چگونه روند پیری را معکوس کنیم و هر روز جوان تر شویم؟

  یکشنبه، 12 آذر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه روند پیری را معکوس کنیم و هر روز جوان تر شویم؟
در این مطلب، شما را علاوه بر روش‌های کاهش سرعت پیری، با دستگاه هیدروفشیال که یکی از بهترین دستگاه‌ها در زمین جوانسازی است آشنا خواهیم کرد.

چگونه روند پیری را معکوس کنیم و هر روز جوان تر شویم؟

گذر عمر و پیری یک حقیقت انکار ناپذیر است که همه انسان‌ها مجبور به پذیرش آن هستند. شاید اولین نشانه‌ای که باعث می‌شود احساس پیری را تجربه کنید، دیدن چین و چروک صورت باشد و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید یا روند ایجاد شدنشان را متوقف کنید. دستگاه هیدروفشیال، می‌تواند خدمات بسیار مؤثری را در این زمینه داشته باشد.

با افزایش سن، سلول‌های بدن ما آسیب‌پذیر می‌شوند و بر تمام اندام‌های داخلی و خارجی بدن تأثیر می‌گذارند. کاهش سطح انرژی، کاهش تمرکز و بیماری‌های گوناگون، همگی نشانه‌ای از شروع دوران پیری است؛ اما این بدین معنی نیست که ما هیچ‌گونه توانایی در متوقف کردن این روند نداریم؛ در واقع این روند، تحت تأثیر ژنتیک و سبک زندگی ما است؛ شاید برای مسأله ژنتیک راهکاری وجود نداشته باشد اما با ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی، می‌توانیم روند پیری را متوقف کنیم.

روش‌های مؤثر برای متوقف کردن روند پیری

گاهی اوقات، به نظر می‌رسد که بعضی از افراد، نسبت به دیگران دیرتر روند پیری را طی می‌کنند و جوان‌تر به نظر می‌رسند. شاید اولین سؤالی که در ذهن شما مطرح می‌شود، این باشد که چه عواملی در این موضوع مؤثر هستند و چه راه‌کارهایی برای کاهش سرعت این مسیر وجود دارند؟ علاوه بر هیدروفشیال، که روشی مؤثر و نوین برای جوان‌سازی پوست است، راه‌های دیگری نیز وجود دارند که در این‌جا، چند راه‌کار مهم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

سعی کنید کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید و با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، حتی در روزهای ابری، از پوست خود در مقابل اشعه‌های نور خورشید محافظت کنید. اگر کار شما در محیط‌های باز است، حتما از کلاه و دستکش استفاده کنید و عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید. اشعه فرابنفش خورشید برای پوست بسیار مضر است و علاوه بر چین و چروک پوست، باعث سوختگی و التهاب آن نیز می‌شود.

آب فراوان بنوشید

بسیاری از مشکلات بدن ما، از کم‌آبی ناشی می‌شود. پوست کدر و تیره، سردردهای مکرر، بی‌حالی و کرختی، همگی نتیجه کم‌آبی بدن هستند. با نوشیدن هفت لیوان آب در روز، پوست شما شفاف و بدن شما سم زدایی می‌شود و بسیاری از مشکلاتتان رفع خواهد شد. دستگاه هیدروفشیال نیز می‌تواند در داشتن پوستی شفاف و درخشان، بسیار مؤثر باشد.

استرس و اضطراب را از خود دور کنید

استرس و اضطراب، منشاء بسیاری از بیماری‌ها است و علاوه بر اجزای داخلی بدن، بر پوست صورت نیز اثرات مخربی می‌گذارد. استرس باعث منقبض شدن عضلات صورت شده و با گذشت زمان، این انقباضات، به حالت قبل برنمی‌گردند و باعث ایجاد چین و چروک می‌شوتد؛ بنابراین، سعی کرده تا استرس و اضطراب خود را کنترل کنید.

از استعمال دخانیات پرهیز کنید

مصرف سیگار، باعث غلظت و کند شدن جریان خون می‌گردد و هر دو مورد، روند پیری پوست را تسریع می‌کنند. اگر اعتیاد به مصرف سیگار دارید و ترک آن برای شما ممکن نیست، پیشنهاد می‌کنیم تا به صورت دوره‌ای بدن خود را سم زدایی کنید و با استفاده از دستگاه هیدروفشیال و دستگاه پلاژن، جوانی را به پوست خود هدیه دهید.

بهترین راه برای سم زدایی کامل بدن از دستگاه سم زدایی استفاده کنید.

از استعمال دخانیات پرهیز کنید

تغذیه سالم

یکی از مهمترین نکات برای کند کردن روند پیری، داشتن تغذیه سالم است. امروزه سبک زندگی همه افراد جامعه تغییر کرده است و کم‌تر کسی پیدا می‌شود که از تغذیه‌ای سالم برخوردار باشد. مصرف بیش‌تر میوه و سبزیجات، کاهش مصرف شکر و نمک، پرهیز از الکل، مصرف غلات سبوس دار و...، همگی می‌توانند در کاهش سرعت روند پیری، بسیار مؤثر باشند.

مرطوب نگه داشتن پوست

یکی از روش‌های جلوگیری از پیری، مرطوب نگه داشتن پوست صورت است. استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، خشکی پوست را از بین می‌برد و باعث حفظ رطوبت آن می‌شود. هیدروفشیال نیز یکی از روش‌های درمانی پوست است که با مرطوب سازی آن، به شادابی و جوان‌سازی پوست کمک فراوانی می‌کند.

ورزش کردن

ورزش کردن علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث بهبود عملکرد گردش خون نیز می‌گردد. افرادی که به ‌طور دائم، سه روز در هفته ورزش می‌کنند، نسبت به هم‌سالان خود جوان‌تر به نظر می‌رسند. اگر امکان ورزش کردن به هر دلیلی برای شما وجود ندارد، پیاده‌روی روزانه را فراموش نکنید.

داشتن خواب کافی

داشتن خواب کافی و راحت، به بازسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند. شب‌ بیداری و خواب دیر هنگام، علاوه بر آسیب‌های پوستی، عوارض جسمی و روحی بسیاری را نیز به همراه خواهد داشت. با خوابیدن 7 الی 8 ساعت در شب، سلامتی و طول عمر خود را افزایش دهید.

پرهیز از برنزه کردن

هرگز برای برنزه کردن پوست خود، در مقابل نور خورشید قرار نگیرید. اشعه ماوراء بنفش نور خورشید علاوه بر ایجاد چین و چروک پوستی، باعث ابتلا به سرطان پوست نیز می‌شود. استفاده از دستگاه‌های سولاریوم نیز به همین صورت است و همین عوارض را در پی خواهد داشت.

ماساژ صورت

ماساژ صورت با بهبود سرعت گردش خون، باعث شادابی و روشن‌تر شدن پوست صورت می‌شود و از افتادگی و شل شدن آن، پیش‌گیری می‌کند. کاهش استرس و پیدا کردن حس آرامش، از دیگر فواید ماساژ صورت هستند که در کاهش سرعت روند پیری، بسیار مؤثر هستند.

ماساژ صورت

مزایای استفاده از دستگاه هیدروفشیال

امروزه، بسیاری از مراقبت‌های پوستی و درمانی، به‌وسیله دستگاه‌ها و تجهیزات به‌خصوصی انجام می‌شوند. دستگاه هیدروفشیال نیز یکی از این تجهیزات است که برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی، مانند آکنه، آلوپسی سبورئیک، آلرژی‌های پوستی، جای جوش، التهاب‌های پوستی و...، به‌کار برده می‌شود. پاکسازی پوست از سلول‌های مرده، آبرسانی و جوان‌سازی پوست که در مراکز زیبایی انجام می‌شود، از دیگر کاربردهای دستگاه هیدروفشیال است.

مزایای استفاده از دستگاه هیدروفشیال عبارتند از:

  • تسریع در روند درمان مشکلات پوستی

  • آبرسانی به‌صورت عمیق صورت می‌گیرد

  • باعث از بین رفتن چربی‌های عمیق می‌شود

  • باعث یکنواختی پوست می‌شود

  • ایمن برای انواع پوست

  • سفت شدن پوست صورت و بدن

  • برطرف کردن برآمدگی‌های سلولیت

  • برطرف شدن پف چشم‌ها

  • از بین بردن سیاهی دور چشم

  • افزایش متابولیسم سلولی

توجه داشته باشید که پس از انجام هیدروفشیال، انجام یک‌سری مراقبت‌ها الزامی است. حتما در مورد این مراقبت‌ها از متخصص خود سوال کرده و به‌دقت آن‌عا را انجام دهید.

مزایای استفاده از دستگاه هیدروفشیال

سخن آخر

با ارائه این مطالب، سعی داشتیم تا شما را با روش‌های جوان سازی و کاهش سرعت روند پیری آشنا سازیم؛ همچنین، کاربرد و مزایای استفاده از دستگاه هیدروفشیال را در اختیار شما قرار دادیم. شاید در نگاه اول، معکوس کردن روند پیری، باورپذیر نباشد؛ اما انجام روش‌های پیشنهاد شده، قطعا نتیجه بخش خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (488 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان