ساعدنیوز
ساعدنیوز

بیوگرافی داوید ویا بازیکن فوتبال اهل اسپانیا

  دوشنبه، 26 مهر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
بیوگرافی داوید ویا بازیکن فوتبال اهل اسپانیا
داوید ویا بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است. او عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا است. داوید ویا سابقه عضویت در تیم باشگاهی اسپورتینگ گیخون،رئال ساراگوسا، والنسیا،بارسلونا و اتلتیکو مادرید را دارد.

چکیده بیوگرافی داوید ویا

  • نام کامل: داوید ویا سانچز
  • زادروز: ۳ دسامبر ۱۹۸۱
  • زادگاه : لانگرئو، flag of spain.svg اسپانیا
  • قد: ۱٫۷۵ متر
  • پُست: مهاجم

داوید ویا

داوید ویا سانچز (اسپانیایی: David Villa Sánchez; تلفظ اسپانیایی: [daˈβið ˈβiʎa]؛ زادهٔ ۳ دسامبر ۱۹۸۱) بازیکن فوتبال پیشین اهل اسپانیا است. ویا سابقه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را در کارنامه خود دارد. داوید ویا بهترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا و یکی از بهترین مهاجمان نسل خود است. وی سابقه عضویت در تیم های اسپورتینگ گیخون، رئال ساراگوسا، والنسیا، بارسلونا و اتلتیکو مادرید و عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال اسپانیا را با ۵۹ گل در کارنامه خود دارد.

کودکی و اوایل کار داوید ویا

ویا در تویلا ، یک کلیسای کوچک در لانگرئو ، آستوریاس ، منطقه ای در شمال اسپانیا ، متولد شد و پدر او خوزه مانوئل ویلا ، یک معدنچی بود. وقتی ویا چهار ساله بود ، با شکستگی در استخوان ران در ناحیه پای راست ، شانس فوتبالیست شدن خود را به خطر انداخت ، اما بهبودی کامل یافت. به دلیل آسیب دیدگی ، ویا و پدرش روی تقویت پای چپ او کار کردند و در نهایت ویلا سرنوشت ساز شد. او به یاد می آورد که پدرش دائماً از او حمایت می کند:"او آنجا بود و توپ را بارها و بارها به من می انداخت و باعث می شد وقتی پای راستم در گچ بود آن را با پای چپم لگد بزنم ، چهار ساله بودم. به سختی یک تمرین را به خاطر می آورم که پدرم آنجا نبوده باشد. من هرگز در زمین فوتبال تنها نبوده ام." ویا اعتراف کرد که پس از ناامیدی و اختلاف نظر با مربی خود ، در سن 14 سالگی به ترک فوتبال نزدیک شده بود. با این حال ، به لطف تشویق والدینش ، او همچنان به دنبال آرزوی خود ادامه داد و فهمید که استعدادش می تواند برای او کسب درآمد کند.او گفت:"در آن روزها من هیچ کس نبودم ، حتی یک پوند هم کسب نمی کردم و بعد از اینکه مجبور شدم تمام فصل روی نیمکت بشینم فقط می خواستم دور شوم و با دوستانم بازی کنم. اما پدر من همیشه از من حمایت می کرد و من را تشویق می کرد تا اینکه حرفه من چرخید." وی در ادامه فوتبال خود را در UP Langreo آغاز کرد و هنگامی که 17 ساله شد به مدرسه فوتبال Mareo پیوست.

دوران باشگاهی داوید ویا

او از سن شش سالگی تا سن هجده سالگی در تیم محل تولدش توپ زد و بازی های درخشانش در بازی های نوجوانان و جوانان مورد توجه چند تیم از جمله اسپورتینگ خیخون] قرار گرفت تا جایی که به عضویت تیم جوانان خیخون درآمد. او در سن ۱۸ سالگی به عضویت تیم جوانان گیخون درآمد و در ۶۵ بازی که برای این تیم انجام داد، توانست ۲۵ گل به ثمر برساند. نمایش خوب او در تیم دوم خیخون باعث شد که به تیم اصلی این باشگاه بیاید و در طول ۸۰ بازی ای که برای این تیم انجام داد، نزدیک به ۴۰ گل به ثمر رساند و مورد توجه تیم های بزرگ تری قرار گرفت.

داوید ویا

  • تیم رئال ساراگوسا

در سال ۲۰۰۲ رئال ساراگوسا با پرداخت ۳ میلیون یورو ویا را به خدمت خود درآورد. ویا دو سال در این تیم حضور داشت و توانست در ۷۳ بازی که برای این تیم انجام داد، ۳۲ گل به ثمر برساند که آمار فوق العاده ای بود و همین بازی درخشان او توانست مورد توجه تیم های قدرتمند لالیگا درآید.

  • تیم والنسیا

در سال ۲۰۰۵ والنسیا با پرداخت ۱۳ میلیون یورو ویا ی ۲۴ ساله را به عضویت خود درآورد. ویا در این تیم دوران اوج خود را سپری کرد و به یکی از ستارگان لالیگا و تیم ملی اسپانیا تبدیل شد. او در طول ۱۶۶ بازی که با پیراهن شماره ۷ والنسیا انجام داد، ۱۰۷ گل به ثمر رساند. این دوران طلایی ویا باعث شد مورد توجه تیم بارسلونا قرار گیرد.

  • بارسلونا

تیم بارسلونا در تاریخ ۱۹ مه ۲۰۱۰ با عقد قراردادی به مبلغ ۴۰ میلیون یورو ویا را به جمع ستارگان تیم خود افزود. مراسم معارفه ویا دو روز بعد از ثبت قرارداد این بازیکن با بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ با حضور بیش از ۳۵ هزار نفر از هواداران بارسلونا برگزار شد.

  • فصل ۲۰۱۰–۲۰۱۱

او در اولین فصل حضورش در بارسلونا با این تیم موفق شد دوگانه شامل لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند او در فینال لیگ قهرمان مقابل باشگاه فوتبال منچستر یونایتد موفق به گلزنی شد و در پیروزی ۳–۱ تیمش نقش داشت. در همین فصل آنها توانستند ۵–۰ برابر رقیب سنتیشان رئال مادرید در نیوکمپ به پیروزی برسند. ویا موفق شد در این بازی دبل کند.

  • فصل ۲۰۱۱–۲۰۱۲

در این فصل ویا در بازی با اسد در جام باشگاه های جهان مصدوم شد و کل فصل و همچنین جام ملت های اروپا ۲۰۱۲ را از دست داد.

  • فصل ۲۰۱۲–۲۰۱۳

او در این فصل پس از مصدومیت توانست لالیگا را فتح کند و تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم پیش برود ولی در نیمه نهایی با شکست مقابل بایرن مونیخ از صعود به فینال بازماند.

  • اتلتیکو مادرید

داوید ویا در تابستان ۲۰۱۳ با قراردادی به ارزش ۱ میلیون یورو از بارسلونا به اتلتیکو مادرید پیوست. او در اولین بازی رسمی برای اتلتیکو توانست در سوپر کاپ اسپانیا به تیم سابقش بارسلونا گل بزند. او همچنین اولین گلش برای اتلتیکو در لالیگا را با پاس گل کوکه به رئال سوسیداد زد. او در تنها فصل حضورش در اتلتیکو، لالیگا را فتح کرد و نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا هم شد.

  • نیویورک سیتی

او در تابستان ۲۰۱۴ از اتلتیکو مادرید به نیویورک سیتی پیوست.

  • ملبورن سیتی (قرضی)

او در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ به صورت قرضی در ملبورن سیتی توپ زد.

  • دوران ملی

داوید ویا در مجموع ۹۷ بازی برای تیم ملی فوتبال اسپانیا به میدان رفته است و ۵۹ گل نیز به ثمر رسانده است. او با ۶ گلی که در رقابت های یورو ۲۰۰۸ آقای گل این رقابت ها شد. وی برترین گل زن تاریخ فوتبال اسپانیا محسوب می شود و پس از او رائول گونزالس قرار دارد.

  • جام جهانی ۲۰۰۶

او در سن ۲۴ سالگی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بازی کرد و با زدن دو گل مقابل اوکراین و یک گل مقابل فرانسه به کار خود پایان داد. اسپانیا در آن جام در مرحله یک هشتم نهایی ۳–۱ در مقابل فرانسه شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

  • جام ملت های اروپا ۲۰۰۸

ویا در این مسابقات موفق شد با زدن ۶ گل عنوان آقای گلی این مسابقات را بدست آورد و اسپانیا با پیروزی برابر آلمان در فینال برای دومین بار پس از جام ملت های اروپا ۱۹۶۴ فاتح جام ملت های اروپا شد.

  • جام کنفدراسیون ها ۲۰۰۹

ویا در جام کنفدراسیونها ۲۰۰۹ با اسپانیا در نیمه نهایی از آمریکا شکست خورد و در رده تیم میزبان یعنی آفریقای جنوبی را شکست داد و سوم شد ویا با زدن سه گل در این مسابقات کفش برنزی این مسابقات را از آن خود کرد.

  • جام جهانی ۲۰۱۰

داوید ویا در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ فوق ستاره تیم ملی فوتبال اسپانیا بود و این تیم را یک تنه تا مرحله نیم نهایی بالا آورد و در فینال با گل لحظات پایانی آندرس اینیستا اسپانیا قهرمان جام جهانی (برای اولین بار در تاریخ جام جهانی) شد. او در این رقابت جهانی با به ثمر رساندن ۵ گل آقای گل این مسابقات البته؛ در کنار توماس مولر، وسلی اسنایدر و دیگو فورلان از آلمان، هلند و اروگوئه شد.

  • جام ملت های اروپا ۲۰۱۲

او به علت مصدومیت در این دوره غایب بود. تیم ملی فوتبال اسپانیا در این دوره هم برای دوم دوره متوالی با شکست دادن ایتالیا در فینال قهرمان اروپا شد.

  • جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۳

او در این جام برای اسپانیا سه گل زد که همه آنها در پیروزی ۱۰–۰ اسپانیا مقابل تاهیتی بود. اسپانیا در این مسابقات در فینال از میزبان برزیل شکست خورد و مقام دوم را بدست آورد.

  • جام جهانی ۲۰۱۴

او قبل از این مسابقات اعلام کرده بود که پس از پایان این تورنومنت از بازی های ملی خداحافظی خواهد کرد. مدافع عنوان قهرمانی از دور گروهی هم بالا نیامد و ویا هم با زدن یک گل مقابل استرالیا به کار خود پایان داد اما او بعداً در دسامبر ۲۰۱۵ گفت که نظرش دربارهٔ خداحافظی از بازی های ملی تغییر کرده است.

  • انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸

در ۲۵ اوت ۲۰۱۷ و پس از عملکرد درخشان ویا در نیویورک سیتی او برای بازی مقابل تیم ملی فوتبال ایتالیا و لیختن اشتاین دوباره پس از سه سال به تیم ملی فرا خوانده شد.

داوید ویا

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (157 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (85 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (83 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (40 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (30 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (37 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (34 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (31 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (28 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس بدرقه مهدی هاشمی برای رفتن به اوین توسط پدرش هاشمی رفسنجانی +ویدئو (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز دفاع جانانه محمدحسین میثاقی از بانوان پرسپولیسی هتک حرمت شده / از اون سربندت خجالت بکش ... پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس (فیلم) لحظه وحشتناک ظاهر شدن یک فروچاله بزرگ در استرالیا! / خوب شد آدم اون دور و بر نبود
تیتر امروز   
محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...