در مورد خیابان آربات مسکو چه می دانید؟

  دوشنبه، 07 آذر 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
در مورد خیابان آربات مسکو چه می دانید؟
در هر شهری از دنیا، خیابانی وجود دارد که توریست ها را مثل یک آهنربا به خود جذب می کند. این خیابان معمولا روح اصلی شهر را در خود دارد و و هر کدام از خانه ها و ساختمان های آن، داستانی برای گفتن دارند. در مسکو پایتخت کشور روسیه، این شهر آربات نام دارد که قدیمی ترین و معروفترین خیابان این شهر محسوب می شود. 

خیابان آربات (به روسی: Улица Арбат) یکی از قدیمی ترین و مشهورترین خیابان های مسکو است که طول آن بالغ بر یک کیلومتر می شود. خیابان آربات بین میدان آرباتسکایا واروتا و میدان اسمولنسکایا قرار دارد.

این خیابان حداقل از قرن ۱۵ میلادی وجود داشته است و بخشی از مسیر مهم تجاری و خانه بسیاری از صنعتگران دربار بوده است. از اوایل سده ۱۸ میلادی، به عنوان یکی از بهترین مناطق مسکو، به محلی شناخته شده برای زندگی اشراف و نویسندگان درآمد. در قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم خیابان به محلی برای نویسندگان، هنرمندان تبدیل شد. در دوره حکومت اتحاد جماهیر شوروی بسیاری از مقامات عالی رتبه دولتی در خیابان آربات زندگی می کردند. در سال ۲۰۱۶ خیابان تحت بازسازی قرار گرفت.

خیابان آربات

چرا خیابان آربات مسکو معروف است؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث هیجان انگیز شدن و دوست داشتنی کردن این خیابان می شود. شاید این خیابان بطور مطلق پر از بناهای یادبود تاریخی نباشد اما فضای بسیار سرزنده و متغیری دارد. از سال ۱۹۸۶ به بعد، خیابان آربات مسکو کامل مخصوص عابران پیاده شد و در نتیجه نقاشان و هنرمندان زیادی را جذب خود کرد. چه بومی این شهر باشید چه بخواهید به عنوان یک توریست از این خیابان دیدن کنید، مطمئن باشید یک چیز بسیار جالب در آن پیدا خواهید کرد.

خبابان آربات فقط به خاطر کارهای هنری زیبا و وسایل دست سازی که در آن به نمایش گذاشته می شود، مشهور نیست بلکه در آن می توانید مردمانی را ملاقات کنید که از فرهنگ های متنوع اتحادیه جماهیر شوروی سابق برخوردارند. علاوه بر شخصیت ها و کاراکترهای مختلف، با روس های واقعی آشنا می شوید. آنها مردمی روشن فکر و صمیمی اند و بنابراین این خیابان یک فرصت تمام و کمال برای حس نبض واقعی مسکو است.

خیابان آربات

سوغاتی های خیابان آربات مسکو

یکی از معروفترین مکان های مسکو که می توانید در آن دنبال سوغاتی های خوب و خاص بگردید، همین خیابان است که در واقع یکی از اصلی ترین دلایل مراجعه ی توریست ها به آن هم همین است. از کاخ کرملین تا این خبابان با پای پیاده، فقط ۱۰ دقیقه زمان است و در نتیجه می توانید با یک تیر، دو نشان بزنید و بعد از بازدید از این خیابان، سری هم به کرملین بزنید و از آن دیدن کنید. از جمله سوغاتی هایی که در اینجا می توانید پیدا کنید، انواع عروسک های ماتروشکا (matreshkas) است که می توان گفت مشهورترین سوغاتی روسیه و شاید یکی از نمادهای این کشور باشد، کارهای دست ساز، روسری های روسی، پشم، کارهای ساخت چوب و… از دیگر سوغاتی ها است.

رستوران ها و کافه های خیابان آربات

کافه ها و رستوران های زیادی در خیابان آربات وجود دارند که انواع نوشیدنی و غذاهای مختلف را سرو می کنند. رستوران های روسی، ایتالیایی، قفقاز و ژاپنی و آفریقایی همه روزه پذیرای گردشگران این خیابان هستند. در اواخر بهار تا آغاز پاییز، این خیابان صبح های بسیار زیبا و جذابی دارد. شما می توانید با نشستن در فضای باز و میل کردن نوشیدنی تان حس یک اشراف زاده قرن نوزده میلادی را داشته باشید.

معروف ترین رستوران این خیابان که پراگ نام دارد از سال 1890 مشغول به کار می باشد. این رستوران مکانی محبوب برای اجتماع هنرمندان بود و آنتوان چخوف اولین موفقیت خود را در رستوران پراگ جشن گرفت. ایلیا رپین به مناسبت بازسازی نقاشی خود ایوان وحشی و پسر او ایوان، در رستوران پراگ جشنی برگزار نمود و لئو تولستوی نیز فصلی از رمان رستاخیز را در این رستوران خوانده است. دسر نمادین روسیه نیز در سال 1974 توسط این رستوران اختراع شد. اگر به عنوان مسافر تور روسیه به مسکو سفر کردید حتما به خیابان آربات برای دیدن جاذبه ها و خرید سوغاتی و خوردن غذایی لذیذ در رستوران پراگ، سر بزنید و از فضای زیبا و جذاب آن لذت ببرید.

خیابان آربات


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (436 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (232 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (175 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (157 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (103 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از تولد 1 سالگی دختر سردار آزمون تا شوخی حسن ریوندی با قطعی برق حواشی داغ امروز جمعه 6 مهر 1403
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز
خرید قاتل خونسرد کرمانشاهی با کارت‌های بانکی مقتولانش !
فال قهوه با نشان روز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 6 مهر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 5 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 5مهر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 6 مهر 1403
دانلود آهنگ جدید «اگه دوسم داشتی» علی یاسینی+فیلم/ تو درو دیوار هرچیو پرت نمیکردم تو اگه دوسم داشتی
پزشکیان: دیگر با چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟
(ویدیو) شیردوشیدن تاریخی حامد آهنگی/ فقط اونجا که میگه شیر تازه گاو را از ما بخواهید
نامه امام جمعه اردبیل به سید حسن نصرالله: جوانان اردبیل، تبریز، ارومیه و زنجان آماده اعزام به لبنان هستند
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW