دانستنی هایی در مورد اپیلاسیون موهای ناحیه تناسلی !

  یکشنبه، 30 خرداد 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
دانستنی هایی در مورد اپیلاسیون موهای ناحیه تناسلی !
تمیز کردن موهای زائد ناحیه تناسلی با وکس و اپیلاسیون روشی است که خانم ها به دلیل ایجاد وقفه طولانی در رشد مجدد موها از آن استقبال می کنند. قبل از هر چیز باید گفت که این کار اگر به درستی انجام نشود و یا توسط فردی که توانایی آن را ندارد میتواند خطرآفرین باشد پس قبل از هر اقدام باید در مورد این نکته مطمئن شوید.

وکس ناحیه تناسلی کاری بسیار ساده است که برای انجام آن باید ابتدا منطقه بیکینی را تمیز کنید، سپس کمی وکس یا موم سرد روی قسمت هایی که می خواهید بمالید و با دست یا با استفاده از پد های مخصوص خلاف جهت رویش مو بکشید و در انتها از لطافت و نرمی پوست خود لذت ببرید.

اپیلاسیون موهای ناحیه تناسلی با وکس

وکسیا موم، روشی است که برای از بین بردن طولانی مدت موهای زائد استفاده می شود و تا مدت زمان طولانی نیاز به اصلاح موهای زائد نخواهد بود.امروزه بسیاری از خانم ها برای رفع موهای زائد خود به روش هایی مانند اپیلاسیون روی آورده اند. اما انجام اپیلاسیون می تواند سبب ایجاد آزردگی پوست و نفوذ باکتری ها و ویروس ها از محل زخم شدگی بداخل بدن شود و موجب ابتلا به بیماری های خطرناک دیگری گردد.اپیلاسیون موهای زائد بدن اگر با قوانین و اصول انجام شود، مشکلی به وجود نمی آورد اما اگر دانش فرد انجام دهنده اپیلاسیون کم باشد و طرز استریل کردن وسایل را نداند خطرات جبران ناپذیری به دنبال دارد.فرد انجام دهنده اپیلاسیون باید دانش کافی درباره طرز انتقال بیماری، روشهای از بین بردن ویروس و باکتری داشته باشد و طرز استریل کردن وسایل، نوع محلولی که باید استفاده شود، روش استریلیزاسیون که برای هر وسیله لازم است، را بلد باشد.

با هر نوع روش اپیلاسیون خطر انتقال بیماری های آمیزشی یا غیر آمیزشی وجود دارد. اپیلاسیون سبب ایجاد خراش در پوست می شود ومیکروارگانیسم ها بخصوص ویروس ها مثل ویروس HIV یا ایدز و ویروس زگیل تناسلی از طریق همین خراش ها وارد پوست می شود.

انجام اپیلاسیون و زدودن موهای زائد ناحیه تناسلی می تواند سبب ابتلا به یک بیماری پوستی بنام مولوسکوم شود که در آن در سرتاسر ناحیه تناسلی ضایعات جلدی ایجاد می شود. ابتلا به بیماری پوستی مولوسکوم خطر ابتلا به یک بیماری آمیزشی دیگر مثل زگیل تناسلی را نیز بالا می برد. اقدام به اپیلاسیون های مکرر سبب آسیب دیدگی بیشتر پوست شده و هر گونه سائیدگی و از بین رفتن یا زخم شدن پوست ناحیه تناسلی محلی برای ورود باکتری و ویروس ها می باشد و بدن را بیشتر در معرض عفونت های واگیردار قرار می دهد.

تفاوت اپیلاسیون ناحیه تناسلی با سایر قسمت های بدن

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، باید بگوییم که اولین تجربه اپیلاسیون ناحیه تناسلی چندان جالب نخواهد بود. وکس یا اپیلاسیون نقاط حساس بدن، کمی متفاوت تر از سایر نقاط خواهد بود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.اگر می خواهید درد ناحیه تناسلی حین انجام اپیلاسیون کاهش یابد، بهتر است اجازه دهید موهای این قسمت به اندازه نیم سانت برسد و سپس نسبت به انجام وکس اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که موهای خیلی بلند نیز امکان انجام صحیح اپیلاسیون را از شما سلب می کنند. بهتر است پیش از انجام اپیلاسیون ناحیه تناسلی نوع وکس مورد استفاده در این روش را انتخاب کنید. موم خشابی یکی از بهترین گزینه ها برای انجام اپیلاسیون نقاط حساس بدن است.
توجه داشته باشید که پوست در سه روز قبل از آغاز دوره پریودی حساس است؛ پس از این زمان تا پایان دوره عادت کاهیانه از انجام وکس ناحیه تناسلی خودداری کند. آب گرم موجب باز شدن منافذ باز پوست می شود و روند انجام اپیلاسیون را تسهیل می بخشد. علاوه بر این، درد حاصل از اپیلاسیون را نیز کاهش می دهد.
همان طور که می دانید، در اپیلاسیون ناحیه تناسلی باید لباس های نیمه پایینی بدن خود را در بیاورید. ممکن است این کار در اولین جلسه از اپیلاسیون ناحیه تناسلی برایتان دشوار باشد. اما اگر با خودتان فکر کنید که اپیلاسیون کارها روزانه با 100 نفر مانند شما روبرو می شوند، انجام این کار برایتان راحت تر خواهد بود.
حفظ بهداشت ناحیه تناسلی از سایر نقاط بدن مهم تر است. برای حفظ بهداشت می توانید در چنین شرایطی لباس زیر یک بار مصرف بپوشید تا در معرض محیط سالن آلوده نشده و دور انداخته شود. برخی افراد بیش از دیگران درد را احساس می کنند و ناحیه تناسلی آن ها تحت عوامل گوناگونی همچون لطافت، ظرافت پوست، نوع، حجم و ضخامت مو، آسیب بیشتری می بیند. اما معمولا در همه افراد موهای این قسمت محکم تر بوده و قرمزی و آسیب آن بیشتر از سایر نقاط است.پوست پس از انجام اپیلاسیون، قرمز و تحریک می شود. توجه داشته باشید که پس از انجام وکس ناحیه تناسلی، از لباس های گشاد استفاده کنید تا برخورد کمتری با پوست داشته باشد. بهتر است تا بهبودی کامل التهاب و قرمزی پوست، از رابطه جنسی خودداری کنید. چرا که اصطکاک با این ناحیه موجب سوزش بیشتر و افزایش مدت زمان بهبودی می شود.

نکات بهداشتی اپیلاسیون ناحیه تناسلی

با هیچ روش اپیلاسیون موها بصورت کامل و دائمی از بین نمی روند و فرد مجبور می شود اقدام به اپیلاسیون های مکرر کند که با هر بار اپیلاسیون، پوست بیشتر آسیب دیده و هر گونه سائیدگی و از بین رفتن یا زخم شدن پوست ناحیه تناسلی محلی برای ورود باکتری و ویروسها می باشد و بدن را بیشتر در معرض عفونتهای واگیردار قرار می دهد.اگر در حین اپیلاسیون حتی اندکی پوست زخم شود از همان محل ویروس HIV یا HPV عامل زگیل تناسلی به راحتی وارد بدنمی شود..

برای اپیلاسیون ناحیه تناسلی عجله نکنید

اگر اکثرمشتریانی که به مرکز اپیلاسیون مراجعه می کنند را افراد آلوده تشکیل دهند،خطر انتشار بیماری ها در آن مرکز به افراد سالم بیشتر خواهد بود.برای رعایت بهداشت لازم است وسایل مورد استفاده یک بار مصرف باشند و تخت و ملحفه ای که مشتری روی آن می خوابد تمیز باشد ، و فرد انجام دهنده اپیلاسیون سالم باشد تا انجام اپیلاسیون سبب انتقال بیماری و به خطر افتادن سلامت افراد نشود.

متاسفانه اگر از وسایل یکبار مصرف استفاده شود، هزینه اپیلاسیون بالارفته و مشتری کمتر می شود و یا اینکه سود گردانندگان این مراکز کاهش پیدا می کند بنابراین بیشتر مراکزی که اپیلاسیون انجام می دهند بهداشت را رعایت نمی کنند.اکثریت قریب به اتفاق گردانندگان مراکز اپیلاسیون و انجام دهنده های آنها کوچکترین اطلاعی از ملزومات بهداشتی اپیلاسیون ندارند و هدف اصلی آنها سود بیشتر، هزینه کمتر و مشتری بیشتر است.

هشدار به علاقه مندان به اپیلاسیون ناحیه تناسلی

در اپیلاسیون به روش لیزر در بخار حاصل از لیزر 300 ماده شیمیائی مانند بنزن و تولوئن و...وجود دارند که برای سلامتی انسانها مضر هستند.با لیزر کردن موها، مواد موتاژن (موادیکه سبب جهش ژنی میشوند) وارد موها می شوند.اپیلاسیون موهای طبیعی بدن به هیچ وجه توصیه نمی شود، حتی هر موی زائدی نیاز به اپیلاسیون ندارد و فقط با انجام اپیلاسیون خود را در معرض بیماریهای واگیر دار مثل مولوسکوم و زگیل تناسلی قرار می دهید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (455 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (105 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (32 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (23 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از کارت عروسی دختر آیت‌الله طالقانی در سال 47 +عکس قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود نگاهی به تخت خواب نوزادی شیک دختر زیبای مهران غفوریان/ چه فرشته کوچولوی ناز و دلبری+عکس پسر واقعی سارا والیانی بازیگر نقش آسیه در گیلدخت / یک پسر زیبا و دوست داشتنی تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس سابمیت مقاله چیست؟ چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان قهر کردن «شهربانو منصوریان» در مراسم تجلیل از مدال‌آوران+فیلم تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد مراحل اکسپت مقاله تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد هزینه چاپ یک کتاب خلاقیت عجیب آرایشگر خوش ذوق در تبدیل موی مشتری به سبد میوه حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای شینیون در سطح خاورمیانه😂 سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند ماشین سواری خنده دار شهاب حسینی با رنوی طوسی داغون در اوج شهرت/ تو خیابون فرشته تهران خاموش شد!+ویدیو نگاهی به خونه زندگی لوکس و تجملاتی بهنوش بختیاری با رونمایی از میز مفصل غذا و میوه برای مهمانان+عکس/ سلیقه‌ش حرف نداره👌 تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب صحبت های خنده دار رشید اصفهانی: من معلم بودم هر سال هم 100 درصد قبولی میدادم الان که بچه ها رو میبینم یا معتادن یا تو زندان😅 +فیلم مراحل چاپ کتاب نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب اوج خلاقیت خنده دار یک دانش آموز ایرانی خوش ذوق برای نمره گرفتن از خانم معلم/ چقدرم دست و دلباز+عکس قیمت استخراج مقاله از پایان نامه اسکورت سفت و سخت محمود احمدی نژاد در سفر جدیدش به این کشور+ویدیو/ رژه خودروها برای محافظت از رئیس جمهور سابق رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه لیلا حاتمی +عکس / عاشقانه های لیلا و علی مصفا ارزش صد بار دیدن رو داره👌 صحبت‌هایی دختر غرفه داری که با پوشش نامتعارفش با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد+ویدیو/ نه حضرت آقا و نه محافظان هیچکدوم به من درباره حجابم تذکر ندادند خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل نارگیل/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر کویرنورد با آهنگ چاووشی/ تنهای بی سنگ صبور! +فیلم چهره دلنشین و معصومانه پسر و دختر زیبا و اصیل پیمان معادی، آرمان سریال افعی تهران+عکس محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه همسر واقعی و باکلاس پیمان معادی، آرمان سریال افعی تهران/ چقدرم خانومش شبیه خودشه+عکس لباس های سِت جورجینا همسر رونالدو با آقای فوتبالیست/ چه خوش ذوق و عاشقانه +عکس چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟ مراحل سابمیت مقاله رونمایی از ماشین نوستالژی پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ/ فروشی هم نیست!! +عکس پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC رونمایی ستاره سادات قطبی از نقاشی احساسی و زیبای یک دختر تهرانی برای پدر جوان فوت شده‌اش در بهشت زهرا/ با چسب چسبونده روی قبر+عکس اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تیتر امروز   
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد
سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند
مرد 62 ساله آلمانی که 217 بار واکسن کرونا زده !!!
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش
جزئیاتی از پرونده مرگ بلاگر معروف مشهدی
واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به برخی مدیران شهرداری تهران
جاساز مواد در معده برای فروش در زندان
«آنجلینا جولی» موی خود را برای این دختر دانشجوی آمریکایی قیچی نمی‌کند؟+تصاویر
اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران+عکس و فیلم
کشف حجاب، سرو مشروبات الکلی و فروش ژامبون‌ با گوشت حرام در رستوران‌های بالای شهر / طرح نور در این رستوران‌ها هم اجرا شود
اتاق شکنجه شوگرمامی برای پسر جوان در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
افشای راز های عجیب و افسردگی شدید جواد رضویان در برنامه زنده/رضویان:خداوند را فراموش کردم..