دلایل پوشیدن جواهرات با سنگ های قیمتی چیست>

  یکشنبه، 22 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
دلایل پوشیدن جواهرات با سنگ های قیمتی چیست>
اگر می خواهید به ظاهری شیک و خاص دست پیدا کنید ، هرگز نمی توانید از سنگهای قیمتی چشم پوشی کنید.به عنوان مثال ، پوشیدن یک حلقه یاقوت زیبا ، ظاهری بی نظیر به شما می بخشدکه تکرار آن با هر شکل دیگری از جواهرات سخت است.

خواص سنگ ها از گذشته تا الان توجه خیلی از افراد رو به خودش جلب کرده. قدیمی ترین گزارش هایی که از اعتقاد مردم به جا مونده، از جمله خواص درمانی اونها، به 4 هزار سال پیش از میلاد مسیح بر میگرده. کتیبه های به جا مونده از دوران سومری ها و متون هند باستان نشونه هایی از این قدمت دیرینه و باستانی داره. با یه نگاه کلی به عملکرد درمانگران چین باستان و خاور دور، میشه پی به اهمیت و خواص سنگ ها برد. درمان انواع بیماری ها با اعتقاد دیرینه به خاصیت درمانی سنگها نشون از این باور مردم دارد

جالبه که بدونید مردم یونان باستان هم بر این باور بودن که همراه داشتن سنگ ها نه تنها مثل محافظی از اونها در برابر ارواح پلید و خبیث عمل میکنه، بلکه اونها رو از انواع بلایا و فجایع طبیعی و ماورالطبیعی مصون نگاه میداره. این رو هم اضافه کنیم که این اعتقاد ها و باور ها فقط محدود به قشر و طبقه خاصی از جامعه نبوده. یعنی چی! یعنی اعتقاد به خواص سنگ ها در میان فلاسفه و عالمان از قدیم بوده و اتفاقااز جایگاه خوبی هم برخوردار بوده. به گونه ای که ارسطو, فیلسوف مشهور یونانی بارها و بارها به قدرت فوق العاده و بی بدیل سنگ ها و خواص اون ها در نوشته هاش اشاره کرده.

جدا از مردم یونان باستان، مردمان روم باستان هم در اون دوران, باوری دور از این نداشتن. بلکه اون ها هم تحت تاثیر باور ها و اعتقادات یونانیان و دیگر تمدن های باستانی, قرار داشتن. به گونه ای که در جنگ ها برای داشتن شانس و اقبالی خوب، تعدادی سنگ صیقلی با خود حمل می کردن.

دلایل پوشیدن جواهرات با سنگ های قیمتی

دلایل زیادی برای خرید و پوشیدن جواهرات با سنگهای قیمتی وجود دارد. این موارد شامل:

1. طرح های متنوع

شما می توانید سنگهای قیمتی را برای هر لوازم جانبی مانند گوشواره ، گردنبند ، دستبند و انگشتر در بین دیگران انتخاب کنید.خواه یک حلقه نامزدی زیبا یا گردنبند برای یک مهمانی باشد.می توانید طیف گسترده ای از سنگهای قیمتی معروف را انتخاب کنید. اینها شامل الماس ، یاقوت کبود و آمتیست در میان دیگران است.برای جواهرات مرسوم ، مد روز می باشند و همیشه می توانید انتخابی را در جواهرات سنگهای قیمتی پیدا کنید.

2. زیبایی بی انتها

اگر می خواهید به ظاهری شیک و خاص دست پیدا کنید ، هرگز نمی توانید از سنگهای قیمتی چشم پوشی کنید.به عنوان مثال ، پوشیدن یک حلقه یاقوت زیبا ، ظاهری بی نظیر به شما می بخشدکه تکرار آن با هر شکل دیگری از جواهرات سخت است.

3. ظرافت

اگر می خواهید ظاهری زیبا به دست آورید ،پس جواهرات با سنگهای قیمتی همان چیزی است که می خواهید بپوشید.به عنوان مثال ، وقتی شما یک گردنبند الماس می پوشید ، به سادگی یک ظاهر زیبا، با ظرافت و شیک را خواهید داشت.سایر سنگهای قیمتی که با جواهرات همراه می شوند و ظاهر شما را درخشان تر می کنندشامل اپال ، مروارید ، زمرد ، تورمالین ، آبزیارین ، یاقوت کبود ، یاقوت ، گارنت و توپاز است.

4. مزایای طبیعی و سلامتی

یکی از دلایل محبوبیت مواد طبیعی در ساخت جواهرات ، مزایای سلامتی آن ها می باشد.این سنگ های قیمتی دارای مزایای طبیعی بی نظیری هستندو پوشیدن جواهرات شما به شما امکان می دهد از این خصوصیات طبیعی لذت ببرید.

چند مورد از فواید سلامتی سنگ های قیمتی

  1. جواهرات مروارید: مشکلات گوارشی را درمان می کند ، باروری را تقویت می کند و به کنترل احساسات کمک می کند.
  2. گارنت: سطح انرژی و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
  3. جواهرات کهربا: برای تسکین دردهای گردن و همچنین مقابله با خستگی ، فشار و اضطراب استفاده می شود.
  4. جواهرات آمتیست: خاصیت آرام بخش دارد و گفته می شود که در مقابل اضطراب تسکین بخش می باشند.این ایده آل برای افرادی است که دچار نوسانات خلقی می شوند زیرا صلح و شادی را به ارمغان می آورد.پوشیدن این جواهرات ذهن را آرام می کند و تأثیر آرام کننده ای بر شما می گذارد.
  5. آکوامارین: این ماده می تواند تأثیر مثبتی بر دستگاه گوارش ، چشم و دندان شما بگذارد.پوشیدن آن باعث خوشبختی و آرامش درونی نیز می شود.

مفهوم سنگ قیمتی آکوامارین

آکوا مارین (Aquamarine) با شجاعت در ارتباط است و به رهایی از ترس و خشم کمک می کند. گفته می شود آکوا مارین تسکین دهنده است؛ آرامش می دهد؛ ترس را کم می کند و در سفرهای طولانی در ایجاد و حفظ آرامش موثر است. بسیاری معتقدند که این سنگ از ملوانان در دریا محافظت می کند و دریا زدگی را از افراد دور می کند. به اعتقاد برخی از سنت ها، آکوا مارین بینش و آگاهی ایجاد می کند و وضوح ذهنی را ارتقا می بخشد.

مفهوم سنگ آمیتیست

آمیتیست (Amethyst) احساسات را آرام می کند، وضوح ذهن را افزایش می دهد و در رسیدن به خرد یاری رسان است. آمیتست سنگ ذهن است که وضوح و آرامش را به ارمغان می آورد. گفته می شود آمیتیست دارنده اش را با بصیرت، احساسات و ارزش ها منطبق می کند. مدت ها است که آن را به عنوان یاری رسان هوشیاری می شناسند و در مقابله با اعتیاد به الکل، غذا و همچنین سایر اعتیادها موثر است. گفته می شود آمیتیست بر رفتارهای ناشی از عقده های روانی تاثیر گذار است و آن ها را تسهیل می کند.

مفهوم الماس

الماس (Diamond) افکار صاحبش را جذب و تقویت می کند. علاوه بر این نقاط ضعف و قوت سایر سنگ های قیمتی و همچنین دارنده اش را نیز تقویت می کند. در روزگار کهن از الماس برای سم زدایی استفاده می کردند، چرا که اعتقاد داشتند الماس از دارنده اش در مقابل سم محافظت می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان