ساعدنیوز
ساعدنیوز

دلایل رفت و آمد نکردن با خانواده همسر

  پنجشنبه، 11 شهریور 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
دلایل رفت و آمد نکردن با خانواده همسر
رفت امد با خانواده همسر یکی از موضوعات مورد بحث زوج های جوان می باشد که معمولا زوجین به دنبال دلیل اصلی عدم علاقه به رفت و آمد با خانواده همسر هستند. در ادامه این مطلب این دلایل را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

اگر همسر شما تمایلی به رفت و آمد با خانواده شما را ندارد، قبل از اینکه واکنش نشان دهید و با خانواده او قطع ارتباط نمایید ، ابتدا علت را جویا شوید و با شفافیت در این رابطه با همسر خود صحبت کنید.سوء تفاهم های ایجاد شده را شناسایی و رفع کنید تا پایه های زندگی خود را مستحکم تر نمایید. همچنین اختلاف بین همسرمان و خانواده تان را در اسرع وقت حل کنید زیرا اگر عدم رفت و آمد عادت شود و ممکن است دیگر نتوانید آن را حل کنید.

علت رفت و آمد نکردن با خانواده همسر

رفت و آمد و برقراری تعاملات مرسوم با خانواده همسریکی از موضوعات شایعی است که بسیاری از زوجین جوان بر سر آن اختلاف دارند. عدم تمایل همسر برای رفت و آمد با خانواده طرف مقابل ذهن فرد را درگیر سوالی می کند که چرا همسرم با خانواده ام رفت و آمد نمی کند؟ اگر ذهن شما را نیز چنین سوالی مشغول نموده و نمی دانید که چرا همسر شما تمایل زیادی به رفت و آمد با خانواده تان ندارد، این بخش را مطالعه کنید. ممکن است همسر شما به دلایل زیر تمایلی به برقراری ارتباط و رفت و آمد با خانواده شما نداشته باشد:

مقایسه و تبعیض

در برخی خانواده ها متاسفانه مقایسه عروس ها و دامادها با یکدیگر صورت می گیرد. مثلا ممکن است مادرخانواده یکی از عروس هایش را بیشتر دوست داشته و با بقیه مقایسه کند، در چنین شرایطی که میان عروس ها تبعیض قائل می شوند، فرد احساس حقارت و یا حسادت می کند و علاقه ای به تعامل با اعضای خانواده همسرش ندارد زیرا احساس می کند که اطرافیان بین او و دیگری تبعیض قائل می شوند.

عدم احترام خانواده به همسر

در برخی از خانواده ها که والدین با ازدواج فرزند خود مخالف بوده اند، با ورود عروس یا داماد شروع به زخم زبان زدن و کنایه می کنند و دل عروس یا داماد خود را به درد می آورند، در چنین شرایطی عروس یا داماد خانواده تمایلی به رفت و آمد با خانواده همسر نشان نمی دهد. هنگامی که خانواده همسر به عروس یا داماد خود بی اعتنایی کند و مورد احترام قرار نگیرد، بنابراین شخص تمایلی برای ارتباط ندارد.

تفاوت فرهنگی دو خانواده

زن و مرد با فرهنگ های مختلفی با یکدیگر ازدواج می کنند، عدم تناسب فرهنگ ها سبب می شود یکی از زوجین بعد از ازدواج و سرد شدن عاشقانه ها پی به تفاوت فاحش فرهنگ خانواده خود با خانواده همسرش ببرد. در چنین شرایطی اگر برخی رفتارهای والدین همسر متفاوت با معیارهای او باشد و فردی در خانواده ویژگی های اخلاقی مناسبی نداشته باشد، او تمایلی به رفت و آمد با خانواده همسر از خود نشان نمی دهد.

دخالت خانواده ها در تربیت فرزندان

گاهی خانواده ها خود را مجاب می دانند از سر دلسوزی در امور تربیتی نوه خود و یا سایر امور دخالت کنند بنابراین همسر فرد در چنین شرایطی و کم کردن دخالت ها ترجیح می دهد از خانواده همسرش فاصله بگیرد.

دیدارهای مکرر

در زندگی مشترک ممکن است یکی از زوجین تمایل زیادی به رفت وآمد با خانواده خود داشته باشد. این دیدارهای مکرر، غیرضروری و بدون برنامه ممکن است همسر فرد را خسته کند و او لب به اعتراض بگشاید و مانع رفت و آمد شود و تمایلی به رفت و آمد با خانواده همسر نداشته باشد.

ماندن در خانه والدین همسر

در زندگی مشترک مرد و زن تمایل دارند با خانواده خود رفت و آمد داشته باشند ، رفت و آمد در حد معقول سبب افزایش صمیمیت می شود اما اگر یکی از زوجین تمایل داشته باشد که چندین روز در خانه پدری خود همراه همسرش بماند و به احساس راحتی همسر خود توجه نکند، در زندگی مشترک مشکلاتی به وجود می آید .در اینگونه ارتباطات مرد یا زن به زودی دچار خستگی روانی می شود و تمایل زیادی به رفت و آمد با خانواده همسر خود ندارد.

منزوی بودن و گوشه گیری

گاهی علت فاصله گرفتن همسر از خانواده فرد مقابل رفتار نادرست آنها نیست و بلکه او فردی منزوی و گوشه گیر است که از داشتن روابط اجتناب می ورزد. اگر همسر شما تمایلی به برقراری ارتباط با خانواده تان ندارد ، ارتباط او با سایرین را بررسی کنید.

حضور سرزده خانواده همسر

گاهی خانواده یکی از زوجین بدون اطلاع و سرزده به خانه فرزندش می رود. در چنین مواقعی همسر فرد از حضور همیشگی خانواده همسر احساس نا امنی می کند چرا که حضور دائمی عضو میهمان موجب می شود که او ناخواسته در جریان بسیاری از مسائل خصوصی و یا حتی اختلافات آن ها قرار بگیرد، بنابراین همسر فرد برای کم کردن رابطه با خانواده همسر تمایلی به رفت و آمد با آنها نشان نمی دهد.

مکالمات تلفنی مکرر همسر با خانواده

برخی از افراد حتی در زمانی که درون خانه خود قرار دارند دست از وابستگی شان نمی کشند و حتی در زمان حضور همسر در منزل هم مشغول مکالمات تلفنی طولانی مدت و بازگوکردن مسائل روزمره هستند، همین امر باعث می شود پای والدین به حریم خصوصی زندگی باز شود و همسر فرد فکر کند خانواده همسرش در همه مسائل و تصمیم گیری ها دخالت دارند بنابراین بدبین شده و تمایلی برای رفت و آمد نخواهد داشت.

خود شیفتگی

برخی از افراد خودشیفته خودشان را بالاتر و بهتر از دیگران می دانند و هیچ کسی را جز خودشان قبول ندارند ، این افراد در صورتی که طبقه اجتماعی خودشان بالاتر از همسرشان باشد ، خانواده او را نادیده گرفته و تمایلی به رفت و آمد ندارند.

برآورده نشدن توقعات

گاهی علت اینکه همسر تمایلی به رفت و آمد با خانواده طرف مقابل را ندارد، این است که او توقعات غیر منطقی از خانواده همسرش دارد و برآورده نشدن برخی توقعات (هرچند غیرمنطقی) باعث ایجاد دلخوری او شده است. مثلا ممکن است همسرشما توقع حمایت مالی از خانواده شما را داشته باشد. شما می توانید با گفت وگو این اختلاف و سوءتفاهم را حل و فصل کنید.

خانواده همسر

رفت و آمد با خانواده همسر باید تا چه میزانی باشد؟

رفت و آمد با خانواده همسر از نیاز های هر زوجی میباشد. ما در اینجا قشر خاصی را مد نظر نداریم. اما افراد در رابطه با خانواده همسر گاهی در دو گروه قرار میگیرند.

  • دسته اول افرادی که واقعا در روابط با خانواده ها دچار مشکلات شخصی با همسر خود میشوند. خانواده های نا سالمی که سبب تنش و اختلاف در زندگی شخصی میشوند. در این بین زوجین ترجیح میدهند که برای نجات کانون زندگی خود روابط را قطع کنند یا به حداقل برسانند. اگر هر دو طرف از این اقدام راضی هستند و در زندگی آرامش لازم را دارند مانعی نیست.
  • گروهی دیگر افرادی هستند که به قصد آزار و یا خصومت های نابجا میخواهند همسر خود را از خانواده اش جدا کنند. افرادی که بنابر دلایل غیر منطقی، ایجاد اختلاف و ناسازگاری، بی علاقگی و احساس منفی به خانواده همسر مانع از رفت و آمد میشوند.

در مواردی میبینیم این افراد نه تنها با این کار کانون زندگی خود را مستحکم نمیکنند بلکه سبب آزار، رنجش، توهین و تحقیر، مشجاره و اختلاف با همسر خود میشوند و صمیمیت و حرمت ها را از بین میبرند. رفت و آمد با خانواده همسر باید در اعتدال باشد. با توجه به میزان صمیمیت و احساس راحتی و رضایت رابطه خود را مشخص کنید. اگر همدیگر را مانند اعضای خانواده خود پذیرفته اید اجازه دهید روابط پایدار و خوبی داشته باشید. اما اگر از رفت و آمد با آنها لذت و رضایتی ندارید. به جای قطع کلی رابطه بهتر است آن را در کمال احترام به حداقل برسانید. به طور کلی رفت و آمد با خانواده همسر بهتر است محترمانه باشد. حتی اگر رابطه صمیمی بین شما نیس بگذارید حرمت ها باقی بماند.

خانواده همسر

قطع رابطه با خانواده همسر چه پیامدهایی در پی دارد؟

  1. باعث فشار روانی و ناراحتی برای خود فرد و همسر می شود.
  2. باعث ایجاد استرس و اضطراب در روابط زناشویی و حتی از بین رفتن رضایت زناشویی خواهد شد.
  3. بعد از قطع رابطه با خانواده همسر، ارتباط دوباره با آنها سخت است و کیفیت ارتباط کاهش می یابد.
  4. قطع رابطه با خانواده همسر، شوهر و یا زنتان را در یک فشار دو سویه قرار می دهد زیرا علاقه او به خانواده اش و از طرف دیگر مهر و علاقه اش به همسر، توانایی انتخاب را از او می گیرد.
  5. تنفر و قطع رابطه از خانواه همسر در مواقعی به طلاق عاطفی منجر می شود.

جلوگیری از قطع رابطه با خانواده همسر

اگر در فکر قطع رابطه با خانواده همسرتان هستید، این کار را نکنید بلکه برای از بین بردن تنفر از خانواده همسر و جلوگیری از قطع رابطه با خانواده همسر اقدامات زیر را انجام دهید:

علل تنفر از خانواده همسر را بررسی کنید

آنچه موجب شده که شما احساس بدی به خانواده همسر خود داشته باشید را بررسی نمایید. با بررسی این مشکلات می فهمید که برخی از آنها قابل حل هستند البته برخی مشکلات شما غیر قابل حل هستند.

با همسرتان گفتگو کنید

در زمان و مکان مناسبی به دور از خشم و توهین و تحقیر در مورد دلایل ناراحتی تان با همسرتان گفتگو کنید. در مورد مسائل قابل تغییر با همسر خود گفتگو و در موردش فکر کنید که چه تغییری می توانید ایجاد کنید.

در مورد مسائل غیر قابل تغییر کاری کنید

در مورد مسائل غیر قابل تغییر با همسرتان گفتگو کنید. حمایت عاطفی همسرتان و همدلی کردن و درک متقابل او حتی اگر تغییر عمده ای در شرایط ایجاد نکند، می تواند به شما در احساس پذیرش مسائل کمک کند و فشار روانی مسئله برایتان کاهش می یابد.

قطع ارتباط با خانواده همسر راه حل خوبی نیست

دوری از خانواده همسر هیچ وقت راه حل اول و برتر نیست و این گزینه آخرین راهکاری است که می تواند با تبعات زیاد و منافع محدود برای شما باقی مانده باشد زیرا همسر شما هم مانند خودتان رابطه عمیقی با خانواده اش دارد و نمی تواند به راحتی روی علاقه خود خط قرمز بکشد پس تا حد امکان به قطع ارتباط با خانواده همسرتان فکر نکنید.اما اگر از خانواده همسرتان دلگیرید، برقراری ارتباط با آنها با وجود تمام دل شکستگی های قبلی و بی احترامی ها بسیار سخت است. نقش بازی کردن و محبت کردن در این شرایط و دیدارهای مکرر، باعث می شود عمیق شدن کینه و نفرتتان و باعث ایجاد فشار روانی و ناراحتی در شما می شود و در طولانی مدت حتی از بین رفتن علاقه شما به همسرتان می شود پس ادامه رابطه با تنفر نیز به ضرر خودتان است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

3 دیدگاه
  دیدگاه ها
ع م
2 سال پیش

بزرگترین عامل تفاوت فرهنگی وفاصله طبقاتی است آشنایی های فضای مجازی که منجربه ازدواج میگردد که بعداز مدتی این فاصله طبقاتی وتفاوت فرهنگ نمودپیدامیکند
فاطیما
2 سال پیش

واقعا دخالت توتربیت بچه ها رو نمیشه تحمل کرد من خودم از این موضوع هفت ساله رنج میبرم
ح،ع
2 سال پیش

آنقدربلیط گرانه وبدون نظارت که ترجیح میدم ازخونه تکون نخورم!
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (283 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (155 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (107 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (81 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (63 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (55 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (54 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (43 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (35 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مهران مدیری: بخاطر یک دختر از برادرش سیلی خوردم +ویدئو سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده