چگونه عکس های تکراری را در آیفون حذف کنیم؟+ 3ترفند شگفت انگیز

  سه شنبه، 03 مرداد 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
چگونه عکس های تکراری را در آیفون حذف کنیم؟+ 3ترفند شگفت انگیز
متاسفانه، سرویس های آنلاین و همگام سازی دستگاه منجر به ذخیره عکس های تکراری در کتابخانه های ما می شوند. ولی راه حل های نرم افزاری وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که عکس های تکراری را به سرعت و به آسانی حذف کنید. در این مقاله به چگونگی حذف عکس های تکراری در آیفون خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

حتما در گوشی شما هم عکس‌ها و فیلم‌های تکراری وجود دارند. فایل‌هایی که نه تنها باعث پرشدن بیهوده حافظه گوشی شما می‌شوند؛ بلکه پیدا‌کردن یک عکس یا فایل را هم سخت‌تر می‌کنند. به همین دلیل باید قبل از این که تعداد این عکس‌های تکراری بیش‌ازحد زیاد شود، برای حذف آن‌ها زمان بگذارید. خوشبختانه همیشه نیاز نیست که این فایل‌ها را به صورت جداگانه و دستی حذف کنید؛ بلکه راه‌های راحت‌تری هم برای این کار وجود دارد که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم. پس اگر به دنبال سریع‌ترین و راحت‌ترین ترفندها برای حذف عکس تکراری در آیفون خود هستید، با ما همراه باشید.

حذف عکسهای تکراری در ایفون با ios 16

ترفندها و تنظیمات کاربردی آیفون با عرضه هر نسخه از سیستم عامل ios کامل‌تر می‌شود. جدیدترین نسخه سیستم‌عامل‌ آیفون یعنی ios 16 هم قابلیت جالبی برای حذف عکس‌های تکراری دارد. با کمک این قابلیت می‌توانید بدون نیاز به نصب برنامه‌های جانبی روی گوشی، خیلی راحت عکس‌های تکراری را پیدا کرده و آن‌ها را حذف کنید. هنگامی که از این قابلیت استفاده می‌کنید، به صورت خودکار عکس‌های تکراری شناسایی و در پوشه‌ای به نام duplicate می‌شوند. شما می‌توانید تنها با کمک یک گزینه در بین این عکس‌ها بهترین را انتخاب و در گالری خود ذخیره کنید. با این کار، سایر عکس‌های تکراری همگی به پوشه Recently Deleted منتقل می‌شوند.

این عکس‌ها تا یک ماه هم‌چنان در این پوشه قرار دارند و بعد از این مدت از روی آیفون شما برای همیشه حذف خواهند شد. بنابراین، اگر در این بین احیانا عکسی به اشتباه پاک شود، تا یک ماه فرصت دارید که دوباره آن را بازیابی کنید. برای استفاده از این قابلیت باید قبل از هر چیز مطمئن شوید که نسخه سیستم‌عامل آیفون شما به‌روز است. برای این کار به تنظیمات گوشی خود مراجعه و به ترتیب گزینه‌های General و About را انتخاب کنید. در قسمت iOS Version نسخه سیستم‌عامل گوشی شما نوشته شده است. زمانی که از آپدیت‌بودن نسخه سیستم‌عامل خود مطمئن شدید، برای حذف عکس‌های تکراری مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • وارد photo شوید.

  • در قسمت پایین صفحه تب albums را انتخاب کنید.

  • پنجره‌ای جدیدی باز می‌شود. در قسمت Utilities این پنجره باید پوشه‌ای با عنوان Duplicates را ببینید. اگر این پوشه در گوشی شما دیده نمی‌شود، یعنی که برنامه photo نتوانسته هیچ عکس یا فیلم تکراری را پیدا کند. البته این دلیل نمی‌شود که روی گوشی شما چنین مواردی وجود نداشته باشد. معمولا عکس‌های مشابهی روی آیفون ذخیره هستند که از دید سیستم‌عامل آیفون مخفی می‌مانند.

حذف عکسهای تکراری در ایفون با ios 16

  • روی پوشه Duplicates ضربه بزنید. تمام عکس‌ها و فیلم‌های تکراری را در این پوشه می‌بینید.

  • برای حذف عکس تکراری در آیفون خود باید روی دکمه marge در بالای هر گروه از عکس‌های شناسایی شده ضربه بزنید. با این کار سیستم به صورت خودکار باکیفیت‌ترین عکس را انتخاب کرده و سایر نسخه‌ها را حذف می‌کند.

  • البته در نظر داشته باشید که احتمال خطای سیستم‌عامل در تشخیص بهترین عکس وجود دارد. پس قبل از انتخاب marge، برای اطمینان بیشتر، روی هر کدام از تصاویر ضربه بزنید تا آن‌ها را در ابعاد بزرگ‌تر مشاهده کنید. برای دیدن سایر اطلاعات مثل: زمان ثبت عکس، مکان و غیره هم می‌توانید انگشت خود را به سمت بالا بکشید.

  • برای انتخاب سریع‌ترعکس‌ها می‌توانید از گزینه select هم که در بالای صفحه دیده می‌شود، کمک بگیرید. با این گزینه می‌توانید در همان ابعاد کوچک روی عکس‌های موردنظر خود تنها یک ضربه بزنید تا انتخاب شوند.

حذف عکسهای تکراری در ایفون با ios 16

سریع‌ترین روش حذف عکس های تکراری برای ایفون

اگر تعداد عکس‌های تکراری ذخیره شده روی آیفون شما بسیار زیاد است و زمان کافی برای بررسی تک‌تک آن‌ها ندارید، می‌توانید آن‌ها را به یک‌باره حذف کنید. البته باید ios16 روی آیفون شما نصب باشد. در این صورت برای حذف عکس‌ تکراری در آیفون کافی است که:

  • برنامه Photo را باز کنید.

  • از نوار پایین صفحه گزینه albums را انتخاب کنید.

  • از بخش Utilities، روی پوشه duplicate ضربه بزنید.

  • در بالای صفحه select را انتخاب کنید.

  • حالا در سمت چپ و بالای صفحه گزینه select All ظاهر می‌شود که باید روی آن ضربه بزنید.

  • در نهایت روی گزینه marge در مرکز و پایین صفحه ضربه بزنید. با این کار تمام عکس‌های تکراری حذف می‌شوند و تنها باکیفیت‌ترین نسخه آن‌ها روی گوشی باقی می‌ماند.

نحوه حذف عکس های تکراری پشت‌سرهم گرفته شده‌

عکس‌برداری در حالت Burst Mode می‌تواند گالری آیفون شما را پر از عکس‌های تکراری کند. با تنظیم این حالت تا زمانی که انگشت خود را از روی دکمه شاتر برندارید، دوربین به صورت پی‌درپی و باسرعت بالا عکس‌برداری می‌کند. بسیاری از این عکس‌ها کاملا شبیه به هم هستند. بااین وجود، متاسفانه برنامه Photos نمی‌تواند به صورت خودکار این عکس‌ها را تکراری تشخیص دهد. بنابراین، برای حذف آن‌ها راه میان‌بری وجود ندارد و باید به صورت دستی آن‌ها را حذف کنید. برای این کار مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • برنامه Photos را باز کنید.

  • در منوی پایین روی albums ضربه بزنید.

  • در قسمت Media Types، گزینهBursts را انتخاب کنید.

  • در این قسمت تصاویر تکراری در ابعاد کوچک دیده می‌شوند. روی یکی از آن‌ها ضربه بزنید تا در ابعاد بزرگ‌تر نمایش داده شود.

حذف عکس های تکراری پشت‌سرهم گرفته شده‌

  • سپس دکمه select را در پایین صفحه انتخاب کنید.

  • حالا می‌توانید عکس‌ها را به سمت چپ و راست بکشید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

  • اگر دقت کنید، می‌بینید که برنامه Photos یک نقطه خاکستری رنگ در زیر برخی عکس‌ها قرار داده است تا برای انتخاب بهترین عکس‌ها به شما کمک ‌کند.

  • روی عکس‌هایی که به نظرتان بهتر هستند، ضربه بزنید تا انتخاب شوند. با این کار یک علامت تیک در گوشه سمت راست و پایین عکس‌ها ظاهر می‌شود.

  • حالا روی Done که در بالا سمت راست قرار دارد، ضربه بزنید.

  • یک منو روی صفحه نمایش داده می‌شود.

  • روی Keep Only --- Favorites ضربه بزنید تا فقط عکس‌هایی که انتخاب کردید، نگه داشته شوند. اگر هم تصمیم دارید، تمام عکس‌های متوالی را به صورت فایل‌های جداگانه نگه‌دارید، باید گزینه Keep Everything را انتخاب کنید.

حذف عکس های تکراری پشت‌سرهم گرفته شده‌

عکس‌هایی که انتخاب کردید، به گالری شما اضافه می‌شوند. بقیه عکس‌ها به پوشه Recently Deleted منتقل شده و تا 30 به صورت موقت در این پوشه قرار می‌گیرند. بنابراین، اگر نیاز دارید که خیلی سریع حافظه داخلی آیفون خود را خالی کنید، باید به سراغ این پوشه بروید و عکس‌ها را به صورت دستی حذف کنید.

استفاده از برنامه حذف عکس های تکراری آیفون

برنامه‌های زیادی برای حذف عکس در اپ استور پیدا می‌شوند. برای استفاده از بیشتر این برنامه‌ها باید هزینه اشتراک بپردازید؛ اما خوشبختانه اپلیکیشن‌های رایگان هم وجود دارند. Phone Cleaner for Media Files یکی از کاربردی ترین برنامه ها در گوشی آیفون است که خیلی سریع عکس‌های مشابه را شناسایی می‌کند. شما می‌توانید به صورت رایگان از این اپلیکیشن استفاده کنید. کافی است که آن را از اپ استور دانلود کرده و مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • پس از نصب باید اجازه استفاده از گالری را به برنامه بدهید.

  • زمانی که برنامه باز می‌شود، گروه عکس‌های تکراری را مشاهده می‌کنید که به صورت خودکار تشخیص داده شده‌اند.

  • روی هر کدام از عکس‌ها، آیکون سطل زباله دیده می‌شود. برای حذف عکس تکراری در آیفون کافی است که روی همین علامت ضربه بزنید تا تصویر موردنظر به سرعت پاک شود.

  • می‌توانید از گزینه AutoSelect هم کمک بگیرید که در سمت راست و بالای صفحه گزینه قرار دارد. با ضربه‌زدن روی آن از بین عکس‌های تکراری یکی انتخاب می‌شود که متاسفانه بهترین و باکیفیت‌ترین فایل نیست. در واقع، این برنامه از هوش مصنوعی برای تشخیص بهترین عکس استفاده نمی‌کند. بنابراین، بهتر است که خودتان به صورت دستی بین عکس‌ها مقایسه‌ای انجام دهید و بهترین فایل را نگه‌دارید.

  • در نظر داشته باشید که عکس‌های حذف شده در این برنامه هم به پوشه Recently Deleted در آیفون منتقل می‌شوند.

حذف عکس های تکراری پشت‌سرهم گرفته شده‌

چرا حذف عکس های تکراری در ایفون ممکن نیست؟

همان طور که گفتیم قابلیت شناسایی خودکار عکس‌های تکراری فقط در ios16 وجود دارد. بنابراین، اگر سیستم‌عامل آیفون شما به‌روز نباشد، نمی‌توانید پوشه duplicate و عکس‌های تکراری را در آیفون خود پیدا کنید. پس در اولین قدم، اگر آیفون 8 یا مدلی جدیدتر دارید، سیستم‌عامل آن را به ios16 ارتقا بدهید. برای این کار در قسمت General روی Software Update ضربه بزنید و منتظر بمانید تا سیستم عامل آپدیت شود. سپس مراحل گفته شده در ابتدای مقاله را پشت سر بگذارید. احیانا اگر با مشکل روشن نشدن گوشی آیفون بعد از آپدیت مواجه شدید، می‌توانید از راهکارهای مقاله لینک شده کمک بگیرید.

دلیل دوم حذف نشدن عکس‌های تکراری در آیفون می‌تواند iTunes باشد. اگر عکس‌های خود را با آی‌تونز همگام کرده باشید، نمی‌توانید عکس‌های تکراری خود را حذف کنید. در واقع، هرچه هم که عکس‌ها را از گالری آیفون پاک کنید؛ به محض این‌که دوباره گوشی را با iTunes همگام‌سازی کنید، دوباره تمام عکس‌ها برمی‌گردند. پس باید عکس‌های تکراری را از حساب iTunes خود هم حذف کنید.

چرا عکس‌ تکراری در آیفون ذخیره می‌شود؟

بسیاری از کاربران نمی‌دانند که سروکله عکس‌های تکراری چگونه در آیفون آن‌ها پیدا می‌شود. اگر شما هم این مشکل را دارید، باید چند مورد را بررسی کنید. اول این که در هنگام همگام‌سازی آیفون خود با مک یا iCloud باید مراقب گزینه‌ها باشید. برخی از این تنظیمات باعث کپی‌شدن عکس‌ها با فرمت‌های متفاوت در گالری می‌شوند. مثلا یک عکس را هم در فرمت HEIC و هم در فرمت JPG در آیفون شما ذخیره می‌کنند. علاوه بر این مورد، تنظیم دوربین روی Burst Mode هم باعث ثبت عکس‌های پی‌درپی می‌شود. این حالت نه تنها در برنامه دوربین فعال می‌شود، بلکه دکمه میان‌بری هم برای آن تعریف شده است. در واقع، اگر شما دکمه کم‌کردن ولوم صدای آیفون را فشار دهید، دوربین یک عکس می‌گیرد؛ اما اگر دکمه زیادکردن صدا را لمس کنید، حالت Burst فعال می‌شود. در این حالت دوربین در هر ثانیه ده عکس می‌گیرد. برای غیرفعال‌کردن این میان‌بر، باید سری به تنظیمات گوشی آیفون خود بزنید. سپس در قسمت Camera، گزینه Use Volume Up for Burst را خاموش کنید.

چرا عکس‌ تکراری در آیفون ذخیره می‌شود؟

سخن پایانی

بنابراین در این مطلب مراحل حذف عکس تکراری در آیفون با سیستم عامل ios16 را خواندید. هم‌چنین، روش حذف عکس‌هایی را که به صورت متوالی گرفته شده‌اند، مرور کردید. با برنامه Phone Cleaner for Media Files هم برای حذف عکس‌های تکراری آشنا دید. در نظر داشته باشید که تشخیص تکراری‌بودن عکس‌ها در این روش‌ها برعهده هوش مصنوعی است. پس نباید انتظار داشته باشید که بدون خطا عمل کند. احتمال این که برخی از عکس‌های مشابه از قلم بیفتند یا بهترین عکس‌ها به اشتباه انتخاب شوند، وجود دارد. پس اگر خیلی روی عکس‌های خود حساس هستید، بهتر است که وقت بگذارید و عکس‌ها را به صورت دستی حذف کنید. اگر برنامه‌ای با دقت بالا برای حذف عکس‌های مشابه در آیفون می‌شناسید، حتما آن را در بخش نظرات به ما و دیگران معرفی کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (178 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (98 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (97 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (78 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (66 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (37 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (23 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (24 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه سه شنبه 2 مرداد 1403
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت