چند راه ساده برای تمیز کردن مایکروفر

  سه شنبه، 26 دی 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چند راه ساده برای تمیز کردن مایکروفر
امروز اغلب افراد سعی دارند که از مایکروفر استفاده کنند اما در نهایت برای تمیز کردن آن با مشکل مواجه هستند، در این مقاله از ساعد نیوز از بهترین روش ها برای تمیز کردن مایکروفر مطلع خواهید شد.

مایکروفر وسیله‌ای است که خیلی از ما در خانه‌هایمان از آن برای آماده کردن غذا استفاده می‌کنیم، اما این وسیله هم مثل هر لوازم خانگی دیگری، نیاز به تمیز کردن دارد و در صورتی هم که به روش‌های درستی تمیز نشود، ممکن است دچار بوی بد شود و کارایی آن پایین بیاید. در این مطلب سراغ چند روش کاربردی برای تمیز کردن مایکروفر خواهیم رفت.

نحوه تمیز کردن مایکروفر


اگر می خواهید یاد بگیرید که چطور مایکروویو را تمیز کنید، روش های ساده ای وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. در این بخش از نکات خانه داری ، ما از ساده ترین روش ها برای تمیز کردن لوازم آشپزخانه استفاده می کنیم.

جوش شیرین


استفاده از جوش شیرین می تواند روشی موثر برای تمیز کردن مایکروویو باشد که برای انجام آن باید:

اول یک کاسه آب بردارید و یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین را به آب اضافه کنید حالا این کاسه آب را داخل مایکروویو قرار دهید و آن را به مدت 3 تا 5 دقیقه گرم نگه دارید، بسته به این که چقدر در داخل مایکروویو قرار داده شده است.

بعد از گرم شدن آب، در مایکروویو را باز نکنید و هنگامی که در مایکروویو برای چند دقیقه بسته است به رطوبت داخل کاسه اجازه دهید تا کثیفی چسبیده به داخل مایکروویو را نرم کند جوش شیرین داخل آب به عنوان رفع کننده ی بو بد عمل می کند.

در مایکروویو را باز کنید و از آب و جوش شیرین استفاده کنید و آن را تمیز کنید از اسفنج ضخیم برای تمیز کردن آن استفاده کنید زمانی که این کار را انجام می دهید مراقب باشید چون آب داغ خواهد بود این روش به شما این امکان را می دهد که داخل مایکروویو را بدون هیچ مشکلی پاک کنید.

جوش شیرین

سرکه


تمیز کردن مایکروویو با استفاده از سرکه بسیار شبیه روش قبلی است به همین منظور داخل یک کاسه آب یک قاشق سوپ خوری سرکه سفید بریزید و آن را به مدت پنج دقیقه در مایکروویو گرم کنید بعد از این که این کار را انجام دادید، کاسه را از مایکروویو خارج کنید، تمام قسمت های مایکروویو را خارج کنید و داخل مایکروویو را با استفاده از یک حوله تمیز کنید صفحه گردان مایکروویو را می توان مانند هر ظرف معمولی دیگر تمیز کرد.

سرکه

آب لیمو


  • از یک پارچه و یا اسفنج مرطوب با آب گرم استفاده کنید. داخل دیوارهای مایکروویو را پاک کنید، که دیواره ای بالا، پایین و کناره ها هستند.

  • فشار زیادی را اعمال نکنید فقط خرده های نان و آلودگی ها را از بین ببرید.

  • اگر ذرات غذا در مایکروویو قرار دارند، آن ها را بیرون ببرید.

  • اندازه 2تا 3 قاشق سوپ خوری عصاره ی لیمو با فشردن لیموها تهیه کنید.

  • عصاره لیمو را به یک کاسه نشکن در مایکروویو اضافه و سپس 2 - 3 فنجان آب اضافه کنید.

  • مایع را به خوبی مخلوط کنید و آن را در مایکروویو قرار دهید.

  • مایکروویو را روشن کرده و آن را به مدت 2 دقیقه نگه دارید.

  • آب لیمو باید در مایکروویو بجوشد کاسه را در مایکروویو قرار دهید تا زمانی که آب به جوش آید.

  • وقتی تایمر خاموش شد، در را باز نکنید. بگذارید بخار آب در مایکروویو پخش شود.

  • زمانی که بخار پخش شد کاسه را خارج کنید.

  • حداقل 3 فوت از مایکروویو خود فاصله بگیرید، زمانی که در حال خنک شدن است، چون اگر هوا بیش از حد داغ شود، ممکن است در با فشار باز شود و ممکن است بخار شما را بسوزاند.

  • بعد از 10 دقیقه، کاسه را بیرون بیاورید شما می توانید چربی را در کناره های مایکروویو مشاهده کنید که نرم شده است.

  • از دستکش برای بیرون آوردن کاسه از داخل مایکروویو استفاده کنید.

  • از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و دیوارهای روغنی را پاک کنید اگر بعضی از لکه ها سخت باشند، روش برای نرم کردن چربی ها را تکرار کنید.

لیمو

استفاده از مایع ظرف‌شویی


یک کاسه مناسب برای مایکروفر را با آب گرم پر کنید و به میزان لازم مایع ظرف‌شویی به آن اضافه کنید. سپس این کاسه را داخل مایکروفر قرار دهید و به‌مدت یک دقیقه یا تا زمانی که داخل مایکروفر پر از بخار شود، دستگاه را روشن کنید. مثل روش‌های قبلی، پس از این مدت با یک اسفنج تمیز داخل مایکروفر را تمیز کنید.

ماکروفر

چند نکته مهم تمیز کردن مایکروویو


آب لیمو یک روش غیر شیمیایی برای تمیز کردن چربی مایکروویو است شما می توانید از مایعات مانند سرکه یا صابون مخلوط با آب استفاده کنید تا مایکروویو خود را تمیز کنید.

مراقب مواد داغ داخل مایکروویو، مانند عصاره لیمو در کاسه باشید.

پیش گیری بهتر از درمان است، پیش از این که اجازه دهید دستگاه مایکروفر شما با بی توجهی بسیار کثیف شود به صورت مرتب آن را تمیز کنید.

زمانی که چیزهایی مثل پاپ کورن درست می کنید، که به سرعت سس را بر روی دیواره ها می پاشد فورا مایکروویو را تمیز کنید.




دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (160 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود