در مورد ساحل مرجان کیش چه می دانید؟

  چهارشنبه، 05 بهمن 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
در مورد ساحل مرجان کیش چه می دانید؟
ساحل مرجان کیش یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های جزیره کیش به‌ حساب می‌آید و خیلی پرطرفدار است. گردشگری که به کیش سفر می‌کند، لم‌دادن در ساحل رویایی خلیج‌فارس و تماشای موج‌های ریز دریا را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کند.

جزیره کیش یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران محسوب میشود. سواحل متعددی که مختص این جزیره است سبب این زیبایی و جذابیت شده است. یکی از این سواحل، ساحل مرجان کیش میباشد. این ساحل یکی از زیباترین و دیدنیترین سواحل جزیره کیش محسوب میشود که در قسمت شرقی این جزیره واقع شده است. این پارک ساحلی در کنار بازار مرجان که از معروفترین مراکز خرید کیش به حساب میآید واقع شده است. در واقع باید گفت که این ساحل نقطه تلاقی بازار مرجان و دریای نیلی خلیج فارس میباشد. مجاورت این ساحل با بازار مرجان سبب میشود که به راحتی بتوانید کالایی را که نیاز دارید خریداری کنید و بعد از خرید به منظور استراحت و نیز بهرهمندی از امکانات دلنشینی که این ساحل دارد در آن اقامت داشته باشید. ساحل پاکیزه و خوشایند با رنگ نقرهای و با منظره دریای زلال و نیلی و آفتاب تابان و هوای دلچسب جزیره، خستگی را از تن شما به در خواهد کرد. سنگهای دریایی، مرجانهای مختلف، حلزونها، سنگهای دریایی، صدفهای دریایی و ... در آبهای زلال و شفاف این ساحل چشمان بیننده را مینوازد.

جالب است بدانید که مرجانهای این ساحل پس از اینکه میمیرند به شکل اسفنجهایی با شکافهای ریز به رنگ سفید در میآیند که جلوهای زیبا و کم نظیر به این ساحل میبخشند. هنگام طلوع و غروب خورشید زیبایی ساحل مرجان کیش دو چندان میشود به گونه ای که روح هر گردشگری را نوازش میکند، به همین دلیل است که این ساحل در این زمان نسبتاً شلوغ است پس چنانچه علاقمند به عکاسی هستید میتوانید در زمان طلوع و غروب خورشید به این ساحل رفته و از منظره زیبا و کمنظیر آن عکاسی کنید.

ساحل مرجان کجاست؟

نمی شود تا کیش بروید و ساحل مرجان را نبینید. در جزیره که باشید، از بودن در ساحل دریا، شنیدن صدای موج ها و تماشای نور آفتاب بر لبه موج ها خسته نمی شوید. مرجان هایی که عمرشان به پایان رسیده است، شبیه اسفنج های سنگی می شوند و جلوه خاصی به این ساحل داده اند.

در این ساحل بازار دوچرخه سواری و تفریح های آبی هم داغ است. خلاصه که هم فال است و هم تماشا. این را هم بگوییم که ساحل مرجان صخره ای است و باید فکر شنا را از سرتان بیرون کنید. این ساحل آن قدر جذاب و خواستنی است که می توانید روزها و ساعت ها وقت تان را در این جا بگذرانید. کمی کنار صخره ها یا در اسکله کوچک پارک ساحلی قدم بزنید و خستگی هفته های کار و تلاش را از تن بیرون کنید. این ساحل به باغ پرندگان کیش چندان نزدیک نیست و اگر بخواهید از ساحل به این باغ دیدنی بروید، باید مسیر را با ماشین طی کنید.بازار مرجان معروف در کنار پارک ساحلی مرجان قرار گرفته و کار شما را برای خرید راحت کرده است. اگر اهل خرید باشید، حتما اول سری به مرکزخرید مرجان می زنید، بعد به پارک ساحلی پا می گذارید و بوی دریا را نفس می کشید.

معرفی ساحل مرجان کیش

ساحل مرجانی کیش یکی از زیباترین سواحل کیش است، که مسافرین تور کیش اغلب در طول سفرشان به کیش حداقل یک بار از آن دیدن می کنند.این ساحل جزو سواحل صخره ای کیش به شمار می رود،از طرفی وجود مرجان ها باعث شفافیت خیلی زیاد دریا شده به طوری که شما به سادگی می توانید آبزیان دریا که انواع مختلفی از گونه های ماهی می باشند را به سادگی ببینید و حتی به آن ها غذا بدهید.البته شفاف بودن آب دریا در کیش چندان هم خاص ودور از انتظار نیست، چیزی که این ساحل را بیشتر به شفاف بودن و زیبایی معروف کرده است وجود انواع صدف، حلزون، شقایق دریایی، عروس های دریایی وانواع مختلف ماهی های زینتی درون دریا است.
بخش گردشگری کیش با ایجاد فضای سبز زیبایی در اطراف ساحل و قراردادن آلاچیق های متعدد، باعث شده است که مسافران وقت بیشتری را در این مکان زیبا صرف کنند.

 ساحل مرجان کیش

مهم ترین امکانات ساحل مرجان کیش

  • محوطه سازی زیبا و وجود آلاچیق های متنوع جهت راحتی افراد
  • باربیکیو جهت طبخ غذا و جلوگیری از آسیب به محیط
  • امکانات تفریحی و بازی های آبی بی نظیری همچون جت سواری، فلای برد ، غواصی، پاراسل، شاتل، بنانا و …
  • وجود پیست دوچرخه و امکان کرایه کردن دوچرخه و استفاده از آن در اطراف ساحل مرجان
  • وسائل بازی کودکان
  • سرویس بهداشتی
  • وجود کشتی به گل نشسته یونانی، یکی از نمادهای خاص و زیبای جزیره کیش است که این نماد زیبا در ساحل مرجان کیش قرار دارد و بین توریست های ایرانی و خارجی تور کیش معروف و محبوب است.
  • وجود اسکله زیبا که شما را تا میان دریا می برد و می توانید اوقاتی را به دیدن زیبایی های آب زلال دریا صرف کنید.

قابل ذکر است که به دلیل صخره ای بودن ساحل پارک ساحلی، امکان شنا کردن در آن وجود ندارد و به شما توصیه می شود که احتیاط کنید تا وجود مرجان ها موجب جراحات در بدن خود یا فرزندتان نگردد.

 ساحل مرجان کیش 

خوبی دریا و زندگی در یک شهر ساحلی این است که شما می توانید طلوع و غروب آفتاب را ببینید و لذت ببرید! در واقع این کار به شما کمک می کند که خیلی خوب و راحت تر باشید و سفر زیبایی را تجربه کنید.در واقع طبق تجربه شاهد این هستیم که اگر به هنگام طلوع یا غروب آفتاب به ساحل ها سر بزنید، احساس بهتری خواهید داشت چرا که منظره پیش روی شما قشنگ تر خواهد بود.از همین رو توصیه می کنیم که برای دیدن ساحل مرجانی کیش حتما ساعت غروب و طلوع آفتاب را در نظر بگیرید زیرا منظره ی وصف نشدنی و زیبایی در پیش روی شما قرار خواهد گرفت. آیا تا بحال غروب یا طلوع آفتاب را در یک ساحل نگاه کرده اید؟ احساس شما در این لحظه چگونه بوده است؟


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (459 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (72 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (45 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس