دستور تهیه بستنی وانیلی

  یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
دستور تهیه بستنی وانیلی
بستنی متعلق به فصل گرماست اما در این روزها هم خوردن بستنی لذت خاص خود را دارد. در این مطلب طرز تهیه بستنی وانیلی را آموزش خواهیم.

همانطور که همه ما می دانیم انواع مختلفی از بستنی با طعم های متنوع وجود دارد که بستنی وانیلی یکی از آن ها است. وانیل موجود در این بستنی طعم و عطر خاصی به آن می بخشد.افرادی که علاقه زیادی به آشپزی، دسر و طعم های خوشمزه دارند می توانند با کمی حوصله این طعم از بستنی و یا انواع دیگر از آن ها را درست کرده و از خوردن آن در فصل گرم تابستان و حتی فصل زمستان، در خانه لذت ببرند.

بستنی وانیلی با ثعلب و لیمو ترش

  • شیر پر چرب ۲ لیتر
  • شکر ۱ پیمانه
  • وانیل ۱ قاشق چایخوری
  • ثعلب ۱ قاشق مرباخوری
  • رنده پوست لیمو ترش ۲ عدد
  • آب لیمو ترش ۲ عدد

۱- ابتدا ۱ قاشق از شکر را به همراه ثعلب و وانیل به ۲ قاشق غذاخوری از شیر اضافه کنید. آن ها را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.
۲- باقی مانده ی شیر را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت بگذارید. وقتی مواد شروع به گرم شدن کرد، باقی مانده ی شکر را اضافه کنید و با سایر مواد مخلوط کنید.
۳- بعد از اینکه مواد شروع به جوشیدن کرد مخلوط ثعلب را داخل شیر بریزید و دوباره هم بزنید. مخلوط را تقریبا حدود یک ساعت بپزید تا شیر کمی غلیظ شود و رنگش به زردی بزند.
۴- مواد را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا ولرم شود. سپس بستنی را داخل ظرف ریخته و به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید. سپس آن را از فریزر خارج کرده و آب لیمو و رنده پوست لیمو را به آن اضافه کنیدو همه ی مواد را با همزن برقی مخلوط کنید و دوباره داخل فریزیر بگذارید. یک ساعت بعد، مجددا مواد را خارج کرده و دوباره آن را با همزن برقی ۳-۴ دقیقه هم بزنید. این کار را در پنج مرحله با یکی دو ساعت فاصله انجام دهید.

۵- بستنی وانیلی با طعم لیمو آماده است.

بستنی وانیلی

دستور تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب

برای تهیه بستنی وانیلی می توانید از ثعلب استفاده نکنید که در این صورت در طعم بستنی هیچ تغییری ایجاد نمی شود. در طرز تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب از خامه و شیر غلیظ شده و عصاره وانیل استفاده می شود.

مواد لازم

  • خامه زده شده سنگین : ۲ فنجان
  • شیر غلیظ شده شیرین : ۴۰۰ گرم
  • عصاره وانیل : دو قاشق چایخوری
  • ظرفی مناسب برای فریزری کردن بستنی

طرز تهیه

قبل از تهیه بستنی، خامه را به مدت چند دقیقه درون یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس با کمک همزن دستی خامه را هم بزنید تا تکه های سفت درون آن شکل بگیرد توجه داشته باشید خامه زمانی آماده است که با کمک همزن بتوانید خطوط صافی را روی آن بیندازید.
شیر غلیظ شده را درون ظرفی مناسب بریزید و عصاره وانیل را هم به شیر اضافه کنید و آن ها را با یکدیگر به خوبی مخلوط نمایید تا رنگ شیر یکدست شود.مخلوط شیر را روی خامه زده شده بریزید و با کاردکی مناسب شیر و خامه را با حرکت های دایره ای هم بزنید تا همه هوای درون مخلوط این مواد از بین برود.با کمک کاردک و اسکوپ بستنی را درون قالب فلزی بریزید و روی مخلوط مواد بستنی را صاف کنید و ظرف را به مدت ۴ تا ۶ ساعت درون فریزر قرار دهید تا بستنی وانیلی آماده شود.بعد از مدت زمان ذکر شده بستنی را از درون فریزر بیرون آورید و با کمک اسکوپ بستنی وانیلی را درون ظرف های مخصوص سرد بریزید.

طرز تهیه بستنی وانیلی با استفاده از دستگاه بستنی ساز

مواد مورد نیاز شامل

  • 1 قاشق چای خوری : وانیل
  • 2 قاشق سوپ خوری : آرد ذرت
  • 2 فنجان : شیر
  • 4/1 فنجان : پودر شیر خشک
  • 2/1 : فنجان شکر

طرز تهیه

  • قدم اول : در این روش از طرز تهیه بستنی وانیلی ابتدا شکر، وانیل، آرد ذرت و پودر شیر خشک را الک میکنیم.
  • قدم دوم : شیر را در یک ظرف ریخته و مواد الک شده را اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم تا مایع ما رقیق شود.
  • قدم سوم : ظرف را روی شعله گذاشته و جهت غلیط شدن مایع پی در پی هم می زنیم تا کمی سف تر از فرنی شود.
  • قدم چهارم : مواد را جهت منجد شدن در داخل دستگاه بستنی ساز می ریزیم.

طرز تهیه بستنی وانیلی ساده و خوشمزه بدون دستگاه بستنی ساز

مواد مورد نیاز

  • 400 گرم : شیر غلیظ شده شیرین
  • 2 فنجان : خامه زده شده سنگین
  • 2 قاشق چای خوری : عصاره وانیل

طرز تهیه

  • قدم اول : خامه را در یک ظرف ریخته و جهت خنک شدن در فریزر می گذاریم.
  • قدم دوم : خامه را خارج کرده و با هم زن دستی هم میزنیم تا فرم بگیرد. (زیاده روی در هم زدن خامه باعث گلوله گلوله شدن آن شده و برای تهیه بستنی مناسب نخواهد بود).
  • قدم سوم : شیر را داخل ظرفی ریخته، عصاره وانیل را اضافه کرده و جهت یکنواخت شدن رنگ شیر با هم مخلوط می کنیم.
  • قدم چهارم : مخلوط به دست آمده را به خامه اضافه کرده و به وسیله یک کاردک به صورت دایره ای و آرام هم می زنیم.
  • قدم پنجم : بستنی را داخل ظرف فلزی ریخته و بدون وارد آوردن فشار، روی آن را صاف می کنیم. (با وارد کردن فشار هوای بین مواد از بین رفته و بستنی شکل نخواهد گرفت).
  • قدم ششم : برای آماده شدن بستنی، ظرف را حدود 6 ساعت در فریزر می گذاریم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (75 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (73 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (49 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (49 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (48 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (38 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (27 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (26 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (23 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (22 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (23 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (22 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (21 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قدرت‌نمایی پزشکیان مقابل تندرو‌های مجلس با یک «اقدامِ بی سابقه»
گنج یابی و جویندگی گسترده در فضای مجازی / حتی کتاب هم چاپ می‌کنند!
استقبال آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین از پهپادهای ایرانی
(ویدئو) ماندگارترین سکانس سریال پایتخت / یه ترکیه رفتن نقی هی به همه گیر میده؛ به ارسطو میگه کفشای سیندرلا چیه پوشیدی 😂
(ویدیو) نرگس محمدی،بازیگر جوکر2 : علی اوجی گفت زنم بشی تا 60 سالگی می خندونمت
دانلود آهنگ جدید «پر پرواز» مصطفی راغب +فیلم/ تو پر پروازم باش بیا و مالک قلبم باش ...
(عکس) شباهت بیش از حد الیکا عبدالرزاقی، ستاره اینروزهای برنامه "جوکر 2"، به مادرش/ امین زندگانی، بازیگر سریال "طوبی"، چه مادرخانم جوان و خوش خنده‌ای داره!
پدر با دیدن دختر 15 ساله‌اش با یک پسر در اتاق خواب سکته کرد و مرد!
ویدیو قدیمی و دیده‌نشده از شوخی بانمک زهره فکورصبور با نعیمه نظام‌دوست/ وااای چقدر جوون بودن اینجا!
(ویدیو) روزی که اشک تختی درامد!/ خاطره ای دردناک از المپیک رفتن جهان پهلوان تختی که شما نمیدانستید!!
(ویدئو) وقتی از سوتی های عجیب مادربزرگ ها در برنامه جوکر 2 میگن / متین ستوده و گیتی قاسمی یه سوتی از مامان بزرگشون گفتن که بقیه تا مرز ترکیدن رفتن 😂😂
(ویدئو) سوگواری دیدنی نیکخواه در مراسم ختم ژاله صامتی در برنامه جوکر 2 / ناهید مسلمی چه شیونی میزنه 😂😂
(ویدئو) وقتی پژمان جمشیدی برای پدر زن دومش شلوار حاملگی میخره/ سکانسی فوق العاده سمی و خنده دار از فیلم سینمایی هتل
(ویدیو) فقط رضا نیکخواه میتونه وسط مراسم ختم همه رو بخندونه/ لحظه تعزیه‌خوانی رضا نیکخواه در برنامه "جوکر 2" و خندیدن رویا میرعلمی/ البته این دیگه خنده نبود، انفجار بود🤣
رهبر انقلاب : راه طولانی پیمودید و حسینیه ما را از رایحه دل‌های ولایت‌مدارتان معطر کردید ؛ سلام مرا به بوشهری‌ها برسانید
منتخب روز   
همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی