چگونه رمز اینستاگرام بدون رمز قبلی عوض کنیم؟+ فیلم آموزشی

  پنجشنبه، 11 خرداد 1402   زمان مطالعه 10 دقیقه
چگونه رمز اینستاگرام بدون رمز قبلی عوض کنیم؟+ فیلم آموزشی
حفظ امنیت در سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین، مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی نیاز به توجه مداوم کاربران دارد. یکی از معضلات اساسی در این زمینه، استفاده از رمزهای عبور ضعیف و قابل حدس است که افراد به صورت تکراری در پلتفرم‌های مختلف از آن‌ها بهره می‌گیرند. در ادامه ساعدنیوز به چگونگی تغییر رمز اینستاگرام بدون نیاز به رمز قبلی خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

اینستاگرام به عنوان رسانه‌ای که هم جنبه سرگرمی دارد و هم تجاری از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دنیاست. یکی از مواردی که در رابطه با این برنامه مطرح بوده و اتفاقاً کار ساده‌ای هم به نظر می‌رسد، تغییر پسورد است که در این محتوا کامل توضیح داده‌ایم چگونه رمز اینستا را عوض کنیم ، اما همین کار به ظاهر ساده ممکنست گاهی پرچالش شود! برای مثال اگر پسورد پیجی که مدت‌ها روی آن کار کرده‌اید را فراموش کنید، خصوصاً در پیج‌های بیزینسی یک ضرر بزرگ است.

اهمیت عوض کردن رمز اینستا

تا به حال شنیده‌اید که مثلاً اکانت یک چهره سرشناس هک شده باشد، یکی از دلایل این امر پسوردهای ضعیف و آسان است که راحت حدس زده می‌شود. رمز عبور یکی از لایه‌های امنیتی قوی برای شبکه‌های اجتماعیست که باید در حفظ آن نهایت دقت داشت. از سویی دیگر، زمانی که پسورد خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهیم، امنیت حساب خود را کاهش داده‌ایم. بنابراین، در چنین شرایطی تغییر رمز اکانت اینستاگرام ضرورت دارد و باید مدنظر قرار گرفته شود. اگر می‌پرسید چگونه رمز اینستامو عوض کنم ادامه مطلب را از دست ندهید.

انتخاب پسورد اینستاگرام

رمز عبور قوی کلمه یا عبارتی منحصر به فرد است که هکرها نمی‌توانند به راحتی آن را حدس بزند یا بشکنند. در اینجا به ویژگی‌های اصلی یک رمز عبور مطمئن و ایمن اشاره کرده‌ایم:

  • حداقل 12 کاراکتر باشد (هرچه طولانی‌تر، بهتر).

  • دارای ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، علائم نگارشی و علائم خاص باشد.

  • تصادفی و منحصر به فرد باشد (مثلاً شماره موبایل یا اعداد پشت سر هم نباشد).

در حالی که پیچیده بودن رمز امنیت آن را بهبود می‌بخشد، اما طول پسورد مشخصه کلیدی آن است. بهترین راه برای قوی کردن رمز عبور طولانی کردن آنست. به عنوان مثال به این دو رمز عبور نگاه کنید:

89&^598

ILoveMyCatLordStewart

در حالی که پسورد 89&^598 کاملاً تصادفی است، اما امنیت کمتری دارد. هکر یا برنامه شکستن رمز عبور می‌تواند 89&^598 را در حدود 44 ساعت حدس بزند، در حالی که کرک کردن ILoveMyCatLordStewart به 7 سال پردازش مداوم نیاز دارد! در ادامه ایده‌هایی برای تغییر رمز اینستاگرام و ساختن یک پسورد قوی و نفوذناپذیر را به شما یاد می‌دهیم:

روش 4 کلمه تصادفی

یکی از ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین ایده‌های رمز عبور قوی، کنار هم قرار دادن 4 کلمه یا بیشتر به ظاهر تصادفی است. فقط مطمئن شوید که:

  • رمز عبور حداقل 12 کاراکتر باشد.

  • کلمات هیچ جریان طبیعی و قابل حدسی نداشته باشند (مانند My Name Is Steven).

  • کلمات را با فاصله، نقطه گذاری یا علامت‌های خاص جدا کرده‌ باشید.

مثلاً: tehran 19kala shiraz – اینطور حفظش کنید: من تهران زندگی میکنم، در شرکت 19کالا کار میکنم و شیرازی هستم. یا Minnesota Airplane Boston Christmas (من در مینه سوتا زندگی می‌کنم اما هر کریسمس با هواپیما به بوستون برمی‌گردم)

مدت زمان لازم برای هک کردن چنین پسوردی: 2 میلیون سال!

از یک عبارت کامل استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید دنباله‌ای تصادفی از کلمات را به خاطر بسپارید، می‌توانید با یک جمله کامل رمز عبور بسازید. کلمات درون یک عبارت بهتر از کلمات تصادفی در کنار هم قرار می‌گیرند و به خاطر سپردن آنها هم راحت‌ترست، اما نباید یک جمله معروف را انتخاب کنید. مثلاً: You can actually use spaces in your password! یا Myboysareinthehighschoolbasketballteam یا I would prefer to go to Gryffindor pls یا یک عبارت دلخواه فینگیلیش

مدت زمان لازم برای هک کردن چنین پسوردی: 400 تریلیون سال!

از یک مخفف سفارشی استفاده کنید

می‌توانید از یک مخفف برای ایجاد یک رمز عبور به یاد ماندنی و در عین حال موثر استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید عبارت «پسر من در بیمارستان لیورپول در سال 2002 به دنیا آمد» را انتخاب کنید و حرف اول هر کلمه (Mswb@aLhi2002) را برای ایجاد یک رمز عبور محکم و آسان برای به خاطر سپردن انتخاب کنید. اگر این روش را انتخاب می کنید.

مدت زمان لازم برای هک کردن چنین پسوردی: 42 میلیون سال!

از طرح‌بندی صفحه کلید استفاده کنید:

استفاده از چیدمان صفحه کلید برای ایجاد یک الگوی سفارشی یکی دیگر از ایده‌های قوی رمز عبور اینستا است. به عنوان مثال، می‌توانید کلمه‌ای ساده را به خاطر بسپارید (مثل اسم خودتان) و سپس از کلیدهای بالا و سمت راست حروف استفاده کنید. مثلاً: P05r 0t 6u4 %9jye (“Lord of the Rings”) مدت زمان لازم برای هک کردن چنین پسوردی: 698 تریلیون سال!

چگونه رمز اینستا را عوض کنیم

یک فرمول ساده بسازید

شما می‌توانید یک فرمول سفارشی برای ایجاد یک رمز عبور قابل اعتماد بسازید. به عنوان مثال، می‌توانید هر عبارتی را انتخاب کنید و هر حرف را با حرف بعدی در الفبا جایگزین کنید (Cucumbers are tasty! -> Dvdvncfst bsf ubtuz). همچنین، می‌توانید حرف اول هر کلمه را از آهنگ مورد علاقه خود بردارید. شاید این پسورد عجیب و غریب به نظر بیاید، ولی دقیقاً این همان چیزیست که می‌خواهید!

مدت زمان لازم برای هک کردن چنین پسوردی: 762 تریلیون سال

از روش تعویض حروف استفاده کنید

هر عبارتی را بردارید و یک مصوت را با دیگری جایگزین کنید (مثلاً A با E). مثل همیشه، پسورد حداقل 12 کاراکتر داشته باشد و از یک عبارت تصادفی برای حداکثر محافظت استفاده کنید. مثال: “Every Monday, I wish it was Friday 🙁 ” -> Every Mondey, I wish it wes Fridey : (

مدت زمان لازم برای هک کردن چنین پسوردی: 307 تریلیون سال

از طریق برنامه اینستاگرام چطوری رمز اینستاگرام را عوض کنم ؟

  • ابتدا برنامه اینستاگرام را باز کنید.

  • در گوشه پایین سمت راست، روی آیکون حساب کاربریتان بزنید تا وارد پروفایلتان شوید.

  • در گوشه بالایی سمت راست، آیکون سه خط افقی را بزنید.

  • گزینه Settings را انتخاب کنید.

  • در صفحه تنظیمات گزینه Security را لمس کنید.

  • حالا اولین گزینه به نام Password را انتخاب کنید.

  • اکنون باید رمز عبور فعلی را همراه با پسورد جدید وارد کنید. در نهایت، برای ذخیره تغییرات در گوشی‌های آیفون روی گزینه Save و در اندروید علامت تیک را بزنید. ( معنی old password در اینستاگرام و یا current password یعنی پسورد قدیمی یا فعلی که قصد تغییرش دارید )

پوستر تغییر رمز اینستاگرام از طریق برنامه

چگونه از طریق سایت رمز اینستاگرام را عوض کنم ؟

  • برای تغییر رمز اینستاگرام از طریق گوگل وارد سایت اینستاگرام شوید.

  • در گوشه بالا سمت راست صفحه، روی آیکون حساب کاربریتان کلیک کنید.

  • از منویی که مشاهده می‌کنید، گزینه Profile را انتخاب کنید.

  • در کنار گزینه Edit Profile، روی علامت چرخ دنده کلیک کنید.

  • گزینه Change Password را انتخاب کنید.

  • ابتدا پسورد فعلی و سپس رمز جدید را وارد کنید.

برای ذخیره تغییرات گزینه Change Password را بزنید.

پوستر تغییر رمز از طریق سایت

تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی

اینستاگرام یک برنامه‌ی محبوب جهانیست که طرفداران بسیاری دارد؛ بنابراین امنیت آن از هر مورد اهمیت بالایی دارد. بی شک بارها پیش آمده که هنگام تغییر رمز اینستاگرام ، رمز آن را گم کرده و هرچه به مغزتان فشار آورده‌اید موفق نشده‌اید آن را به خاطر بیاورید. در این مواقع قطعاً می‌پرسید چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز ؟ خبر خوب اینست که با استفاده از شماره موبایل، ایمیل و مرورگر می‌توانید به تغییر رمز اینستا اقدام کنید. در ادامه به بررسی راهکارهایی برای تغییر پسورد اینستاگرام می‌پردازیم.

تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی

یک روش برای عوض کردن رمز اینستا از طریق خود نرم‌افزار است. اموزش عوض کردن رمز اینستا طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید.

  • روی گزینه Forgot your login details/ Forgot Password کلیک کنید.

  • در این مرحله برای ورود یا لاگین شدن پنجره‌ای باز خواهد شد که از طریق این پنجره شما می‌توانید از آپشن‌های ایمیل یا پسورد استفاده کنید.

  • باز هم ممکن است برای کاربران این سوال پیش آید که آیا عوض کردن رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی برای گوشی اپل فرق می‌کند؟ در پاسخ باید گفت که تغییر رمز اینستاگرام ایفون هم تفاوتی نمی‌کند و می‌توانید از همین روش‌ها برای تغییر پسورد اینستاگرام استفاده کنید.

تغییر رمز اینستاگرام با ایمیل

برای تغییر رمز عبور با ایمیل لازم است که از قبل ایمیلی را برای حساب خود در نظر گرفته باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید رمز حساب اینستاگرام خود را عوض کنید. کافیست ایمیل خود را باز کرده و روی لینکی که برای شما ظاهر شده ضربه بزنید تا تغییر پسورود تایید شود. برای تکمیل این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سایت اینستاگرام را از مرورگر موبایل خود باز کنید.

  • در این مرحله گزینه Login را انتخاب کنید، با این کار صفحه‌ای باز می‌شود که در آن می‌توانید برای ورود نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید، اما در قسمت پایینی آن گزینه‌ای به نام Forget Password هم دیده می‌شود. روی Forgot Password کلیک کنید.

  • در این مرحله به منظور پیدا کردن اکانت شما توسط اینستاگرام 3 آپشن دارید، وارد کردن ایمیل، شماره تلفن و یا نام کاربری.

  • بعد از اینکه یکی از موارد بالا را وارد کردید باید آدرس ایمیل خود را نیز وارد کنید، ولی فراموش نکنید که این آدرس می‌بایست همان ایمیلی باشد که با حساب شما در اینستاگرام لینک شده است.

  • سپس روی گزینه Send login link کلیک کنید.

  • روی لینک ضربه بزنید تا وارد لینک تغییر رمز اینستاگرام شوید. سپس لینک عوض کردن رمز اینستا که با حساب خود لینک کرده‌اید به ایمیل شما ارسال می‌شود.

  • در این مرحله به ایمیل خود وارد شوید. ایمیلی که از طرف اینستاگرام برای شما ارسال شده را باز کرده و به سادگی روی Reset Password کلیک کنید.

  • در این مرحله ما می‌توانیم نسبت به تغییر پسورد اینستاگرام اقدام کرده و پسورد جدید را وارد کنیم بدون اینکه پسورد قدیمی حساب اینستاگرام خود را بدانیم.

  • پسورود‌های جدید را وارد کرده و سپس روی چک مارک آبی گوشه سمت راست ضربه بزنید.

  • در این مرحله می‌توانید روی Save Password ضربه بزنید.

عدم دریافت ایمیل حاوی لینک تغییر پسورد اینستاگرام

  • عوض کردن پسورد اینستاگرام نیاز به تایید لینکی دارد که از طریق ایمیل ارسال می‌شود. زمانی که کاربران اینستاگرام با مشکل دریافت ایمیل تغییر رمز مواجه می‌شوند، می‌توانند راهکارهای زیر را امتحان کنند:

  • در اولین قدم باید مطمئن شوند که آدرس ایمیل را به درستی وارد کرده‌اند.

  • اگر ایمیل به درستی وارد شده بود باید از یک آدرس IP جدید استفاده شود؛ زیرا امکان دارد اینستاگرام در صورتی که کاربر از طریق یک مرورگر مشترک به حساب‌های مختلف وارد شده باشد، آی پی را بلاک کرده باشد، در چنین شرایطی می‌توان از یک دستگاه دیگر برای عوض کردن پسورد اینستا استفاده کرد.

  • یکی دیگر از عوامل عدم دریافت ایمیل ریست پسورد اینستاگرام می‌تواند این باشد که ایمیل مربوطه به قسمت اسپم رفته و شما متوجه آن نشده‌اید؛ پوشه spam را در ایمیلتان چک کنید.

تغییر رمز اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن از طریق فیسبوک

تغییر رمز اینستاگرام از سایت فیسبوک و بدون ایمیل و شماره تلفن هم امکان‌پذیر است. از گزینه With Facebook زمانی می‌توانید استفاده کنید که حساب فیسبوک شما با اینستاگرام سینک شده باشد. در این حالت برای تغییر رمز اینستا بدون داشتن رمز قبلی گزینه Log in with Facebook را انتخاب کرده و وارد حساب فیس بوک خود شوید و در آنجا برای تغییر رمزتان اقدام کنید.

زمانی که شماره تلفن و یا ایمیل خود را بدانید، اما رمز عبور را گم کرده‌ باشید باز هم کار ساده است؛ می‌توانید از روش تغییر رمز اینستاگرام با شماره تلفن و یا تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک هم استفاده کنید.

تغییر رمز اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن از طریق فیسبوک

تغییر رمز اینستاگرام آیفون بدون رمز قبلی

  • در گوشی آیفون خود برنامه Instagram را باز کنید.

  • در سمت راست و پایین پنجره برنامه، روی جایی که عکس پروفایل خود را می‌بینید کلیک کنید.

  • در گوشه سمت راست و بالای برنامه منو سه خطی را باز کرده و روی Setting بزنید. روی گزینه Security زده و از این قسمت گزینه Password را انتخاب کنید.

  • در این مرحله لینک تغییر رمز اینستاگرام به ایمیل و شماره تلفن شما فرستاده می‌شود.

  • روی لینک کلیک کنید.

  • پسوردی که اکنون از آن استفاده می‌کنید را وارد کرده و سپس پسورد جدید را دوبار در دو فیلد مجزا وارد کنید.

  • حال برای تغییر رمز اینستاگرام فراموش شده دکمه Save را بزنید.

مشاهده رمز فعلی اینستاگرام در گوشی

برای مشاهده پسورد فعلی اینستاگرام خود در صورتی که یکبار از طریق مرورگر مثل کروم یا فایرفاکس وارد اکانت اینستاگرام شده باشید مراحل زیرا دنبال کنید:

  • مرورگر گوشی خود را باز کنید.

  • روی سه نقطه در سمت راست و بالای مرورگر ضربه بزنید.

  • در این قسمت روی گزینه تنظیمات یا «settings» کلیک کنید.

  • سپس وارد بخش «Password» شوید؛ در این صفحه تمامی اکانت‌های شما و همچنین اکانت اینستاگرام قابل مشاهده است.

  • روی گزینه «Instagram» کلیک کرده و روی آیکون چشم برای نمایان شدن رمز عبور خود ضربه بزنید. با وارد کردن الگو یا رمز گوشی خود می‌توانید پسورد اینستاگرام خود را مشاهده کنید.

سخن پایانی

بنابراین عوض کردن رمز اینستاگرام به خودی خود کار بسیار آسانی می‌باشد و بهتر است که این کار را هر چند وقت یکبار انجام دهید. تعویض دوره‌ای رمز اینستاگرام باعث می‌شود تا امنیت اکانت شما افزایش پیدا کند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (210 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (158 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (107 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (96 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (26 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (25 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....