چگونه از فایل های پس زمینه دار اکسل پرینت بگیریم؟+ فیلم آموزشی

  دوشنبه، 29 خرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه از فایل های پس زمینه دار اکسل پرینت بگیریم؟+ فیلم آموزشی
به صورت پیش فرض، وقتی یک شیت اکسل را چاپ می‌کنید، تنها سلول‌هایی که دارای داده هستند چاپ خواهند شد. دیگر محتویات موجود در فایل عموما نادیده گرفته می‌شوند اما جالب است بدانید که می‌توان به سلول‌ های شیت پس زمینه افزود و آن را در هنگام چاپ نیز حفظ کرد. در این مطلب قصد داریم به چگونگی نحوه چاپ صفحه اکسل همراه با تصویر پس زمینه بپردازیم.

به صورت پیش‌فرض، وقتی شما اسپریدشیت‌‌های اکسل را پرینت می‌گیرید، پس زمینه آن نسخه پرینت شده نخواهد بود و روی جوهر تنها سلول‌ها و محتوای سند، نقش می‌بندد. اما شما می‌توانید این تنظیمات پیش‌فرض را تغییر دهید و کاری کنید که پس‌زمینه پرینت نیز بیفتد و ما در پست امروز، این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش پرینت فایل‌های اکسل به همراه پس‌زمینه

حتما می‌دانید که در برگه Page Layout اکسل، شما گزینه‌ی Background دارید و می‌توانید عکس یا رنگ به پس زمینه‌ی فایل خود اضافه کنید، اما این پس زمینه همانطور که گفتیم در پرینت نمایش داده نمی‌شود. شما باید از شکل‌ها، عکس‌ها و رنگ سلول‌ها دور کار استفاده کنید تا در نهایت به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید. این شیوه تنها در نسخه‌های جدید اکسل همچون 2016 و 2019 جواب می‌دهد و اگر از نسخه‌های قدیمی استفاده می‌کنید، متاسفانه نمی‌توانید به این شکل کار را پیش ببرید. همچنین آن‌ها که از مایکروسافت 365 استفاده می‌کنند نیز، می‌توانند از این طریق پس زمینه اضافه کرده و پرینت بگیرند.

سایز تصاویر را چگونه مناسب سازی نماییم؟

شما می توانید با استفاده از ماوس شکل مورد نظرتان را به اندازه ای بکشید تا سایز دلخواه شما -که همان اندازه خانه جدول است- به دست آید. همچنین می توانید یک رنگ را انتخاب نموده و شکل مورد نظر را رنگ کنید. یکی دیگر ازکارهایی که می توان انجام داد پر کردن شکل شما با یک تصویر است. در این حالت هم می توانید تصویر خود را از یک موتور جستجو، جستجو و انتخاب نمایید و هم از تصاویر دیگری که در سیستم دارید بهره بگیرید. در زمان چاپ با توجه به اینکه اکسل سلول های خالی را چاپ نمی کند می توانید یک یا چند شیت و یا منطقه خاصی را برای چاپ انتخاب نمایید. حالت Page Layout همه ی سلول ها حتی سلول های خالی را شامل می شود. می توانید قبل از چاپ پیش نمایشی از سلول هایی که قرار است چاپ شوند ببینید تا مطمئن شوید که انتخاب درستی داشته اید.

کاربرد قرار دادن تصاویر در اکسل چیست؟

هنگامی که میخواهید یک لیست از محصولات فروشگاهی یا تجاری با استفاده از اکسل آماده نمایید قرار دادن تصویر در صفحه چاپ اکسل کاربرد دارد. به جای کشیدن عکس ها و تنظیم کردن آن ها با خانه های جدول میتواند از روش دیگری استفاده نمایید. بدین ترتیب که طول و عرض مناسب را برای عکس وارد نمایید تا به درستی در جای خود قرار گیرد. همینطور می توانید دکمه alt را پایین نگه داشته و گوشه عکس را بکشید تا دقیقا در سلول مورد نظر قرار بگیرد.

اضافه کردن شکل (Shape)

راحت‌ترین راه برای درست کردن یک پس زمینه قابل پرینت، کشیدن یک Shape دور تمام تصویر است. برای شروع اکسل را باز کنید، به برگه Insert رفته و Shapes را انتخاب کنید.

اضافه کردن شکل (Shape)

  • حالا یکی از طرح‌هایی که در زیر برایتان مشخص کرده‌ایم را انتخاب کنید.

اضافه کردن شکل (Shape)

  • حالا با موس طرح را به دور کل صفحه بکشید. البته بعد از کشیدن نیز می‌توانید از کناره‌ها آن را کوچک و بزرگ کنید. بعد از این که اندازه Shape را درست کردید، روی آن کلیک راست کرده و به Format Shape بروید.

اضافه کردن شکل (Shape)

  • در بخش Fill که با آیکون سطل رنگ مشخص شده، Solid Fill را زده، رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید و transparency را روی 75 درصد تنظیم نمایید.

اضافه کردن شکل (Shape)

  • البته شما می‌توانید بعدا تمام این تنظیمات را تغییر دهید.

اضافه کردن عکس

خوشبختانه گزینه‌ای با عنوان Pattern Fill است که شما می‌توانید به وسیله‌ی آن، عکس را نیز به عنوان پس زمینه قرار دهید. دوباره از مسیر قبلی دور صفحه یک Shape بکشید و دوباره روی آن کلیک راست کرده و به Format Shape بروید. این بار در Fill، باید گزینه‌ی Picture or Texture Fill را بزنید و سپس عکس خود را آدرس بدهید.

اضافه کردن عکس

  • برای آدرس دهی از روی کامپیوتر، روی From a File زده و عکس خود را از روی کامپیوتر انتخاب کنید.

اضافه کردن عکس

  • بعد از این عکس خود را انتخاب کردید، دوباره Transparency را روی 75 درصد تنظیم کنید.

اضافه کردن عکس

اضافه کردن پس زمینه به وسیله‌ی ابزار Fill Color

  • برای انجام این کار، ابتدا اکسل را باز کنید و یک Ctrl+A بزنید یا این که روی مثلث گوشه‌ی تصویر که در عکس مشخص است کلیک کنید.

اضافه کردن پس زمینه به وسیله‌ی ابزار Fill Color

  • حالا به برگه Home رفته و روی آیکون Fill Color که برایتان مشخص کرده‌ایم بزنید و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. به همین ترتیب شما می‌توانید رنگی را برای پس زمینه انتخاب کنید.

اضافه کردن پس زمینه به وسیله‌ی ابزار Fill Color

تغییر محیط صفحه برای پرینت

به صورت پیش فرض اکسل سلول‌های خالی را پرینت نمی‌گیرد. اما شما می‌توانید تنظیم کنید که تمامی صفحات فارغ از پر یا خالی بودن پرینت شوند. این کار برای این که پس زمینه‌ای که تنظیم کردید به درستی بیفتد لازم است. برای این روی آیکون Page Layout در پایین صفحه کلیک کنید. به این ترتیب خواهید دید که چه نقاطی پرینت گرفته خواهند شد.

تغییر محیط صفحه برای پرینت

  • حالا به برگه Page Layout در بالای صفحه بروید و آیکونی که در تصویر می‌بینید را انتخاب کنید.

تغییر محیط صفحه برای پرینت

  • حالا در برگه Sheet، جلوی Print Area روی آیکون مورد نظر کلیک کرده و جایی که می‌خواهید پرینت گرفته شود را انتخاب نمایید.

تغییر محیط صفحه برای پرینت

  • در آخر از File > Print یک پیش نمایش از پرینت خود ببینید تا مطمئن شوید همه چیز درست است.

    تغییر محیط صفحه برای پرینت

سخن پایانی

بنابراین در مطالب فوق به پرینت فایل‌های اکسل به همراه پس‌زمینه پرداختیم. امیدوارم برایتان مفید واقع شده باشد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (543 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (520 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (344 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (212 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...