چگونه اپل آی‌دی خود را حذف کنیم؟+ فیلم آموزشی

  یکشنبه، 29 مرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه اپل آی‌دی خود را حذف کنیم؟+ فیلم آموزشی
اکوسیستم اپل یکی از بهترین‌ها یا شاید بهترین اکوسیستم موجود در جهان است که به واسطه اپل ایدی کار می‌کند و دستگاه‌های مختلف اپلی شما به کمک اپل ایدی به یکدیگر متصل شده و اطلاعات را همگام سازی می‌کنند. اما اگر بخواهید هنگام فروش ایفون اپل ایدی را از روی گوشی حذف کنید باید چه کاری انجام دهید؟ در ادامه این مطلب به شما آموزش می‌دهیم.

برخی افراد به دلیل داشتن چندین حساب کاربری مختلف اپل، دچار سردرگمی می‌شوند و تصمیم به تجمیع آن‌ها در یک اکانت می‌گیرند. بعضی دیگر هم برای دور شدن از دنیای پرمشغله امروزی و تمرکز روی سایر جنبه‌های زندگی اقدام به حذف اپل ایدی می‌کنند. بدون در نظر گرفتن علت، اپل روش‌های گوناگونی را برای پاک کردن اپل آی‌دی در اختیار کاربران خود قرار داده است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته شده است.

عواقب حذف کردن اپل آی‌دی

اگرچه اپل کمتر از سایر رقبای خود مثل گوگل و مایکروسافت، داده‌های کاربران را جمع‌آوری می‌کند؛ اما همچنان حجم قابل توجهی از اطلاعات مشتریان را در اختیار دارد که ممکن است نگرانی‌هایی را پیرامون حفظ حریم خصوصی ایجاد نماید. حذف اپل ایدی علاوه‌بر مسدودسازی دسترسی به حساب کاربری، عواقب دیگری از جمله پاک شدن دائمی جزئیات مرتبط با اکانت هم دارد. در چنین حالتی دیگر اطلاعات موجود در سرویس‌های گوناگون اپل مثل اپ استور و آی‌تونز قابل مشاهده یا دانلود نخواهند بود.

همچنین پاک کردن اپل آی‌دی موجب از دست رفتن تمامی داده‌های ذخیره شده مستقیم توسط کاربر نیز خواهد شد که از میان آن‌ها می‌توان به تصاویر، ویدیوها، اسناد و سایر فایل‌های موجود روی فضای ابری آی‌کلاد اشاره نمود. حتی درخواست‌های پشتیبانی اپل ساپورت هم لغو خواهند شد؛ اما تاثیری بر درخواست‌های تعمیر یا سفارشات اپ استور نخواهد گذاشت. اشتراک‌های پولی مرتبط با حساب کاربری هم پس از به اتمام رسیدن دوره باقی مانده، لغو می‌شوند و دیگر امکان استفاده از آن‌ها توسط اپل آی‌دی وجود نخواهد داشت. البته مشترکین در طرح به‌روزرسانی آیفون همچنان به پرداخت هزینه برای دستگاه‌های خود ادامه خواهند داد.

حذف اپل ایدی روی محتواهای دیجیتال خریداری شده توسط کاربر هم تاثیر می‌گذارد. برای مثال دیگر امکان مشاهده فیلم‌ها و سریال‌های کرایه‌ای وجود ندارد یا نمی‌توان دوباره اقدام به دانلود بازی‌ها یا برنامه‌های دارای کپی رایت نمود. به همین دلیل اپل در هنگام شروع فرایند تاکید می‌کند که انجام این کار عواقب دائمی و برگشت‌ناپذیر برجای می‌گذارد. البته همه اطلاعات از جانب اپل پاک نخواهند شد و برخی داده‌ها مثل تراکنش‌های بانکی، گزارش‌های مالی یا هرگونه سند قابل ارائه به دادگاه همچنان باقی خواهد ماند. اگر با تمامی رخدادهای گفته شده مشکلی ندارید، می‌توانید به کمک روش‌های اشاره شده در ادامه مطلب اقدام به حذف اپل آی‌دی خود نمایید.

مراحل ضروری پیش از شروع

  • از تمامی داده‌های موجود روی سرویس ذخیره ابری آی‌کلاد نسخه پشتیبان تهیه کنید. این اطلاعات ممکن است به صورت مستقیم توسط شما ذخیره شده باشند یا مرتبط با عملکرد برنامه‌های موجود روی دستگاه‌های مختلف شوند.

  • تمامی محتواهای خریداری شده که از سیستم‌های مدیریت حقوق دیجیتال استفاده نمی‌کنند را پیش از پاک کردن اکانت، دانلود و ذخیره نمایید. این کار بیشتر برای فایل‌های موسیقی و ویدیوها اهمیت پیدا می‌کند.

  • اشتراک‌های پولی فعال خود را بررسی کنید. اگرچه چنین اشتراک‌هایی پس از به اتمام رسیدن دوره پرداخت، لغو خواهند شد؛ اما ممکن است بخواهید از برخی آن‌ها به صورت مستقل از اپل آی‌دی بهره بگیرید.

  • در تمامی دستگاه‌های متصل به اکانت، از حساب کاربری خود خارج شوید. پس از حذف شدن اپل آی‌دی دیگر نخواهید توانست از آی‌کلاد خارج شوید یا این که قابلیت Find My iPhone را غیرفعال سازید.

حذف اپل ایدی از آیفون

پیش از شروع کار بهتر است از تمامی داده‌های موجود روی آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید. در این روش دستگاه مورد استفاده از لیست وسایل متصل به اپل آی‌دی حذف می‌شود.

  • ابتدا برنامه تنظیمات (Settings) را روی آیفون باز کنید.

  • روی اپل آی‌دی خود در قسمت بالایی صفحه بزنید. اگر از حساب کاربری خارج شده باشید، برای حذف آن ابتدا دوباره باید وارد شوید.

حذف اپل ایدی از آیفون

  • در ادامه گزینه iTunes & App Store را انتخاب نمایید.

  • اکنون دوباره آدرس اپل آی‌دی خود در بالای صفحه را لمس کنید.

  • حالا گزینه View Apple ID را انتخاب کرده و در پنجره باز شده با درخواست تایید، موافقت نمایید.

  • سپس گزینه Remove this Device را بزنید که در پایین عبارت iTunes in the Cloud قرار گرفته است.

حذف اپل ایدی از آیفون

  • حالا کلید برگشت را بزنید تا به صفحه اصلی اپل آی‌دی بازگردید.

  • به انتهای صفحه اصلی اپل آی‌دی بروید و روی گزینه Sign Out بزنید.

  • رمز عبور اپل آی‌دی خود را وارد کرده و سپس جهت تایید روی گزینه Turn Off بزنید.

  • در نهایت دوباره Sign Out را زده و در پنجره پاپ آپ باز شده دوباره Sign Out را جهت تایید لمس کنید.

حذف اپل ایدی از آیفون

مدیریت دستگاه‌ها از طریق مرورگر

برای حذف کردن یک دستگاه متصل به اپل آی‌دی می‌توانید از طریق وب سایت اپل هم اقدام کنید. این روش معمولاً در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دسترسی فیزیکی به دستگاه مورد نظر وجود نداشته باشد.

  • ابتدا با تایپ آدرس AppleID.apple.com در مرورگر خود به صفحه اصلی اپل آی‌دی در وب سایت اپل مراجعه کنید.

  • آدرس و رمز عبور اپل آی‌دی مورد نظر را وارد کرده و سپس روی فلش قرار گرفته در سمت راست بزنید.

مدیریت دستگاه‌ها از طریق مرورگر

  • در صورتی که ورود دو مرحله‌ای را فعال کرده باشید، باید کد تایید دریافت شده را در کادر مربوط به آن وارد نمایید.

  • حالا روی دستگاهی که قصد حذف کردن آن از حساب کاربری را دارید، کلیک کنید و سپس از منوی باز شده گزینه Remove from account را انتخاب نمایید. در نهایت برای تایید فرایند دوباره گزینه Remove this iPhone را بزنید.

حذف کامل اپل ایدی

اگر می‌خواهید اپل آی‌دی خود را به صورت کامل و برای همیشه حذف کنید، باید از طریق مراجعه به صفحه اختصاصی این کار در وب سایت اپل اقدام نمایید.

  • ابتدا وارد صفحه حریم خصوصی اپل شوید و سپس نام کاربری و رمز عبور خود را جهت ورود به اکانت وارد نمایید. در صورتی که تایید دو مرحله‌ای را فعال کرده باشید، باید کد تایید را در کادر مربوطه بنویسید.

  • در زیر عنوان Delete your account روی گزینه Request to delete your account کلیک نمایید.

  • در صفحه بعدی از منوی کشویی نمایش داده شده، یک دلیل برای حذف اپل ایدی خود انتخاب نمایید و در نهایت برای ادامه کار روی گزینه Continue کلیک نمایید.

  • در صفحه بعدی هم پس از مطالعه موارد نمایش داده شده روی گزینه Continue کلیک نمایید.

  • تیک گزینه Deletion Terms & Conditions را زده و روی Continue کلیک کنید.

  • نحوه دریافت اطلاعیه مرتبط با حذف حساب کاربری را مشخص نمایید و دوباره Continue را بزنید. روش‌های قابل انتخاب شامل اپل آی‌دی متفاوت، آدرس ایمیل یا شماره همراه می‌شود.

  • کدهای دسترسی (access code) نمایش داده شده را یادداشت کرده و سپس Continue را بزنید.

  • حالا کدهای دسترسی قسمت قبلی را وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک نمایید.

  • آخرین تیک‌ها را زده و روی گزینه Delete account کلیک کنید.

  • در صفحه تایید درخواست، کلید Sign out را بزنید.

سخن پایانی

بنابراین فرایند حذف کامل اپل ایدی کاملاً خودکار صورت نمی‌گیرد و درخواست ارسال شده باید به تایید اپل برسد. به دلایل امنیتی، پس از بررسی درخواست، صحت آن باید توسط کاربر تایید شود. احتمال دارد کل فرایند گفته شده تا 7 روز طول بکشد. در بازه زمانی باقی مانده، حساب کاربری همچنان فعال خواهد بود و همچنین با ارائه کدهای دسترسی به پشتیبانی اپل، امکان لغو آن هم وجود خواهد داشت. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (199 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (72 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (33 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید
طلایی های کشتی در المپیک پاریس پول یک لندکروز صفر کیلومتر را جایزه خواهند گرفت +سند
کرایه اولین خانه اجاره‌ای رهبر انقلاب بعد از ازدواج در 25 سالگی/ 2 اتاقی که متعلق به یکی از فامیل های نزدیک ایشان بود
چگونه در شب‌های گرم تابستان راحت‌تر بخوابیم؟/ 10 ترفند طلایی و کاربردی برای خواب آرام
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
رونمایی سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود؛ «گلکسی رینگ» چیست؟
ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
چگونه یک عینک آفتابی خوب انتخاب کنیم؟
(ویدئو+ عکس)حادثه خطرناک برای رئیس جمهور در شب تاسوعا/هجوم مردم برای سلفی گرفت با مسعود پزشکیان دردسر ساز شد
(ویدیو) یادی بکنیم از تست بازیگری شاهکار امین حیایی در حضور سیروس الوند و خسرو شکیبایی/از اولش بهترین بوده، فقط ببین چجوری ادای خسرو شکیبایی رو هم رو‌در‌ روی خودش درمیاره
بیوگرافی و زندگی خصوصی الناز ملک، سیمای سریال زخم کاری و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بازیگر زن سریال پدر سالار: 3 همسر و 3 فرزندم را از دست داده‌ام+عکس
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
(ویدیو) زیباترین نگاه‌های عاشقانه پارسا پیروزفر و هدی زین العابدین، بهنام و ماهی سریال "در انتهای شب"/ سکانس پایانی سریال "در انتهای شب"
عکس زیبایی از نسرین مقانلو و همسر فوتبالیستش، کمال خلیلیان، در کنار پسر کوچکشان در امریکا
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت