دستگاه تشخیص رنگ خودرو چگونه کار می کند؟

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
دستگاه تشخیص رنگ خودرو چگونه کار می کند؟
زمانی که خودرو دوباره رنگ می شود مقداری بتونه، استر و مقدار زیادی رنگ در آن به کار می رود که این باعث افزایش ضخامت بدنه ی خودرو می شود و در نتیجه ضخامت نواحی صدمه دیده نسبت رنگ فابریک بیشتر می شود که با استفاده از دستگاه تست رنگ خودرو کاملا قابل تشخیص می باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، یکی از بهترین راه حل ها برای تشخیص رنگ شدگی خودرو استفاده از دستگاه تشخیص رنگ خودرو یا تست رنگ خودرو می باشد که بیشتر کارشناسان رنگ خودرو برای آن تشخیص دهند آیا بدنه ی خودرو رنگ شده است یا خیر از این دستگاه استفاده می کنند. البته در چند سال گذشته کارشناسان برای تشخیص خودرو از چشمان خود استفاده می کردند که با مشاهده رنگ خودرو می توانستند بفهمند آیا خودرو رنگ شده است یا خیر که در اغلب موارد اشتباهاتی در تشخیص رنگ خودرو رخ میداد. با توجه به افزایش چشمگیر قیمت خودرو، اکثر مردم اعتماد به تشخیص رنگ خودرو به صورت چشمی توسط کارشناسان را از دست داده اند.

از همین روی اکثر کارشناسان تشخیص رنگ شدگی خودرو، یک دستگاه تشخیص رنگ دارند تا به وسیله ی آن بتوانند کار تست رنگ خودرو را انجام دهند و همچین این دستگاه ها دقت کار کارشناسان را نیز بالاتر برده است. البته بسیاری از کارشناسان تشخیص رنگ خودرو هم بودند که از قلم های خاصی برای تشخیص رنگ خودرو استفاده می کردند اما استفاده از این وسیله نه تنها دقت کافی نداشت بلکه تنها برای خودروهایی استفاده می شد که دارای بدنه ی آهنی بودند، از همین روی دیگر امروزه برای تشخیص رنگ خودرو از قلم تشخیص رنگ یا آهنربای تشخیص رنگ استفاده نمی شود. دستگاه تست رنگ خودرو، ضخامت رنگ را نشان می دهد. دستگاه های تست رنگ خودرو دارای دقت های متفاوتی می باشند که معمولا دقت دستگاه های تست رنگ خودرو ساخت چین بسیار پایین می باشد. همچنین بعضی از دستگاه های تست رنگ خودرو فقط بر روی ماشین هایی که جنس بدنه شان اهنی است جواب می دهند و بعضی دیگر بر روی همه ماشین ها قابل استفاده هستند.

متاسفانه در ایران تعداد زیادی از انواع دستگاه تشخیص رنگ خودرو وجود دارند که جنس آن چینی و بی کیفیت می باشند و به دروغ این دستگاه ها به نام اصل اروپایی که اصلا وجود خارجی ندارند فروخته می شود. در هنگام انتخاب دستگاه تست رنگ خودرو دو فاکتور بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید: عمر دستگاه و تکرارپذیری دستگاه تشخیص رنگ خودرو از موارد بسیار مهم می باشد. این موضوع کاملا مشخص است که هنگامی که خودرو توسط نقاش دوباره رنگ آمیزی می شود کاملا با زمانی که خودرو دارای رنگ فابریک بوده است متفاوت می باشد و به همین دلیل می باشد که دستگاه تشخیص رنگ خودرو می تواند به خوبی رنگ آمیزی مجدد خودرو را تشخیص دهد. زمانی که خودرو دوباره رنگ می شود مقداری بتونه، استر و مقدار زیادی رنگ در آن به کار می رود که این باعث افزایش ضخامت بدنه ی خودرو می شود و در نتیجه ضخامت نواحی صدمه دیده نسبت رنگ فابریک بیشتر می شود که با استفاده از دستگاه تست رنگ خودرو کاملا قابل تشخیص می باشد.

امکانات دستگاه تشخیص رنگ خودرو

همانطور که اشاره شد، دستگاه های تشخیص رنگ خودرو از انواع گوناگونی برخوردار می باشند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارا می باشند. اما در حالت کلی یک دستگاه تشخیص رنگ خودرو ، حاوی مشخصات و امکانات زیر می باشد:

  • تعیین ضخامت رنگ خودرو در مقیاس میکرون
  • تشخیص ضخامت رنگ خودرو روی فلزات و آلیاژ های مختلف از جمله آهن، مس و آلومینیوم
  • حافظه ذخیره سازی
  • تشخیص جنس بدنه خودرو
  • تشخیص شدت تصادفات
  • تشخیص نوع رنگ بکار رفته در خودرو
  • و سایر امکانات

با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ خودرو می توان تا حد زیادی دقت خود را در زمینه کارشناسی رنگ خودرو بالا برد و پیشنهاد می شود اگر با اتومبیل ها زیاد سر و کار داریدف حتما اقدام به تهیه یکی از انواع آن ها نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود
منتخب روز