چگونه لکه های ژلی ویتامین ها و روغن ماهی را بصور کامل رفع کنیم؟

  پنجشنبه، 17 آذر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه لکه های ژلی ویتامین ها و روغن ماهی را بصور کامل رفع کنیم؟
همان طور که می دانید قرص های ویتامین و روغن ماهی، حاوی مواد ژله ای رنگی هستند که هم رنگ دارند و هم چرب هستند. بنابراین اگر روی لباس، فرش و یا مبل شما بریزد به راحتی پاک نمی شود. به همین منظور ما راه حل هایی را برای تمیز کردن آن ها برای شما آورده ایم. همراه ما باشید.

چگونگی رفع لکه های ژلی ویتامین و روغن ماهی از روی لباس و فرش

کلاهک های حاوی ویتامین و روغن ماهی و سایر مکمل های سلامتی ممکن است برای رفاه حال ما مناسب باشند اما برای لباس های ما مناسب نیستند. اگر شما مجبور هستید که نیازهای روزمره خود را در جیب خود قرار بدهید تا از آن استفاده کنید - اما اگر فراموش کنید و آنها له شوند - لکه هایی روی لباس شما باقی می گذارند که در اینجا نحوه پاک کردن لکه ها آورده شده است. تقریباً تمام این محصولات حاوی رنگ های غذایی هستند که به آنها رنگ متمایز می بخشد. بنابراین، اولین مرحله حذف رنگ و سپس مقابله با هرگونه لکه روغنی پس از از بین رفتن رنگ است. برای پارچه های سفید، رنگی یا چاپی می توانید از همان روند حذف رنگ استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که از سفید کننده های اکسیژن دار استفاده کنید ، نه از سفید کننده های کلر! در صورت امکان، قبل از اینکه لباس ها را به طور اتفاقی روی حرارت زیاد خشک کنید، لکه ها را از بین ببرید. گرما فقط رنگ لکه ها را تنظیم می کند و پاک کردن آنها را دشوارتر می کند. یک محلول از سفید کننده مبتنی بر اکسیژن و آب خنک را مخلوط کنید. دستورالعمل های بسته بندی را در مورد میزان مصرف هر محصول، در هر گالن آب را استفاده کنید. وسایل لک شده را زیر آب کنید و اجازه دهید حداقل هشت ساعت خیس بخورند. لباس ها را چک کنید و اگر لکه های رنگ از بین رفته است، مثل همیشه لباس را بشویید. در صورت باقی ماندن، دوباره محلول سفید کننده اکسیژن را با آب مخلوط کنید و هشت ساعت دیگر خیس کنید، سپس طبق دستورالعمل های روی برچسب آن کار را انجام بدهید و لباس تان را بشویید. اگر بعد از، از بین رفتن رنگ، لکه های روغنی از روغن ماهی یا مکمل دیگری باقی مانده است، محل لکه دار را با کمی مواد شوینده مایع سنگین از بین ببرید. (از مارک های برجسته ی مواد شوینده مایع سنگین استفاده کنید که آنزیم کافی برای تجزیه روغن دارند) یا از پاک کننده ی لکه ی گریس استفاده کنید. مواد شوینده را با انگشتان خود یا با یک برس موی نرم به محل لکه شده بمالید و بگذارید پانزده دقیقه بماند، سپس با گرم ترین دمای آب توصیه شده برای پارچه، آن را بشویید. قبل از خشک شدن محل لک شده را بازرسی کنید و در صورت لزوم مراحل را تکرار کنید. اگر بوی بیش از حد شدید روغن ماهی وجود دارد، یک فنجان جوش شیرین به چرخه شستشو اضافه کنید. یا لباس را یک شب در محلول آب و جوش شیرین به میزان یک گالن آب و یک فنجان جوش شیرین خیس کنید.

پوستر روغن ماهی

رفع لکه های روغن ماهی و لباس های تمیز خشک

هنگامی که متوجه ترکیدن کپسول شدید، محل را با یک حوله یا پارچه کاغذی سفید تمیز کنید. سعی کنید لکه را سریع تمیز کنید و اجازه ندهید خشک شود. اگر تمیز کردن آن برایتان سخت است در اسرع وقت لباس تان را به خشکشویی بدهید. اگر از کیت خشک شوینده خانگی استفاده می کنید، حتماً قبل از قرار دادن لباس در کیسه خشک کن، لکه را با مواد پاک کننده لکه از بین ببرید. بیشتر این محصولات لکه رنگ را به طور موثر از بین نمی برند.

رفع لکه های ویتامین و روغن ماهی از فرش و اثاثه یا لوازم داخلی

گاهی کپسول، روی زمین می افتند، سعی کنید بدون اینکه آسیب ببیند آن را از روی زمین بردارید زیرا اگر آن را مالش بدهید و یا باز شود فقط روغن را به عمق فرش فرو می برد و لکه را بزرگتر می کند. روی لکه را نشاسته ذرت، جوش شیرین یا پودر تالک بپاشید تا روغن جذب شود. با استفاده از یک برس مویی نرم، پودر را روی فرش قرار دهید. اجازه بدهید حداقل پانزده دقیقه پودر روی لکه بماند، اگر یک ساعت بگذارید خیلی بهتر است، سپس جاروبرقی بزنید تا پودر پاک شود. طبق دستورالعمل محصول، لکه را با یک حلال تمیز کننده خشک پاک کنید. از یک پارچه سفید یا دستمال کاغذی تمیز استفاده کنید و تا جایی که دیگر روغن از فرش به پارچه منتقل نشود، آن را تمیز کنید. اگر حلال خشکشویی یا محصول تمیز کننده فرش ندارید، یک قاشق غذاخوری مواد شوینده مایع ظرفشویی را در دو فنجان آب داغ مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری آمونیاک خانگی اضافه کنید. لکه را با اسفنج پاک کنید و یا از برس نرم و آغشته به محلول تمیز کننده استفاده کنید. محلول تمیز کننده را با حوله ی کاغذی خشک جذب کنید تا لکه از بین برود. حتماً محل را با پارچه آغشته به آب ساده "شستشو" دهید تا باقیمانده صابون که باعث جذب خاک بیشتری می شود، از بین برود. مراحل تمیز کردن را تکرار کنید تا جایی که لکه ای باقی نماند. اجازه بدهید اجازه بدهید آن قسمت فرش به دور از گرمای مستقیم هوا خشک شود و سپس با جاروبرقی الیاف فرش را بلند کنید. در صورت منفجر شدن قرص روی کاناپه یا صندلی، از همان محلول های تمیز کننده و روش های توصیه شده برای فرش استفاده کنید. مراقب باشید که پارچه بیش از حد اشباع نشود زیرا رطوبت بیش از حد در آن می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد. اگر روکش مبلمان شما، ابریشمی است، برای اطلاعات بیشتر در مورد پاک سازی لکه ها با یک شرکت حرفه ای در زمینه تمیز کردن روکش مبلمان مشورت کنید.

پوستر تمیز کردن لکه روغن از فرش

رفع لکه کپسول ویتامین و روغن ماهی از روی لباس های مخصوص خشکشویی

وقتی متوجه ترکیدن کپسول ویتامین شدید، یک دستمال حوله ای کاغذی سفید یا پارچه را روی ناحیه لکه شده قرار دهید و بردارید. برای از بین بردن لکه کپسول ویتامین و روغن ماهی از روی لباس های مخصوص خشکشویی، بهتر است خودتان اقدامی انجام ندهید. در اولین فرصت ممکن لباس خود را به یک خشکشویی معتبر ببرید و همه اطلاعات مربوط به نوع لکه و زمان ایجاد شدن آن را در اختیار مسئولان خشکشویی قرار دهید. زمان را از دست ندهید چون یکی از مهم ترین فاکتورها برای لکه بری موفق از روی لباس، سرعت در عملکرد است. هر چه زمان بیشتری از ایجاد لکه روی لباس گذشته باشد، احتمال موفقیت آمیز بودن اقدامات لکه بری هم کاهش پیدا خواهد کرد. شاید سرتان خیلی شلوغ باشد و تصور کنید که این کار فوریت چندانی هم ندارد و به همین خاطر لباس لکه شده خود را به حال خود رها کنید و حتی یادتان برود که چه نوع لکه ای روی آن ایجاد شده. همین سهل انگاری می تواند به قیمت از دست رفتن لباس محبوبتان تمام شود. اگر وقت کافی برای مراجعه حضوری به خشکشویی را ندارید، از یک اپ خشکشویی آنلاین برای انجام سفارش های خشکشویی خود استفاده کنید و با این کار در یک چشم به هم زدن، لباس خود را در مکان انتخابی تان به مامور جمع آوری لباس ها تحویل دهید و بعد از اینکه کاملاً مطابق با سفارش شما تمیز شد و لکه بری آن به پایان رسید، لباس را حاضر و آماده در مکان مورد نظرتان تحویل بگیرید. در صورت تمایل، می توانید از وسایل خشکشویی خانگی هم برای ا بین بردن لکه کپسول ویتامین و روغن ماهی از روی لباس استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که برای این کار ابتدا باید از مواد لکه بر موجود در بسته برای لکه بری استفاده کنید و بعد لباس را در کیسه مخصوص خشک کن قرار داده و آن را در دستگاه خشک کن بیاندازید. نکته حائز اهمیت این است که بدانید، بسیاری از این مواد برای تمیز کردن لکه رنگ از روی لباس مفید نیستند و شما باید اطلاعات و تجربه بالایی در این زمینه داشته باشید تا موفق به لکه بری خانگی شوید.

بنابراین تقریباً تمام کپسول های ژلاتینی، حاوی رنگ خوراکی هستند. بنابراین، اولین مرحله از عملیات لکه بری از روی لباس به پاک کردن این رنگ ها مربوط می شود و بعد از آن باید به پاک کردن لکه روغنی از روی لباس پرداخت. برای تمیز کردن لکه رنگ از روی لباس های سفید، رنگی یا چاپی می توانید از روشی مشابه استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که حتماً از سفیدکننده اکسیژنه استفاده کنید و نه سفیدکننده حاوی کلر. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (87 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (37 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (37 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (37 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (33 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (33 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (30 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (27 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!