چگونه شایع ترین مشکلات اندروید نوقا را حل کنیم؟

  سه شنبه، 07 شهریور 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
چگونه شایع ترین مشکلات اندروید نوقا را حل کنیم؟
همانطور که می دانید اندروید 7.0 نوقا هم اکنون روی دستگاه های هوشمند زیادی موجود نیست، اما اگر دارای یکی از تلفن های هوشمندنکسوس یا پیکسل گوگل هستید احتمالاً جدیدترین به روزرسانی اندروید را دریافت کرده اید. اگر تجربه ی شما از این نسخه با مشکلاتی همراه بوده در ادامه ی مقاله شایع ترین مشکلات اندروید نوقا و اقدامات لازم برای رفع آن ها را به شما بگوییم.

اندروید برخلاف سیستم عامل iOS روی طیف وسیعی از تلفن های هوشمند با انواع و اقسام افزونه ها نصب می شود، بنابراین ارائه ی یک راهکار واحد برای حل مشکلات این سیستم عامل اصلاً کار آسانی نیست. با این حال چند اصول کلی وجود دارد که قبل از ارتباط با سازنده تلفن همراه و یا تماس با اپراتور شبکه به صورت مستقیم می توانید از آن ها استفاده نمایید؛ تا پایان با ما همراه باشید.

مصرف بالای باتری

این مورد یکی از متداول ترین مشکلاتی است که توسط استفاده کنندگان از اندروید 7.0 نوقا گزارش شده. مصرف زیاد باتری یکی از مسائلی است که به سختی می توان آن را برطرف کرد، چرا که عوامل بسیاری اعم از اپلیکیشن های مختلف می توانند علت اصلی چنین مشکلی بوده و روی آن تأثیر بگذارند.

برای رفع مشکل، علاوه بر منتظر ماندن برای عرضه ی یک به روزرسانی جدید نرم افزاری می توانید روش های عیب یابی که در نسخه های دیگر اندروید نیز انجام می پذیرفت را روی اندروید نوقا نیز امتحان نمایید. سعی کنید با چک کردن اپلیکیشن های مختلف و پاک کردن آن ها این مشکل را برطرف کرده و یا به عنوان آخرین راه حل تلفن هوشمند خود را به تنظیمات کارخانه باز گردانید.

پیش از این کار حتماً از اطلاعات خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید. اگر خواهان طی کردن چنین مسیری هستید، می توانید ایمیج کارخانه ای اندروید 7.0 نوقا را به صورت مستقیم از سرورهای گوگل برای دستگاه های هوشمند نکسوس و پیکسل دریافت نمایید.

مصرف بالای باتری

اگر مایل نیستید که اپلیکیشن های خود را پاک و دوباره نصب کنید و دلتان نمی خواهد که کل سیستم را چک کنید، می توانید با انجام کارهایی مثل کم کردن نور صفحه نمایش، کاهش زمان قفل شدن صفحه نمایش، غیر فعال کردن وای-فای و بلوتوث (در صورتی که به آن ها نیازی ندارید) و استفاده ی صحیح از حالت پرواز مصرف باتری خود را کاهش دهید.

همچنین قادر هستید با مراجعه به منوی باتری در بخش تنظیمات، برنامه هایی که بیشترین نقش در مصرف باتری دارند را مشاهده و در پی آن ویژگی های محافظ باتری در اندروید نوقا را که به ذخیره ی بهتر باتری کمک می کند، فعال نمایید. روی دکمه ی منو (سه نقطه ی عمودی) کلیک کنید.

پس از آن برای مشاهده ی اپلیکیشن هایی که در غیاب شما از حالت ذخیره ی باتری خارج شده اند گزینه ی Battery optimization را انتخاب نمایید. مجدداً روی سه نقطه ی عمودی ضربه زده و گزینه ی Reset app preferences را انتخاب کنید تا ببینید مشکل پیش رو حل می شود یا خیر.

مصرف بالای باتری

مشکل در اتصالات وای-فای و بلوتوث

مشکلات مختلفی در سطح اینترنت گزارش شده که تشخیص موارد مرتبط با آن را دشوار می سازند. پیش از هر چیزی بهتر است با مسائل اولیه شروع کنید. برای این کار باید تلفن های هوشمند و تبلت های دیگر را نیز با وای-فای و بلوتوث خود چک کنید تا بفهمید که این مشکل از دستگاه شماست که به اندروید نوقا به روزرسانی شده و یا مشکلی عمومی به شمار می رود.

اگر این دستگاه ها نیز با مشکل مواجه هستند، بنابراین اندروید نوقا مقصر نیست و مسئله ای دیگر سبب تداخل در اتصال به شبکه و یا بلوتوث می شود. در مرحله ی بعد سعی کنید دستگاه خود را یک دور خاموش و روشن کنید و یا به طور موقت اتصال وای-فای و یا بلوتوث را قطع نمایید (استفاده از حالت پرواز برای چند دقیقه سریعترین راه برای انجام این کار است).

در برخی موارد استفاده از گزینه ی Forget در اتصال به یک وای-فای و یا بلوتوث خاص و سپس متصل شدن مجدد به آن می تواند راه حلی مفید باشد. می توانید این کار را با مراجعه به تنظیمات بلوتوث و یا وای-فای دستگاه خود و انتخاب گزینه ی Forget انجام دهید.

مشکل در اتصالات وای-فای و بلوتوث

همچنین پاک کردن Cache سیستم که در آن اطلاعات موقت ذخیره می شود نیز جزو مواردی است که پیشنهاد می دهیم (این عمل اطلاعات شخصی شما را پاک نخواهد کرد). دستگاه هوشمند خود را خاموش کرده و سپس دکمه ی کم کردن صدا را همراه با دکمه ی پاور به صورت هم زمان فشار دهید و نگه دارید تا بدین وسیله وارد حالت ریکاوری شوید.

هنگامی که با پیام شروع مواجه شدید دوبار پشت سر هم دکمه ی کم کردن صدا را بزنید تا حالت ریکاوری نمایان شود؛ پس از آن کافیست با فشردن دکمه ی پاور آن را انتخاب نمایید. به محض مشاهده ی نشان اندروید و علامت تعجب قرمز دکمه ی پاور را فشرده و سپس روی دکمه ی زیاد کردن صدا ضربه بزنید.

با انجام مراحل بالا به منویی دیگر منتقل می شوید. دکمه ی کم کردن صدا را بفشارید تا گزینه ی wipe cache partition برجسته شود و سپس با استفاده از دکمه ی پاور آن را انتخاب کنید. تبریک می گوییم شما موفق به پاک کردن کش سیستمی شده اید.

مشکل در اتصالات وای-فای و بلوتوث

ناپایداری و یا کرش کردن پیاپی اپلیکیشن ها

پس از نصب سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا سریع ترین راه برای برطرف کردن مشکل اپلیکیشنی که به درستی کار نمی کند، پاک کردن و نصب مجدد آن است. همچنین می توانید با رفتن به منوی اپلیکیشن ها در بخش تنظیمات و مراجعه به اپلیکیشن مورد نظر کش موقت و تنظیمات ذخیره شده ی آن را پاک کنید.

با انجام دو فرآیند بالا باید مشکل شما حل شود. اگر همچنان با مشکلاتی مشابه رو به رو بودید فکر می کنیم بهترین راه تماس با توسعه دهنده و یا چک کردن صفحه ی رسمی پشتیبانی اپلیکیشن است که معمولاً می توانید لینک آن را در لیست فروشگاه گوگل پلی پیدا نمایید.

ناپایداری و یا کرش کردن پیاپی اپلیکیشن ها

اگر مسئله ای که با آن مواجه هستید فراتر از اپلیکیشن های نصب شده روی دستگاه هوشمندتان است و به سیستم عامل مربوط می شود پس بهتر است منتظر یک به روزرسانی رسمی باشید. علاوه بر این پشتیبان گیری از دستگاه و بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه و تنظیم مجدد سیستم و یا نصب یک ایمیج کارخانه ی تازه که توسط گوگل منتشر شده نیز می تواند جزو راه حل های پیش رو باشد.

اگر صاحب یک دستگاه نکسوس 5 ایکس هستید و پس از ارتقاء به اندروید نوقا با ریبوت شدن های پیاپی و تصادفی مواجه شده اید، خبر بدی برای شما داریم: به نظر می رسد جزو دسته افرادی باشید که با یک مشکل سخت افزاری دست و پنجه نرم می کنند. در این خصوص گوگل توصیه می کند که به دنبال گارانتی باشید و دستگاه خود را به جایی که از آن خرید کرده اید نشان دهید.

همچنین برخی کاربران نصب مجدد اندروید 7.0 نوقا را یکی از راه حل های احتمالی برای حل این مشکل می دانند.

ناپایداری و یا کرش کردن پیاپی اپلیکیشن ها

دیگر مشکلات اندروید نوقا روی دستگاه های هوشمند

سه مشکل بالا بزرگترین مسائلی بود که در سطح اینترنت پیدا کردیم. با این حال ممکن است با مشکلاتی دیگر نیز مواجه شوید که معمولاً به هنگام عرضه ی نسخه ای جدید از اندروید آشکار می شوند. ساده ترین و بارزترین راه برای حل این مسائل به روز نگه داشتن دستگاه خود است. این مورد نه تنها برای سیستم عامل امری مهم به شمار می رود بلکه برای اپلیکیشن ها نیز موردی ضروری است.

هرگونه اشکلات رسمی که از سوی توسعه دهندگان شناسایی می شوند، قادر هستند تا از طریق این راه مرتفع شوند. همچنین جستجو در اینترنت نیز می تواند به شما در حل مشکلات کمک کند. در همین راستا سری ساخت تلفن همراه، مدل آن، اشکال دقیق و... را در اینترنت جستجو کنید تا بدین وسیله بتوانید راه حل های احتمالی و کسانی که از مشکل شما رنج می برند را پیدا کنید.

مشکلات اندروید نوقا روی دستگاه های هوشمند

مشکل GPS پس از به‏‌روزرسانی به اندروید نوقا

کاربران سیستم‎عامل اندروید نوقا، گزارش می‌دهند که از زمان به‎‌روزرسانی به اندروید نوقا، با مشکل در اتصال GPS مواجه هستند. برای رفع این مورد، می‌‏توانید GPS را یک‌بار غیرفعال کرده و مجدداً فعال کنید. اگر این روش موثر واقع نشد، گوشی‌هوشمند خود را ری‌استارت کنید.

کالیبره کردن مجدد GPS و حذف حافظه کش برنامه Google Maps یا هر سرویس مکان‌یاب دیگری که از آن استفاده می‎کنید؛ در جهت رفع این مشکل، موثر واقع خواهد شد.

مشکل صفحه سیاه در اندروید نوقا

برخی از کاربران سیستم‎عامل اندروید نوقا، به‌ویژه خریداران گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ (بررسی تخصصی در زومیت) ادعا می‎کنند گوشی‌ آن‎ها پس از آپدیت به اندروید نوقا، یک صفحه‌ی تمام مشکی را نشان می‎دهد. این ایراد در سیستم‎عامل اندروید مارشمالو نیز دیده شده بود و منحصر به اندروید نوقا نیست؛ در این حالت، یک صفحه‌ی تمام‌مشکی در گوشی‌ یا تبلت اندرویدی شما نمایش داده خواهد شد و سیستم‎عامل اندروید به دستورات شما پاسخ نمی‌دهد. اولین کاری که برای رفع این مشکل باید انجام دهید، خاموش‌کردن گوشی‎هوشمند از طریق دکمه پاور است و سپس، آن‏‌را مجدداً روشن کنید. در صورتی‌ که صفحه‎نمایش هم‎چنان به دستورات شما پاسخ نمی‎دهد، هم‎چنان جای امیدواری باقی است.

با نگه‌داشتن هم‎زمان دکمه‌ی پاور، کلید افزایش صدا و دکمه‌ی هوم، گوشی‌هوشمند خود را وارد منوی ریکاوری کنید؛ در این حالت، ابتدا لوگوی شرکت سازنده دیده می‌شود و سپس، منوی ریکاوری نشان داده خواهد شد. از منوی ریکاوری با استفاده از دکمه‎های تنظیم صدا، گزینه‌ی Reboot System را انتخاب کنید و با فشردن دکمه‌ی پاور، گوشی‌هوشمند یا تبلت اندرویدی شما مجدداً راه‌اندازی خواهد شد.

مشکل صدا در اندروید نوقا

برای برطرف کردن مشکل صدا در سیستم‏‌عامل اندروید نوقا، باید گوشی‌هوشمند خود را پس از دریافت به‎روزرسانی مجدداً راه‎اندازی (ری‌بوت) کنید. همچنین، مطمئن شوید که شبکه‌ی مشبک بلندگو تمیز باشد یا عامل دیگری، باعث عدم پخش صدا از گوشی‌هوشمند شما نشده است. در صورتی‌ ‏که مشکل مذکور تنها در یک برنامه‌ی خاص وجود دارد، می‌توانید آن ‎را از طریق گوگل پلی به آخرین نسخه به‎روزرسانی کنید؛ احتمالاً در این حالت، مشکل برطرف خواهد شد.

هم‌چنین، ناسازگاری‌های نرم‎افزاری از جمله نصب یک برنامه به منظور افزایش کیفیت صدای خروجی یا نصب یک دستیار صوتی، می‌تواند باعث شود تا صدای خروجی از گوشی‎هوشمند یا تبلت شما کیفیتی کم‌تر از حد انتظار داشته باشد. به همین جهت، از عدم وجود تداخل نرم‎افزاری اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

بنابراین اگر نتوانستید هیچ گونه گزارش ثبت شده ای در رابطه با مشکل تان پیدا کنید، پس خود سعی در ثبت آن داشته باشید. همچنین این پست می تواند توصیه های جامعی را در اختیار دارندگان تلفن های هوشمند نکسوس و پیکسل برای کوچ کردن به اندروید 7.0 نوقا قرار دهد، پس حتماً سری به آن بزنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (3 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) استوری اینستاگرامی ملیکا زارعی (خاله شادونه) از مراسم تشییع آیت الله رئیسی+عکس (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) آخرین قاب دو نفره پدر و پسری شهید مالک رحمتی که در تاریخ ماندگار شد+عکس (1 نظر) آخرین نامه به رئیس جمهور شهید (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس رعد و برق جان مرد60 ساله در شهرستان ورزقان را گرفت شروه خوانی در سوگ شهدای خدمت در بوشهر+ فیلم زیبایی مثال زدنی سنگاپور در غروب خورشید + ویدئو فال انبیاء روزانه شنبه 5 خرداد 1403 حال‌وهوای مزار رئیس جمهور شهید یک روز پس از تدفین در حرم رضوی+ فیلم لحظه دلخراش زیر گرفتن یک کودک توسط موتورسوار فراری؛ نگرانی بی‌امان مادر+ فیلم استقبال دیدنی جواد نکونام از یک هوادار معلول +ویدئو تغییر قیافه باورنکردنی محمد صلاح/ صلاح موهای فرفری اش را زد+ عکس 9 حقیقت جالب و عجیب درباره زندگی مردم مصر باستان این پسر با دستهای مصنوعی دروازه بانی می کند علاقه رئیس جمهور شهید به این شخصیت طنز حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار/ درس بزرگ او برای محتکران غلات شهید رئیسی : شاگرد اول نبودم ولی سعی می کردم عقب نمانم+فیلم این داور سرشناس فوتبال ایران تهدید به قتل شد!+عکس جزئیات فیلم خودسوزی یک فرد در میدان انقلاب پاسخ جالب ابراهیم رئیسی به سوال هاشمی رفسنجانی در مورد پذیرش مسئولیت آستان قدس+فیلم جای خالی آیت الله آل هاشم در نماز جمعه تبریز/چه جمعه غریبانه ای+فیلم زندگی سید ابراهیم رئیسی در دوران پهلوی چگونه گذشت؟ جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال عکس دیده نشده از شهید آیت الله آل هاشم میان تصاویر امام جمعه های شهید تبریز بی‌تابی‌های بی‌پایان پدر شهید آل هاشم در مراسم بازگشت پیکر فرزندش+ویدئو فال ابجد روزانه شنبه 5 خرداد 1403 ابتکار جالب برای حفظ یک درخت در ایستگاه مترو در تهران+ عکس فال روزانه امروز شنبه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 5 خرداد 1403 عکسی تلخ از آخرین وداع خانواده استاندار شهید با پیکر فرزندشان+عکس فال قهوه با نشان روز شنبه 5 خرداد ماه 1403 نگاهی به خانه ابدی شهید مالک رحمتی، استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+عکس/روحش شاد و یادش گرامی فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 5 اردیبهشت 1403 + فیلم این عکس به شایعات درباره گم شدن بادیگارد رئیس جمهور پایان داد حضور مادر شهید سردار موسوی بر سر مزار مطهر ایشان +ویدئو تشییع باشکوه شهید مالک رحمتی در مراغه+ویدئو تزئین خانه ابدی شهید مالک رحمتی با گل رز سفید و سرخ پرپر شده+عکس/روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به خانه ابدی شهید سیدمهدی موسوی در حرم حضرت شاه‌عبدالعظیم(ع) +ویدئو بیقراری خواهر شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع برادرش +ویدئو/ سلام ای غروب غریبانه دل... روایت انتخاب نام کوچک شهید امیرعبدالهیان از زبان خودش؛ قدرت‌الله؟ + فیلم مداحی استاندار شهید، مالک رحمتی در روز اربعین در کربلا+ویدیو عکس‌هایی از خانه شهید ابراهیم رئیسی در تهران پس از مراسم خاکسپاری+عکس شهید رئیسی: تصویر حضرت آقا رو می‌کشیدید، من که کسی نیستم +ویدئو