چگونه تلویزیون معمولی را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنیم؟+ فیلم آموزشی

  سه شنبه، 27 تیر 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه تلویزیون معمولی را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنیم؟+ فیلم آموزشی
تا به حال به فکرتان زده است که تلویزیون معمولی‌تان را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید؟ آیا اصلا چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما روش های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند را آموزش دهیم. پس در ادامه این مقاله با ساعدنیوز همراه باشید.

آیا روشی برای هوشمند سازی تلویزیون وجود دارد؟ آیا می‌توان تلویزیون معمولی را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کرد؟ تلویزیون‌های هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. به کمک آن‌ها می‌توان انواع سریال‌ها و فیلم‌های آنلاین را جستجو کرد. در صفحات وب به جستجو پرداخت، به موسیقی‌های مختلف گوش داد؛ اما متاسفانه در کنار تمام این مزایا تلویزیون‌های هوشمند قیمت بالایی دارند. بسیاری از کاربران دوست دارند که از امکانات این تلویزیون‌ها استفاده کنند؛ اما به دلایلی مختلفی تمایل ندارند این همه هزینه کنند. اگر شما هم یکی از این کاربران هستید، باید بگوییم که نیازی نیست به فکر تامین بودجه و خرید تلویزیون هوشمند باشید. برای‌تان پیشنهادات ویژه‌ای داریم. در ادامه ترفندهای هوشمند سازی تلویزیون را ببینید.

چگونه تلویزیون قدیمی خود را هوشمند کنیم؟

روش‌های زیادی برای هوشمند کردن تلویزیون معمولی وجود دارد. شما می‌توانید از ابزارهای مختلفی برای این کار استفاده کنید که هر کدام قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار شما می‌گذارند و مسلم است که قیمت‌های متفاوتی هم دارند. برای انتخاب میان این روش‌ها باید علاوه بر بودجه به نیازهای خود هم توجه داشته باشید. برای مثال اگر قصد شما از هوشمند سازی تلویزیون لذت بردن از بازی‌های گرافیکی است، باید روش و ابزاری را انتخاب کنید که سرعت بالایی داشته باشید. هم‌چنین باید سازگاری سایر لوازم جانبی موجود در منزل مثل: گوشی‌های موبایل، لپ‌تاپ‌ها، اسپیکرهای خانگی و غیره را هم درنظر بگیرید. چرا که احتمالا نیاز به استفاده از آن‌ها در کنار تلویزیون هوشمند شده خود پیدا خواهید کرد.

ما در ادامه از معمولی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها تا پیشرفته‌ترین راه‌ها را برای این کار به شما معرفی می‌کنیم.

هوشمند کردن تلویزیون قدیمی

6 روش تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

برای هوشمند کردن تلویزیون معمولی خود می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید. در انتخاب میان این روش‌ها به ویژگی‌ها، امکانات و هزینه‌ای که باید برای هر کدام متقبل شوید، توجه داشته باشید.

1- استفاده از دانگل HDMI

دانگل HDMI دستگاهی است که قابلیت انتقال تصویر را به صورت بی‌سیم روی تلویزیون امکان‌پذیر می‌کند. شما با کمک این وسیله می‌توانید تصاویر را از روی لپ‌تاپ، گوشی یا تبلت خود به صورت وایرلس به تلویزیون منتقل کنید. این دستگاه که در بیشتر مواقع اندازه‌ی کوچکی هم دارد، با کمک یک رابط HDMI به تلویزیون متصل می‌شود. از آنجایی که دانگل‌ها به راحتی به موبایل‌ها وصل می‌شوند، در نتیجه می‌توانند از اینترنت 3G/4G سیم کارت استفاده کنند. به این ترتیب شما می‌توانید به کمک این دستگاه‌ها، به تماشای فیلم‌ در سرویس‌های پخش آنلاین بپردازید. با بازی‌های گوشی یا لپ‌تاپ خود در تلویزیون سرگرم شوید. به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید و در یک کلام تلویزیون خود را هوشمند کنید. شما باید در میان ده‌ها مدل مختلف دانگل اچ دی ام ال با توجه به نیاز خود و برنامه‌هایی که قصد پخش آن‌ها را روی تلویزیون خود دارید، یکی را انتخاب کنید. بعضی از این دانگل‌ها از استاندارد میراکست استفاده می‌کنند که آن‌ها را برای پشتیبانی از انواع دستگاه‌های ویندوزی، اندوریدی و حتی دستگاه‌های برند اپل مناسب می‌سازد. برخی از مدل‌ها کنترل دارند تا بتوانید راحت‌تر محتواها را مدیریت و پخش کنید. هر کدام از این دستگاه‌ها، امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند که نیازهای متفاوت شما را برآورده می‌سازند. از بهترین دانگل‌های HDMl مناسب برای هوشمند سازی تلویزیون می‌توان به:

  • Earldom ET-W2+ Wireless TV Dongle EarlCast

  • Google Chromecast Media Streaming Device

  • Rock WiFi Display Dongle RCB0683

اشاره کرد. شما می‌توانید با کلیک روی هر کدام از این محصولات مشخصات و قیمت آن‌ها را مشاهده کنید.

2- استفاده از اندورید باکس‌ها

اندروید باکس‌ها یکی از بهترین راه‌های هوشمند سازی تلویزیون به شمار می‌روند. شما می‌توانید با اندکی هزینه یکی از این دستگاه‌ها را خریداری کنید و با وصل کردن آن به تلویزیون معمولی خود، یک تلویزیون هوشمند داشته باشید. روی این دستگاه‌ها سیستم عامل اندورید نصب شده است و می‌توانید آن‌ها را به اینترنت وصل کنید. به این ترتیب هر بازی یا برنامه‌ای را که روی سیستم عامل‌های اندروید قابل نصب هستند، روی دستگاه خود نصب کرده و از طریق تلویزیون آن را اجرا کنید. اندروید باکس‌ها تنوع بالایی دارند، پس حتما قبل از اقدام برای خرید آن‌ها، مقالۀ «راهنمای خرید اندروید باکس» را مطالعه کنید. در این مقاله به برخی از بهترین اندروید باکس‌های موجود در بازار مثل:

  • اندروید باکس و ریموت کنترل شیائومی مدل Mi TV Stick MDZ-24-AA

  • اندروید باکس تسکو مدل Tab 100 Plus

اشاره کرده‌ایم.

در نظر داشته باشید که اندروید باکس‌ها با تی وی باکس‌ها متفاوت هستند. در واقع روی اندروید باکس‌ها همان سیستم عامل معمول اندروید که روی گوشی‌ها هم نصب شده، اجرا می‌شود؛ اما تی وی باکس‌ها سیستم عامل مخصوصی دارند. همین موضوع باعث می‌شود که استفاده از تی وی باکس‌ها با محدودیت‌های بیشتری همراه باشد.

3- استفاده از Apple TV

با استفاده از Apple TV هم می‌توانید تلویزیون معمولی خود را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید. این دستگاه کوچک همان طور که از نامش پیداست، برای کاربران اپل یک گزینه عالی به شمار می‌رود. این کاربران می‌توانند اطلاعات موجود روی آیفون، آیپد، مک و غیره خود را به صورت وایرلس به اپل تی‌وی ارسال کرده و سپس آن‌‌ها را روی تلویزیون خود مشاهده کنند. به این صورت می‌توانند:

  • فیلم‌ها، کلیپ‌ها و ... را که روی حساب آی تیونز دارند، روی تلویزیون مشاهده کنند؛

  • به سرویس‌های پخش ویدیو آنلاین مثل: یوتیوب، Netflix و غیره دسترسی داشته باشند؛

  • بازی‌های نصب شده روی آیفون یا حتی بازی‌های آنلاین را با بالاترین کیفیت و سرعت ممکن روی تلویزیون تجربه کنند؛

  • به فضای ذخیره سازی iCloud و تمام فایل‌های موجود روی آن دسترسی داشته باشند.

  • و غیره.

به یاد داشته باشید که اپل تی وی‌ها دارای حافظه ذخیره سازی داخلی هم هستند. به علاوه، Apple TVها مانند دیگر محصولات اپل با قیمت بالایی در بازار عرضه ‌شده‌اند، با این وجود از نظر طرفداران اپل همچنان ارزش خرید دارند.

4- استفاده از AllShare Cast

یکی از قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، AllShare است. با کمک این قابلیت می‌توان صفحه گوشی یا تبلت را به طور کامل روی تلویزیون Mirroring یا آینه‌ای کرد. اگر قصد شما از هوشمند سازی تلویزیون‌‌تان دسترسی به این امکان است، می‌توانید از AllShare Cast کمک بگیرید. با استفاده از اسکرین میرورینگ در تلویزیون‌های هوشمند می‌توانید هر آن‌چه روی گوشی شما در حال پخش و اجرا است، روی صفحه تلویزیون هم منعکس کنید. درست مثل یک آیینه! حالا اگر تلویزیون معمولی شما این قابلیت را ندارد، نیازی به صرف هزینه‌های بالا و خرید یک اسمارت تی وی نیست؛ کافی است که یک دستگاه AllShare Cast را به تلویزیون خود متصل کنید. این دستگاه به صورت وایرلس با گوشی یا تبلت شما ارتباط برقرار می‌کند و هر آنچه روی آن‌ها در حال پخش است، به تلویزیون شما منتقل می‌کند.

5- استفاده از کنسول‌های بازی

شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما با استفاده از کنسول‌های بازی هم می‌توانید تلویزیون خود را هوشمند کنید. کافی است که ایکس باکس یا پلی استیشن خود را به تلویزیون متصل کنید. سپس به سراغ پلتفرم‌ها و سرویس‌های استریم ویدیو آنلاین بروید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. حتی می‌توانید از فضای ذخیره سازی این دستگاه‌ها استفاده کنید و با ذخیره سازی ویدیوها و محتواها، حتی بدون نیاز به اینترنت هم به تماشای آن‌ها مشغول شوید.

6- استفاده از لپ‌تاپ‌ها

در آخر اگر در منزل خود کامپیوتر یا لپ‌تاپ دارید، اصلا نیازی به هزینه برای خرید یک تلویزیون اسمارت نخواهید داشت. کافی است که سیستم خود را با استفاده از یک کابل HDMI به تلویزیون وصل کرده و هم به صورت آفلاین و هم آنلاین موسیقی، ویدیو و بازی‌ها را روی تلویزیون خود اجرا کنید. هم‌چنین می‌توانید در اینترنت به گشت و گذار بپردازید و هر آن‌چه از یک تلویزیون هوشمند انتظار دارید، برآورده کنید.

سخن پایانی

بنابراین در این مقاله با شش روش هوشمند کردن تلویزیون معمولی آشنا شدیم. شما می‌توانید از میان این روش‌ها و ابزارهایی که شامل: کنسول بازی، دانگل HDMI، اپل تی‌وی، AllShare Castها، لپ‌تاپ‌ها و اندروید باکس‌ها می‌شوند با توجه به نیاز، بودجه و کاربرد خود یکی را انتخاب کنید. استفاده از هر کدام از این روش‌ها در مقایسه با خرید یک تلویزیون هوشمند فوایدی دارد. مثل اینکه برای خرید این دستگاه‌ها نیاز به هزینه کمتری دارید یا اینکه می‌توانید آن‌ها را خیلی سریع‌تر و زودتر از یک تلویزیون هوشمند به‌روزرسانی کنید. البته در نظر داشته باشید که نمونه‌های تقلبی این دستگاه‌ها زیاد در بازار دیده می‌شوند، پس برای خرید هر کدام از آن‌ها تنها فروشگاه‌های معتبری مراجعه کنید که محصولات خود را تضمین می‌کنند. شما برای هوشمند کردن تلویزیون خود کدام‌یک از این روش‌ها را انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (169 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (74 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (36 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (30 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (20 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (15 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شلیک خونین به همسر در خیابان‌ / مرد تهرانی خودکشی کرد
بوکسور ایرانی‌الاصل استرالیا در المپیک که قبلاً آرایشگر بود! + تصاویر
موزه‌ای که ارواح در آن گشت می‌زنند!
استفاده از آینه در دکوراسیون؛ توصیه‌ها و ترفندهایی برای خوش‌سلیقه‌ها
این باتری تمام نمی‌شود!
رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است
توقیف یک نفتکش متخلف توسط سپاه/ این شناور با پرچم توگو مبادرت به قاچاق سوخت می‌کرد
ترامپ و هریس مهم نیستند، مهم این است که ایران چه تصمیمی می‌گیرد
آمار خودکشی پرستاران محرمانه شد؟/ 750 هزار میلیارد گردش حساب در نظام سلامت
پزشکیان: ایران آماده گفتگو درباره برجام برای احقاق حق است
بلاگر 300 کیلویی انقدر خورد تا مُرد!
بازار داغ لوازم آرایشی تقلبی! خانم عزیز به هوش باش
همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید!
سربازی خریدنی نیست؛ وضعیت خود را مشخص کنید
(عکس) دنبال ایده‌ای واسه مانتو خنک تابستونی؟/ کفتان گلدوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر باکلاس و خوش سلیقه‌ی بهرام رادان، با نخ طلایی/ رنگش بینظر و تکه
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت