داماد، عروسِ سقزی را به آتش کشید

  یکشنبه، 30 خرداد 1400 ID  کد خبر 155574
داماد، عروسِ سقزی را به آتش کشید
ساعد نیوز :در بازجویی‌ها گفت که با کار دخترم مشکل داشته و نمی‌خواسته گلاله سرکار برود و همین مسأله هم شده سرفصل اختلاف‌شان. دعوا بالا می‌گیرد. با مشت به سر او می‌زند. وقتی او را بی‌حال می‌بیند، نبضش را می‌گیرد، اما نبض نداشته.

به گزار ش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از بهداشت نیوز، خانواده شیخی ۲۰ روزی است که به سوگ نشسته اند. به سوگ دختری که قرار بود تا پنج روز دیگر لباس سپید عروس به تن کند و به خانه بخت برود. اما مرگ شد هدیه گلاله شیخی عروس سقزی. کیومرث نفس را از عروس کردستان گرفت و جسدش را به آتش کشید. هشت ماهی بود که عقد کرده بودند. مقاومت خانواده شیخی برای این وصلت فایده ای نداشت. کیومرث پاشنه در خانه را کنده بود. از اقوام دور مادر گلاله بود و برای ازدواج مصر. با وجود مخالفت های پدر و گلاله، اما این ازدواج سر گرفت.

پنجم تیر تاریخ جهازبران بود. جهیزه ای که حالا چشمان پدر و مادر تاب دیدنش را ندارند. در انبار خانه پدر جا خوش کرده اند و شده اند یادآور خاطرات سفید و سیاه دوران هشت ماه نامزدی گلاله.

گلاله شیخی به خانه بخت نرفت

تا بازنشستگی پدر یک سالی مانده است. فرهنگی است و تمام عمرش به آموزش و تربیت و تعلیم دانش آموزان گذشته است. از همان شبی که گلاله دیگر پاسخگوی تماس هایش نبود تا پیدا شدن جسد به آتش کشیده اش گرد سفیدی روی موهایش نشسته است.

تاب صحبت ندارد. کلمات را سریع می گوید؛ کلماتی را که بار ها در ذهنش گذرانده است. سوالاتش تمامی ندارد. هنوز چرایی این جنایتجنایت برایش مفهوم ندارد.
«سه دختر داشتم. گلاله دختر دومم بود. دختر بزرگ ترم کارشناس روانشناس است. گلاله فارغ التحصیل رشته حقوق بود و مشاور حقوقی دفتر قضائی. دختر کوچک ترم هم کلاس ۱۰ است. کیومرث نسبت فامیلی دوری با خانواده همسرم دارد. کارمند بانک بود و تحصیلکرده.

چندین بار به خواستگاری گلاله آمدند. ما قبول نمی کردیم، اما سماجت شان سبب شد تا تصمیم مان تغییر کند. با ازدواج او و گلاله موافقت کردیم. هشت ماه پیش بود که عقد کردند. جهیزه اش را آماده کردیم. قرار بود پنجم تیرماه جهیزیه اش را به خانه بخت ببرد.»

جزییات قتل

واژه ها سریع تر از قبل در کنار هم قرار می گیرند. پدر بغضش با گذشت ۲۰ روز هنوز فروکش نکرده و با لهجه کردی از آن روزی می گوید که گلاله نفسش بند آمد. نفسش را در سینه حبس می کند و با یک دم از تاریخ هشتم خرداد می گوید.
«روز هشتم خرداد کیومرث دنبال گلاله آمد. قرار بود درباره مراسم ازدواج صحبت کنند. غروب بود که رفتند. از آنجا که امتحان دانش آموزان مدرسه شروع شده بود، من هم زود خوابیدم که فردا زودتر به مدرسه بروم. همسرم چند باری با گلاله تماس گرفته و گلاله گفته بود تا آخر شب حتما به خانه برمی گردد.

ساعت ۱۱ شب آخرین بار مادر گلاله تماس گرفت و دخترم گفته بود تا ۱۰ دقیقه دیگر به خانه می رسد. اما بعد از آن دیگر گلاله پاسخگوی تلفن نبود. گوشی زنگ می خورد، اما گلاله جواب نمی داد. گوشی کیومرث هم خاموش شد و دیگر از آن ها خبر نشد.»

تصویر

دستگیری داماد قاتل در آستارا

همه شب را به دنبال ردی از نو عروس سقز بودند. تصور می کردند تصادف کرده اند، چراکه دامادشان در سیاهی شب به سختی رانندگی می کرد. اما ردی از گلاله نه در بیمارستان های شهر بود و نه در سرخانه و کلانتری ها. صبح بود که کیومرث تماس گرفت و پرده از راز ناپدیدشدن شان برداشت.
«کیومرث از سقز گریخته بود و قصد داشت از مرز فرار کند، اما در تماسی ماجرا را به خانواده اش گفت. همین امر باعث شد تا پلیس وارد عمل شود و بعد از ۱۱روز کیومرث در خانه ای در آستارا دستگیر شد. تا آن روز حتی ما نمی دانستیم چه بلایی سر گلاله آورده است.

در بازجویی ها گفت که با کار دخترم مشکل داشته و نمی خواسته گلاله سرکار برود و همین مسأله هم شده سرفصل اختلاف شان. دعوا بالا می گیرد. با مشت به سر او می زند. وقتی او را بی حال می بیند، نبضش را می گیرد، اما نبض نداشته.

سرش را روی سینه اش گذاشته و مطمئن شده که او دیگر نفس نمی کشد. بعد در مسیر از پمپ بنزین ۴ لیتر بنزین خریده و جسد دخترم را به منطقه چاپان خارج از سقز می برد و گلاله را به آتش می کشد.»

تصویر

آتش و مرگ هدیه عروس سقزی

نفسش تنگ شده است. کلمات تاب تحمل ندارند. واشژه ها دیگر سخت ادا می شوند. پدر خمیده تر از همیشه به نظر می رسد. داغ دخترش را لحظه ای فراموش نکرده است.
«کیومرث وقتی دخترم را به آتش می کشد، به تهران می رود و ماشینش را در پارکینگ خانه دوستش می گذارد. او به همراه دوستش پیمان راهی آستارا می شوند که مأموران با ردزنی های پلیسی او را دستگیر می کنند. روز اول به همراه قاتل به محل جنایت رفتیم، اما کیومرث محل آتش زدن گلاله را نگفت.

بعد از اینکه او را بار دیگر به اداره آگاهی منتقل کردند، در آنجا کروکی محل رهاکردن جسد را کشید و بالاخره پیکر گلاله را پیدا کردیم که بی رحمانه و بی گناه به طرز فجیعی به قتل رسیده و در آتش سوخته بود.»

قصاص می خواهیم

این پدر داغ دیده در آخر می گوید: «ما تنها قصاص می خواهیم. باورمان نمی شود چطور توانسته آن همه مهربانی، آن همه شور زندگی، آن همه آرامش را به آتش بزند. ما در قبال کیومرث هر کاری که می توانستیم انجام دادیم. مثل پسر نداشته ام بود. داغ گلاله غم بزرگی است. مردم سقز و کردستان حتی ایران در این مدت ما را همراهی کردند و در کنارمان قرار گرفتند.»
کیومرث حالا هشت روزی است که در اختیار پلیس آگاهی است و تحت بازجویی قرار دارد. صفحات مجازی، اما از عکس ها و تصاویر گلاله خالی نمی شود، همه در سوگ این عروس سقزی هستند، عروسی که دهشتناک به قتل رسید و به آتش کشیده شد.


  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

، هزار بار قصاص هم کمه.....
پربحث های هفته   
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (129 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (79 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (76 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (69 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (63 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (56 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (36 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (32 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (29 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (25 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (23 نظر) نگاهی به حجاب تحسین برانگیز سارا شعری قهرمان بلژیکی تکواندو در المپیک پاریس/ خانم ورزشکار حجاب محدودیت نیست را تعریف کرد+تصاویر (23 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (22 نظر) خلاقیت منحصربفرد ساندویج فروش تهرانی برای کمک کردن به کودکان نیازمند+عکس/ فرشته زمینی لقبی برازنده شماست👌 (19 نظر) خلاقیت منحصربفرد اوستا گچ کار برای ساختن مجسمه برای نسرین مقانلو حماسه آفرید/چقدر طبیعی! دست و پنجه ات طلا+عکس (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مکانی زیبا برای یک گردش خاطره انگیز
فوت و فن خانه‌داری؛ ترفند طلایی برای سفید کردن سیاه ترین قارچ‌ها/ دستور ساخت وایتکس قارچ
معرفی بهترین دسرها برای جشن تولد خانوادگی و مهمانی ها/ شیک، ارزون و خوشمزه+عکس
جزیره طاعون ؛ ترسناک‌ترین مکان جهان؛ این‌جا مرگبارترین ویروس‌های جهان آزمایش می‌شود
تصاویر باورنکردنی از تنها قبیله آدمخوار جهان؛ مراسم کشتن و خوردن انسان‌های غریبه!
در صورت آتش بس در غزه، ایران به اسرائیل حمله نمی کند؟
خواست نتانیاهو ورود آمریکا به جنگ با ایران است
فوت و فن خانه‌داری؛ 3 ترفند طلایی و ساده‌یِ خانگی برای جلوگیری از کپک زدن آبغوره
لباس زنان ورزشکار هر روز تنگ‌تر و جذب‌تر و کوتاهتر از دیروز!
حذف یک خبر مهم از سایت مسعود پزشکیان!
مجامع جهانی مانع تکرار جنایات ضدبشری صهیونیست‌ها شوند
توصیه بلاگرهای حجاب برای اربعین: چادر سر نکنید!
خواهرانی که در راهپیمایی 22 بهمن و اعیاد مذهبی دزدی می‌کردند!
آخرین شعر استاد شهریار در آخرین دیدار با معشوقه سنگدلش در بستر مرگ که اشکتونو درمیاره/ نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم...
جزئیات ثبت‌نام انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل دانشگاه‌های علوم پزشکی
منتخب روز   
یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور