درد و انقباضات رحم برای زایمان چگونه است؟

  سه شنبه، 20 خرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
درد و انقباضات رحم برای زایمان چگونه است؟
انقباضات زایمان در هفته‌های آخر بارداری شروع می‌شود و ویژگی‌های خاصی دارد که شناخت این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمان درستی به بیمارستان مراجعه کنید

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز،

زمان شروع درد و انقباضات

درد در طول زایمان برای هر زنی متفاوت است. اگر چه درد زایمان اغلب به عنوان یکی از دردناک ترین تجربه های بشر محسوب می شود، اما به طور گسترده ای در خانم های مختلف و حتی حاملگی های مختلف متفاوت است. زنان درد زایمان را متفاوت می بینند - برای بعضی ها، درد زایمان مانند گرفتگی های قاعدگی است. برای دیگران، فشار شدید؛ و برای دیگران، امواج بسیار قوی که مانند گرفتگی های اسهالی می باشد. اغلب درد هر انقباض سخت نیست، بلکه ادامه انقباضات دشوار است.

شناخت انقباض و دردهای زایمان

در پایان بارداری به شکل طبیعی، هورمون های پروستاگلاندین و اکسی توسین در بدن مادر ترشح می شود. اکسی توسین یک هورمون طبیعی است که فرایند زایمان را آغاز می کند. نوع صنعتی این هورمون برای القای زایمان کاربرد دارد و احتمالاً شما آن را تحت عنوان آمپول فشار می شناسید. اکسی توسین به همراه پروستاگلاندین، دردهای زایمان را تداوم می بخشد و باعث باز شدن دهانۀ رحم می شود. انقباضات زایمان معمولاً دردناک است. دردهای زایمان نیز ناشی از انقباضات ماهیچه های رحم و فشار روی دهانۀ رحم است.

این دردها ممکن است از کمر شروع شود و به زیر شکم برسد یا از بالای شکم شروع شود و تا لگن و کشالۀ ران نیز امتداد یابد. انقباضات اولیه ممکن است با علائم گوارشی مانند اسهال همراه باشد. انقباضات طول بارداری شامل دو انقباض به نام های انقباضات براکستون هیکس یا کاذب و انقباضات زایمان به شرح زیر است:

انقباضات براکستون هیکس یا کاذب: انقباض براکستون هیکس معمولاً با درد همراه نیست و شما حس می کنید که رحم شما سفت شده است و بعد از چند ثانیه، دوباره به حالت قبل برمی گردد. انقباضات براکستون هیکس برخلاف انقباضات زایمان منظم نیست، با فعالیت کردن بیشتر نمی شود و شدت آن به مرور افزایش نمی یابد. انقباضات کاذب زایمان، زمانی بیشتر می شود که بدنتان دچار کم آبی است یا زیاد روی پاهای خود ایستاده اید. انقباضات کاذب زایمان معمولاً نامنظم است و در فواصل کوتاهی به وجود می آید. این انقباضات معمولاً ضعیف است. اگر هم شدید باشد، به مرور از شدت آن کاسته می شود. این انقباضات اغلب در لگن یا جلوی شکم به وجود می آید و با استراحت برطرف می شود. انجام دادن موارد زیر می تواند برای کاهش انقباضات کاذب مفید باشد و اگر با انجام این حرکات، انقباضات بهتر نشد، می توانید با ماما یا پزشک خود تماس بگیرید:

  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • تغییر وضعیت بدهید. اگر ایستاده اید، بنشینید و اگر نشسته اید، دراز بکشید.
  • به پهلوی چپ دراز بکشید.

انقباضات زایمان: انقباضات زایمان در هفته های آخر بارداری شروع می شود و ویژگی های خاصی دارد که شناخت این ویژگی ها به شما کمک می کند تا بتوانید در زمان درستی به بیمارستان مراجعه کنید. این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

  • ریتم منظمی دارد.
  • با فعالیت تشدید می شود و با تغییر در موقعیت برطرف نمی شود.
  • به تدریج بیشتر و شدیدتر می شود و فواصل آنها کم خواهد شد.
  • هنگام انقباضات ممکن است ترشحات واژن غلیظ آغشته به خون مشاهده شود که معمولاً صورتی رنگ است.
  • ممکن است با اسهال و درد روده همراه باشد.
  • کیسۀ آب پاره می شود.
  • کمردرد آزاردهنده و احساس فشار در شکم و لگن وجود دارد.

زمانی که مطمئن شوید دردهای واقعی زایمان شروع شده اند و این انقباضات منظم است، به بیمارستان بروید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (973 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (90 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (37 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (8 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
5 روش بی نظیر برای اینکه فضای خانه بزرگتر دیده شود
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 12 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 12 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 12 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 12 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 12 تیر 1403 + فیلم
سلاخی برادر در رختخواب به دست مرد جوان /قاتل با پلیس تماس گرفت
نوزادانی بالدار که نگهبان مردگان این گورستان هستند+عکس
تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود!
دستگیری گدایی که در قزوین تظاهر به معلولیت می‌کرد! / فقط ببین از چه راهی مردم رو گول می‌زد!
از کپل و مخمل تا زی زی گولو و هادی و هدی/ ما بزرگ شدیم و آنها عروسک ماندند+عکس
رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ...
حشمت الله فلاحت پیشه: آراء قالیباف در هر 2 سبد پزشکیان و جلیلی ریخته خواهد شد
شهاب حسینی برای سومین بار پدر شد +عکس/مادر شدن ساناز ارجمند همسر جدید آقای بازیگر
وقتی هوش مصنوعی صدای هنرپیشه هالیوود را در میاورد! / انتقاد شدید "مورگان فریمن" به تقلید صدا
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس