دلایل دو دل بودن و شک کردن برای ازدواج

  پنجشنبه، 09 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
دلایل دو دل بودن و شک کردن برای ازدواج
اگر فهمیده اید که نشانه های قرمز یا مسائل مشکل ساز در روابط شما وجود دارد و به همین دلیل دچار دودلی در دوران نامزدی شده اید، از آن ها غافل نشوید و فکر نکنید که اهمیت چندانی ندارند یا کسی که دوستش دارید تغییر خواهد کرد. برای داشتن ازدواج موفق، مهم تر از عاشق شدن، انتخاب درست و منطقی داشتن است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هر کسی ممکن است دچار تردید در ازدواج شود. به خصوص این احساس در روزها و هفته های منتهی به مراسم عقد بیشتر می شود. بخشی از آن می تواند به دلیل اضطراب نسبت به خوب برگزار شدن مراسم باشد. اما اگر تردیدهای شما فراتر از این است، بهتر است کمی بیشتر در مورد آنها تامل کنید.

چرا دچار تردید در ازدواج می شویم؟

دلیل این احساس در شما بسیار مهم است. در واقع، دلیلتان نشان می دهد ترس و تردیدتان تا چه حد محل تامل است. برخی از دلایل مهم برای دودلی در انتخاب همسر عبارتند از:

  • اختلاف سطح فرهنگی، تحصیلی، خانوادگی و باورها
  • نارضایتی خانوادها
  • ترس از تعهد
  • عدم در نظر گرفتن مسائل حقوقی هر دو طرف در ازدواج مانند حضانت، حق تحصیل یا مسکن، و دیگر مسائل مشابه
  • بحث ها و دعواهای زیاد بین زوج یا خانواده ها
  • نگرانی درباره آینده و طلاق یا خیانت
  • مسائل اقتصادی و توان مدیریت زندگی
  • تناسب شخصیتی و فکری با همسر آینده
  • عدم خودشناسی و اطمینان نسبت به مهارت های خود در زندگی
  • عدم استقلال فردی
  • متفاوت بودن تعریف از زندگی و اهداف آینده

چه زمانی تردیدها و دودلی ها واقعی نیستند؟

این یک سؤال متداول است: “چگونه می دانم كه با شخص مناسب ازدواج می كنم؟”

همه ما خوب می دانیم که تنها دوست داشتن و عشق برای خوشبختی و داشتن یک ازدواج ماندگار کافی نیست. عوامل مهم دیگری هستند که می توانند موفقیت زندگی مشترک را بالا ببرند و در صورت نبود آن ها، دوست داشتن نیز از بین می رود. پیدا کردن شخص مناسب و درست برای ازدواج همیشه کار آسانی نیست. هنگامی که فکر می کنید فرد مناسب را پیدا کرده اید، ممکن است شک کنید که موجب دودلی در دوران نامزدی می شود.

خوشبختی و پشتیبانی عاطفی:

اگرچه انتظار داشتن ازدواجي كه هميشه در آن احساس شادي كنيد، غیر منطقی است، اما بودن با شخص مناسب می تواند باعث خوشبختی و احساس قدرت شخصی شما شود.

  • شما می دانید هنگامی که احساس حمایت و تشویق در مورد رشد خود را از نظر عاطفی و معنوی دارید. در اين صورت دودلی در دوران نامزدی مي تواند واقعي و درست نباشد. انتخاب مناسب می خواهد شما از نظر احساسی سالم باشید و بتوانید روی پای خود بایستید. وقتی در کنار شخص مناسب هستید، نسبت به خودتان، احساس اعتماد و امنیت خوبی خواهید داشت.

محبت، عشق و رابطه جنسی:

مهم این است که شخصی که با او ازدواج می کنید، شخصی باشد که هنگام رابطه جنسی و محبت، به خواسته ها و نیازهای شما توجه کند و اهمیت دهد. در غیر این صورت، دودلی در دوران نامزدی می تواند ناشی از این عدم درک باشد.

  • اگر همسر آینده تان بگوید “دوستت دارم” نه تنها با کلماتی که گفته می شود بلکه با اعمال محبت آمیز، با فرد مناسب ازدواج کرده اید.
  • اگر شما می دانید اگر از نظر جنسی با یکدیگر سازگار هستید، بخشی از دودلی در دوران نامزدی می تواند واقعیت نداشته باشد. اگر هر دوی شما صمیمیت جنسی را متفاوت مشاهده کنید یا به طور کلی تفاوت های مختلفی دارید، در ازدواج به مشکل بر می خورید.
  • شخص مناسب کسی است که دوستش دارید و دوست شما است. فرد مناسب از گذراندن وقت با شما لذت می برد. اگر هر دو با هم دوست نباشید، عشق و ازدواج شما به آرامی محو می شود.
  • فرد مناسب مهربان، ملاحظه گر و مودب است. چیزهای کوچک در زندگی مانند گفتن “متشکرم” و نگه داشتن یک درب برای شما، ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما این ها نشان دهنده میزان دلسوزی و مهربانی در فرد است.

ارتباطات، اهداف و ارزش ها:

شما و فرد مناسب در زندگی اهداف و ارزش های مشابهی خواهید داشت. در غیر این صورت، دودلی در دوران نامزدی را جدی بگیرید.

  • داشتن علایق و نظرات متفاوت تا زمانی که نسبت به یکدیگر سازگار باشید، طبیعی است. فرد مناسب با افکار و احساسات شما ارتباط برقرار می کند و باعث ناراحتی و نگرانی های درونی شما نمی شود.
  • پیدا کردن یک فرد مناسب به معنای این نیست که هر دو شما بدون هیچ مشکلی خواهید بود. با این حال، با انتخاب شخص مناسب، می دانید که هر دوی شما قادر خواهید بود روی موضوعاتی که می تواند به روابط شما آسیب برساند، کار کنید. همچنین باید اعتقاد داشته باشید که اگر هر دوی شما نتوانستید به تنهایی مشکلات را حل کنید، به دنبال کمک حرفه ای خواهید بود.
  • هنگامی که شما و فردی که برای ازدواج انتخاب کرده اید، برای رابطه تان تلاش می کنید و روحیه ای جنگجو دارید، دودلی در دوران نامزدی می تواند یک نگرانی غیر واقعی باشد.

اعتماد و صداقت:

شخص مناسب ازدواج، با شما صادق است.

  • فرد مناسب به شما اعتماد خواهد کرد و بر مکالمات تلفنی یا استفاده از رایانه شما نظارت نخواهد کرد. یا مدت زمانی را که با دیگران می گذرانید، محدود نمی کند. اگر همسر آینده شما سعی در جدا کردن شما از خانواده و دوستان خود نکند، می دانید که با شخص مناسب ازدواج می کنید و دودلی در دوران نامزدی به سراغتان نمی آید.

شما نه تنها باید به خانواده، دوستان، گروه ها و … تعلق داشته باشید، بلکه حق انجام این کار را نیز دارید. فرد مناسب در زندگی سعی در کنترل شما نخواهد کرد. بلکه می خواهد زندگی خود را با شما در میان بگذارد. فرد اشتباهی باعث می شود احساس کنید که برای حفظ آرامش، همیشه باید در خانه زندانی بمانید. داشتن تردید برای ازدواج با شخص شکاک و کنترل کننده، کاملا منطقی است.

  • شما نباید مجبور شوید از شخصی بخواهید که به شما حریم خصوصی دهد. بلکه روبرو شدن با شک و تردید در مورد ازدواج با فردی که استقلال شخصیتی شما را زیر سوال می برد، کاملا درست است و بهتر است شما از یک مشاور ازدواج در این زمینه کمک بگیرید.
  • فرد مناسب به شما اعتماد خواهد کرد و جاسوسی شما را نمی کند. احساس اینکه باید هر حرکت خود را توجیه کنید، به یک فشار بسیار سنگین تبدیل خواهد شد. اگر این فشار موجب دودلی در دوران نامزدی شده است، با نامزد خود صحبت کنید و پیشنهاد مراجعه به مشاور ازدواج یا مراکز زوج درمانی را مطرح کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (566 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (546 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (249 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (238 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (116 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) سکانس خنده دار و فراموش نشدنی از سریال "لحظه گرگ و میش"! + فیلم/ آبروی سروش رفت😂 (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...