ساعدنیوز
ساعدنیوز

شرایط نگهداری مواد غذایی در یخچال

  سه شنبه، 25 مرداد 1401   زمان مطالعه 13 دقیقه
شرایط نگهداری مواد غذایی در یخچال
با نگهداری برخی چیزها را در دمای اتاق قابل نگهداری هستند فضای یخچال فریزرتان را افزایش دهید. در اینجا ۲۵ چیزی که لازم نیست در یخچال فریزر قرار دهیم را توضیح می‌دهیم. همراه ساعد نیوز باشید.

چیزهای زیادی داخل یخچال فریزرتان وجود دارند که در حقیقت لازم نیست آنجا باشند. خارج کردن این آیتم ها اولاً باعث می شود که فضای یخچال فریزرتان خالی شود و همچنین طعم و کیفیت این آیتم در دمای اتاق بهتر می شود. استفاده صحیح از یخچال فریزر می تواند هم در مصرف برق باعث صرفه جویی شود هم عمر مفید آن را بالا برده و نیاز کمتری به سرویس و تعمیر داشته باشد. خیلی از چیزهایی که داخل یخچال قرار می دهیم احتمالا نیازی نداشته باشند. همیشه باید به برچسب های مواد غذایی توجه داشته باشیم. لیست زیر را نگاه کنید و بعد یخچال فریزرتان را زیر و رو کنید.

  • سس تند تا سه ماه خارج از یخچال می تواند تازه بماند حتی اگر درش باز شده باشد.
  • سیب زمینی باید داخل کیسه های کاغذی در جای خنک و خشک نگهداری شوند. قرار دادن آن ها در یخچال باعث می شود که شیرین شده و زود پوسیده شوند.
  • پیاز در فضای خشک با تهویه مناسب بهتر می مانند. همچنین آن ها را دور از سیب زمینی ها نگه دارید. آن ها باعث می شوند که پیازها زودتر خراب شوند.
  • سیر مانند پیاز فقط در فضای خشک یا تهویه مناسب خوب نگهداری می شود.
  • ریحان بوی یخچال را جذب می شود بنابراین بهتر است ریحان تازه را داخل یک ظرف آب روی کابینت مانند گل های بریده شده قرار دهید. این کار را برای هر سبزی دیگری هم می توانید انجام دهید.
  • آوکادو نمی رسد؟ برای اینکه داخل یخچال نگه می دارید. قرار دادن یک آوکادوی نارس روی کابینت آشپزخانه باعث می شود که زودتر برسد. برای اینکه سرعت رسیدن را افزایش دهید آن را با یک موز یا سیب در یک پاکت قرار دهید.
  • توت ها اگر داخل یخچال قرار داده شوند به خاطر وجود رطوبت زودتر گندیده می شود. آن ها باید داخل یک کاسه یا سبد روی کابینت نگهداری شوند.
  • نان بهتر است داخل یک پاکت پلاستیکی در دمای اتاق نگهداری شود. ذخیره کردن نان در یخچال باعث سرعت بخشیدن به روند از دست دادن آب شده و آن را سریع تر بیات می کند.
  • شاید شنیده باشید که نگهداری باطری ها داخل یخچال عمرشان را زیاد می کند. این اشتباه است. در واقع سرما برای آن ها بد است.
  • نگهداری گوجه فرنگی داخل یخچال می تواند طمع آن ها را تغییر داده و باعث خراب شدن زودتر آن ها شود. بهتر است آن ها را داخل یک سبد روی کابیت نگهداری کنید.
  • قهوه را خارج از یخچال در هوای خشک در ظروفی که برای هوا غیرقابل نفوذ باشند در کابینت قرار دهید.
  • بیشتر کدوها، بخصوص آن هایی که پوست ضخیم تری دارند، بیرون از یخچال تا ماه ها بهتر می مانند.
  • عسل تنها ماده غذایی است که خراب نمی شود و نیازی به نگهداری در یخچال ندارد.
  • کیک ها، غالباً نیازی به سردسازی ندارند. اگر کیک خامه ای است، بهتر است آن را در محفظه مخصوص تا حدود سه روز نگهداری کنید.
  • خربزه و هندوانه بریده شده روی پیشخوان کابیت بهتر می مانند.
  • موزهای که نرسیده هستند و باید روی پیشخوان آویزان شود تا برسد. در غیر این صورت موزهای رسیده می توانند در یخچال یا فریزر نگهداری شوند تا از رسیدن بیشتر جلوگیری شود.
  • سس کچاپ و خردل می توانند در کابینت برای حدود یک ماه بدون نیاز به سردسازی بمانند زیرا آن ها دارای اسید هستند که جلوی رشد باکتری ها را می گیرد.
  • کره بادام زمینی نیازی به نگهداری یخچالی ندارد و می تواند در کابینت برای ماه ها بماند مگر اینکه ارگانیک باشد.
  • روغن های پخت و پز به غیر از روغن های آجیلی می توانند در آشپزخانه نگهداری شوند.
  • سیب، هلو، گلابی و نکتارها می توانند در یک سبد در آشپزخانه برای یک هفته بمانند.
  • برنج فقط اگر پخته شده باشد لازم است در یخچال نگهداری شود. برنج خشک می تواند در قوطی یا کیسه های پلاستیکی در آشپزخانه برای سال ها بماند. اگر در محفظه های محکم باشد تا هوا وارد نشود، برنج سفید ۸ تا ۱۰ سال می ماند. برنج قهوه ای ۱ تا ۲ سال می تواند بماند.
  • حبوبات خشک شده مانند برنج نیازی به سردسازی ندارد. در واقع، رطوب موجود در یخچال باعث جوانه زدن آن ها می شود.
  • برخی وبلاگ ها توصیه می کنند که لوازم آرایشی را داخل یخچال نگهداری کنید اما لوازم آرایشی طوری ساخته شده اند که در دمای اتاق قابل نگهداری باشند. دمای سرد می تواند ترکیبات شیمیایی را ناپایدار کند و رطوبت باعث می شود که پودرها توده ای شوند.
  • فلفل ها، هر دوی تند و شیرین، لازم نیست به یخچال بروند. آن ها اگر در هوای آزاد داخل سبد روی پیشخوان باشند طعم بهتری خواهند داشت.
  • بادمجان آنقدر مقاوک است که بتواند روی کابینت در دمای اتاق بماند. حالا که اشیاء و مواد غذایی اضافه را از یخچال فریزرتان خارج کردید می توانید با مطالعه تمیز کردن و رفع بوهای یخچال فریزر آنرا برای نگهداری باقی مواد مناسب تر کنید. مورد مهم دیگر در نگهداری مواد غذایی دما است که در اینجا نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر توضیح داده شده است.

انواع مواد غذایی را در کجای یخچال نگهداری کنیم؟

آیا سیستم خاصی برای دسته بندی غذاها در یخچال تان دارید یا آنها را هر گوشه ای که جا شوند می گذارید؟ روشی که شما انتخاب می کنید تاثیر مهمی بر موارد زیر دارد: هزینه قبض های انرژی، مدت زمان ماندگاری غذاها و حتی مزه غذاها. پس ارزش آن را دارد که وقتی خریدهای تان را جابجا می کنید نحوه ای از دسته بندی را در نظر بگیرید. یخچال مرتب هم چنین به این معناست که احتمال فراموش کردن غذاها و پیدا کردن گودالی از مایعات گندیده به جای آنها بسیار پایین می آید. متاسفانه حتی بهترین یخچال ها قسمت های گرم تر و سردتر دارند. خبر خوب هم این است که غذاهای مختلف در دماهای کمی متفاوت ماندگاری بهتری دارند. پس با برنامه ریزی درست غذاهای تان طولانی تر می مانند و راحت تر می توانید آنها را پیدا کنید.

پوستر مواد غذایی در یخچال

گوشت و ماهی

گوشت و ماهی در صورتی که در دمای حدود صفر درجه نگهداشته شوند با کیفیت خوب به مدت طولانی باقی می مانند. صفر درجه از دمای محفظه اصل یخچال تان سردتر است. پس اگر محفظه خنک کننده دارید گوشت و ماهی را در آن قسمت نگهدارید. قسمت خنک کننده مخصوصاً برای دماهای سردتر طراحی شده است و مواد درونش را از بقیه مواد جدا می کند. این امر باعث می شود مواد غذایی دچار آلودگی بو یا باکتریایی نشوند. محفظه خنک کننده ندارید؟ پس از سردترین قسمت یخچال تان استفاده کنید. با استفاده از یک دماسنج می توانید این قسمت را پیدا کنید؛ این قسمت عموماً در منطقه پشتی یخچال است، جایی که کمتر در معرض جریان هوای گرم، وقتی درب یخچال باز می شود، قرار دارد. اگر قصد باربیکیو کردن این استیک ها در چند روز آینده را ندارید، آنها را فریز کنید.

کره و پنیر

اگر یخچال تان منطقه ای برای محصولات لبنی دارد از آن برای کره و پنیر استفاده کنید. این منطقه کمی گرم تر از بقیه جاهای یخچال شماست. پس باعث می شود کره موقع استفاده نرم تر باشد و راحت تر استفاده شود و پنیر به دمای زمان سرو نزدیک تر باشد. نگهداری در این منطقه به این معنا نیست که پنیر شما عمر کافی خواهد داشت –مخصوصاً پنیرهای نرم که مستعد آلودگی هستند- پس اگر نمی خواهید سریعاً پنیرتان را بخورید. آنها را در قسمت اصلی یخچال تان نگه دارید چون خنک تر از منطقه مخصوص محصولات لبنی است. منطقه مخصوص لبنیات هم چنین یک سرپوش دارد که از جذب بوی بقیه مواد جلوگیری می کند و مزه خوب لبنیات را حفظ می کند.

نوشیدنی ها و چاشنی جات

وقتی راجع به چاشنی ها صحبت می کنیم مهمترین نکته راحتی استفاده از آنهاست. پس آنها را در درب یخچال در بالاترین قفسه نگهدارید. چاشنی ها و سس ها نسبت به بقیه غذاها مقاوم تر هستند. پس دمای دقیق خیل مهم نیست. این قضیه در مورد نوشیدنی ها، آب میوه، شراب و بقیه نوشیدنی های خنک هم صدق می کند. احتمال استفاده شدن آنها در روز خیلی زیاد است پس آنها را جایی قرار دهید که بتوانید سریع به آنها دسترسی داشته باشید و زمان باز ماندن درب را کاهش دهید که به ثابت ماندن دمای یخچال کمک می کند.

تخم مرغ ها

آیا تخم مرغ ها را باید در محفظه های پلاستیکی تخم مرغ که یخچال ها دارند نگهداری کرد؟ آن محفظه ها خیلی برای این منظور مناسب نیستند. تخم مرغ ها باید در جعبه اصلی خودشان نگهداری شوند. چون آن جعبه ها باعث می شوند: تخم مرغ ها از شکستن در امان باشند، رطوبت شان را با سرعت کمتری از دست بدهند و از جذب بوی بقیه مواد غذایی جلوگیری می کنند (بله، پوست تخم مرغ به اندازه کافی منافذ دارد که باعث چنین اتفاقی شود). و اگر تخم مرغ ها را در این محفظه ها نگه دارید بهترین تاریخ مصرف را فراموش نمی کنید. تخم مرغ های تازه تا یک ماه می توانند در یخچال نگهداری شوند.

میوه و سبزی

جامیوه ای -کشوی دربسته ای در پایین ترین قسمت نگهداری غذاهای تازه است- برای نگهداری از میوه و سبزی تازه طراحی شده است. خنک بودن و خوب بسته شدن از باید های یک جامیوه ای خوب است. پس این کشو به خشکی بقیه قسمت های یخچال نیست. این امر باعث می شود که سبزیجات شما به مدت طولانی تری تازه بمانند. حتما خروجی های هوای یخچال را چک کنید که هوای خارج شده را به این منطقه نفرستند. اگر چنین اتفاقی بیفتد میوه و سبزیجات شما خیلی زود خشک می شوند.

برخلاف باور عموم، جای گوجه فرنگی ها در یخچال شما نیست. اگر آنها را در یک کاسه روی کابینت آشپزخانه تان نگه دارید مزه خیلی بهتری خواهند داشت.

شیر

اگر شما هم یکی از ما هستید که ۹۹٫۵ درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهیم، شیر را در درب یخچال و در قسمت جلویی نگه می دارید. این منطقه دسترسی خیلی راحتی دارد، شیشه به حالت عمودی در آن قرار می گیرد و درون یخچال نمی چکد و کثیفی ایجاد نمی کند. اما قفسه های درب یخچال ممکن است گرمتر از دمای ایده آل شیر باشند (دمای ایده آل برای شیر زیر ۴ درجه سانتی گراد است). اگر می خواهید عمر شیر بیشتر باشد، آن را در منطقه سردتری از قسمت اصلی یخچال نگه دارید.

نان

یخچال عمر غذاهای تازه را بیشتر می کند، درست است؟ این مطلب در مورد نان صدق نمی کند. نان باید پوشیده شود و در دمای اتاق نگهداری شود. چرا؟ برای اینکه علاوه بر از دست دادن رطوبت، یکی از بزرگ ترین عوامل اصلی خشک و بیات شدن نان، تبدیل نشاسته گندم به کریستال است. این عمل در دماهای خنک تر زودتر اتفاق می افتد. پس اگر باگت هایتان را در یخچال نگه می دارید، باگت های خوشمزه تان خیلی سریع تر به آجرهای غیرقابل خوردن تبدیل خواهند شد. از طرف دیگر منجمد کردن سریع نان سرعت این پروسه را کاهش می دهد و نان به مدت های طولانی می تواند در فریز نگهداری شود.

پوستر نان

غذاهای یخ زده

غذاهای داخل فریزر باید خوب بسته بندی شوند تا از سوختگی فریزر جلوگیری شود (سوختگی فریزر وقتی اتفاق می افتد که غذاها به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای بسیار سرد کاملاً خشک می شوند). این غذاهای سوخته می توانند خورده شوند ولی مزه خوبی ندارند. پس غذاها را قبل از فریز کردن در سلفون خوب بسته بندی کنید. اگر آنها را در دو کیسه بگذارید بهتر است. اگر بسته های غذاهای منجمدی مانند نخودفرنگی یا سبزیجات را باز کردید دوباره خیلی محکم آن ها را ببندید. برای بسته بندی تکه های جدای غذاهایی مثل بیکن بهتر است هر تکه را با سلفون یا کاغذ قنادی قبل از منجمد کردن از هم جدا کنید. چون وقتی می خواهید از آنها استفاده کنید نیازی به یخ زدایی کل بسته ندارید و خیلی آسان می توانید مقداری که نیاز دارید را جدا و یخ زدایی کنید. منجمد کردن عمر غذاهای شما را افزایش می دهد ولی عمر آنها را ابدی نمی کند. گوشت قرمز عموماً تا ۱۲ ماه می تواند در فریزر نگهداری شود، گوشت چرخ کرده باید در مدت ۴ ماه استفاده شود و غذاهای دریایی بین ۲ تا ۶ ماه (بسته به نوع ماهی) می توانند عمر کنند. باقیمانده غذاها بین ۳ تا ۴ ماه خوب باقی می مانند. اگر نمی خواهید درگیر چک کردن تک تک بسته های مواد غذایی در فریززتان شوید، روی بسته ها اسم و تاریخ بزنید.

غذاهای داغ

گذاشتن باقی مانده غذاهای داغ مستقیماً در یخچال خیلی وسوسه برانگیز است، ولی کار بدی است. غذاهای گرم باعث می شوند که دمای درون یخچال سریعاً بالا برود که باعث می شود مصرف انرژی یخچال بیشتر شود و دمای بقیه غذاها در یخچال هم تحت تاثیر قرار می گیرد. پس قبل از گذاشتن غذاها در یخچال صبرکنید آنها در آشپزخانه خنک شوند.

راهنمایی های کلی درباره یخچال و فریزر

در این درباره ی نکاتی که باید در مورد استفاده از یخچال فریزر باید رعایت شما را توضیح می دهیم. اگر می خواهید از یخچال فریزر خود به شکل صحیح استفاده کنید این مطلب را حتما بخوانید. در ضمن استفاده درست از یخچال باعث افزایش عمر مفید آن و کم شدن نیاز به تعمیر آن می شود.

  • فضا برای جریان هوا بین غذاها در یخچال ایجاد کنید –در این صورت یخچال بهتر کار می کند و در هزینه های شما صرفه جویی می شود.
  • غذاهایی را که خیلی از آنها استفاده می کنید جلو بگذارید تا دسترسی آسان تری داشته باشند. هیچ کس دوست ندارد دنبال سس گوجه بگردد. هر چقدر درب یخچال بیشتر باز بماند، انرژی بیشتری مصرف می کند.
  • یخچال خود را مرتب نگهدارید که احتمال پیدا کردن سبزیجات گندیده بعد از ۶ ماه را کاهش می دهد. مرتب بودن یخچال به شما کمک می کند غذاهای کم تری دور بیاندازید، غذاهایی که چون در یخچال گم شده بودند خراب شده اند.
  • بهتر است از قرار دادن غذاهای زیاد در یک زمان در محفظه اصلی جلوگیری کنید. غذای خیلی داغ را مستقیماً در فریزر قرار ندهید چون باعث گرم شدن بقیه غذاهای درون فریز می شود.
  • اگر فریزر شما تقریباً پر است، دمان آن احتمالاً ثابت می ماند و غذاها عمر بیشتری دارند. ولی حواس تان باشد جلوی خروجی هوای سرد در مدل های بدون برفک را نگیرید و جلوی دیواره ها فضای کافی برای جریان هوا باقی بگذارید.

امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (133 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (103 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (58 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (47 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (35 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (34 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (30 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (23 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده