ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه اسپرید شیت اکسل خود را همراه با تصویر پس زمینه چاپ کنیم؟+ فیلم آموزشی

  شنبه، 18 شهریور 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه اسپرید شیت اکسل خود را همراه با تصویر پس زمینه چاپ کنیم؟+ فیلم آموزشی
عموما وقتی یک شیت از اکسل را چاپ میکنیم فقط خانه هایی از جدول که دارای داده هستند در چاپ نمایش داده می شوند. باید بدانید که می توانیم به خانه های جدول در یک اکسل تصویر پس زمینه اضافه کرده و در هنگام چاپ نیز آن تصاویر را چاپ کنیم. در ادامه ساعدنیوز به این موضوع خواهد پرداخت. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

به صورت پیش فرض، وقتی یک اسپرید شیت اکسل را چاپ می‌کنید، تنها سلول‌هایی که دارای داده هستند چاپ خواهند شد. دیگر محتویات موجود در فایل عموما نادیده گرفته می‌شوند اما جالب است بدانید که می‌توان به سلول‌های اسپریدشیت پس زمینه افزود و آن را در هنگام چاپ نیز حفظ کرد. در این مطلب قصد داریم به چگونگی چاپ پس زمینه اکسل بپردازیم. البته برای اضافه کردن تصویر پس زمینه به فایل اکسل و از طریق گزینه Background افزودن پس زمیه به سادگی امکان پذیر است. اما پس از اضافه کردن این تصویر به سلول‌های دارای داده، امکان حفظ آن پس از چاپ وجود ندارد؛ در واقع اکسل این اجازه را با شما نمی‌دهد. برای این کار باید از حجم‌ها، تصاویر و رنگ سلول‌ها استفاده کنید تا محدودیت یاد شده را دور بزنید. مواردی که در مطلب پیش رو گفته می‌شود، در اکسل‌های نسخه 2016 و 2018 بررسی شده‌اند.

افزودن یک Shape

ساده‌ترین راه برای داشتن پس زمینه در اسپریدشیت اکسل این است که یک شیء یا آبجکت مثل Shape را به فایل خود بیافزایید تا تمام صفحه را بگیرد. سپس با افزودن شفافیت به آبجکت یاد شده، می‌توانید داده‌های موجود پشت آن را هم مشاهده کنید. همچنین امکان استفاده از فرمتینگ Picture Fill را هم دارید تا بتوانید یک تصویر را درون یک Shape ایجاد کنید. برای شروع، اسپریدشیت اکسل خود را باز کنید و تب Insert را از نوار بالای نرم افزار انتخاب نمایید. از آنجا گزینه Pictures یا Shapes را از بخش Illustration انتخاب کنید.

افزودن یک Shape

  • وقتی روی Shapes کلیک می‌کنید یک منو با گزینه‌های مختلف نمایش داده می‌شود. شکل مد نظر خود را انتخاب کنید؛ مثلا مستطیل یا مربع.

افزودن یک Shape

با استفاده از ماوس، شکل انتخاب شده خود را انتخاب کرده و آن را روی صفحه و داده‌های خود بکشید. پس از آن که شکل را ایجاد کردید، می‌توانید اندازه آن در پرونده خود را مشخص نمایید. پس از انتخاب اندازه مناسب برای شکل خود، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Format Shape را از منوی نمایش داده شده انتخاب کنید.

افزودن یک Shape

در منوی نمایش داده شده، فلش کنار گزینه Fill را انتخاب کنید تا یک زیر منوی دیگر نمایش داده شود. از منوی یاد شده امکان انتخاب رنگ را از بخش Color‌ خواهید داشت. حالا با تغییر اسلایدر (که در تصویر زیر مشخص شده) می‌توانید شفافیت تصویر را مشخص کنید (مقدار 75 درصد مناسب است).

افزودن یک Shape

تغییرات مد نظر شما به صورت خودکار اعمال می‌شود. پس از انجام کار می‌توانید منوی Format Shape را ببندید.

افزودن یک Image

با استفاده از گزینه Pattern Fill می‌توانید تصویر مد نظر خود را درون شکل ایجاد شده (همان Shape) داشته باشید. این موضوع به این معنیست که می‌توانید در واقع تصویر پس زمینه به اسپریدشیت اکسل خود بیافزایید.

پس از افزودن Shape و استفاده از ماوس برای رسم آن در صفحه اکسل خود (مراحل گفته شده در بالا) مطمئن شوید که بخش قابل توجهی از صفحه را پر کرده است. حالا روی Shape ایجاد شده کلیک راست کنید و گزینه Format Shape را انتخاب کنید.

روی فلش کنار گزینه Fill کلیک کنید و سپس گزینه Picture or Texture Fill را انتخاب کنید. برای افزودن تصویر خود گزینه Insert را بزنید.

افزودن یک Image

برای استفاده از تصویر موجود در کامپیوتر خود گزینه From a File را از منوی Insert Picture انتخاب کنید. گزینه Online Pictures به شما اجازه می‌دهد تا تصویر مد نظر خود را از طریق جستجوی Bing و به صورت آنلاین بیابید.

افزودن یک Image

حالا تصویر درون Shape قرار می‌گیرد. با استفاده از اسلایدر Transparency درصت و میزان شفافیت تصویر خود را مشخص کنید تا داده‌های موجود در پشت آن به خوبی نمایش داده شوند

افزودن یک Image

افزودن پس زمینه با استفاده از ابزار Fill Color

برای افزودن یک رنگ به همه سلول‌های درون اکسل به صورت همزمان، گزینه Ctrl + A را انتخاب کنید. سپس فلش گوشه سمت چپ را انتخاب نمایید.

افزودن پس زمینه با استفاده از ابزار Fill Color

تب home را انتخاب کنید و سپس آیکون Fill Color را بزنید. حالا رنگ مد نظر خود را انتخاب کنید؛ به یاد داشته باشید که این رنگ باید آنقدر روشن باشد که داده‌های موجود در اسپریدشیت شما قابلیت خواندن داشته باشد و پس از چاپ بتوان داده‌ها را مشاهده کرد.

افزودن پس زمینه با استفاده از ابزار Fill Color

تغییر محل قابل چاپ در اسپریدشیت اکسل

به صورت پیش فرض، اکسل هیچ یک از سلول‌های خالی را در محل قابل چاپ نمی‌آورد. اما شما قادر هستید که این حوزه از صفحه را تغییر دهید. بدون توجه به این که سلول‌ها خالی هستند یا نه.

  • برای انجام ایت کار، مطمئن شوید که در حالت Page Layout قرار دارید. آیکون Page Layout را از گوشه پایین سمت راست اکسل انتخاب کنید. این گزینه به شما اجازه می‌دهد که ستون‌ها و سطر‌هایی که در یک صفحه قابل چاپ خواهد بود را مشاهده کنید.

تغییر محل قابل چاپ در اسپریدشیت اکسل

  • تب Page Layout را از نوار بالای صفحه انتخاب کنید و سپس گزینه Page Setup را بزنید.

تغییر محل قابل چاپ در اسپریدشیت اکسل

  • روی تب Sheet کلیک کنید و سپس فلش رو به بالا در کنار Print Area را بزنید. با استفاده از ماوس بازه سلول‌هایی که قصد دارید در چاپ روی صفحه قرار بگیرند را مشخص کنید (می‌توانید سلول‌های خالی را هم در نظر بگیرید).

تغییر محل قابل چاپ در اسپریدشیت اکسل

  • برای اطمینان از این که سلول‌های مناسبی را انتخاب کرده‌اید به مسیر File > Print بروید تا بتوانید یک پیش نمایش از تصویری که پس از چاپ تحویل می‌گیرید را مشاهده کنید.

تغییر محل قابل چاپ در اسپریدشیت اکسل

اگر مثل تصویر بالا، سلول‌های انتخابی قادر به پر کردن صفحه نبود، می‌توانید با تکرار مراحل گفته شده در بالا و اعمال تغییر در آن‌ها، وضعیت صفحه را بهبود ببخشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (71 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (63 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (27 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (17 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم بعد از طلاق؛ این بار در قامت همکار و نه زن و شوهر! +عکس/ جوری نشستن که همدیگرو نبینن
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...