دستگاه تشخیص رنگ خودرو چگونه کار می کند؟

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
دستگاه تشخیص رنگ خودرو چگونه کار می کند؟
زمانی که خودرو دوباره رنگ می شود مقداری بتونه، استر و مقدار زیادی رنگ در آن به کار می رود که این باعث افزایش ضخامت بدنه ی خودرو می شود و در نتیجه ضخامت نواحی صدمه دیده نسبت رنگ فابریک بیشتر می شود که با استفاده از دستگاه تست رنگ خودرو کاملا قابل تشخیص می باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، یکی از بهترین راه حل ها برای تشخیص رنگ شدگی خودرو استفاده از دستگاه تشخیص رنگ خودرو یا تست رنگ خودرو می باشد که بیشتر کارشناسان رنگ خودرو برای آن تشخیص دهند آیا بدنه ی خودرو رنگ شده است یا خیر از این دستگاه استفاده می کنند. البته در چند سال گذشته کارشناسان برای تشخیص خودرو از چشمان خود استفاده می کردند که با مشاهده رنگ خودرو می توانستند بفهمند آیا خودرو رنگ شده است یا خیر که در اغلب موارد اشتباهاتی در تشخیص رنگ خودرو رخ میداد. با توجه به افزایش چشمگیر قیمت خودرو، اکثر مردم اعتماد به تشخیص رنگ خودرو به صورت چشمی توسط کارشناسان را از دست داده اند.

از همین روی اکثر کارشناسان تشخیص رنگ شدگی خودرو، یک دستگاه تشخیص رنگ دارند تا به وسیله ی آن بتوانند کار تست رنگ خودرو را انجام دهند و همچین این دستگاه ها دقت کار کارشناسان را نیز بالاتر برده است. البته بسیاری از کارشناسان تشخیص رنگ خودرو هم بودند که از قلم های خاصی برای تشخیص رنگ خودرو استفاده می کردند اما استفاده از این وسیله نه تنها دقت کافی نداشت بلکه تنها برای خودروهایی استفاده می شد که دارای بدنه ی آهنی بودند، از همین روی دیگر امروزه برای تشخیص رنگ خودرو از قلم تشخیص رنگ یا آهنربای تشخیص رنگ استفاده نمی شود. دستگاه تست رنگ خودرو، ضخامت رنگ را نشان می دهد. دستگاه های تست رنگ خودرو دارای دقت های متفاوتی می باشند که معمولا دقت دستگاه های تست رنگ خودرو ساخت چین بسیار پایین می باشد. همچنین بعضی از دستگاه های تست رنگ خودرو فقط بر روی ماشین هایی که جنس بدنه شان اهنی است جواب می دهند و بعضی دیگر بر روی همه ماشین ها قابل استفاده هستند.

متاسفانه در ایران تعداد زیادی از انواع دستگاه تشخیص رنگ خودرو وجود دارند که جنس آن چینی و بی کیفیت می باشند و به دروغ این دستگاه ها به نام اصل اروپایی که اصلا وجود خارجی ندارند فروخته می شود. در هنگام انتخاب دستگاه تست رنگ خودرو دو فاکتور بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید: عمر دستگاه و تکرارپذیری دستگاه تشخیص رنگ خودرو از موارد بسیار مهم می باشد. این موضوع کاملا مشخص است که هنگامی که خودرو توسط نقاش دوباره رنگ آمیزی می شود کاملا با زمانی که خودرو دارای رنگ فابریک بوده است متفاوت می باشد و به همین دلیل می باشد که دستگاه تشخیص رنگ خودرو می تواند به خوبی رنگ آمیزی مجدد خودرو را تشخیص دهد. زمانی که خودرو دوباره رنگ می شود مقداری بتونه، استر و مقدار زیادی رنگ در آن به کار می رود که این باعث افزایش ضخامت بدنه ی خودرو می شود و در نتیجه ضخامت نواحی صدمه دیده نسبت رنگ فابریک بیشتر می شود که با استفاده از دستگاه تست رنگ خودرو کاملا قابل تشخیص می باشد.

امکانات دستگاه تشخیص رنگ خودرو

همانطور که اشاره شد، دستگاه های تشخیص رنگ خودرو از انواع گوناگونی برخوردار می باشند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارا می باشند. اما در حالت کلی یک دستگاه تشخیص رنگ خودرو ، حاوی مشخصات و امکانات زیر می باشد:

  • تعیین ضخامت رنگ خودرو در مقیاس میکرون
  • تشخیص ضخامت رنگ خودرو روی فلزات و آلیاژ های مختلف از جمله آهن، مس و آلومینیوم
  • حافظه ذخیره سازی
  • تشخیص جنس بدنه خودرو
  • تشخیص شدت تصادفات
  • تشخیص نوع رنگ بکار رفته در خودرو
  • و سایر امکانات

با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ خودرو می توان تا حد زیادی دقت خود را در زمینه کارشناسی رنگ خودرو بالا برد و پیشنهاد می شود اگر با اتومبیل ها زیاد سر و کار داریدف حتما اقدام به تهیه یکی از انواع آن ها نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (54 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان