چگونه هتل مناسبی را در مشهد انتخاب کنیم؟

  یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه هتل مناسبی را در مشهد انتخاب کنیم؟
یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که باید قبل‌از سفر به مشهد بگیریم، انتخاب اقامتگاه است. شهر مشهد، به‌دلیل آنکه حرم امام رضا در آن قرار گرفته است، به‌عنوان جذاب‌ترین شهر مذهبی ایران شناخته می‌شود.

یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که باید قبل‌از سفر به مشهد بگیریم، انتخاب اقامتگاه است. شهر مشهد، به‌دلیل آنکه حرم امام رضا در آن قرار گرفته است، به‌عنوان جذاب‌ترین شهر مذهبی ایران شناخته می‌شود. این موضوع باعث شده تا برای سالیان زیادی توجه ها معطوف به این شهر شود. نتیجه آن ساخت‌وسازهای زیادی است که می‌توانید در این شهر مشاهده کنید؛ انواعی از هتل های لوکس و 5 ستاره، مراکز خرید مدرن و مراکز تفریحی دیگر. از طرفی برای زائرانی که می‌خواهند در هزینه‌های سفرشان صرفه‌جویی کنند هتل­هایی با بودجه کم‌تر نیز وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم که برای پیدا کردن بهترین هتل شهر مشهد قدم به قدم مراحلی را طی کنید تا نتیجه آن انتخاب هتلی باشد که متناسب با بودجه و علاقه شما است.

به بودجه خود توجه کنید

اولین نکته‌ای که برای انتخاب هتل در شهر مشهد باید به آن توجه کنید، میزان بودجه­تان است. برای سفر به این شهر مذهبی شما نیاز به مقداری کافی پول برای پرداخت هزینه‌های زیر دارید:

  • وسیله حمل‌ونقل

  • هتل

  • گشت‌وگذار در شهر مشهد

  • وعده‌های غذایی

  • تفریحات و ورودی جاذبه‌های گردشگری مشهد

  • سوغاتی

در هنگام کنار گذاشتن بودجه برای سفر به مشهد لازم است که تمامی این هزینه‌ها را در ذهن خود داشته باشید. در هنگام رزرو هتل نیز به این نکته توجه کنید که امکانات و خدمات هتل­های مشهد با یکدیگر فرق می­کند. هتل‌های مشهد را می‌توان از نظر میزان امکانات به 5 دسته زیر طبقه‌بندی کرد:

  • هتل‌های 1 ستاره

  • هتل‌های 2 ستاره

  • هتل‌های 3 ستاره

  • هتل‌های 4 ستاره

  • هتل‌های پنج‌ستاره

هرچه تعداد ستاره هتل بیشتر شود امکانات و خدمات آن بهتر می‌گردد و از طرفی هزینه اقامت به ازای هر شب در آن بالاتر می‌رود. در ادامه مثال­هایی را می­آوریم تا این تفاوت قیمت را بهتر ببینید.

هزینه اقامت به ازای هر شب برای هر بزرگسال در هتل پنج ستاره قصرالضیافه رکسان در اردیبهشت‌ماه 1403 معادل با 7 میلیون و 800 هزار تومان است.

هزینه اقامت در هتل سه ستاره فیروزه توس به ازای هر شب برای هر بزرگسال در این تاریخ معادل با 2 میلیون و 700 هزار تومان است.

همچنین هزینه رزرو هتل تک ستاره ترنم به ازای هر شب برای هر بزرگسال برابر با 1 میلیون 740 هزار تومان است.

امکانات هتل را مد نظر قرار دهید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام رزرو هتل مشهد باید به آن توجه کنید، امکانات و خدماتی است که آن هتل به مسافران ارائه می‌کند. همان‌طور که در بخش‌های پیشین مقاله گفتیم، با توجه به تعداد ستاره‌های یک هتل می‌توانید تا حدودی حدس بزنید که سطح امکانات و خدماتی که به مسافران خود ارائه می‌کند، چقدر است.

در ادامه امکانات و خدمات هتل 5 ستاره­ای که در بخش پیشین مقاله قیمت آن را بیان کردیم را مشاهده می‌کنید:

  • پارکینگ

  • رستوران

  • جکوزی

  • حمام سنتی

  • سونا خشک

  • تاکسی‌سرویس

  • رستوران فضای باز

  • خدمات اسپا

  • سالن بدن‌سازی

  • ترانسفور فرودگاهی

  • کافی‌شاپ

  • اینترنت در لابی

امکانات و خدمات ارائه‌شده در هتل 3 ستاره فیروزه توس مشهد نیز شامل آسانسور، کافی‌شاپ، پارکینگ، اینترنت در لابی، رستوران و چند مورد دیگر می‌شود.

هتل مشهد

همچنین امکانات هتل تک ستاره ترنم شامل تاکسی سرویس، پذیرش 24 ساعته، کافی شاپ و... می‌شود.

به فاصله هتل تا حرم دقت کنید

یکی از نکات مهمی که در هنگام رزرو هتل باید به آن توجه کنید، فاصله آن تا حرم امام رضا است. اگر دوست دارید در اکثر اوقات سفرتان در حرم امام رضا مشغول عبادت و راز و نیاز باشید، این نکته برای شما بیشتر از هر چیزی باید مهم باشد.

برخی از هتل‌های شهر مشهد، از هتل­های لوکس و 5 ستاره گرفته تا زائرسراهای معمولی فاصله مناسبی با حرم امام رضا دارند. به طور مثال می‌توان به هتل‌های زیر اشاره کرد:

هتل قصر الضیافه: در حرم امام رضا قرار دارد.

هتل مشهد

  • مهمان‌پذیر باستان: 1 دقیقه با حرم فاصله دارد.

  • هتل آپارتمان الزهرا: 1 دقیقه با حرم فاصله دارد.

  • هتل نگین پاسارگاد 4 ستاره که 2 دقیقه با حرم فاصله دارد.

  • هتل اطلس مشهد 4 ستاره که یک دقیقه با حرم فاصله دارد.

  • هتل آپارتمان ملل: با فاصله یک دقیقه تا حرم

  • هتل آپارتمان اصفهانی: با فاصله یک دقیقه تا حرم

در مجموع 15 تا از هتل‌های این شهر در فاصله کم‌تر از 3 دقیقه از حرم قرار دارند.

امکانات و قیمت هتل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید

یکی از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در هنگام رزرو اتاق در هتل­های مشهد انتخاب بهتری داشته باشید، امکان مقایسه خدمات و قیمت هتل‌های این شهر است. اگر بتوانید تعداد زیادی از هتل‌های مشهد را در یک صفحه و یک‌جا مشاهده کنید، مقایسه امکانات، خدمات و قیمتشان برایتان بسیار راحت‌تر می‌شود و در کمترین زمان ممکن می‌توانید مناسب‌ترین هتل را برای خود انتخاب کنید.

از مرجع معتبری برای خرید استفاده کنید

حتماً سعی کنید از وب‌سایتی خرید خود را انجام دهید که چندین هتل مختلف را در یک صفحه و یک‌جا به شما نمایش می‌دهد. وب‌سایتی که دارای مجوزهای لازم از ارگان­های دولتی است. بهترین گزینه وب‌سایت بازار آنلاین خدمات سفر (سفرمارکت) است. در این وب‌سایت می‌توانید انواعی از هتل‌های شهر مشهد، از 5 ستاره تا تک ستاره، را در یک صفحه مشاهده کنید.

به‌جای آنکه بخواهید به تک‌تک وب‌سایت‌های رزرو هتل مراجعه کنید با مراجعه به این بازار آنلاین می‌توانید یک لیست جامع از هتل‌های ارائه‌شده توسط چند ده وب‌سایت را در 1 صفحه مشاهده کنید. علاوه بر هتل می‌توانید بلیط پرواز مشهد را نیز در این وب‌سایت پیدا کنید.

یکی از مزیت‌های قابل‌توجه این وب‌سایت امکان فیلتر کردن نتایج جستجو است. بدین صورت شما می‌توانید هتل‌ها را بر اساس تعداد ستاره‌هایشان انتخاب کنید تا نتایج جستجو تنها هتل‌هایی را به شما نمایش دهد که مناسب با بودجه یا میزان امکانات و خدماتی است که توقع دارید.

جمع‌بندی

مسافرینی که قصد زیارت حرم امام رضا را در شهر مشهد دارند، همواره به دنبال بهترین اقامتگاه در این شهر می­گردند. اقامتگاهی که امکانات و خدمات قابل‌قبولی به آن‌ها ارائه کند و متناسب با بودجه آن‌ها باشد. در این مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم تا اطلاعات کلی درباره هتل‌های شهر مشهد به دست آورید تا در زمان رزرو اتاق بتوانید انتخاب هوشمندانه­تری داشته باشید. مثال‌هایی را از هتل‌های 5 ستاره، 3 ستاره و تک ستاره شهر مشهد آورده‌ایم تا با قیمت آن‌ها و خدماتشان آشنا شوید.

همچنین تعدادی از هتل­های نزدیک حرم را معرفی کردیم و در آخر یکی از بهترین شیوه‌های رزرو هتل را معرفی کرده‌ایم تا از طریق آن بتوانید در کمترین زمان ممکن انواعی از هتل‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و مناسب‌ترین را برای خود برگزینید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (158 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود