در مورد سنگ خون چه می دانید؟

  پنجشنبه، 27 خرداد 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
در مورد سنگ خون چه می دانید؟
سنگ خون (Bloodstone) که همچنین با نام هلیوتروپ (Heliotrope) و سنگ حجر الدم نیز شناخته می شود از یک سیستم بلوری شش ضلعی تشکیل شده است. رنگ معمول سنگ خون به رنگ سبز تیره و دارای علائم قرمز روشن در سطح این سنگ می باشد. این سنگ یک سنگ مات و سرشار از عنصر آهن است.

سنگ خون (به انگلیسی: Bloodstone) یا یشم ختایی نوعی از سنگ عقیق سبز می باشد که در سطح ان لکه هایی از جنس یشم قرمز دیده می شود. گاهی این کانی به صورت توده ای تیره رنگ و حاوی لکه های قرمز رنگ اکسید آهن دیده می شود. نوع سبز آن پلاسما نام دارد که می تواند دارای لکه های زرد پررنگ نیز باشد و برای حکاکی بسیار مناسب است بهترین معادن سنگ خون در هندوستان وجود دارد در برزیل، چین، استرالیا و آمریکا نیز وجود دارد. در قرون وسطی از آنجاییکه نقاط قرمز رنگ این سنگ را خون «مسیح» می دانستند به این سنگ قدرت های خارق العاده ای نسبت می دادند.

تاریخچه سنگ خون

نویسندگان اروپایی در آثار قرن هجدهم و پیش از آن از سنگ خون به عنوان “هلیوتروپ” یاد می کردند. نام “هلیوتروپ” از hḗlios و trépein یونان باستان به معنی “خورشید” و “چرخش” است. طبق گفته مورخ طبیعی باستان ، پلینی بزرگ ، این سنگ وقتی در حالت غوطه وری در آب جلو خورشید قرار گرفته شود انعکاسی قرمز بازتاب می یابد. در متون قدیمی ایرانی به آن ” قانداش ” و در عربی از آن به عنوان “حجر الدم” یاد میشد. این سنگ محبوب از سال 1912 یکی از سنگهای ماه تولد مارس و به عبارتی جزو سنگهای ماه اسفند و فروردین می باشد.

مهرهای بابلی مربوط به 3000 سال قبل از میلاد ، انگشترها و آویزهای رومی از زمان عیسی مسیح و سنگ خون های حک شده توسط مسیحیان اولیه، همه نمایانگر تاریخچه دور این سنگ می باشد. فنجان ها ، کاسه ها و گلدان های نفیس ساخته شده در قرن پانزدهم و شانزدهم توسط خانواده هنرمندان لاکچری میسرونی اغلب با سنگ خون ساخته شده و در موزه های لوور ، پرادو و انگلیس به نمایش گذاشته شده اند.

تاریخچه سنگ خون

خواص سنگ خون

ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای اول و چهارم ( در ضمن انرژی کندالینی را فعال می کند، لطفاً با احتیاط استفاده شود )سنگ خون، جاسپر سبز با خال های قرمز روشن اکسید آهن، در دوران باستان، جواهر محسوب می شد. این کوارتز جذاب، آفتاب پرست هم نامیده می شد، چون در دوران باستان، سنگ های صیقل خورده، منعکس کننده نور خورشید توصیف می شدند؛ احتمالاً ظاهر این سنگ جواهر برای باستانیان، یادآور بازتاب خورشید قرمز غروب در آب اقیانوس بوده است.

مسیحیان قرون وسطا از سنگ خون برای حکاکی صلیب و شهید استفاده می کردند که منجر به نامگذاری این سنگ به "سنگ شهید" شد. افسانه ها در مورد منشأ سنگ خون می گویند زمانی که اولین قطره خون مسیح بر سنگ جاسپر پایه صلیب افتاد سنگ خون پدیدار گشت.نمونه زیبایی از سنگ خون حکاکی شده با نشان امپراطور آلمان، رودولف دوم، در موزه لوور پاریس قرار دارد.یونانیان و رومی ها برای داشتن صبر و پایداری در زمان مسابقات ورزشی و حفظ علاقه قدرتمندان برای کسب شهرت، همراه خود سنگ خون داشتند.درجه سختی سنگ خون 7 و ساختار کریستال آن مثلثی است.

سنگ خون گونه ای کوارتز است که بطور کلی بعنوان طلسم و سنگ زینتی استفاده می شود. رنگ سبز تیره سنگ خون به دلیل وجود اکسید آهن، نقاط قرمز دارد. این نقاط شبیه خون بنظر می رسند و به همین دلیل حجر الدم نامیده می شود.

سنگ خون قدرت پیشگویی آینده را دارد. گفته می شود قدرت این سنگ با قرار دادن آن درون آب و گذاشتن ظرف محتوی آن آب در زیر نور خورشید، افزایش می یابد.این سنگ به ایجاد آرامش بخصوص در مواقع مرگ، کمک می کند.این سنگ انرژی های عرفانی سازگاری و سازماندهی را افزایش می دهد و سردرگمی و نگرانی را می کاهد.

سنگ خون به پاکسازی خون و اعضایی که با خون مرتبطند، کمک می کند. به طور کلی بدن را سم زدایی می کند و سنگی شگفت انگیز در شفادهی است بطوریکه در بیشتر سطوح، شروع به جوان سازی می کند.در غلبه بر افسردگی و دردهای عاطفی مؤثر است.حتی امروزه در هند، سنگ خون کاملاً پودر شده، بعنوان دارو و برانگیزنده جنسی استفاده می شود و شاید به همین دلیل است که یافتن گونه های مرغوب آن در بازار به سختی پیدا می شود.سنگ خون به مدت سه هزار سال است که در جادوگری استفاده می شود. در بابل باستان، برای غلبه بر دشمنان، این سنگ را همراه خود داشتند و در مصر باستان نیز برای باز کردن درها، شکستن زنجیر و حتی فرو ریختن دیوارهای سنگی از آن استفاده می کردند.

این سنگ برای متوقف کردن خونریزی معروف است و سربازان مکرراً آن را بعنوان کمک اولیه جادویی همراه خود داشتند. امروزه نیز برای سالم نگه داشتن خون استفاده شده و به درمان بیماری های خونی کمک می کند.

خواص درمانی ذهنی و عاطفی

لازم به یادآوری است که مدتهاست این سنگ به رزمندگان و قهرمانان در میدان نبرد به عنوان جایزه اهدا می شود. سنگ خون در واقع تقویت کننده قدرت ، شهامت و مقاومت در قهرمانان بوده است. این سنگ با ایجاد احساس امنیت و آرامش در درون شما باعث می شود که بهتر تصمیم گیری کنید و زودتر به اهداف خود برسید.

برای هر شخصی که احساس می کند در زندگی با رها شدن ، تنهایی و آسیب ناشی از زورگویی دیگران دست به گریبان است این سنگ می تواند یک حرز باشد که شخص را در برابر این مشکلات محافظت کند. این سنگ غنی از آهن در هنگام ایجاد انعطاف پذیری عاطفی یک ابر شارژر است و اطمینان حاصل خواهد کرد که ارتباط خود را با دنیای خارج از پنجره خود بازیابی خواهید کرد .

این سنگ علاوه بر اینکه یک تثبیت کننده خلق و خوی مسحورکننده است ، با افزایش انرژی و بازگرداندن روشنایی به روح شما نیز کار می کند. وقتی قلب ما از نظر جسمی قوی تر می شود و ارزش عاطفی ما نیز بالاتر می رود ، انرژی این سنگ مانند کافئینی است که مستقیما به قلب شما تزریق می شود.

خصوصیات متافیزیکی سنگ خون

این سنگ روی چاکراهای قسمت پایین بدن شما کار می کند. این سنگ سیستم بدن شما را کاملاً زمینی و ایمن می خواهد تا تمام انرژی حیاتی بتواند در تمام بدن شما جریان داشته باشد. جایی که سنگ خون قوی ترین اتصال را به وجود می آورد ، چاکرای ریشه ای شما است. چاکرای ریشه می تواند چیزی شبیه به تور ایمنی برای ما در نظر گرفته شود . این همان چیزی است که ما را در زمین نگه می دارد.

سنگ خون در کجا یافت میشود؟

بیشترین سنگ خونی که امروزه استفاده می شود در هند استخراج و تراش داده می شود. گفته میشود اولین منبع هلیوتروپ که با نام هلیوتروپ به اروپا آورده شد از شبه جزیره کاتیاور در منطقه غنی از منابع گجرات در شمال غربی هند بوده است. از دیگر منابع سنگ خون می توان به غرب استرالیا ، برزیل ، چین ، چک ، بلغارستان ، ایتالیا ، آلمان ، جنوب آفریقا؛ ماداگاسکار اشاره کرد.

کاربردهای سنگ خون در جواهر سازی

استفاده از جواهرات سنگ خون یکی از بهترین روش ها برای استفاده حداکثر از این سنگ زیبا و شفابخش است. صاحب این سنگ می تواند با اتصال مستقیم این سنگ با بدن ، از آن نهایت استفاده را ببرد. هنگامی که این سنگ بر روی پوست قرار داده می شود ، این ارتعاشات بهبود دهنده می توانند مستقیماً به جایی که بیشترین نیاز را دارند، برسند.

چگونگی نگهداری از سنگ خون

همه سنگ های قیمتی باید مرتبا تمیز و شارژ شوند تا بتوانند در بهترین حالت خود تابش کنند. از آنجا که سنگ خون یک سنگ محافظ می باشد، تمیز نگه داشتن این سنگ های محافظ از اهمیت بیشتری برخوردار است. تمیز کردن این سنگ بسیار آسان می باشد، سنگ خود را فقط با آب خنک تمیز کنید. بسیاری از کریستال ها دوست دارند آب تا حد ممکن طبیعی باشد بنابراین آب چشمه بهترین عملکرد را دارد. برای پاک کردن بسیار عمیق ، می توانید سنگ خود را در خاک بگذارید تا مادر طبیعت برای بیرون کشیدن انرژی های منفی به شما کمک کند.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
م
3 سال پیش

همه سنگن
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان