در خانه مادر شوهر چگونه رفتار کنیم؟

  سه شنبه، 30 فروردین 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
در خانه مادر شوهر چگونه رفتار کنیم؟
عروس هایی عزیز هستند که با آداب رفتار کردن در خانه مادر شوهر آشنا هستند و به کمک این رفتار ها رابطه بسیار خوبی با خانواده همسرشان دارند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکات مهم را خدمتتان عرض کنیم.

نحوه برخورد با مادر شوهر از موارد بسیار مهمی است که شما به عنوان یک خانم و یک عضو خانواده باید از آن اطلاع داشته باشید. بر اساس رفتار شما، عکس العمل ها نیز تعریف می شوند و چنانچه به درستی و رفتار نکنید، موجب رنجش و ناراحتی خواهید شد به همین دلیل مشکلات بین شما به وجود خواهد آمد.

لزوم فراگیری نحوه رفتار با مادر همسر

بسیاری از افراد پس از بوجود آمدن اختلافات زیاد با مادر شوهر و یا خانواده همسر خود به این نتیجه می رسند که با کمک یک مشاور می توانستند ارتباط بهتری با آنان برقرار کنند و از بروز این رفتارها و دلخوری ها جلوگیری کنند. داشتن ارتباط درست و صمیمانه با مادر شوهر می تواند در تداوم زندگی مشترک نقش مهمی داشته باشد. اکثر مردان ذهنیت مثبتی پیرامون رفتارهای و نحوه زندگی همسرشان، زمانی که علاقمندی مناسبی بین او و مادرشان است، دارند. همین حسن نگرش سبب پیشگیری از بسیاری از اختلافات و کش مکش ها در زندگی مشترک می شود.بنابراین توجه به این موضوع که چگونه می توان با مادر شوهر ارتباط درست و منطقی برقرار کرد و نحوه شناسایی شخصیت مادر شوهر و انجام تکنیک های مناسب رفتاری با او چگونه است، از جمله سوالاتی است که می بایست نسبت به آن توجه ویژه ای از سوی عروسان شود.

باید نبایدهای مهم برای رفتار در خانه مادرشوهر

عادات و رفتارها و رسم و رسومات هر خانواده، با دیگری متفاوت است، به همین خاطر بعد از ازدواج راضی نگه داشتن همه، کار آسانی نیست و ممکن است رفتار و گفتار ما سبب آزار خانواده همسرمان شود. بسیاری از خانم ها دوست دارند عروس خوبی برای خانواده همسرشان باشند تا در زندگی مشترک آرامتری را تجربه نمایند. اگر جزو این عروس خانم ها هستید و دوست دارید روابط خوبی با خانواده همسر به خصوص مادرهمسرتان داشته باشید؛ نکاتی را که در این بخش آورده ایم به خاطر بسپارید.

خانه مادرشوهر

در گوشی با کسی پچ پچ نکن

وقتی قرار است وارد خانه مادرشوهر شوید باید از قبل نوع روابط خانوادگی همسرتان را بشناسید. باید بدانید که چه نوع رابطه ای برخانواده همسرتان حاکم است.برخی از زوجین در خانه مادرشوهرشان در کنار همسر خود می نشینند و با او در گوشی حرف زده و بلند می خندند. این کار شایسته نیست و باعث ایجاد این شبهه می گردد که شما از آنها سخن می گویید پس تا حد الامکان در گوشی صحبت نکنید.

تمیز و مرتب باش

بیشترین چیزی که خانواده همسرتان از شما می خواهند، احترام است. احترام به معنی اطاعت محض نیست.هنگام رفتن به خانه خانواده همسرتان به ظاهر و لباس پوشیدن خود توجه کنید و لباس های مندرس نپوشید و نگویید که آنها که غریبه نیستند، پس اشکالی ندارد بلکه سعی کنید همیشه تمیز و مرتب باشید تا پوشش و ظاهر شما تحسین آنها را در پی داشته باشد.

زیاد آرایش نکن

آرایش کردن زیاد و خارج از عرف به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.برای رفتن به خانه خانواده همسرتان به هیچ وجه آرایش غلیظ نکنید. یک آرایش اروپایی شامل سایه ای کمرنگ و کمی براق، ریمل، خط چشم نازک، رژ گونه کمرنگ و رژ لب و یک فیکس کننده بسیار مناسب است. از آرایش هایی چون خط چشم های پهن و... پرهیز کنید.

از آنها فاصله نگیر

زمانی که به خانه مادر شوهرتان می روید، از آنها فاصله نگیرید و یک گوشه تنها ننشینید، در گفتگوهای عمومی شرکت نمایید اما هرگز در بحث ها و مسائل خصوصی و خانوادگی شرکت نکنید. همچنین سعی کنید فاصله مناسب با خانواده همسرتان را کشف کنید. فاصله ای که نه شما آسیب ببنیید نه همسرتان و نه خانواده او بهترین حالت است.

از مادر شوهرت تعریف کن

بدی ها را فراموش کنید و هرگز نزد همسرتان از نکات منفی ارتباطتان با خانواده اش صحبت نکنید. اگر مسئله ای شما را آزرده کرده، با آرامش و در کنار نکات مثبت بیانش کنید.هرگز از مادرشوهرتان عیب جویی نکنید و اگر سلیقه او با شما تفاوت دارد، لازم نیست به او بگویید که آنچه خریده خوب نیست بلکه بهتر است از او و خصوصیات مثبتش مانند تمیزی، دست پخت خوب و... تعریف کنید. باور کنید می توان با یکدیگر هم سلیقه نبود اما یکدیگر را دوست داشت.

به رابطه بین همسر و مادر شوهرتان حسودی نکنید

خودتان را جای مادرشوهرتان بگذارید و به این فکر کنید که مادرشوهر شما سال ها برای پرورش و بزرگ کردن پسرش وقت گذاشته و ممکن است نسبت به آدم های دیگری که وارد زندگی فرزندش می شوند، حساسیت داشته باشد.همانطور که بین شما و مادرتان محبت مادر و فرزندی وجود دارد بین همسرتان و مادرش نیز این محبت پا برجاست پس هیچ گاه به محبت بین مادر و فرزند حسادت نکنید و بگذارید همسرتان همیشه به مادر خود محبت کند، اینگونه مادر همسرتان شما را فردی نمی بیند که پسرش را از او جدا کرده است.

عروس و مادر شوهر

نقاط ضعف و حساسیت مادرشوهرت را بشناس

اگر نقاط ضعف و حساسیت مادرشوهرتان را بهتر بشناسید، بر روی آنها تمرکز نخواهید کرد و به همین ترتیب او را به عنوان یک شخصیتی با این ویژگی ها خواهید پذیرفت. همچنین از بروز رفتارهایی که موجب حساسیت بیشتر می شود جلوگیری به عمل خواهد آورد و به همین ترتیب رابطه بسیار بهتری را با او خواهید داشت.

مادرشوهرت رو در مناسبت ها فراموش نکن

برای مادرشوهرتان جملات محبت آمیز بنویسید یا در مناسبت های مختلف به او کارت تبریک بدهید. واژه های تان را خشک و رسمی انتخاب نکنید و کلمات صمیمانه تری به کار ببرید.برای یک مادر شوهر بسیار مهم است که در مناسبت هایی همانند روز مادر، او را از خاطر نبرده باشید و به او سر بزنید و هدیه ای برای او تهیه کنید پس در مناسبت های مختلف در سال هدیه گرفتن را به عنوان ابراز محبت داشته باشید و بدون توقع از همه هدیه خود را به او اهدا کنید.

کمک کن

وقتی مادرشوهرتان کاری برای تان انجام می دهد، تشکر کنید و همواره سپاسگزار رفتارهای خوب او باشید. فکر نکنید که به خاطر پسرش این کار را انجام داده و وظیفه اوست.در مهمانی ها گاهی به مادرشوهرتان کمک کنید و همانند یک مهمان برخورد نکنید که هیچ گونه دخالتی در کارهای مهمانی نداشته باشید اما در این کار حفظ تعادل را رعایت نمایید تا کار کردن و کمک شما تبدیل به وظیفه نشود.

چشم پوشی کن

زمانی که شما بر روی رفتارهای یک نفر حساسیت خاصی داشته باشید و یا بسیار به مشکلات ایجاد شده توجه کنید این موضوع باعث می شود که خودتان بیشترین آسیب را ببینید پس وقتی به خانه خانواده همسرتان می روید، از برخی رفتارها و کارها چشم پوشی کنید و بهتر است به سادگی از برخی مسائل بدون هیچ گونه ناراحتی عبور کنید.

با احترام صحبت کن و به حرف هاش گوش بده

مادرشوهر از شما بزرگتر است و به همین دلیل بهتر است که به او احترام بگذارید و به عنوان یک فرد مودب و باشخصیت خود را به او بشناسانید. زمانی که مادرشوهرتان صحبت می کند، به حرف های او گوش دهید و با نهایت احترام با او صحبت کنید. احترام به معنی پایمال کردن خواسته های خودتان و یا فراموش کردن شخصیت تان نمی باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (57 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (41 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (41 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (39 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (36 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (35 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (33 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (32 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) اولین غذای "جان" پسر بهرام رادان که مامان مینا براش درست کرده+عکس/ نوش جونش (26 نظر) نگاهی به پذیرایی دلباز و شاهانه عمارت لاکچری علی دایی +عکس/ از فرش های ابریشمی تبریزبافت تا پیانوی کنسرتو مارک پتروف (24 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!