در انتخاب رنگ مو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  دوشنبه، 13 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
در انتخاب رنگ مو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
موقع خرید رنگ مو به نکته هایی باید توجه کنید تا بتوانید رنگ مویی با کیفیت انتخاب کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

چنانچه زمان خرید رنگ مو به دنبال رنگ موی مرغوب و با کیفیت میگردید باید نکات خرید رنگ موی اصل و با کیفیت را بدانید. زمان خرید رنگ مو دقت کنید تا آن رنگ با پوست شما تناسب داشته باشد، در اصل آن رنگ به پوست شما بیاید. میتوانید برای درخشندگی بیش تر موهایتان پیش از رنگ کردن موهایتان را با نرم کننده بشویید. سعی کنید هر رنگ موی متنوعی که به بازار می آید را امتحان نکنید زیرا به موهایتان اسیب می رساند. و همیشه رنگ هایی را انتخاب کنید که با رنگ طبیعی موهای خودتان همخوانی داشته باشد.چنانچه رنگ موی مناسبی خریداری نکنید، موهای تان پس از چند وقتی اسیب می بیند و ظاهری نامطلوب پیدا می کند. پس بهتر است پیش از خرید رنگ به دنبال خرید بهترین رنگ مو برای موهای تان باشید. عوامل مختلفی سبب می شود تا یک رنگ مو، موردی مطلوب برای خرید باشد.

ترکیبات و فرمولاسیون رنگ مو یکی از عوامل مهمی است که باید برای خرید بهترین رنگ مو در نظر بگیرید. حتماً بروشور معرفی یا روی جعبه رنگ مو را مطالعه کنید و پیش از خرید رنگ، سعی کنید برندهایی را شناسایی کنید که شامل مواد زیان آور و پرخطر نیستندبطور کلی رنگ موها به دو گروه رنگ موهای دائمی و موقت تقسیم می شوند. رنگ موهای موقت، به صورت محصولات مختلفی مثل اسپری، شامپو، محلول، ماژیک و پودر فشرده ارائه میشوند. این نوع از رنگ موها پس از شست و شو از بین میروند ، اما ميزان دوام این محصولات به مرغوبیت و مواد تولید کننده آن هم وابسته است. نوع دوم رنگ مو ها، رنگ موهای دائمی میباشد ، که این نوع رنگ مو، پر کاربردترین نوع راین محصول می باشد. رنگ مو های دائمی توانایی نفوذ به ساقه های مو را دارند، به همین علت این محصولات با شست و شو از روی موها پاک نمی شوند.

اول هدف تان را مشخص کنید

اگر هدف تان پوشاندن رنگ موی خاکستری تان است، باید رنگ مویی را انتخاب کنید که دقیقا این هدف را مدنظر قرار دهد. بعضی از برندهای رنگ مو فقط برای این منظور تولید شده اند. این برندها معمولا موی خاکستری را به نحوی تغییر می دهند که رنگ به خوبی روی آن بنشیند. اگر می خواهید موهای خاکستری تان تفاوت چندانی با موی طبیعی نداشته باشد، باید رنگ مویی را انتخاب کنید که اختلاف رنگ آن با موی طبیعی بسیار جزئی باشد.برای انتخاب رنگ موی مناسب باید چند نکته را در رابطه با رنگ مو و موضوعاتی که در انتخاب آن اهمیت دارد بدانید. بعضی از افراد برای خرید رنگ مو فقط وارد فروشگاه یا داروخانه می شوند و رنگ موی دلخواه شان را براساس رنگ های کاتالوگی که جلوی شان گذاشته می شود، انتخاب می کنند. اما احتمالا نتیجه مناسبی از این راه عایدشان نمی شود. بهتر است به جای این کار حتما روی جعبه رنگ مو را بخوانید تا اطلاعات کامل تری به شما بدهد؛ همچنین از قبل هدف و برند مورد نظرتان را مشخص کنید تا نتیجه بهتری داشته باشید.

رنگ موی گرم یا سرد

اگر می خواهید موهای تان تا اندازه ای به رنگ های گرم تر نزدیک شود، باید هنگام خرید به کلمه طلایی (معادل golden) یا گرم (معادل warm) روی رنگ مو دقت کنید. اما اگر می خواهید رنگ موی تان تا اندازه ای به رنگ های سرد نزدیک تر باشد باید به دنبال عبارت خاکستری (معادل ash) روی جعبه باشید.بااین حال، برای جلوگیری از تغییرات شدید رنگ مو، رنگ را باید از خانواده رنگ موی خودتان انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر موهای قهوه ای متوسط دارید باید به دنبال رنگ هایی بگردید که قهوه ای طلایی متوسط (medium golden brown) یا قهوه ای خاکستری متوسط (medium ash brown) باشد. می توانید از قهوه ای روشن تر یا قهوه ای تیره تر هم استفاده کنید.

رنگ موی موقت یا دائمی

هنگام خرید به عبارت موقت، نیمه دائمی و دائمی که با برچسب های temporary، semi-permanent، demi-permanent یا permanent روی جعبه مشخص می شوند دقت کنید. رنگ موی موقت پس از سه یا چهار بار شست وشو با شامپو از بین می رود، رنگ نیمه دائمی از ۷ تا ۱۲ بار و برخی از انواع آن تا ۲۸ بار شستن دوام می آورند. رنگ موی دائمی فقط زمانی که مو رشد کند یا کوتاه شود از بین می رود.رنگ های موقت به دو صورت رقیق و غلیظ هستند که نوع رقیق آن برای ایجاد رنگ روشن و نوع غلیظ برای ایجاد رنگ تیره استفاده می شود.

تنها به رنگ کاتالوگ توجه نکنید :

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید رنگ موی مناسب برای خانم ها توجه به این نکته است که همیشه رنگ موی واقعی مشابه با رنگ موی کاتالوگ نشان داده شده نخواهد بود. بسیاری از رنگ موها همیشه حدود یک درجه تیره تر از رنگ کاتالوگ خود در خواهند آمد. این قضیه و شدت آن در مورد رنگ موها و برندهای مختلف متفاوت است. بهتر است قبل از خرید رنگ موی مناسب یا از دوستانتان که قبلا از آن رنگ مو استفاده کرده اند، یا از آرایشگر و یا فروشنده راجع به رنگ مو بپرسید تا بتوانید دقیقا رنگ موی دلخواه خود را انتخاب کنید.

به پایه رنگ موهای خود توجه کنید:

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید رنگ موی مناسب برای خانم ها توجه به رنگ موهای پایه خود است. در صورتی که موهایی به رنگ سفید دارید و قصد دارید به طور کامل سفیدی رنگ موها را بپوشانید، از رنگ هایی مانند قهوه ای روشن استفاده نکنید. معمولا چنین رنگ هایی موهای سفید شما را نمی توانند به طور کامل پوشش دهند و موها تا حد زیادی سفید باقی خواهند ماند. بنابرای برای خرید رنگ موی مناسب برای موهای سفید به این نکته نیز توجه داشته باشید.

مراقب رنگ های شرابی یا مشکی باشید:

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید رنگ مو توجه به میزان پایداری رنگ ها است. رنگ های شرابی و مشکی از جمله رنگ های بسیار پرطرفدار در میان خانم ها است که هر خانمی حداقل یک بار آن را برای موهای خود استفاده کرده است.

اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی رنگ موهایتان را تغییر داده و رنگ دیگری استفاده کنید به هیچ وجه رنگ موهایی مانند شرابی و مشکی نمی توانند خرید رنگ موی مناسبی به شمار آیند. روی این رنگ موها تا زمانی که مو به طور کامل رشد نکرده و رنگ از روی مو پاک نشده است نمی توانید رنگ موی دیگری بزنید و این مساله شاید چند سال طول بکشد.

البته با مراجعه به آرایشگاه و دکلره کردن مو می توانید در ابتدا موهای خود را بی رنگ کرده و بعد رنگ مورد نظر خودتان را استفاده کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که دکلره تا حد بسیار زیادی برای مو و پوست سر مضر است و استحکام و مقاومت مو را کاهش می دهد. بنابراین اگر قصد دارید تنها برای مدت کوتاهی رنگ موی خود را تغییر دهید به این نکته از راهنمای خرید رنگ مو توجه داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (674 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان