ساعدنیوز
ساعدنیوز

دکوراسیون خانه را چوبی کنید

  شنبه، 28 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
دکوراسیون خانه را چوبی کنید
برای تزیین دکوراسیون داخلی خانه ی خود از هر ایده در گوشه کنار خانه و مغازه های مدرن می توانید استفاده کنید و این تنها به داشتن امکانات بستگی ندارد و نشان دهنده ی ذوق و سلیقه ی شخصی شما در طراحی و تزیین دکوراسیون داخلی خانه است.

در دنیای دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن استفاده از پانل ها جایگاهی خاصی دارد. دقت کرده اید که چطور طراحان حرفه ای شلف ها و کناف های چوبی را در اتاق ها و بخش های مختلف دکوراسیون داخلی منزل اجرا می کنند. اصولا بیشتر استفاده از پانل های چوبی در این بخش از دکوراسیون داخلی خانه در تزیین دیوار پشت میز ال سی دی و یا اطراف شومینه دیده می شود ولی اگر گشتی در دنیای مجازی داشته باشید خواهید دید که اتاق خواب و حتی حمام و دستشویی محلی برای اجرای این طرح ها در تزیین دکوراسیون داخلی خانه است.

دکوراسیون چوبی منزل شیک و ارزان

دکوراسیون چوبی برای طراحی و تکمیل اتاق های منحصر به فرد از سبک کلاسیک گرفته تا سبک مدرن و حتی سبک روستایی بسیار کاربردی و جذاب است. همه چیز با لمسی از چوب متفاوت تر به نظر می رسند. سال هاست که مردم از چوب به عنوان مواد طبیعی در صنایع مرتبط با ساختمان استفاده می کنند. چوب به روش های مختلف در این صنایع به کار می رود، از تکمیل نمای بیرون ساختمان ها در معماری، تا طراحی داخلی و تولید انواع لوازم نورپردازی، تزیینات دکوری زیبا و مبلمان. ایده های جذاب برای طراحی داخلی و دکوراسیون چوبی به شیوه های مختلف در فضاهای مختلف اداری، تجاری، مسکونی همه جای جهان به کار رفته و توسعه پیدا کرده اند. طرح های معماری ساخته شده از چوب، از بهترین طراحی های دکوراسیون چوبی برای استفاده در منزل به شمار می روند. طراحی داخلی مدرن امروزه سعی می کند که منزل شما بیش از پیش با طبیعت سازگار و هماهنگ به نظر برسد.

کفپوش چوبی

احتمالا کفپوش چوبی پرکاربردترین و مطمئن ترین گزینه برای ورود چوب به دکوراسیون باشد. کفپوش ها چه چوبی باشند و چه طرح چوب، می توانند گرما، سبک، زیبایی و مدرنیته را به خانه شما بیاورند. کفپوش های چوبی و انواع پارکت لمینیت ها تقریبا همه جا می توانند کاربرد داشته باشند. هر چند توصیه طراحان داخلی این است که اگر در منطقه ای بسیار شرجی و مرطوب زندگی می کنید، بی خیال کفپوش های چوبی شوید. چون نمونه های ضد آب هم ممکن است بعد از چندسال کمی شما را دچار دردسر کنند.

دیوار پوش چوبی

استفاده از چوب به عنوان نمای دیوار داخلی گران و البته زیباست. برای زیباتر شدن دیوارپوش چوبی می توانید آن را با نورپردازی یا عناصر تزیینی دیگر مثل آینه ها جلوه ببخشید.

دیوار تاکیدی چوبی

بهتر است بدانید نباید تمام خانه را با نمای چوب بپوشانید. دیوار تاکیدی دیواری متمایز در هر اتاق خانه است و چوب انتخابی جذاب برای نشان دادن این تمایز. مثل دیوار پشت شومینه در نشیمن یا دیوار پشت تخت در اتاق خواب.

تخته تزیینی بالای تخت

می توانید هدبورد یا تخته تزیینی بالای تخت اتاقتان را که این روزها بسیار مد شده، با استفاده از یک در چوبی قدیمی کنار گذاشته شده بسازید. به طور کلی تخته تزیینی بالای تخت برای استفاده حداقلی از چوب در دکوراسیون گزینه مناسبی است.

دستگیره های کابینت و کمد

ریسمان چندلا ارزان است و می توانید از ترکیب چوب و ریسمان برای ایجاد تازگی و نو بودن به دستگیره های کابینت ها و کمدها استفاده کنید. کاربرد چوب برای دستگیره ها می تواند آشپزخانه شما را زیبا و جذاب نشان دهد. یادآوری می کنم که این کار بسیار آسان و کم هزینه است. این پروژه فقط به قطعات چوب، رنگ و چسب نیاز دارد تا دستگیره های کابینت های آشپزخانه شما زیبا به نظر برسند.

مبلمان چوبی

شاید مهمترین کاربرد چوب در دکوراسیون در مبلمان باشد، مبل، میز، صندلی، تخت و قفسه های چوبی آنقدر با خانه ها و اداره ها عجین هستند که تصور یک محیط بدون آنها غیر ممکن است. استفاده از مبلمان چوبی حسی از اصالت و ارزشمندی همراه خود دارد. پس حداقل یک قطعه مبلمان چوبی هم که شده در دکوراسیون خود داشته باشید.

دکوراسیون چوبی ارزان با ایده های خودت بساز:

اما اگر می خواهید هزینه ای نپردازید پالت های کهنه و جعبه های استفاده شده چوبی به کمکتان می آیند؛ جعبه های کوچک میوه یا پالت های حمل بار چوبی را می توانید بازفرآوری کنید. برای این کار باید آنها را رنگ کنید و پس از این که روغن جلا به آنها زدید می توانید به عنوان مکانی برای ذخیره کردن اشیا استفاده کنید یا حتی به عنوان میز یا کمدی برای تلفن و دیگر وسایل به کار ببرید. می توانید در کمتر از سه ساعت با آن ها طاقچه، قفسه و فضای انبارش بسازید. میز: اما این تمام کاری نیست که می توانید با استفاده از چوب های بدون مصرف انجام دهید. حتی می توانید از آن ها برای میز استفاده کنید. یا این که با استفاده از چرخ زیر جعبه می توانید آن را متحرک کنید و برای جعبه لپ تاپ مورد استفاده قرار دهید. نیمکت: می توانید با استفاده از بلوک های سیمانی و چوب های ضایعات نیمکت های زیبایی که ساخته اید می توانید حتی در کنار در یا تراس منزل تان استفاده کنید. می توانید برای زیبایی بیشتر، سنگ های رنگی را به آن بچسبانید. فکر کنید نتیجه کارتان چقدر جذاب می شود. به این ترتیب، نیمکت زیبایی دارید که هیچ هزینه ای برای شما به همراه نداشته است.

دکوراسیون چوبی منزل با طراحی و اجری ساده اما فوق العاده شیک

چوب در هر فضایی که حضور داشته باشد، حالت و احساس همه نسبت به آن فضا را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار می دهد. دکوراسیون چوبی منزل یکی از بهترین و ایده آل ترین روش های تزیین در طراحی داخلی بشمار می رود و خوشبختانه در کشورمان نیز این موضوع طرفداران زیادی پیدا کرده و طراحان و خانه دارها اهمیت زیادی برای چوب در دکوراسیون داخلی شان قائل می شوند. دکوراسیون چوبی منزل محدود به یک سبک نیست، در تمامی سبک ها از مدرن گرفته تا سنتی و صنعتی می توان از چوب استفاده های فوق العاده ای برای افزایش تاثیر گذاری همان سبک کرد. بسیاری از طراحان حرفه ای و مجرب، برای ایجاد فضایی مرتب، بدیع و اغوا کننده، چوب را بعنوان عنصر اصلی در طراحی داخلی خود وارد می کنند. در دکوراسیون های مدرن هیچ چیز مانند چوب نمی تواند گرما را به فضای سرد و کم انرژی خانه اضافه کند، به همین خاطر است که تقریبا در 90 درصد دکوراسیون های مدرن، حتما عنصری چوبی در دکوراسیون وجود دارد. شاید یکی از بزرگترین مزایای چوب به عنوان عنصری جذاب در طراحی این است که می توان آن را در هر جایی از منزل، در هر فضایی، با هر کارکردی به راحتی مورد استفاده قرار داد. می توان این دکوراسیون چوبی منزل را در آشپزخانه با نمایی زیبا از کابینت هایی چوبی یا گوشه ای از آشپزخانه با قفسه یا شلف چوبی و خلاصه هر چیز دیگری ایجاد نمود. چوب شاید بهترین ایده و البته بهترین مواد برای طراحی و استفاده در آشپزخانه هاست. همچنین می توان در هال-پذیرایی، اتاق ها، بالکن و تراس و خلاصه هر جای دیگری از بهترین دکوراسیون چوبی منزل برای زیباتر شدن و دلنشین تر شدن دکوراسیون و طراحی استفاده کرد. در قسمت نشیمن خانه، دیوار پشت تلویزیون با پنل های چوبی طرح دار بسیار شیکی پوشیده شده که آنرا تبدیل به نقطه کانونی اتاق کرده است. همین طرح و رنگ پنل های دیواری، در قسمت ناهارخوری توسط صندلی ها به خوبی تکرار شده و در هماهنگی کاملا با فضای دکوراسیون اتاق نشیمن قرار دارد. البته کفپوش چوبی روشن را هم نباید فراموش کرد که فضایی دعوت کننده در کل نشیمن ایجاد کرده است. ترکیب تمامی این وسایل و چیدمانِ صحیح آنها در کنار یکدیگر سبب شده هم دکوراسیون چوبی به زیبایی هر چه تمامتر نمایش داده شود و هم دیگر وسایل منزل بسیار زیباتر دیده شوند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حمله محمدرضا شهبازی مجری صداوسیما به علی دایی پس از اظهاراتش راجع به غزه و لبنان: برای امنیت پول باید خرج بشه که وقتی گردنبند شما رو دزدیدند سه سوته دزد رو بگیرند+ویدیو (1610 نظر) رهبر معظم انقلاب : به یک مجلسی دعوت شدیم که در آن شراب سِرو می‌شد و ما نرفتیم بعد پیام دادند که شما بیایید و شراب نخورید+ویدیو (222 نظر) چیدمان شیک مبلمان ساده و خوش رنگ خانه بدون تجملات سید ابراهیم رئیسی/لوستر طلایی، فرش ایرانی، کتابخانه چوبی، جلو مبلی و عکس بزرگ آن شهید روی دیوار... (212 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا نجّار برای طراحی درِ توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (127 نظر) خانه سید محمد خاتمی زیر ذره‌بین؛ از مبلمان شیک و تابلوی تذهیب روی دیوار تا کاغذ دیواری ساده و میز چوبی گرد/ اصیل مثل خانه های ایرانی (108 نظر) همزاد پارسا پیروزفر، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (96 نظر) فنجان های چای و شیرینی مخصوص بیت رهبری برای پذیرایی از مهمان ها و هنرمندان/ ساده و باصفا به سبک خانه های قدیمی+عکس (94 نظر) اتاق کار ساده و محل استراحت بدون تجملات شهید سلیمانی در کرمان/ یادگاری به جامانده از سردار دلها و رهبر انقلاب که زینت بخش دیوار است+عکس (84 نظر) مونا فرخ آذری همسر علی دایی: علی همسر بسیار خوب و فداکاری است فقط یک ایراد بزرگ دارد! (80 نظر) صحبت های خنده دار حاج آقا قرائتی :پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر😂 (69 نظر) جشن تولد مجلل رضا گلزار، همسر جنتلمن آیسان آقاخانی/تزئین زیبای کیک شکلاتی با توت فرنگی (68 نظر) حامد سلطانی برای بار سوم پدر شد؛ نمایش قابی از تخت خواب فرزندش با صدای همایون شجریان +ویدیو/ قدمش مبارک باشه😍 (67 نظر) افسانه پاکرو: محمدرضاگلزار تنها پسر شایسته ایران است، چهره خوبی دارند +ویدئو (61 نظر) نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز قدرت الله ایزدی، پدیده فصل جدید جوکر2/ دیوار هنری و اصیل منزل با میناکاری های اصیل اصفهان+عکس (61 نظر) (فیلم) خوش آمد گویی ابراهیم تاتلیس خواننده ترکیه‌ای به احمدی‌نژاد در کنسرتش / هر چقدر مردم ایران منو دوست داشته باشن من دو برابر اون‌ها رو دوست دارم (57 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس
چرا اکرم عفیف به منفورترین بازیکن فوتبال برای ایرانی ها تبدیل شد؟/ سیر تا پیاز دلیل حرکات جنجالی بازیکنان تیم ملی بعد از شکست قطر در مقدماتی جام جهانی 2026
کتایون امیر ابراهیمی: ژن روسی در من از مادرم به ارث رسیده است موقعی که متوجه بیماریم شدم خیلی راحت با قضیه کنار آمدم+فیلم
لیست کامل هنرمندان معروف و محبوبی که فرزند یا خانواده شهید هستند/ از منوچهر هادی و سمانه پاکدل تا آزاده زارعی و محسن یگانه+عکس
رامبد جوان: فقط یک هفته طول کشید با نوید و محسن این فیلم را بسازم!/ خیابان ایتالیا را بستیم و هر ماشینی می‌آمد با یک ماشین قدیمی عوضش می‌کردیم...
ایده های جذاب و ترند برای دکوراسیون پاییزی خانه با رنگ های گرم و دوست داشتنی
درسی که ایرانی‌ها به اکرم عفیف دادند / ایران 4 - قطر 1
رونمایی از مدل سفرهای استانی رئیس جمهور پزشکیان
جنایتی که صدای آمریکا و انگلیس را هم درآورد!
زودپز ؛ موشک، دهه شصت و یک کمدی شلوغ!
کمند امیرسلیمانی: روبروی هم ایستاده‌ایم، نه کنار هم / بازخورد لالایی به اندازه پدرسالار است
خانم بالا زن صیغه ای ناصرالدین شاه: شاه لهجه‌ی دخترهای حرمسرا را تغییر می‌داد تا مثل دهاتی‌ها صحبت نکنند/ نمی‌خواستند خانم‌ها آن‌ها را نجس بخوانند/ تا مدت یک ماه از حجله رفتن خبری نبود
سلسله امویان چگونه به وجود آمد و سرانجامش چه بود؟
حکایت های خواندنی ؛ داستان موش آهن خوار ( از قصه های کهن پارسی)
گریه‌های سولماز غنی و عذرخواهی عرفان طهماسبی در حواشی داغ امروز چهارشنبه 25 مهر 1403
منتخب روز   
انگشترهای رهبر معظم انقلاب زیر ذره بین ؛ از انگشتر فیروزه نیشابوری تا انگشتر عقیق کبود یمنی/ حقا که دستان با صلابت رهبری زینت بخش انگشتران اند برنده نوبل ادبیات امسال چه کسی بود؟ / "هان کانگ" موفقیت خود را با "گیاهخواری" شروع کرد (عکس) خلاقیت جذاب شهرداری تهران در طراحی بنری مشترک از پزشکیان و قالیباف به زبان فارسی و عبری (فیلم) وقتی منتالیست برنامه عمارت تو شبکه 3 لامپ رو با پیشونی روشن میکنه! (فیلم) هوش مصنوعی این نقاشی‌های معروف قدیمی رو زنده کرد / با این 5 ابزار هوش مصنوعی عکس عزیزانت رو که از دستشون دادی متحرک کن ... روستای تاریخی 7000 هزار ساله کندوان ؛ با خانه هایی در دل صخره هایش در آذربایجان شرقی حامد آهنگی: در زمان قدیم زمان مادربزرگ پدربزرگا هیچ کاری نبود جز بچه دار شدن! / فقط تولید می‌کردن، خدمات پس از تولید وجود نداشت، یه بار موقع زایمان میدیدنش، یبارم از سربازی مرخصی میومد! پاسداشت مقام والای حاج قاسم سلیمانی به سبک مسعود پزشکیان با سبد گل مملو از گل‌های داوودیِ زرد و سفید+عکس/عطر گل‌ها ادای دِینی به سردار دلها مهران مدیری به رامبد جوان : عاشق شدی ؟ آره خیلی زیاد؛ نگار خیلی آروم و درونی و ساکته چطور با تو سر میکنه؟ هشدار: فوراً بلاگرها را آنفالو کنید/ ساعت 12 شب صفحه‌ام را خصوصی می‌کنم و عکس‌های خیانتش را می‌گذارم! خانه سید محمد خاتمی زیر ذره‌بین؛ از مبلمان شیک و تابلوی تذهیب روی دیوار تا کاغذ دیواری ساده و میز چوبی گرد/ اصیل مثل خانه های ایرانی خانه مسعود پزشکیان زیر ذره‌بین؛ از مبلمان قدیمی و صنایع دستی اصفهان روی میز تا فرش تبریز اتاق نشیمن و دیوارهای گچیِ کنده شده، بدون کاغذ دیواری+عکس/ باصفا به سبک خانه‌‌های قدیمی