چگونه کیبورد بلوتوثی را به سیستم و گوشی وصل کنیم؟+ فیلم آموزشی

  پنجشنبه، 29 تیر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه کیبورد بلوتوثی را به سیستم و گوشی وصل کنیم؟+ فیلم آموزشی
کیبوردهای بلوتوثی یکی از انواع لوازمی است که در دنیای امروزه طرفداران زیادی دارد. کیبورد برای کسانی که با دنیای تکنولوژی ارتباط دارند، بسیار مهم است. کیبور بلوتوثی بدون استفاه از سیم به کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی و تبلت شما وصل شده و کار با دستگاه را برای شما بسیار راحت می‌کنند. در این مقاله به نحوه اتصال کیبور بلوتوثی به رایانه و گوشی خواهیم پرداخت.

کیبوردهای بلوتوثی یکی از انواع صفحه کلیدها هستند که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. این کیبوردها بدون استفاده از هیچ سیمی و از طریق امواج بلوتوث می‌توانند به لپ‌تاپ، کامپیوتر یا حتی تبلت و گوشی متصل شده و فرمان‌های کاربر را به آن‌ها ارسال کنند. در این مقاله قدم به قدم نحوه‌ی اتصال کیبورد بلوتوثی به کامپیوتر یا گوشی را آموزش خواهیم داد. همچنین در مورد مزایا ومعایب این صفحه کلیدها صحبت خواهیم کرد.

کیبورد بلوتوثی چیست؟

کیبوردهای دانگلی از یک گیرنده به نام دانگل بلوتوث که بسیار شیبه به یک فلش مموری است، برای اتصال به سیستم کمک می‌گیرند. این دانگل‌ها در یکی از پورت‌های USB سیستم قرار داده می‌شوند و به این ترتیب اتصال میان کامپیوتر و کیبورد را برقرار می‌کنند. در مقابل کیبوردهای بلوتوثی حتی از دانگل‌ها هم استفاده نمی‌کنند، بلکه از طریق امواج بلوتوث با سیستم پیر شده و دستور‌های را که با فشردن دکمه‌ها توسط کاربر صادر می‌شود به کامپیوتر، لپ‌تاپ یا گوشی ارسال می‌کنند.

کیبورد بلوتوثی

آموزش قدم به قدم اتصال کیبورد بلوتوثی به دستگاه‌های مختلف

اتصال کیبوردهای بلوتوثی برندهای مختلف کمی با یکدیگر در جزییات متفاوت هستند، با این وجود کلیات در همۀ روش‌ها یکسان است. برای مثال، ممکن است برخی از کیبوردها رمز داشته باشند که در این صورت در دفترچه راهنما حتما به رمز آن‌ها اشاره خواهد شد.

نحوۀ اتصال کیبورد بولوتوثی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ

  • ابتدا صفحه کلید بلوتوثی خود را روشن کنید و سپس دکمۀ اتصال آن را چند ثانیه فشار دهید تا آمادۀ برقراری ارتباط با کامپیوتر شده و اصطلاحا وارد حالت پیرینگ یا Pairing Mode شود. در این حالت که صفحه کلید در حال ارسال امواج بلوتوثی است، چراغ LED آن پشت سر هم خاموش و روشن می‌شود.

  • حال باید کامپیوتر را برای پذیرش ارتباط آماده کنید. برای این کار روی آیکون Bluetooth devices که در نوار پایین صفحه دسکتاپ یا روی صفحه وجود دارد، کلیک کنید و وارد منوی Show Bluetooth devices شوید.

  • اگر این آیکون را روی دسکتاپ خود پیدا نمی‌کنید، از طریق منوی Setting و سپس گزینۀ Devices اقدام کنید.

  • حال روی گزینۀ Add Bluetooth or other devices بزنید.

  • در پنجرۀ که مقابل شما باز می‌شود، گزینۀ اول یعنیBluetooth را انتخاب کنید.

  • مدتی صبر کنید تا کیبورد شما توسط سیستم شناسایی شود و سپس روی آن کلیک کرده و اتصال را برقرار کنید.

  • ممکن است در این مرحله به شما یک کد نمایش داده شود که باید آن را توسط کیبورد تایپ کرده وبا زدن دکمۀ Enter تایید کنید. همچنین امکان دارد که رمز عبور کیبورد از شما خواسته شود که باید پسوردی را که داخل دفترچه نوشته شده است، در این مرحله وارد نمایید.

نحوۀ اتصال کیبورد بولوتوثی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ

نحوۀ اتصال کیبورد بولوتوثی به تبلت یا گوشی

برای اتصال این دو دستگاه هم باید مراحل ساده زیر را طی کنید:

  • کیبورد خود را روشن و آن به حالت Pairing Mode منتقل کنید.

  • در قسمت تنظیمات گوشی خود، وارد بخش بلوتوث شده و آن را فعال نمایید.

  • منتظر بمانید تا کیبورد توسط دستگاه شناسایی و نام آن در لیست نمایش داده شود.

  • نام کیبورد خود را لمس کنید.

  • اگر کدی توسط گوشی یا تبلت نمایش داده یا از شما رمز عبوری درخواست شد، آن را توسط کیبورد وارد کرده و اینتر بزنید تا ارتباط به صورت کامل برقرار شود.

نحوۀ اتصال کیبورد بولوتوثی به تبلت یا گوشی

مزایای استفاده از کیبورد بلوتوثی

کیبوردهای بلوتوثی در مقایسه با همتایان خود یعنی صفحه کلیدهای سیم دار و وایرلس دارای مزایای زیر هستند:

  • برخلاف کیبوردهای سیم‌دار با مشکلاتی مثل مزاحم یا کوتاه بودن سیم مواجه نیستند. همچنین می‌توان با وجود چندین متر فاصله از سیستم باز هم از آن‌ها استفاده کرد. این موضوع برای مواقعی که قصد اتصال کیبورد به تلویزیون‌های هوشمند را دارید، بسیار کارآمد است.

  • برخلاف کیبوردهای دانگلی، بدون هیچ گیرنده‌ای به سیستم متصل می‌شوند. یعنی با معضل گم شدن دانگل روبرو نیستند. در صورتی که اگر گیرندۀ کیبوردهای دانگلی گم شد، دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

  • به علاوه نداشتن دانگل به معنی اشغال نکردن پورت USB سیستم است که در لپ‌تاپ‌های جدید که با کمبود پورت‌های یو اس بی مواجه هستند، یک نقطه قوت بزرگ به شمار می‌رود.

  • کیبوردهای بلوتوثی بهترین ابزار برای اتصال به گوشی‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند هستند، چرا که به راحتی با هر سیستمی که مجهز به بلوتوث است، هماهنگ می‌شوند.

معایب صفحه کلیدهای بلوتوث دار

با وجود این مزایا، صفحه کلیدهای بلوتوث دار معایبی هم دارند:

  • این صفحه کلیدها برای تأمین انرژی خود نیاز به باتری پیدا می‌کنند و می‌توان گفت که مصرف باتری بیشتری در مقایسه با کیبوردهای وایرلسی دارند.

  • اگر در محیط‌های شلوغ مثل دفترهای کار از این کیبوردها استفاده کنید، احتمال اینکه دچار تداخل امواجی با دیگر دستگاه‌های بلوتوثی شوند، زیاد است.

  • برخلاف کیبوردهای سیم‌دار و دانگلی به صورت plug and play راه‌اندازی نمی‌شوند و نیاز به تنظیمات اولیه برای برقراری اتصال دارند.

  • به طور کلی کیبوردهای وایرلسی و از جمله صفحه کلیدهای بلوتوثی دارای تاخیر ورودی هستند. یعنی مدت زمانی که طول می‌کشد تا فرمان صادر شده از فشردن یک دکمه را دریافت کنند، در مقایسه با کیبوردهای سیم‌دار بیشتر است. البته این تاخیر در حد میلی ثانیه است و برای کاربران معمولی تفاوتی ایجاد نمی‌کنند؛ اما، برای گیمرهای حرفه‌ای یا کسانی که به برد و باخت در بازی بسیار اهمیت می‌دهند، می‌تواند نتایج متفاوتی را رقم بزند.

سخن پایانی

بنابراین کیبوردهای بلوتوثی توسط امواج بلوتوث و بدون هیچ سیم یا گیرندۀ به سیستم متصل می‌شوند. برای اتصال آن‌ها کافی است که کیبورد را روشن کرده و در حالت پیرینگ قرار دهید و با فعال کردن بلوتوث گوشی یا سیستم منتظر نمایش نام کیبورد در لیست دستگاه‌ها باشید. سپس روی نام کیبورد کلیک کرده و کد یا رمز عبور خواست شده را توسط صفحه کلید وارد کنید و دکمۀ اینتر را بزنید. از جمله مزایای کیبوردهای بلوتوثی می‌توان به مواردی چون: عدم نیاز به گیرنده یا دانگل، بدون محدودیت فاصله گرفتن از سیستم، عدم اشغال پورت یو اس بی و غیره اشاره کرد. همچنین معایب این صفحه کلیدها استفاده از باتری و تاخیر ورودی است. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (264 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (128 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (106 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (104 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (41 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (35 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (27 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (15 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (14 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) دنبال ایده‌ای واسه مانتو خنک تابستونی؟/ کفتان گلدوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر باکلاس و خوش سلیقه‌ی بهرام رادان، با نخ طلایی/ رنگش بینظر و تکه
(تصویر) آیا تابحال سرود ملی ایران در زمان رضا خان پهلوی را شنیده اید؟/ سرود ملی که رنگ و بوی شعار الکی در آن دیده میشد!
(ویدئو) قطع شدن میکروفون مهران غفوریان موقع حرف مثبت18!/ حامد آهنگی داشت پاره میشد از خنده😂
(ویدئو) پشت صحنه دیدنی "فوق لیسانسه ها" با هنرنمایی هوتن شکیبا / بدون اختلاف بهترین پشت صحنه کمدی هست😂
(تصاویر) استایل شیک و مجلسی سعید راد در کنار نسرین مقانلو در مراسم عروسی ساره بیات
دلنوشته زیبای هدی زین العابدین برای نقش ماهی سریال در انتهای شب
(ویدیو+ تصاویر) چیدمان مینیمال و اروپایی خانه شاهرخ استخری و همسرش، سپیده بزمی‌پور، در تهران بعد از تغییر مبلمان/ چه آینه کنسول مدرن و شیکی👌
(عکس) دکوراسیون شیک و ایرانی پسند خانه‌ی مجلل الهه منصوریان، بانوی ووشوکار ایرانی/ میبینین پرده بنفش و صورتی چقدر با فرش کرم خونه خوشگل دیده میشه؟
(ویدئو) نحوه شکار موجودات مختلف توسط عقرب جرار/حیات وحش چه موجودات وحشتناکی داره
پربازدیدترین تصاویر از گریم حیرت انگیز صابر ابر در نقش پیرمرد 70ساله/ یادگار جنوب/ عمرا اگه بتونی بشناسیش؟!/ عشق دزدی صابر ابر
(عکس)تصویری از نوه ی بانمک رهبر معظم انقلاب در آغوش پر مهر پدربزرگشان/لباس سیدی بر قامت رهبر معظم انقلاب و نوه شان در روز عید غدیر خم
گورکن گرسنه‌ گنجی از سکه‌های روم باستان کشف کرد
عکس دیده نشده از سعید راد، میرزارضای سریال "گیلدخت"، در کنارفرزندان چشم‌رنگی‌ و نوه‌ی فوتبالیستش/ همه چیز درباره شغل و محل سکونت همسر، فرزندان سعید راد
(تصاویر) استوری تسلیت و همدردی بازیگران در واکنش به خبر درگذشت سعید راد/ از ساعد سهیلی و بهنوش طباطبایی گرفته تا پوریا پورسرخ و ویدیو غم‌انگیز و کاملا متفاوت پژمان بازغی
(ویدئو) مراحل خوفناک جراحی تغییر چهره که برای اولین بار در 2010 توسط تیمی از جراحان اسپانیایی روی مرد قربانی یک سانحه تیراندازی انجام شد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت