ساعدنیوز
ساعدنیوز

دانشگاه ها از ۱۵ مهرماه بازگشایی می شوند

  دوشنبه، 15 شهریور 1400 ID  کد خبر 166382
دانشگاه ها از ۱۵ مهرماه بازگشایی می شوند
ساعد نیوز: وزیر بهداشت در بازدید از روند واکسیناسیون دانشجویان گفت: دانشجویان برای حضور در دانشگاه ها باید واکسینه شده و کارت واکسن داشته باشند و دانشگاه ها اواسط مهرماه بازگشایی می شوند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه نشست مشترک با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: روند واکسیناسیون عمومی در کشور شتاب می گیرد و تلاش ما این است که روزانه یک و نیم تا دو میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شود و از مرگ و میرهای بیشتر مردم، پیشگیری شود و با تسریع واکسیناسیون می توان از موج های بعدی بیماری کرونا در کشور جلوگیری کرد.

وی افزود: هیچ محدودیتی در تخصیص واکسن کرونا به دانشگاه های علوم پزشکی نداریم اما نمی خواهیم که واکسن ها دپو و ذخیره شود. هر قدر که دانشگاه ها در این زمینه کار کنند و واکسیناسیون را به شکل گسترده تری انجام دهند، به آنها واکسن می دهیم بنابراین سرعت توزیع واکسن بستگی به سرعت تزریق آن در دانشگاه های علوم پزشکی دارد.

عین اللهی افزود: خوشبختانه در روزهای اخیر مقدار قابل توجهی واکسن به کشور وارد شده و مقدار فراوانی واکسن در اختیار ما است و تلاش ما این است که واکسیناسیون به سرعت انجام و از مرگ و میرهای بیشتر جلوگیری شود.مشکلی برای تامین دُز دوم واکسن های تزریق شده وجود ندارد چون مقدار واکسن تامین شده، پاسخگوی تزریق برای دُز دوم نیز است.

وزیر بهداشت یادآور شد: متاسفانه کرونا صدمات زیادی به همه حوزه ها از جمله آموزش وارد کرد و آموزش به شکل مجازی به ویژه در رشته هایی که نیاز به کار عملی دارد، دشوار است. رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور تاکید دارند که دانشگاه ها سریعا بازگشایی شوند و لازمه بازگشایی دانشگاه ها، واکسیناسیون اساتید و دانشجویان است.

دانشجویان برای حضور در دانشگاه ها باید واکسینه شوند و کارت واکسن داشته باشند

وی گفت: تقریبا بخش عمده واکسیناسیون اساتید انجام شده و از امروز واکسیناسیون دانشجویان نیز در کشور آغاز شده و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم. دانشجویان برای حضور در دانشگاه ها باید واکسینه شوند و کارت واکسن داشته باشند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که محدودیت ها از جمله محدودیت های سفر و زیارت را با انجام واکسیناسیون به تدریج، برداریم البته همچنان باید شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت و از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده شود اما با واکسیناسیون اصناف، می توان محدودیت های مشاغل را برداشت تا شاهد شکوفایی وضعیت اقتصادی، رفاهی و اجتماعی مردم باشیم.

محدودیت های سنی در تزریق واکسن کرونا را بر می داریم

وی یادآور شد: همه واکسن های تزریق شده به دانشجویان در سامانه های وزارت بهداشت ثبت می شود و دانشجویان با داشتن کارت دانشجویی می توانند واکسینه شوند البته به سرعت، محدودیت های سنی در تزریق واکسن کرونا را بر می داریم که جزئیات آن از طریق معاونت بهداشت وزارت بهداشت به اطلاع عموم می رسد.

از ۱۵ مهرماه کلاس های دانشگاه ها باید دایر شود و اساتید باید در دانشگاه ها حاضر شوند

وزیر بهداشت تصریح کرد: از ۱۵ مهرماه کلاس های دانشگاه ها باید دایر شود و اساتید باید در دانشگاه ها حاضر شوند. حضور فراگیران و دانشجویان می توانند متفاوت باشد.

وی گفت: به عنوان نمونه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که تعداد دانشجویان زیاد نیست، ممکن است تمام دانشجویان بتوانند در کلاس ها حاضر شوند اما در برخی رشته ها و مقاطع که تعداد دانشجویان زیاد است، دانشگاه ها می توانند به صورت ترکیبی، کلاس ها را برپا کنند که تعدادی به صورت حضوری و تعدادی نیز به صورت مجازی، در کلاس شرکت ها کنند.

عین اللهی گفت: دانشجویان بر اساس قرنطینه هوشمند، اگر بخواهند به صورت حضوری در کلاس های دانشگاه ها، حضور داشته باشند باید کارت واکسن داشته باشند. علاوه بر مراکز واکسیناسیون، هر دانشگاه، ارگان و نهادی که اعلام داوطلبی برای واکسیناسیون کند، به آنها اجازه می دهیم بنابراین دانشگاه ها هم می توانند در این امر و در راستای واکسیناسیون دانشجویان کمک کنند.

تمام کارکنان وزارت بهداشت می توانند به صورت داوطلبانه در واکسیناسیون مشارکت کنند

وی یادآور شد: در بخشنامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کردیم که تمام کارکنان وزارت بهداشت می توانند به صورت داوطلبانه در واکسیناسیون مشارکت کنند و این امر فقط محدود به کارکنان حوزه بهداشت نیست بلکه تمامی پرستاران، ماماها، پزشکان و سایر نیروها نیز می توانند در این حرکت جهادی کمک کنند. ما در کنار تلاش های ارزشمند مدافعان سلامت، کمک به واکسیناسیون عمومی در کشور را مجاهدت می دانیم و همه مجاهدین واکسیناسیون می توانند داوطلبانه در این حرکت جهادی و انسان دوستانه مشارکت کنند.

وزیر بهداشت افزود: همواره شاهد حرکت های جهادی از جمله کمک به مناطق محروم به صورت داوطلبانه بوده ایم و امروز از همه گروه های جهادی درخواست داریم که در مجاهدت واکسیناسیون مشارکت کنند تا به سرعت واکسیناسیون در کشور انجام شود.

اعلام آمادگی ۲۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای کمک به واکسیناسیون

دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: در دانشگاه علوم پزشکی ایران، ۲۰۰ نفر از اعضای هیات علمی به عنوان همیاران واکسن، ثبت نام کرده اند که آنها را ساماندهی کرده ایم تا واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و خانواده نظام سلامت را انجام دهند و در ادامه نیز به صورت بازرس و نیز واکسیناتور در مراکز واکسیناسیون به کار گرفته شوند.

وی افزود: با یک نرم افزار، این ۲۰۰ نفر عضو هیات علمی را ساماندهی کرده ایم و امیدواریم که این تعداد به کل یک هزار عضو هیات علمی دانشگاه برسد. علاوه بر این، ۴۰۰ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران برای کمک به واکسیناسیون، اعلام آمادگی کرده اند.

همچنین دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشستی که با حضور دکتر جلیل کوهپایه زاده رییس و معاونان این دانشگاه برگزار شد، شرکت کرد.

رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی ایران در این نشست درباره اقدامات انجام شده در دوران شیوع کووید ۱۹، راه اندازی مراکز مختلف و تقویت بخش های گوناگون دانشگاه برای خدمات رسانی بهتر به مردم و تشریح برنامه های پیش روی دانشگاه، گزارشی را ارائه دادند.

اساتید بعد از دریافت واکسن باید به طور کامل در دانشگاه حاضر شوند

وزیر بهداشت پس از استماع گزارش رییس و معاونین این دانشگاه درباره اقدامات انجام شده در خصوص کرونا گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود که مردم در صف واکسن نمانند و خطاب به دکتر کوهپایه زاده تاکید کرد: مراکز ۲۴ ساعته واکسیناسون حتما در مرکز و جنوب شهر دایر باشند، به گونه ای که تردد برای مردم راحت و بتوانند به آسانی به مراکز دسترسی پیدا کنند.

دکتر عین اللهی در ادامه با تاکید بر آموزش حضوری در دانشگاه ها، عنوان کرد: به دلیل شیوع کرونا حضور اساتید در دانشگاه ها بسیار کم بوده که بعد از دریافت واکسن باید به طور کامل در دانشگاه حاضر شوند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (290 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (232 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (96 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (80 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (59 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (57 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (47 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) جوک فوق خنده‌‌دار اتمی مجید واشقانی/ مهران غفوریان هر کاری کرد نتونست حدس بزنه رونمایی از پسر کپی برابر اصل فیروز کریمی/چقد شبیه همن😳+عکس نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا خانوم دختر مهران غفوریان با طرح خاص یونیکورن/ مبارکا باشه +عکس با این 10 راهکار از شر درد پریود خلاص شو! / اگر در طول قاعدگی درد زیادی را تحمل می کنید حتما این کارهارو امتحان کن! (ویدئو) ترفند تست شده برای نجات دادن سبز خوردن از پلاسیدگی/ سبزی ها مثل روز اول تازه میشه عکس قدیمی از عشق ورزی مادرانه نسرین مقانلو برای پسران بانمک و دوست داشتنی اش/ چقدر خنده هاشون قشنگه! غایب بزرگ فصل جدید سریال پایتخت، که جای خالی اش با هیچ بازیگر دیگری پر نمی شود/ آخه مگه پایتخت بدون ایشون میشه اصلا! (ویدئو) شوکه کننده ترین سکانس برنامه دورهمی از نظر مهران مدیری/ آقای مدیری جوری شوک شدن که اصلا نتونستن حرف بزنن (عکس) دستگیری بچه دزد معروف تهران رسانه ای شد/ زنی که با مهربانی کودکان را فریب میداد (ویدئو) وقتی مهمان برنامه شب آهنگی از حامد هم بانمک تره/ حامد آهنگی اصلا فرصت هیچ کاری رو نداره، فقط میخنده🤣 برای نخبه های زندانی، برای آزادی دانشجویان آمریکایی/حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 (ویدئو) آیا می‌دانستید مردمک چشم بزها افقی است؟ خاطره شیرین جواد خیابانی از شادی خاص احمدرضا عابدزاده با او بعد از صعود به جام جهانی 98 فرانسه/ می گه بهم می گفت "تُپلی گامبالو" (ویدئو) خندۀ انفجاری مهران مدیری از تفاوت فاحش رشتۀ مورد علاقه و رشتۀ احتمالی داوطلب کنکور (فیلم) دیدار رضا میرزایی از دختر هوادار متعصب معلول / چه پسر شریف و انسان دوستی هست واقعا!! شهریار فوتبال ایران،علی دایی و دیدار با مادری 89ساله در خانه باصفا و دنجش + عکس کشف گنج هخامنشی و ساسانی در چالوس (ویدئو) کشف قیچی برش DNA/ تغییر رنگ چشم و جلوگیری از پیری و مرگ ممکن می‌شود! کلاه شاپوی جذاب کریم باقری در عکس دونفره با علی دایی در فرودگاه/ هر دوتاشون با همدیگه ست کردن اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟+عکس سکانس فوق خنده دار ملاقات پژمان جمشیدی و صدام در سریال زیرخالی/ فقط اونجایی که با هم سلفی می گیرن رو داشته باش (ویدئو) ایران، مهد رنگ‌های شگفت‌انگیز/ 9 رنگی که دنیا را مجذوب خود کرده‌اند تصاویر عاشقانه از مراسم عروسی لاکچری و مجلل اللهیار صیادمنش و همسر ترکیه‌ای او / به‌به چه عکسای نابی!! سکانس فوق سمی مُخ زدن خفن و تخصصی علی انصاریان در فیلم هیولا/ داداش تو یک پا خودت امیر بودی ما نمی دونستیم (ویدئو) جبار باغچه‌بان که بود؟ مردی که آموزش نوین را به ایران هدیه داد دیالوگ 18+ پژمان جمشیدی و ژاله صامتی در اپیزود منشوری زیرخاکی/ دیگه نمیشه با خانواده تلویزیون هم تماشا کرد شوخی جالب و خنده دار ابراهیم رئیسی با محافظانش داخل سیل+ویدیو داغ بسیار بزرگ بر دل رابعه اسکویی/ خانم بازیگر عزادار مرگ پرفسور خانواده شان شد+عکس خوشگذرانی سر صبحی سام درخشانی با بچه هاش در خانه ویلایی زیبای جزیره قشم/ عجب جایی، از هر هتلی جذابتره! کادوی تولد جالب و بدردبخور عمو پورنگ برای تولد مادرش+عکس/ وظیفه پسری رو در حق مادرش تموم کرده (عکس)یک تاکسی پر از گلهای تازه؛ خلاقیت راننده تاکسی برای نشاط مسافران خونه‌ی مینیمال و شیک فریده‌ی سریال بزنگاه (سوسن پرور)/ فقط حیوانات خونگی با ابهتش! عوارض زیاده روی در رابطه جنسی ! (عکس) پاسخ هوشمندانه و فوق العاده خنده دار یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی!/حرف راست رو از بچه بشنو! (ویدئو)کنسرت جنجالی همسر ستاره سادات قطبی مجری معروف با پیژامه/خوانندگی شهرام شکیبا با تیپ خاص و جنجالی (فیلم) خاطره تلخ و غم انگیز میترا رفیع از شنیدن خبرفوت پدرش حین بازی در گیلدخت! (عکس)تیپ خاص و استایل کژوال مجری معروف!! / ابراز علاقه علی ضیاء برای مهاجرت به شیراز (عکس) قهقهه شبنم قربانی در مقابل جواد عزتی در فوتوکال اکران عمومی فیلم تمساح خونی / چقد این پسر قند و نمکه آخه ... (تصاویر)غار قاتل در ایران کجاست؟ | خطرناک ترین غار ایران بازخوانی بی عیب و نقص آهنگ ساقی بیا استاد شجریان توسط مربی عصر جدید+ویدیو/ اگه این صدا بهشتی نیست پس چیه😍
تیتر امروز   
برای نخبه های زندانی، برای آزادی دانشجویان آمریکایی/حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 با این 10 راهکار از شر درد پریود خلاص شو! / اگر در طول قاعدگی درد زیادی را تحمل می کنید حتما این کارهارو امتحان کن! کشف گنج هخامنشی و ساسانی در چالوس اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟+عکس (عکس)یک تاکسی پر از گلهای تازه؛ خلاقیت راننده تاکسی برای نشاط مسافران خونه‌ی مینیمال و شیک فریده‌ی سریال بزنگاه (سوسن پرور)/ فقط حیوانات خونگی با ابهتش! عوارض زیاده روی در رابطه جنسی ! (عکس) پاسخ هوشمندانه و فوق العاده خنده دار یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی!/حرف راست رو از بچه بشنو! (ویدئو)کنسرت جنجالی همسر ستاره سادات قطبی مجری معروف با پیژامه/خوانندگی شهرام شکیبا با تیپ خاص و جنجالی (فیلم) خاطره تلخ و غم انگیز میترا رفیع از شنیدن خبرفوت پدرش حین بازی در گیلدخت! (عکس)تیپ خاص و استایل کژوال مجری معروف!! / ابراز علاقه علی ضیاء برای مهاجرت به شیراز (عکس) قهقهه شبنم قربانی در مقابل جواد عزتی در فوتوکال اکران عمومی فیلم تمساح خونی / چقد این پسر قند و نمکه آخه ... (تصاویر)غار قاتل در ایران کجاست؟ | خطرناک ترین غار ایران ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده