چگونه تنظیمات اکسپلور اینستاگرام را تغییر دهیم؟+ فیلم آموزشی

  سه شنبه، 09 خرداد 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه تنظیمات اکسپلور اینستاگرام را تغییر دهیم؟+ فیلم آموزشی
صفحه اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore) مهم‌ترین صفحه این شبکه اجتماعی است که شما می‌توانید برترین پست‌های منتشر شده در اینستاگرام را بستگی به سلایق یا علاقمندی‌های خودتون مشاهده کنید. اگر میخواهید تنظیمات اکسپلور اینستاگرام خودتان را تغییر دهید تا انتهای محتوا همراه ما باشید.

اگر شما نیز از محتوای اکسپلور اینستاگرام خود خسته شده اید و سوال چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم در ذهن دارید ، ما در این نوشته به شما این مورد را یاد خواهیم داد.الگوریتم های اینستاگرام به صورت پیش فرض بر اساس بازدید ها ، لایک ها و بطور کلی بر اساس علایقی که از شما تشخیص می دهند بخش اکسپلور را بروز می کنند. اما گاهی وقت ها محتوای که اینستاگرام به ما نشان می دهد واقعا مورد پسند ما نیست ، حتی دیده شده است اکسپلور اینستاگرام برای برخی با نشان دادن محتوای نادرست باعث ایجاد دردسر و خجالت شده است. در حالت دیگر امکان دارد در گذشته آن محتوا را دوست داشتیم و دیگر علاقه ای به دیدن و دنبال کردن چنین محتوای نداریم. در چنین شرایطی چاره کار پاک کردن حافظه اکسپلور اینستاگرام می باشد. اما چطور ؟ متاسفانه در حال حاضر اینستاگرام تنظیمات مستقیم و سر راستی را در اختیار کاربران قرار نمی دهد تا فید اکسپلور اینستاگرام خود را ریست کنند. برای اینکار ما در آی مجازی چندین روش را تست کرده ایم که آنها را در قالب چهار مرحله به شما آموزش خواهیم داد. اگر به محتوای آموزش اینستاگرام علاقه مند هستید ادامه مطلب را دنبال کنید.

چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم؟

  • پاک کردن تاریخچه سرچ اینستاگرام: در قدم اول از چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم باید تاریخچه جست و جو های خود را در اینستاگرام پاک کنید. همان طور که می دانید اینستاگرام مواردی که جست و جو کرده اید را ذخیره می کند و برای محتوای که در اکسپلور نمایش می دهد از تاریخچه جست و جو های شما نیز استفاده می کند. برای پاک کردن تاریخچه مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. بر روی آیکون سه خط در بالا گوشه راست صفحه ضربه بزنید.

  2. با انتخاب Settings وارد تنظیمات شوید.

  3. در صفحه جدید Security را انتخاب کنید.

  4. در صفحه بعد گزینه آخر یعنی Search History را انتخاب کنید.

  5. در ادامه در بالا گوشه راست صفحه بر روی Clear All ضربه بزنید و در کادر باز شده با زدن Clear All تاریخچه جست و جو های شما حذف خواهد شد.

پوستر پاک کردن تاریخچه ی سرچ اینستاگرام

  • حذف لایک از پست های که قبلا پسند کردید: در قدم دوم از چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم بایست پست های که قبلا لایک کرده اید را در صورتی که در حال حاضر مورد پسند شما نیستند حذف کنید. همانطور که می دانید یکی از معیار های مهم اینستاگرام برای چیدن محتوای اکسپلور لایک های شما می باشد. برای مثال اگر شما در دو ماه گذشته 20 پست با محتوای ماشین را لایک کرده باشید اینستاگرام بیشتر محتوایی با موضوع ماشین را به شما نشان خواهد داد. به همین خاطر در مورد همین مثال ماشین ، اگر نمی خواهید دیگر محتوای با موضوع ماشین به شما پیشنهاد شود بایست پست های که در گذشته با موضوع ماشین بوده و شما لایک کرده اید را پیدا کرده و لایک خود را پس بگیرید. همین نکته اهمیت اینستاگرام به لایک باعث می شود که خرید لایک اینستاگرام اهمیت بالایی داشته باشد. نگران نباشید ، اینستاگرام بخشی را در تنظیمات هر اکانت گنجانده است که نشان می دهد شما چه پست های را لایک کرده اید. به سادگی با رفتن به آن بخش می توانید پست ها را مشاهده کرده و صورت تمایل لایک خود را از روی آنها بردارید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • بر روی آیکون سه خط در بالا گوشه راست صفحه ضربه بزنید.

  • با انتخاب Settings وارد تنظیمات شوید.

  • در صفحه باز شده گزینه Account را انتخاب کنید.

  • در ادامه بر روی Post You’ve liked ضربه بزنید.

در صفحه باز شده پست ها و محتوای که در طول زمان از گذشته تا به امروز لایک کرده اید را اینستاگرام به شما نمایش می دهد. با چند دقیقه وقت گذاشتن و مرور خاطرات می توانید پست های که دیگر به محتوای آن علاقه ای ندارید را انتخاب کرده و لایک خود را از روی آنها بردارید.

  • اعلام عدم علاقه مندی به محتوای موجود: در قدم سوم از چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم بایست به اینستگرام اعلام کنید به محتوای نشان داده شده علاقه ای ندارد. به طوری کلی الگوریتم های اینستاگرام از روی رفتار شما یادمیگیرند که چه محتوای را به شما نشان دهند. شما در فرایند پاکسازی اکسپلور بایست به این الگوریتم ها دوباره یاد دهید که به چه چیزی علاقه دارید و به چه چیزی علاقه ندارید. به این منظور در قدم سوم بایست روزانه پست ها و محتوای که در حال حاضر می پسندید را لایک کنید. از طرفی اگر در اکسپلور محتوای نشان داده شد که شما علاقه ای به آن ندارید بایست مراحل زیر را دنبال کنید که به اینستاگرام بفهمانید که دیگر محتوا با آن موضوع را به شما نشان ندهد.

  1. پست ( عکس یا ویدیو ) را که دوست ندارید را باز کنید.

  2. در بالا گوشه سمت راست آیکون سه نقطه را انتخاب کنید.

  3. در بین گزینه های باز شده ” Not Interested ” را انتخاب کنید.

با انتخاب Not Interested شما به اینستاگرام میگوید که این پست را دوست نداشتید و به آن علاقه ای ندارید. اگر اینکار را چند روز ادامه دهید الگوریتم های اینستاگرام یاد خواهند گرفت که دیگر محتوا با آن موضوع خاص را به شما نشان ندهند.

اعلام عدم علاقه مندی به محتوای موجود

  • دنبال کردن هشتگ های که به آن علاقه مند هستید: در قدم چهارم از چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم شما بایست هشتگ های که به موضوعات آن علاقه مند هستید را دنبال کنید. همان طور که گفتیم سیستم اکسپلور اینستاگرام بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کار می کند. یعنی الگوریتم های اینستاگرام رفتار و علایق شما را یاد می گیرند و محتوای جدید را بر اساس آن علایق به شما نشان می دهند.

یکی از مهم ترین راه ها برای اینکه به اینستاگرام بگویید که به چه موضوعاتی علاقه دارید این است که هشتگ ها را دنبال کنید. برای اینکار در قسمت جست و جو اینستاگرام موضوعی که دوست دارید را جست و جو کنید. مثلا کلمه اینستاگرام را جست و جو کنید. در قسمت Tags اینستاگرام هشتگ های مرتبط با جست و جوی شما را نمایش می دهد. هر کدام را که باز کنید در بالای صفحه گزینه Follow را خواهید دید. با دنبال کردن آن هشتگ اینستاگرام از این پس در اکسپلور محتوای با علایق شما را نشان خواهد داد.

پوستر دنبال کردن هشتگ های که به آن علاقه مند هستید

در قدم چهارم از چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم شما بایست هشتگ های که به موضوعات آن علاقه مند هستید را دنبال کنید. همان طور که گفتیم سیستم اکسپلور اینستاگرام بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کار می کند. یعنی الگوریتم های اینستاگرام رفتار و علایق شما را یاد می گیرند و محتوای جدید را بر اساس آن علایق به شما نشان می دهند.

یکی از مهم ترین راه ها برای اینکه به اینستاگرام بگویید که به چه موضوعاتی علاقه دارید این است که هشتگ ها را دنبال کنید. برای اینکار در قسمت جست و جو اینستاگرام موضوعی که دوست دارید را جست و جو کنید. مثلا کلمه اینستاگرام را جست و جو کنید. در قسمت Tags اینستاگرام هشتگ های مرتبط با جست و جوی شما را نمایش می دهد. هر کدام را که باز کنید در بالای صفحه گزینه Follow را خواهید دید. با دنبال کردن آن هشتگ اینستاگرام از این پس در اکسپلور محتوای با علایق شما را نشان خواهد داد.

آیا برگرداندن اکسپلور اینستا به حالت اولیه ممکن است؟

پاسخ به این سوال به صورت کلی بله می باشد. اما فرایند ریست کردن اکسپلور اینستاگرام نیاز به زمان دارد. ما تک به تک مراحل مورد نیاز را در این آموزش به شما یاد داده ایم. اگر به دنبال روشی سریع هستید باید بدانید برای برگرداندن اکسپلور اینستا به حالت اولیه راهی مستقیم وجود ندارد. تنها راه مستقیم و سریع عوض کردن اکانت و استفاده از اکانت جدید می باشد.

سخن پایانی

بنابراین اینستاگرام با فعالیت شما به مرور زمان علایق شما را تشخیص می دهد بر اساس این علایق محتوایی را به شما نشان می دهد. با گذشت زمان ممکن است یا شما دیگر به آن محتوا علاقه نداشته باشید یا اینستاگرام محتوای مناسبی را به اشتباه به شما نشان دهد. با این توضیحات برای ریست کردن و نو سازی اکسپلور اینستاگرام تنها راه موجود یاد دادن دوباره علایق شما به اینستاگرام است. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (548 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (339 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (289 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (117 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (23 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (18 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
شب عروسی دختر رهبر معظم انقلاب که شام برای مهمانان نداشتند! عروسی دختر آقا به صرف چند قلم میوه و شیرینی
قتل عام همزمان عروس و پدر و مادرش در شهر بابک کرمان / داماد خودش را هم کشت
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس