در سفر به ابوظبی چه مناطق دیدنی را حتما باید ببینیم؟

  سه شنبه، 29 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
در سفر به ابوظبی چه مناطق دیدنی را حتما باید ببینیم؟
ابوظبی (Abu Dhabi) پایتخت فدرال و مرکز دولت امارات متحده عربی، بزرگترین شهر این کشور و یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا است. این شهر در سی سال گذشته و به برکت چاه های نفت در این منطقه، به سرعت از یک روستای ماهیگیری به دولت شهری مدرن تبدیل شد.

ابوظبی یکی از شهرهای ثروتمند جهان است که جزو امارات متحده عربی محسوب می شود. چهره ی پر زرق و برق و مدرن آن برای هر مسافری جذاب است. این شهر که به ساختمان های لوکس و امکانات رفاهی اش معروف است پر جاذبه هایی است که گردشگران را حیرت زده می کند. بنای شهر ابوظبی از سال ۱۷۶۰ میلادی رو به رشد نهاد و همچنان بر بلندای برج مدرنیته ایستاده است. جاهای دیدنی ابوظبی برای هر گردشگری شگفتی بسیاری به همراه دارد. ما در سفرزون می خواهیم مهم ترین این جاذبه ها را به شما معرفی کنیم. برای شناخت بیشتر جاهای دیدنی ابوظبی همراه ما باشید.

مسجد شیخ زاید

تصویر

مسجد شیخ زاید یکی از شگفت انگیزترین دیدنی های ابوظبی و امارات است که به محض ورود به این شهر، ساختمان باشکوه آن جلوی چشمان تان خودنمایی می کند. این مسجد خارق العاده از ۸۰ گنبد مرمری، ۱۰۰۰ ستون و ۴ مناره ۱۰۷ متری تشکیل شده و از شاهکارهای معماری اسلامی مدرن به شمار می رود. هزار تن مرمر یونانی در ساخت بنای این مسجد به کار رفته و منبت کاری های ظریف آن با لاجورد، عقیق قرمز، یاقوت، صدف، یشم، مروارید و تیله تزئین شده اند. همچنین بزرگ ترین فرش دستباف دنیا که برای بافت آن ۱۲۰۰ بافنده به مدت دو سال کار کرده اند، در این مسجد قرار دارد. آرامگاه شیخ زاید، اولین رئیس جمهور کشور امارات متحده عربی نیز در جوار این مسجد قرار دارد.

کویر گردی

تصویر

یکی از لذت بخش ترین تفریحات در ابوظبی، تورهای بیابان گردی و دشت گردی است که به آنها سافاری (safari) یا وحش گشت نیز می گویند. با استفاده از این تورها می توانید از تماشای بیابان های شنی لذت ببرید و شور و هیجان و ماجراجویی را در کنار آرامش و سکوت کویر در یک سفر تجربه کنید. تجربه ها و فعالیت های لذت بخشی در بیابان های ابوظبی انتظار شما را می کشد. تماشای غروب آفتاب در کویر، اتومبیل رانی در بیابان و غذاخوردن با بومیان منطقه از تفریحات فراموش نشدنی در ابوظبی است.

قصر امارات

تصویر

قصر امارات برای ابوظبی مثل برج خلیفه است برای دبی، اما نه عمودی، بلکه افقی. دروازه های طاقدار زیبا، ۱۱۴ گنبد خوش تراش و ۱.۳ کیلومتر ساحل اختصاصی، قصر امارات را حسابی دیدنی کرده. این اثر معماری هم هتل غول آسایی با ۱۰۰۰ لوستر کریستال و ۴۰۰ اتاق و سوئیت لوکس است و هم قطب فرهنگی هنری ابوظبی که ارکسترها و اپراهای مشهور و فستیوال فیلم ابوظبی در آن برگزار می شوند. حتما سری به گالری برکات هم بزنید و آثار هنری چین باستان، مصر، آفریقا، یونان و روم را ببینید. قصر امارات بهترین جا برای گذراندن یک بعدازظهر فرهنگی-هنری در ابوظبی است.

شهربازی دنیای فراری

تصویر

اگر بعد از لمس زیبایی های هنری دلتان هیجان و آدرنالین خواست، پیشنهاد می کنیم سری به شهربازی دنیای فراری بزنید.

این مجموعه با مساحت 200 هزار متر مربعی، لقب بزرگترین شهربازی پوشیده دنیا را داشته و وسایل بازی مختلفی دارد؛ اما هیجان انگیزترین آن ها یک ترن هوایی است. البته نه یک ترن هوایی معمولی، بلکه سریع ترین ترن هوایی دنیا که در کمتر 5 ثانیه سرعت آن به بیش از 240 کیلومتر بر ساعت می رسد. این دستگاه که به فرمول روسی (Formula Rossa) شهرت دارد، 2200 متر طول دارد و فعلا سریعترین وسیله بازی روی این کره خاکی است که می توانید تجربه کنید.

بعد از این تجربه جنون آمیز هم می توانید برای صرف غذا به رستوران های ایتالیایی این مجموعه بروید و از طعم غذاهای ایتالیایی اصیل لذت ببرید. اگر هم از طرفداران برند فراری هستید بد نیست از مجموعه موزه های فراری دیدن کنید.

پارک آبی یاس

تصویر

هرکسی به خوبی می داند که امارات در فصل تابستان به شدت گرم است. همین امر باعث می شود که اکثر تفریحات در فضای باز در این زمان از سال به یک کابوس تبدیل شوند. بااین حال، ابوظبی دارای مکان مخصوصی است که مسافران می توانند در هر فصلی از سال در آن آب تنی کرده و احساس طراوت و نشاط کنند. پارک آبی یاس با داشتن سرسره هایی مناسب برای هر سنی و همچنین گزینه های غذایی شگفت انگیز، مکان ایده آلی برای تمامی اعضای خانواده به منظور سپری کردن روزهای گرم سال در ابوظبی است.

تورهای قایقرانی

تصویر

برای دیدن بهترین منظره از آسمان خراش های پر زرق و برق ابوظبی، بهتر است از روی آب این ساختمان هارا ببینید و متوجه خواهید شد که منظره ی آسمان خراش ها بسیار زیبا است. تورهای مختلفی با بودجه های متفاوت در این بخش طراحی شده اند.، اما دو سفر محبوب تر گردشگران شامل سفرهایی است که دارای غواصی در شب هستند و به این ترتیب می توان منظره ی چراغ های شهر ابوظبی را هم مشاهده کرد.

برج های اتحاد؛ سرآمد آسمان خراش های ابوظبی

تصویر

همان طور که گفتیم شهرت شهر ابوظبی به دلیل وجود برج های مدرن سر به فلک کشیده و آسمان خراش های آن است، اما در میان این برج ها، برج های اتحاد از بقیه معروف تر و البته نزد شهروندان ابوظبی محبوب تر است. این مجموعه شامل پنج آسمان خراش است و برج دو آن با حدود 300 متر ارتفاع، دومین آسمان خراش ابوظبی از نظر ارتفاع به حساب می آید.

سکوی بازدید هتل آسمان خراش به دلیل چشم انداز منحصر به فرد به شهر از جاهای دیدنی ابوظبی است و بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کند.

موزه ملی العین

تصویر

اقلام تاریخی فراوانی مانند مقبره های عصر برنز، قوم نگاری و دیگر جاذبه های باستان شناسی را در قدیمی ترین موزه امارات متحده عربی واقع در شهر العین ابوظبی با نام موزه ملی العین می بینیم.

بیمارستان شاهین

تصویر

شاهین ها در فرهنگ سنتی حاکمان کشورهای حاشیه خلیج فارس جایگاه ویژه ای دارند و میان مردم ابوظبی بسیار محبوب هستند. به طوری که یک بیمارستان اختصاصی برای آن ها ساخته شده است. برای تماشای این پرندگان زیبا می توانید به بیمارستان شاهین مراجعه کنید. از قبل برای رزرو تور بازدید از بیمارستان شاهین اقدام کنید و در بازدید از آن به دیدن موزه شاهین، اتاق معاینه و فضای پرواز آزاد بروید. اگر علاقه مند باشید و از شاهین ها نترسید، می توانید با شاهین ها عکس بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (527 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (31 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان