ساعدنیوز
ساعدنیوز

داشتن شکم صاف بعد از زایمان با چند درمان خانگی

  سه شنبه، 16 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
داشتن شکم صاف بعد از زایمان با چند درمان خانگی
لاغری بعد از زایمان برای بسیاری از خانم‌ها چالش برانگیز است. مواظبت از نوزاد تازه متولد شده، عادت به زندگی جدید و بهبود بعد از زایمان، استرس آور است. اما بازگشت به وزن سلامت پس از زایمان بسیار اهمت دارد؛ به خصوص اگر بخواهید بعد زایمان دوباره باردار شوید.

لاغری بعد از زایمان برای بسیاری از خانم ها چالش برانگیز است. مواظبت از نوزاد تازه متولد شده، عادت به زندگی جدید و بهبود بعد از زایمان، استرس آور است. اما بازگشت به وزن سلامت پس از زایمان بسیار اهمت دارد؛ به خصوص اگر بخواهید بعد زایمان دوباره باردار شوید. خانم ها پس از زایمان و به دنیا آوردن نوزاد خود بلافاصله به فكر تناسب اندامشان می افتند. بهتر است بدانید كه اجبار زنان برای كاهش سریع وزن پس از زایمان صحیح نیست. زنان باید با رژیم صحیح غذایی و فعالیت های ورزشی به مرور، وزن خود را كاهش دهند. سه تا شش ماه پس از زایمان زمان لازم است تا مادران بتوانند وزنشان را کم کنند. زنان باید در دوران بارداری نیز به این نكته توجه كنند كه متعادل غذا بخورند تا پس از زایمان با مشكل اضافه وزن روبه رو نباشند. انتخاب رژیم غذایی سالم در طول بارداری و مراقبت از كودک و شیردهی پس از زایمان خواه یا ناخواه به حفظ وزن متعادل كمک می كند. متاسفانه اكثر زنان پس از زایمان نمی توانند به وزن اولیه­ ی خود بازگردند. ورزش نیز به تنهایی ضامن بازگشت آنها به وزن اولیه نیست. بهترین راه، انتخاب رژیم غذایی متعادل بعد از زایمان است.

توصیه هایی برای داشتن شکم صاف بعد از زایمان

داشتن شکم صاف با لوسیون

بسیاری از لوسیون های موضعی در بازار وجود دارند که وعده کمک به شما برای داشتن شکم صاف پس از زایمان را می دهند. به خصوص اگر شیر خود را به نوزادتان می دهید، موادش را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که کرم برای شیردهی مضر نباشد.

دنبال کرم هایی باشید که حاوی کلاژن، ویتامین A، C و E هستند. ماساژ دادن پوست شکم باعث بهبود جریان خون و سفت شدن شکم شما خواهد شد.اگر اجازه داده شد، می توانید از لوسیون های خانگی استفاده کنید. یکی از این لوسیون ها که ثابت شده موثر است، ترکیبی از 250 میلی لیتر عصاره انگور تازه در 750 میلی لیتر از روغن بکر است. قبل از مخلوط کردن پالپ انگور را بگیرید. مخلوط را در یک بطری قرار دهید و بگذارید یک هفته در آفتاب بماند. حداقل دو بار در روز بطری را تکان دهید.مالیدن این لوسیون به شما کمک می کند بعد از زایمان، شکم بزرگ خود را صاف کنید.

کوچک کردن شکم بعد از زایمان با عسل لیمو

این یک روش ساده و خوش مزه برای داشتن شکم صاف بعد از زایمان است. تنها کاری که باید بکنید این است که کمی آب لیمو و نصف قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید. با شکم خالی و یا قبل از غذا بخورید.اگر ممکن است، وقتی بیدار می شوید بخورید و هیچ چیز دیگری را تا نیم ساعت بعدش نخورید. هم چنین می توانید کمی برگ نعناع و خیار را اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند. فلفل قرمز برای همه خوب نیست، اما مقدار کمی از آن برای بالا بردن سوخت و متالولیسم چربی های شکم خوب است.برگ های نعناع را به طور متوسط مصرف کنید، اگر چه مقدار زیادی از آن می تواند شیر شما را کاهش دهد.

استفاده از چای سبز موثرترین راه کوچک کردن شکم

یک فنجان چای سبز در روز شکمتان را صاف نگه می دارد. چای سبز غنی از آنتی اکسیدان است، بنابراین یک پاداش خوب است!به خاطر داشته باشید که شما باید چای سبز را با میانه روی بنوشید.مقدار زیاد آن خوب نیست و اگر شیر می دهید، باید مصرف کافئینتان را محدود کنیدو آخرین کاری که باید انجام دهید این است که چای سبز را با شکر و یا شیرین کننده های موجود بخورید

از بین بردن چربی شکم با سیب

بنابراین سیب فقط شما را از پزشکان دور نگاه نمی دارند، بلکه چربی شکم را نیز از بین ببرند. سیب حاوی پکتین است که برای سوزاندن چربی اضافی شکم مفید است. درست مانند چای سبز، سیب غنی از آنتی اکسیدان است و از تجمع چربی های اضافی جلوگیری می کند.دیگر فواید سلامتی خوردن سیب را فراموش نکنید!

شما باید دو بخش سبزیجات، هم بخش میوه ، کل حبوبات و پروتئین سالم را داشته باشید. مصرف نمک را کم کنید و تا جایی که می توانید قند را حذف کنید. از نوشابع شیرین و دیگر نوشیدنی های کربناته پرهیز کنید.مرکبات و سبزیجات مانند پاپایا، انبه، گریپ فروت، بروکلی و کاهو نیز عالی هستند و منجر به از دست دادن چربی شکم می شود.

برای داشتن شکم صاف کم بخورید اما با تعداد دفعات زیاد

رژیم گرفتن موثر نیست و باعث ضعیف شدن شما خواهد شد. سوخت و ساز شما در این مرحله خیلی زیاد است، بنابراین دو وعده غذای اصلی در روز و سه تا چهار وعده غذایی مختصر در فواصل زمانی منظم مناسب است. صبحانه غذای اصلی است و سنگین بخورید.به یاد داشته باشید که وقتی خوب غذا می خورید، کالری می سوزانید.

کشیدن یک پا با حوله (Single leg stretch with towel)

این حرکت را می توانید ۱۲ تا ۱۴ هفته بعد از تولد نوزادتان، به حرکات ورزشی تان بیفزایید. یکی از پاهایتان را بالا ببرید و به موازات کف زمین نگهدارید. پای دیگرتان را هم بالا برده و به صورت ۹۰ درجه نگهدارید. حوله تان را روی ران پای تان قرار داده و آن را جهت مخالف خودتان هل بدهید. در همان حال سر و شانه تان را کمی بالا بیاورید. تنفس عمیق را هم نباید فراموش کنید. پاها را عوض کنید و همین حرکات را با پای بعدی هم انجام دهید. ۱۰ بار این حرکات را با هر دو پا تکرار کنید.

کرانچ (Crunches)

کرانچ، بهترین حرکت ورزشی برای لاغر کردن شکم است. به پشت روی زمین دراز بکشید. پاهایتان را از زانو خم کنید و کف پاهایتان را کاملا به زمین بچسبانید. دست ها را پشت سر قلاب کنید و به آرامی سر و گردن و شانه هایتان را بالا بیاورید تا جایی که به شکم تان فشار بیاورد. این حرکت را ۱۰ بار انجام بدهید و هر روز به تعداد حرکات بیفزایید.

جراحی تا یک سال ممنوع است

اگر شما هم دچار شلی و افتادگی شکم پس از زایمان شده اید و ورزش و رژیم مفید واقع نشده است، شاید به فکر جراحی پلاستیک شکم تان افتاده باشید ولی قبل از هر چیز باید بدانید، انجام عمل جراحی پلاستیک با توجه به فرصت کوتاهی که بعد از زایمان گذشته، امکان پذیر نیست و با خطرات مختلفی همراه است.بعد از زایمان حداقل باید یک سال صبر کنید. وزنتان باید ثابت باشد و دوران شیردادن را نیز سپری کرده باشید. ورزش هم بسیار مفید و الزامی است ولی توجه داشته باشید که ورزش به بهبود ماهیچه ها کمک می کند نه به پوست.در ضمن توجه کنید که ماه ها بعد از زایمان، امکان جمع شدن پوست وجود دارد. استفاده کردن از کرم های آب رسان به پوست و یا مرطوب کننده به جمع شدن شکم و پوست کمک می کند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (72 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (66 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (30 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (20 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم بعد از طلاق؛ این بار در قامت همکار و نه زن و شوهر! +عکس/ جوری نشستن که همدیگرو نبینن
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...