دانلود و آموزش استفاده از نرم افزار ارس

  چهارشنبه، 30 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دانلود و آموزش استفاده از نرم افزار ارس
در مقاله امروز اینترنت کمک قصد داریم شما را با برنامه رمز ساز ارس آشنا نماییم. در صورتی که با بالا گرفتن تب استفاده از رمز دوم پویا و اجباری شدن استفاده از آن به دنبال فعال سازی آن بودید به احتمال زیاد نام رمزساز ارس را شنیده اید ، زیرا این برنامه رمز ساز توسط چندین بانک برای استفاده مشتریان از استفاده از رمز دوم پویا معرفی شده است.

کیشن ارس با تولید رمز های یک بار مصرف گامی اساسی در جهت حفظ امنیت رمز های کارت های بانکی کاربران برداشته است. در این اپلیکیشن، رمزهای اول و دوم یک بار مصرف تولید می شود که زمان معتبر جهت استفاده از هر رمز تنها 30 یا 60 ثانیه می باشد. این رمز پس از اتمام زمان مورد نظر منقضی می شود و هر رمز تنها یکبار قابل استفاده است. با ابطال رمز قبلی، رمز جدیدی تولید شده و به کاربر نمایش داده می شود.

بانک های پشتیبانی شده

  • اقتصاد نوین
  • انصار
  • حکمت ایرانیان
  • دی
  • سینا
  • قرض الحسنه مهر ایران

به زودی تعدادی دیگر از بانک ها نیز اضافه خواهند شد

ویژگی های ارس

  • تولید آفلاین رمزهای یک بار مصرف
  • امکان استفاده برای رمزهای اول و دوم بانکی در شبکه شتاب
  • قفل خودکار برنامه در یک بازه زمانی مشخص و قابل تنظیم (در صورت عدم کارکرد)
  • احراز هویت دو مرحله ای
  • امکان کپی کردن رمزهای تولید شده
  • از کار افتادن برنامه در صورت اشتباه وارد کردن رمز یا الگوی اشتباه به صورت 5 بار متوالی
  • تنها برای ثبت نام در برنامه نیاز به اینترنت وجود دارد و هنگام تولید رمز به اینترنت نیاز نمی باشد

نحوه کار با رمز ساز ارس :

اولین اقدام پس از اجرای برنامه تعریف یک رمز عبور می باشد که می توانید از دو روش الگو و رمز عبور برای این منظور استفاده نمایید، با انتخاب این رمز و انجام مراحل احراز هویت شما از این پس برای استفاده از برنامه نیاز است تا رمز را وارد کنید ،توجه داشته باشید در صورت اشتباه وارد کردن رمز یا الگوی تعیین شده به صورت 5 بار پی در پی برنامه از کار می افتد و شما می بایست دوباره تمام مراحل را از اول طی کنید.

تصویر

در صورتی که می خواهید احراز هویت از طریق رمز عبور باشد در نظر داشته باشید که رمز می بایست حداقل 8 کاراکتر و به صورت ترکیبی از حروف و اعداد و کاراکترهای مجاز باشد.

نحوه اضافه کردن کارت های بانکی :

همانطور که قبلا گفته شد اپلیکیشن ارس توسط تعدادی از بانک ها به صورت مشترک استفاده می شود ، بنابراین امکان اضافه کردن کارت های هر کدام از این بانک ها در آن وجود دارد. برای این منظور شما می بایست اقدامات ذیل را انجام دهید:

- به شعب بانک های مورد نظر مراجعه کرده و درخواست فعال سازی رمز دوم را به متصدی ارائه کرده و از ایشان یک QR Code دریافت کنید. پس از دریافت این کد ، یک کد چهاررقمی برای شما نیز پیامک می شود.

- پس از دریافت رسید حاوی QR Code از بانک ، وارد برنامه رمز ساز ارس شده و در قسمت افزودن بانک جدید ، از لیست بانک هایی که مشاهده می کنید ، بانک مورد نظر را انتخاب و سپس بر روی دکمه اسکن کن اشاره کرده و رسید QR Code را مقابل دوربین دستگاه بگیرید تا آن را اسکن کند.

تصویر

- سپس از شما می خواهد تا از بین رمز دوم و اول یکی را به دلخواه انتخاب کنید ، رمز دوم را انتخاب و سپس در قسمت رمز فعال سازی ، کد چهار رقمی پیامک شده و در قسمت پین یک کد شش رقمی به دلخواه وارد نموده و سپس روی گزینه تایید در گوشه سمت چپ و بالا اشاره کنید. کار تمام است و شما می توانید به راحتی رمز بانک مورد نظرتان را دریافت کنید. اگر می خواهید کارت های بانکی دیگر را نیز به این برنامه معرفی و اضافه کنید ، کافیست بر روی علامت + در پایین صفحه اشاره کنید و همین مراحل را دوباره برای کارت بانکی جدید دنبال کنید.

تنظیمات برنامه ارس

حال که با پاسخ سوال رمز ساز ارس چگونه کار می کند؟ آشنا شدیم نوبت به آشنایی با تنظیمات برنامه فرا می رسد. با اشاره بر روی گزینه تنظیمات در پایین صفحه وارد صفحه جدیدی می شوید که شامل گزینه های بازه زمانی قفل صفحه ، روش احراز هویت ، راهنمای برنامه و پشتیبانی بانک ها می باشد.

- بازه زمانی قفل صفحه : در این قسمت از برنامه می توانید تعیین کنید که پس از گذشت مدت زمان 30 ، 60 ، 90 یا 120 ثانیه برنامه به طور اتوماتیک قفل شود.

- روش احراز هویت : یکی از مواردی که کاربران ممکن است پس از مدتی به آن نیاز پیدا کنند ، امکان تعویض و تعریف یک رمز عبور جدید است که با مراجعه به این قسمت می توانید به راحتی روش احراز هویت را تغییر دهید.

تصویر

- راهنمای برنامه : در این بخش شما می توانید پاسخ سوالات متداول و پرتکرار که توسط تولید کننده برنامه پاسخ داده شده است را مشاهده نمایید.

- پشتیبانی بانک ها : در صورتی که در هر مرحله از برنامه دچار مشکل یا سوال شوید می توانید با مرکز پشتیبانی بانک های تعریف شده در اپلیکیشن تماس بگیرید که شماره تماس آنها در این بخش آورده شده است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (143 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW