دلایل بی حس شدن بیضه ها و آلت تناسلی مردان

  یکشنبه، 14 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دلایل بی حس شدن بیضه ها و آلت تناسلی مردان
افسردگی و سایر مسائل عاطفی مانند استرس و اضطراب می توانند در ایجاد احساسات جنسی تداخل ایجاد کنند، بنابراین نعوظ رخ نمی دهد. حتی رگ های خونی آسیب دیده نیز می توانند حساسیت آلت تناسلی مردان را کاهش دهند. وقتی رگ های خونی شما بدرستی کار نکنند، می تواند از رسیدن به حالت نعوظ به کامل جلوگیری کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، آلت تناسلی مردان معمولاً عضوی حساس است اما گاهی دچار بی حسی می شود. بی حسی آلت تناسلی در مردان به این معناست که هنگام لمس دیگر احساس طبیعی نخواهید داشت.

عدم درمان علت بی حسی آلت تناسلی می تواند زندگی جنسی را تحت تأثیر قرار دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بی حسی آلت تناسلی به خواندن ادامه دهید.

بی حسی آلت تناسلی چه علائم دیگری به همراه خواهد داشت؟

در صورت بروز این مشکل شاید هیچ احساسی نداشته باشید و یا حس کنید آلت تناسلی خواب رفته است.

بسته به علت بروز مشکل علائم و احساسات دیگری از جمله موارد زیر خواهید داشت:

  • پوست مایل به آبی
  • احساس سوزش
  • احساس سرما
  • احساس گز گز کردن
  • احساس سوزن سوزن شدن

علت بی حس شدن دستگاه تناسلی مردان

اگر در هنگام رابطه جنسی نعوظ خود را از دست دهید و یا دچار احساس بی حسی بیضه ها می شوید ممکن است یکی از دلایل زیر علت آن باشند:

آسیب به آلت تناسلی مرد

رگ های خونی آسیب دیده می توانند حساسیت آلت تناسلی مردانه را کاهش دهند. این آسیب می تواند در صورت آسیب دیدگی آلت تناسلی مردانه یا بعد از جراحی برای شرایطی مانند سرطان پروستات ایجاد شوند.

برخی از مردانی که به طور مکرر یا در مسافت های طولانی دوچرخه سواری می کنند می توانند بی حس شدن دستگاه تناسلی را تجربه کنند. به این دلیل که صندلی های دوچرخه می توانند اعصاب و عروق خونی را در پرینه فشرده کنند. در یک مطالعه 70٪ دوچرخه سواران مسافتهای طولانی دچار کاهش جریان خون آلت شده، 61٪ بی حسی بیضه ها و اندام تناسلی در منطقه را گزارش کرده و 19٪ گزارش کردند که دارای اختلال نعوظ هستند.

تستوسترون کم

تستوسترون پایین می تواند باعث کاهش میل جنسی شود و تحریک دستگاه تناسلی ممکن است پاسخ معمولی را که منجر به نعوظ می شود، آغاز نکند.

عوارض جانبی دارو

مصرف بعضی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی می توانند علت بی حسی دستگاه تناسلی مردان باشند.

بیماری های خاص

شرایط پزشکی که بر اعصاب تأثیر می گذارند یا آن را دچار اختلال می کنند، مانند دیابت، مولتیپل اسکلروزیس، بیماری پیرونی و سرطان پروستات ممکن است باعث بی حس شدن دستگاه تناسلی مردان شوند.

افسردگی

مسائل روانشناختی مانند افسردگی ، استرس و اضطراب می توانند در میل جنسی و میزان حس اختلال ایجاد کنند.

درمان بی حسی دستگاه تناسلی مردان

1. تستوسترون پایین را درمان کنید

فقط به این دلیل که سر آلت تناسلی از حسگرهای بالایی برخوردار است، قادر به ایجاد تحریک کنندگی نیست. تحریک، نه فقط احساس، برای ایجاد و نگه داشتن نعوظ بسیار مهم است. تستوسترون کم باعث از بین رفتن میل جنسی می شود و ممکن است تحریک دستگاه تناسلی پاسخ متداولی را که منجر به نعوظ می شود، ایجاد نکند. آلت تناسلی مردان ممکن است لمس کردن را به همان طریق حس کند، اما آن احساس جنسی منحصر به فردی که منجر به نعوظ و ارگاسم شود وجود نداشته باشد.

یک پزشک می تواند سطح تستوسترون شما را با یک آزمایش خون ساده بررسی کند. درمان جایگزینی تستوسترون یک روش تایید شده FDA برای افزایش تستوسترون و درمان علائم تستوسترون پایین، از جمله کاهش میل جنسی و بی حس شدن دستگاه تناسلی مردان است. تستوسترون درمانی را می توان به روش های زیر انجام داد:

• پچ های پوستی

• ژل

• تزریق

• قرص

2. به سلامت جسمی و روحی خود بپردازید

افسردگی و سایر مسائل عاطفی مانند استرس و اضطراب می توانند در ایجاد احساسات جنسی تداخل ایجاد کنند، بنابراین نعوظ رخ نمی دهد. حتی رگ های خونی آسیب دیده نیز می توانند حساسیت آلت تناسلی مردان را کاهش دهند. وقتی رگ های خونی شما بدرستی کار نکنند، می تواند از رسیدن به حالت نعوظ به کامل جلوگیری کند. در نعوظ نسبی آلت تناسلی تنها به اندازه نعوظ کامل حساسیت وجود ندارد.

اگر بصورت مکرر دوچرخه سواری می کنید و شک دارید که ممکن است دچار اثرات بی حس شدن دستگاه تناسلی شده باشید، می توانید هنگام دوچرخه سواری مرتباً بایستید و صندلی دوچرخه خود را تغییر دهید تا به پرینه فشار کمتری وارد شود.

3. بیماری و داروها را مدیریت کنید

اگر مبتلا به دیابت هستید، همزمان با مصرف دارو، تغییر سبک زندگی توصیه می شود تا از آسیب عصبی به آلت تناسلی جلوگیری شود.

اگر به بیماری پیرونی مبتلا هستید، پزشک ممکن است کلاژناز کلستریدیوم هیستولیتیکوم را تجویز کند. این ماده کلاژن اضافی که باعث تشکیل بافت اسکار در آلت تناسلی مردان و کاهش احساسیت آن شده را تجزیه می کند.

اگر دارویی، مانند داروی ضد افسردگی، باعث کاهش احساس در دستگاه تناسلی شما می شود، می توانید با پزشک خود در مورد استفاده از داروی جایگزین مشورت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (548 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (357 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (319 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (125 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (42 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (23 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (12 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
شبی که رهبر معظم انقلاب حتی شام برای خوردن نداشتند! عروسی دختر آقا به صرف چند قلم میوه و شیرینی
قتل عام همزمان عروس و پدر ومادرش در شهر بابک کرمان / داماد خودش را هم کشت
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
قوام جمهوری اسلامی در دست مردم است
جزئیات شرط معدل امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی در کنکور
حملۀ پسری 14 ساله با چاقو به دانشگاه سیدنی
خرازی:از همه ابزارها برای حمایت از حزب‌‌الله استفاده می‌کنیم
پیش‌بینی جنجالی هوش مصنوعی؛ ترامپ دوباره به کاخ سفید باز می‌گردد!
از دومین مناظره طوفانی تا اجرای باشکوه علیرضا قربانی در تخت جمشید در حواشی داغ امروز چهارشنبه 13 تیر 1403
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 13 تیر 1403
استوری ترسناک حسین کنعانی زادگان هواداران پرسپولیس را به شدت نگران کرد +عکس
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس