معرفی شهر زیبای دالاس

  پنجشنبه، 22 مهر 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
معرفی شهر زیبای دالاس
شهر دالاس پرجمعیت ترین شهر ایالت تگزاس و نهمین شهر بزرگ در آمریکا و سومین شهر بزرگ در ایالت تگزاس است. این شهر از دوران بسیار قدیم به خاطر صنعت نفت، پنبه و خطوط راه آهنش بسیار مهم بوده است.بهترین زمان برای سفر به دالاس در ماه های سپتامبر تا نوامبر است که هوا بسیار عالی و دلچسب می شود.

دالاس (به انگلیسی: Dallas)، چهارمین بزرگترین کلان-شهر آمریکا و نهمین شهر بزرگ در آمریکا (در محدوده شهری)، و سومین شهر بزرگ در ایالت تگزاس (در محدوده شهری) است. دالاس نقطه تمرکز کلان شهر دالاس-فورت وورث است بطوریکه بر طبق گزارش اداره آمار آمریکا، جمعیت دالاس در آخرین تخمین اداره سرشماری آمریکا در سال ۲۰۱۸ برابر بود با ۱٫۳۴۵٫۰۴۷ نفر و جمعیت کلان شهر دالاس روی هم در سال ۲۰۱۸ برابر ۷٫۸۰۰٫۹۹۱ نفر تخمین زده شده است.معمولاً منطقه شهری دالاس و مناطق شهری همجوار، به صورت پیوسته تحت نام کلان شهر دالاس-فورت وورث شناخته می شوند و همه اهالی این کلان شهر خود را ساکنین «دالاس» می نامند. برخی از این شهرهای مجاور مهم عبارتند از: پلینو، فریسکو، ریچاردسون، اروینگ، آرلینگتون و فورت وورث.دالاس از نظر قدرت مالی-اقتصادی و امکانات رفاهی در مقیاس شهرهای جهانی در سطح شهرهای ردهٔ «بتای مثبت» قرار دارد.[۸]دالاس از دوران قدیم بخاطر صنعت نفت، پنبه و خطوط راه آهنش شهر بسیار مهمی محسوب می شده. خود شهر دالاس در سال ۱۸۴۱ شکل گرفت ولی در فوریه ۱۹۵۶ رسماً به عنوان یک شهر معرفی شد. اقتصاد دالاس امروزه بر پایه بانکداری، تجارت، صنعت نیرو، خدمات مخابراتی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل، خدمات درمانی و تحقیقات پزشکی استوار است. مرکز چندین شرکت بزرگ در جهان در دالاس قرار دارد. از جمله جی. سی. پنی، ساوت وست ایرلاینز، امریکن ایرلاینز، ای تی اند تی، و اکسان موبیل. اقتصاد کلان-شهر دالاس نیز جزء اقتصادهای برتر آمریکا بوده و با ۵۳۵٬۴۹۹ میلیون دلار تولید ناخالص داخلی رتبه چهارم بزرگترین اقتصاد در میان شهرهای آمریکا را دارد.[۹] دالاس امروزه مرکز ۲۴ شرکت فورچون ۵۰۰ می باشد.در سال ۲۰۱۳ و با موفقیت در توسعه اشتغال و کاهش بیکاری، این منطقه کلان شهری با داشتن بیش از ۳ میلیون شغل غیر کشاورزی توانست به چهارمین مرکز اشتغال زایی در آمریکا تبدیل شود و امروزه همچنان از مراکز بزرگ اشتغال در آمریکا می باشد.

تاریخچه شهر دالاس

منطقه ای که امروزه شهر دالاس و ایالت تگزاس در آن قرار دارد، در طول سالیان سال، فرهنگ های مختلفی را به خود دیده است. در ابتدا قبیله کادوها در این منطقه سکونت داشتند و بعد از آن ها و در قرن هجدهم، استعمارگران اسپانیایی این منطقه را جزئی از اسپانیای نو می دانستند. البته بعدها فرانسه نیز چنین ادعایی را مطرح می کند ولی هیچ وقت ساکن منطقه نشد.در سال ۱۸۱۹ و بر اساس پیمان فلوریدا که بین آمریکا و اسپانیا امضاء شد، رودخانه ای به نام رودخانه سرخ در نواحی جنوبی آمریکا، مرز رسمی ای بین آمریکا و اسپانیای نو ایجاد می کرد که بر این اساس، منطقه فعلی شهر دالاس به شکل رسمی جزئی از خاک اسپانیا محسوب می شد. این منطقه همچنان تا سال ۱۸۲۱ تحت حاکمیت اسپانیا بود تا اینکه کشور مکزیک از استعمار اسپانیا اعلام استقلال کرد و بدین ترتیب منطقه فعلی وارد ایالت تجاس در کشور مکزیک شد. چندی بعد و در سال ۱۸۳۶، جمهوری تگزاس نیز از مکزیک اعلام استقلال و تشکیل می شود. در نهایت در سال ۱۸۴۵ جمهوری تگزاس به خاک کشور آمریکا ضمیمه شده و در ۲ فوریه ۱۸۵۶ شهر دالاس به شکل رسمی تشکیل می شود.شاید دلیل اصلی توسعه دالاس را بتوان به دلیل وجود راه آهن دانست. خطوط راه آهن باعث شد این شهر تبدیل به نقطه ارتباطی بین هیوستون و چند شهر دیگر که آن ها نیز خط آهن داشتند شود. به همین دلیل صنایع کوچک دالاس همچون چرم کم کم روند روبه رشدی را طی کردند. در نتیجه با گسترش راه آهن به دالاس، این شهر شروع به پیشرفت کرده و مرکز ارتباطی بین چندین شهر شد. همچنین با استفاده از موقعیت بدست آمده، صنایع خود را گسترش داده و تبدیل به یک شهر صنعتی می شود که کارگران زیادی را از ایالت تکزاس به سوی خود جذب می کرد.

جغرافیا شهر دالاس

شهر دالاس و مناطق حومه بر شهرستانهای کالین، دنتن، کافمن و راک وال گسترده شده است. بر طبق اطلاعات اداره آمار آمریکا، این شهر مساحتی معادل ۹۹۹٫۳ کیلومتر مربع داشته که از این مقدار حدود ۱۱٫۷۵٪ آن پهنه آبی است. همچنین دالاس جزء منطقه کلانشهری دالاس فورت وورث است که بر این اساس، یک چهارم جمعیت ایالت تگزاس در آن زندگی می کنند. البته این جای تعجب نیست چرا که کلانشهر دالاس-فورت وورث افزون بر ۲۴۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد که برای قیاس کمی بیشتر از مساحت استان مازندران می باشد.

آب و هوای شهر دالاس

آب و هوای این شهر بسیار گرم اما متغیر است. در یک نگاه کلی عمدتاً دو فصل تابستان و زمستان در آن مشاهده می شود و عمر سایر فصول بسیار کوتاه است. هوای دالاس در تابستان بشدت گرم است و درجه حرارت به بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد. اما در زمستان به ندرت برف در دالاس می بارد. با اینحال موج سرما از اراضی اوکلاهوما اغلب به دالاس نیز سرایت می کند.رژیم رطوبتی این کلانشهر به دلیل فاصله نسبتاً نزدیک با خلیج مکزیک، تحت تأثیر آن قرار گرفته و رطوبت نسبی این منطقه زیاد است. میزان و تواتر بارندگی ها زیاد است و معمولاً در هر ماه چند نوبت بارندگی روی می دهد.تورنادو یا پیچند از ویژگی های منطقه دالاس فورت وورث است. تورنادو عمدتاً در منطقه فورت وورث، دنتون، و فریسکو دیده می شود و در محدوده شهر دالاس به ندرت ایجاد می شود.

مردم شهر دالاس

دالاس دارای جمعیت قابل توجهی اتباع خارجی و مهاجر است. شاید بزرگترین گروه مهاجرین را کره ای ها، چینی ها، مکزیکی ها و هندی تباران تشکیل بدهند.

جاذبه های گردشگری شهر دالاس

جاذبه های دیدنی دالاس خیلی زیاد هستن و یکی از دلایل سفر گردشگران به این شهرهستند. همچنین موفقیت این شهر در کسب رتبه های برتر از نظر اشتغال زایی غیر کشاورزی نیز باعث مهاجرت بسیاری بهش شده و به گونه ای میشه گفت از جاذبه های دالاس به حساب میاد. در سفرتون به این شهر حتما به این اماکن دیدنی سر بزنین و از دیدن شهر و زیبایی های اون لذت ببرید.

موزه هنر دالاس

موزه هنر دالاس در سال ۱۹۰۳ در شهر دالاس، ایالت تگزاس افتتاح شد. این موزه دارای گنجینه ی مهمی از آثار نقاشی کلاسیک و هنر نوگرا و مجموعه ی ارزشمندی از تندیس ها و اشیای باستانی است. از جمله آثار مهم موزه، می توان به کارهای بسیار شاخصی از پولاک، گری، ونگوگ، روسو، وارهول، گوگن، و کوربه اشاره کرد.

موزه هنر دالاس

آکواریوم جهانی دالاس

آکواریوم جهانی دالاس یک آکواریوم و باغ وحش است که در منطقه تاریخی و غربی مرکز شهر دالاس تگزاس واقع شده است. موزه شامل گونه های نایابی همانند سفره ماهی ها، مارماهی های برقی، قورباغه های سمی و ماهی های گوشت خوار است. محیط آکواریوم محفظه ای با بیست هزار گالن آب در حال گردش است که شامل انواع مختلف ماهی های ساکن اقیانوس ها می شود. از دیگر جاذبه های آکواریوم وجود تونل آبی است که شما را از دل کوسه ها عبور می دهد. علاوه بر ماهی ها می توانید از حیوانات دیگر این باغ وحش هم دیدن کنید، حیواناتی مانند تنبل سه پنجه، گاو دریایی، فک دریایی، پنگوئن، مار و حتی جگوار. همچنین قسمتی از جنگل های بارانی آمازون در این مجموعه بازسازی شده است که شامل پرندگان آزاد در فضا، فلامینگوهای صورتی، میمون ها و یک آبشار بزرگ می شود.
آکواریوم جهانی دالاس

موزه طبیعت و علم پروت

موزه طبیعت و علم پروت با موضوعیت تاریخ طبیعی و علوم، در شهر دالاس قرار دارد و در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد. علاوه بر مجموعه های دائمی، این موزه شامل نمایشگاه های موقتی نیز می شود. بنای موزه نیز موفق به دریافت جایزه طراحی و معماری شده است. این موزه چند طبقه، امکاناتی همچون سینما را در خود جای می دهد.
موزه طبیعت و علم پروت

فرودگاه دالاس لاو

فرودگاه دالاس لاو تنها ۱۰ کیلومتر از شمال غربی مرکز تجاری دالاس فاصله دارد. این فرودگاه، پس از فرودگاه بین المللی دالاس مهمترین فرودگاه شهر به شمار می رود و یکی از پر رفت وآمدترین فرودگاه های ایالت تگزاس است. از جمله پروازهایی که در فرودگاه دالاس لاو صورت می گیرد می توان به سانفرانسیسکو، میلواکی، لاس وگاس، اونتاریو، لس آنجلس و واشینگتن دی سی اشاره کرد.

فرودگاه دالاس لاو

کلیسای شکرگزاری (Chapel of Thanksgiving)

کلیسای شکرگزاری (Chapel of Thanksgiving) در دالاس، در مرکز مجموعه ای قرار گرفته است که به میدان شکرگزاری شهرت دارد. این مجموعه که نشان دهنده ی سنت شکرگزاری در آمریکا است، شامل تعدادی باغ برای مراقبه و سالن اجلاس می شود. در کلیسای مجموعه پنجره هایی را می توان دید که با نام پنجره های افتخار مشهور هستند. این پنجره ها تا ارتفاع ۱۸ متری کار شده اند. شیشه کاری های پنجره ها از رنگ های سرد به سمت رنگ های گرم تغییر می کنند و نمادی از سفر انسان از زمین به سمت بهشت هستند.
کلیسای شکرگزاری (Chapel of Thanksgiving)

پارک تفریحی زیرو گرویتی تریل

پارک تفریحی زیرو گرویتی تریل با عمری ۲۵ ساله، در شهر دالاس، ایالت تگزاس آمریکا قرار دارد. این پارک شامل بخش های بانجی جامپینگ، اسکای کوستر، صندلی پرتاب و سقوط آزاد می شود. از ویژگی های جالب زیرو گرویتی، امکان استفاده چند نفره از سواری ها و برگزاری رویداد ها و جشن ها در محوطه است.
پارک تفریحی زیرو گرویتی تریل

موزه میراث دالاس قدیم

موزه میراث دالاس قدیم در یکی از قدیمی ترین پارک های شهر قرار گرفته است و به مردم امکان مشاهده زندگی مردم دالاس در سال های نوزده و بیست میلادی را می دهد. موزه در قالب دالاس قدیمی که روستا بود نشان داده شده است. روستای دارای ۳۸ خانه بازسازی شده و مبله از قبیل مدرسه، فروشگاه، کلانتری و غیره است.
موزه میراث دالاس قدیم

موزه علوم طبیعی و منطقه حفاظت شده حیات وحش هرد

موزه علوم طبیعی و منطقه حفاظت شده حیات وحش هرد در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد و در ایالت تگزاس، در ۳۰ کیلومتری دالاس قرار دارد. این مجموعه شامل ۱۱۷ هکتار منطقه حفاظت شده حیات وحش، هشت کیلومتر مسیر راهپیمایی، ۲۰ هکتار زمین های باتلاقی، یک کیلومتر مربع باغ گیاهان بومی، پارک پروانه ها، محل نگهداری حیوانات و نمایشگاه های سرپوشیده و رو باز می شود. سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این مجموعه دیدن می کنند.
موزه علوم طبیعی و منطقه حفاظت‌شده حیات وحش هرد

موزه ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش

موزه ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۱۳ در شهر دالاس افتتاح شد. با بازدید از این موزه می توان با دوره ی هشت ساله ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش، چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا بیشتر آشنا شد. برخی از دیگر بخش های مجموعه شامل کتابخانه، کافه و فروشگاه هدیه می شود.
موزه ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش

موزه طبقه ششم دیلی پلازا (The Sixth Floor Museum at Dealey Plaza)

موزه طبقه ششم دیلی پلازا (The Sixth Floor Museum at Dealey Plaza) در طبقه ششم ساختمان دولتی شهرستان دالاس قرار دارد و به بررسی زندگی، مرگ و میراث جان اف.کندی، رئیس جمهور پیشین آمریکا می پردازد. این موزه دقیقا در همان مکانی برپا شده است که طبق تحقیقات کاراگاهان، لی هاروی اسوالد از آنجا به سوی کندی شلیک و او را ترور کرد. هر سال صدها هزار بازدیدکننده از موزه ی طبقه ششم در دیلی پلازا دیدن می کنند.
موزه طبقه ششم دیلی پلازا (The Sixth Floor Museum at Dealey Plaza)

موزه هوانوردی دالاس

موزه هوانوردی دالاس، موزه هوافضایی واقع در شهر دالاس تگزاس است که در نوامبر ۱۹۸۸ توسط ویلیام کوپر، کی بیلی هاچیسون و جان کولمر تاسیس شد. در این موزه بیش از سی نوع هواپیما وجود دارد که در میان آن ها می توانید هواپیما ۱۹۰۳ برادران رایت را هم مشاهده کنید. همچنین برج مراقبتی تدارک دیده شده است که بچه ها را با نحوه کنترل هواپیما روی باند هواپیما آشنا می کند.
موزه هوانوردی دالاس

موزه بازی های خیابانی

موزه بازی های خیابانی تنها مکانی است که مخصوص کودکان هشت و زیر هشت سال ساخته شده است. موزه بیشتر به پارک بازی شباهت دارد، این موزه علاوه بر امکانات تفریحی، کلاس های آموزشی فرهنگی و علمی نظیر شعر سرایی هم دارد.
موزه بازی‌ های خیابانی

و در پایان...

شهر دالاس پرجمعیت ترین شهر ایالت تگزاس و نهمین شهر بزرگ در آمریکا و سومین شهر بزرگ در ایالت تگزاس است. این شهر از دوران بسیار قدیم به خاطر صنعت نفت، پنبه و خطوط راه آهنش بسیار مهم بوده. در سال 2013 با موفقیت در توسعه اشتغال و کاهش بی کاری شهر دالاس با داشتن بیش از 3 میلیون شغل غیر کشاورزی تونست به چهارمین مرکز اشتغال زایی در آمریکا تبدیل بشه.شهر دالاس در سال 1841 تشکیل شد ولی در فوریه 1956 رسماً به عنوان یک شهر معرفی شد. اقتصاد دالاس بر پایه بانک داری، تجارت، خدمات مخابراتی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل، خدمات درمانی و تحقیقات پزشکی استواره. شاید دلیل اصلی توسعه دلاس رو باید به دلیل وجود راه آهن دونست. امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (694 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (310 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (178 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (168 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (106 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (88 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (77 نظر) نگاهی به خانه زهره حمیدی با ظروف مِسی و حس و حال زندگی +عکس/ روحش شاد و مسیرش فرق در نور (75 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (62 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر) جشن تولد 38 سالگی الیکا عبدالرزاقی با تدارکات عاشقانه امین زندگانی در خانه اصیل و دلبازشون/ مبارکا باشه+عکس (47 نظر) از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس (46 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (45 نظر)
تیتر امروز   
نیوشا ضیغمی: نمی خواهم بگویم لحظه لحظه زندگی ام پر از عشق و خوبی بوده/ هیچ وقت از مادرشدن نمی ترسم
کشیده شدن پای خواهر پژمان جمشیدی به ماجرای تهدید مادر علی انصاریان جنجالی شد +عکس/ پست معنادار مامک جمشیدی چه معنایی دارد؟
(عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او
(عکس) بوسه پدرانه سید محمد خاتمی بر گونه دخترش نرگس / نرگس خاتمی عروس کیست؟
(ویدئو) حقایق جالب و دیدنی از طلای شناور نایاب در سطح دریا/ با دیدن این شیء در دریا سریعا آنرا بردارید!
(ویدیو) یادی کنیم از گفتگوی جنجالی مرحوم آزاده نامداری با یک مرد 3 زنه 😱/ شنیدین چی گفت؟ تنها سرگرمیش همینه!
(ویدئو) شعبده بازی های دهه شصتی اینبار در خارج از کشور!/ مردی که بدون ابزار شعبده های زیبایی را انجام میدهد!
(ویدئو) میلیاردر‌هایی که بچه‌هاشون از ارث و میراث پدرشون محروم شدند!
(ویدئو) جمله عاشقانه محمدرضا علیمردانی به همسرش در برنامه خندوانه/ همسرم مریم خانوم میگم که بدون بزرگترین عشق در زندگیم هستی
(ویدئو) علت عجیب سوسن پرور برای گوش نکردن به موزیک / یه چیزی گفت که حامد آهنگی ترکید از خنده🤣
(تصاویر) خودکشی زیباترین گدای میلیونر تهران رسانه‌ای شد
(ویدئو) این مرد بدون حرف زدن و با ساز با شما سخن میگوید!/ مردی که با نواختن آهنگ هرکلمه میتوانست با شما حرف بزند بدون حتی ذره ای لب زدن!
گزارش تصویری از دورهمی چهره‌های شناخته شده در رستوران شیک محمدرضا گلزار با نام زیبای "انار" و چیدمان و نورپردازی رویایی/ چه سقف هنری و جذابی!
(تصاویر) کوچه پس کوچه های خونه ی جومونگ و یانگوم اینا! ایرانی ها این کوچه ها رو مثل کف دستشون میشناسن
ویدیوی دیده نشده از ابراز عشق پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرک و میش" ، به گلاره عباسی با خرد کردن پیاز / نخ دادن به سبک یک دهه شصتی🤣
منتخب روز   
(عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید