چگونه تیغ ژیلت را سه سوته تیز کنیم؟

  شنبه، 03 دی 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه تیغ ژیلت را سه سوته تیز کنیم؟
ژیلت یکی از وسیله های روزمره و کاربردی هست که بسیاری از آدمها هنگامی که ژیلت شان کند می‌شود دیگر از آن استفاده نمی‌کنند و آن را دور می‌اندازند ولی در اینجا ما شیوه تیز کردن تیغ ژیلت را به شما آموزش می‌دهیم. همراه ساعدنیوز باشید.

تیز کردن تیغ ژیلت

یکی از محصولات بهداشتی پرکاربرد که هم خانم ها استفاده میکنند و هم آقایان ژیلت اصلاح است. ژیلت ها انواع مختلف دارند. این روزها با توجه به وضعیت بد اقتصادی مردم نمیتوانند که پس از هر بار اصلاح ژیلت رو دور بیندازند علاوه بر اینکه خیلی از ژیلت ها چندبار مصرف هستند و میتوان آنهارا چندین بار استفاده کرد. اما مشکلی که برای ژیلت ها پیش می آید و باعث میشود که فرد استفاده کننده از اون خسته بشود و دور بیندازد ژیلت را، کند شدن تیغ ژیلت هست. زمانی که تیغ ژیلت کند میشود ممکن است پوست فرد رو بِبرد و اینکه باعث میشود فرد نتواند پوستش را به طور کامل و تمیز اصلاح کند. در این مطلب میخواهیم روش تیز کردن تیغ ژیلت رو به شما آموزش بدهیم تا بتوانند از آنها استفاده ی بهینه داشته باشند.

  • تمیز کردن و ضدعفونی ژیلت برای افزایش طول عمر آن : یکی از محصولات بهداشتی پراستفاده که هم خانم ها استفاده میکنند و هم آقایان ژیلت اصلاح است. ژیلت ها انواع گوناگونی دارند. این روزها با توجه به شرایط بد اقتصادی مردم خیلی ها برایشان مقدور نیست که بعد از هر بار اصلاح بخواهند ژیلت را دور بیندازند علاوه بر اینکه بسیاری از ژیلت ها چندبار مصرف هستند و میتوانند آنها را چندین بار استفاده کرد. ولی مشکلی که برای ژیلت ها پیش می آید و سبب می شود که فرد استفاده کننده از آن خسته شود و ژیلت را دور بیندازد، کند شدن تیغ ژیلت هست. هنگامی که تیغ ژیلت کند می شود ممکن است پوست فرد را ببرد و اینکه شود می شود شخص نتواند پوستش را به صورت کامل و تمیز اصلاح کند.
  • پیش از استفاده از ژیلت بدنتان را در حمام به مدت طولانی خیس نکنید: پوستی که بیش از اندازه خیس شده باشد و قدری متورم باشد آب را به آسانی جذب می کند و پوست نرم می شود. فقط یک یا دو دقیقه پیش از استفاده از تیغ های ژیلت صورت یا بدن خود را خیس کنید.
  • ژیلت را با فشار روی پوستتان نکشید: ژیلت زنانه ای که جنس و کیفیت خوبی داشته باشد، به گونه ای ساخته شده که به آسانی و با یک حرکت نرم روی پوست سر بخورد. و همینطور ژیلت ویژه آقایان با دارا بودن قسمت صابونی به آسانی بروی پوست میلغزد تا از بریدگی و از صدمه احتمالی پیشگیری کند.
  • جهت حرکت ژیلت خیلی مهم نیست: محصولات جدید ژیلت طوری طراحی شده اند که می توانید آن ها را در هر جهتی که راحت هستید بکشید. هرچند به دلیل نامنظم بودن رشد مو و برای این که بدن کاملاً تمیزشود، باید ژیلت را در جهات گوناگونی بکشید.
  • برای استفاده از ژیلت پوستتان را مرطوب کنید: پوست پاهایتان نسبت به پوست صورت، پشت یا کمرتان دارای غدد چربی کمتری است، پس برای داشتن پوستی سالم باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. اول این که بعد از استفاده از ژیلت، برای پیشگیری از اصطکاک و کشیدگی پوست، باید آن را مرطوب کنید. دوم این که برای حفظ لایه ی رویی پوست که تنها ۲ تا ۵ میکرون ( یک میلیونیم متر) ضخامت دارد، باید آن را چرب و مرطوب کنید. بنابراین برای حفظ و نگهداری از پوست، پس از استفاده از ژیلت، آن را حتماً مرطوب کنید.
  • بعد از هربار استفاده از ژیلت آن با مسواک تمیز کنید: بعد از استفاده از ژیلت فقط آن را با آب نشویید و بهتر است که از یک مسواک کهنه استفاده کنید و در جهت سمت پایین روی تیغه های ژیلت بکشید تا موهای ریز و جرم پوست و صابونی که گیر کرده دربیاید و کاملا تمیز شود. اگر بعد از هربار استفاده ژیلت را تمیز نکنید همین مو و جرم هایی که میان تیغ ها وجود دارد سبب به وجود آمدن جوش و آکنه و التهابات پوستی در سطح پوستتان می شود.

پوستر تمیز کردن موهای زتئد از ژیلت با مسواک

  • بعد از هر بار استفاده ژیلت را کامل خشک کنید: ژیلت اگر خشک نشود و آب روی سطحش بماند سبب زنگ زدگی می شود و همین زنگ زدگی لبه تیغ را میخورد و اگر از این ژیلت استفاده کنید سبب بریدگی پوست و بیماری های پوستی می شود. بنابراین پس از استفاده با یک پارچه نخی و تمیز آن را کامل خشک کنید. پس از خشک کردن ژیلت را داخل ظرفی از الکل قرار دهید چون الکل سبب تبخیر آب میان تیغ ها می شود و همینطور سبب ضدعفونی شدن ژیلت می شود. پس از این کار ژیلت را اصلا در حمام و یا جای مرطوب نگذارید و حتما در یک جای خشک قرار دهید.
  • روش تیز کردن تیغ ژیلت با پارچه جین: یک پارچه جین را با یک دست نگه داشته و با دست دیگر ژیلت را روی آن بکشید. چندین بار به جهت بالا کشیده و آنگاه برای چندین بار به جهت مخالف یا پایین بکشید. این تغییر جهت دادن در کشیدن باعث می شود که همه سطوح تیغ به صورت یکنواختی تیز شود. این کار نه هزینه بر است و نه وقت گیر و معمولا همه افراد نیز یک شلوار جین در منزل دارند تا با استفاده از آن بتوانند ژیلت خود را تیز کنند و استفاده بهتر و به صرفه از آن داشته باشند. پس از انجام این کار تیغ ژیلت شما کاملا تیز شده و می توانید برای چندین بار دیگر از آن استفاده کنید.

پوستر تیز کردن تیغ ژیلت با پارچه جین

  • تیز کردن ژیلت با فریزر: شاید برایتان غیر قابل باور باشد و با خودتان بگویید مگر میشود؟ ولی جالب است بدانید که با فریزر هم می شود تیغ ژیلت را تیز کرد ولی چطوری؟ بهتر است پیش از اصلاح ژیلت را ابتدا خوب تمیز کنید تا مو زیرش نباشد آنگاه ژیلت را داخل یک نایلون فریزر قرار دهید و در آن را به صورت کامل ببندید و گره بزنید و برای حدود 4 تا 5 ساعت داخل فریزر و یا فریزر یخچالتان قرار دهید. پس از گذشت این مدت ژیلت را بیرون بیاورید و خواهید دید که کاملا تیز شده است.

بنابراین دیگر با اعمال روش های فوق ژیلت های کند شده ی خود را دور نمی اندازید. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (87 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (37 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (37 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (37 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (33 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (33 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (30 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (27 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!