفاتی مانند ساس، کک و کنه کار می کند، اسپری کنید. کاناپه را به مدت 24 ساعت در محلی با تهویه مناسب خارج از خانه بگذارید.

پوستر تمیز کردن مبل

  • بوها را از بین ببرید: بسیاری از بوها در کاناپه ها ناشی از باکتری و رطوبت بیش از حد است. جوش شیرین برای مقابله با هر دو مسئله کار خواهد کرد. با این حال، برای اطمینان ابتدا قسمت کوچکی از کاناپه که دید ندارد را تست کنید، که جوش شیرین به آن آسیب نرساند. بعد، مقدار زیادی جوش شیرین را روی تمام بخش های کاناپه بپاشید. با استفاده از برس مودار، جوش شیرین را به صورت لایه یکنواخت روی تمام سطوح مبل پخش کنید. اجازه دهید جوش شیرین برای چند ساعت به همین صورت باقی بماند، سپس آن را جارو برقی بکشید.
  • لکه های روی مبل و کاناپه را پاک کنید: اگر بعد از حمام جوش شیرین، کاناپه شما هنوز بو می دهد، با مخلوطی از سرکه سفید و آب روی سطح آن بپاشید. پس از خشک شدن محلول، بوی سرکه از بین می رود و بوهای دیگر هم باید از بین بروند. قبل از اقدام به لکه گیری روی کاناپه خود، نوع پارچه آن را مشخص کنید. برخی از مبل ها با روکش مبلی ساخته شده اند که آنقدر شکننده هستند که نباید خیس شوند. سایر موارد، مانند روکش های چرمی یا مصنوعی که ممکن است نیاز به توجه ویژه ای داشته باشند.

پوستر پاک کردن لکه روی مبل

محلول شگفت انگیز برای تودوزی های پارچه ای:

محلول سرکه و صابون، یک فنجان آب گرم، یک چهارم فنجان سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری صابون کاستیل را مخلوط کنید. اگر صابون کاستیل ندارید، از مواد شوینده مخصوص ظروف استفاده کنید. مخلوط را داخل یک بطری اسپری یا یک کاسه قرار دهید. محلول را در محل های لکه دار اسپری کنید و با مسواک یا برس بکشید. با استفاده از یک برس نرم یا پارچه ی نرم، محلول را به صورت دورانی روی مبل بکشید و سپس لکه را با یک پارچه ای تمیز و مرطوب پاک کنید. سعی کنید منطقه را بیش از حد اشباع نکنید. سپس آن را در هوای آزاد قرار بدهید تا کاملا خشک شود.

نکاتی برای تمیزتر نگه داشتن کاناپه ی خود

  • به طور مرتب جارو برقی کنید: برای جاروبرقی کاناپه هفته ای یکبار از برس و سری مخصوص روی جاروبرقی استفاده کنید.
  • از رول پرزگیر استفاده کنید: از رول پرزگیر برای از بین بردن موی حیوانات خانگی از روکش مبلمان استفاده کنید.
  • آن را بپوشانید: می توانید از پتوهای زیبا و نازک و یا پارچه روی کاناپه را بپوشانید. این کار باعث می شود که روغن بدن و تعریق بدن و یا مایعات دیگر به کاناپه نفوذ نکند.

نحوه ی از بین بردن لکه ها از روی مبل

از بین بردن لکه ها می تواند یک فرآیند آزمون و خطا باشد. اگر مشکل زیادی دارید، اجاره دستگاه فرشویی را در نظر بگیرید و از یک روکش، با کیفیت بالا و مناسب برای کاناپه ی خود استفاده کنید. اگر می خواهید با برخی از درمان های خانگی دیگر ادامه دهید، این موارد را امتحان کنید:

  • از بین بردن لکه ی مداد رنگی از روی مبل: اگر مورد شما لکه مداد رنگی دارد، با استفاده از یک پارچه مقداری اسپری WD40 روی لکه بمالید.
  • از بین بردن لکه ی جوهر از روی مبل: برای لکه های جوهر، یک پنبه را با الکل مالش دهنده اشباع کنید و به آرامی روی ناحیه بمالید.
  • از بین بردن لکه های زنگ زدگی از روی مبل: محلول آب لیمو و نمک، صابون ظرف ملایم و آمونیاک می تواند به شما در از بین بردن لکه های زنگ زدگی از مبلمان کمک کند.

بنابراین شما با مطالعه این محتوا مراحل تمیز کردن مبل را همراه با چند ترفند ساده و کاربردی فرا گرفته اید. اگر هنوز دست به کار نشده اید، اگر به تمام نکات مهم گفته شده درباره شستشوی مبلمان و تمیز کردن مبل دقت نمایید. خواهید دید که استفاده از این ترفندها چقدر نتیجه بخش و البته ساده است. امیدوارم از محتوای تمیز کردن مبل کثیف و کهنه نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (82 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (36 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (33 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (33 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (28 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (26 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (20 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!