نحوه ی دکوراسیون اتاق خواب و نکات مربوط به آن

  جمعه، 30 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
نحوه ی دکوراسیون اتاق خواب و نکات مربوط به آن
یکی از بخش های اصلی طراحی دکوراسیون منزل، دکوراسیون اتاق خوابه. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید نکانی را رعایت کرد که باعث حس آرامش و راحتی در اتاق بشه. از جمله نوع چیدمان وسائل و انتخاب رنگ دیوار و… . بعد از پایان یک روز هر کسی نیاز به استراحت دارد و باید به فکر کیفیت خواب و استراحتمون باشیم.

یکی از بخش های اصلی طراحی دکوراسیون منزل، دکوراسیون اتاق خوابه. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید نکانی را رعایت کرد که باعث حس آرامش و راحتی در اتاق بشه. از جمله نوع چیدمان وسائل و انتخاب رنگ دیوار و… . بعد از پایان یک روز هر کسی نیاز به استراحت دارد و باید به فکر کیفیت خواب و استراحتمون باشیم. اکثراً اتاق خواب جایی برای خواب و استراحت، مطالعه و درس خواندن، قرارگیری وسائل و… است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق به توجه رده سنی افراد متفاوت می شود. کودکان محیطی رنگی و شاد رو دوست دارند و همینطور نسبت به دختر یا پسر بودن سلیقه ها متفاوت می شود. بعضی ها چیدمان مدرن و یا سنتی رو میپسندن. به هر حال دکوراسیون اتاق باید به گونه ای باشد که فرد احساس راحتی و امنیت و آرامش کند.

سرویس خواب ها

در اتاق خواب شما، سرویس خواب ها از مهم ترین مواردی است که باید به آن ها توجه شود. سرویس خواب شما باید در سبکی انتخاب شود که سبک کلی منزل از آن پیروی می کند. به طور مثال اگر سبک دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی و آشپزخانه خود را از نوع مدرن انتخاب کرده اید بهتر است قسمت اتاق خواب شما هم دارای سرویس خواب مدرن باشد که از این سبک پیروی کند.

برای خرید سرویس خواب در نظر داشته باشید که تنها ملاک شما برای این انتخاب نباید زیبایی یک وسیله باشد بلکه باید از نظر طبی و سلامت هم تایید شده باشد چون قرار است شما روی آن بخوابید و استراحت کنید و یک سوم شبانه روز خود را در اتاق خواب بگذرانید.

داشتن یک خواب راحت می تواند هم از نظر فیزیکی شما را در سلامت نگه دارد و هم از تنش هایی که در طول روز با آنها دست و پنجه نرم کرده اید خلاص شوید و یا برای گذراندن وقت یا اوقات فراغت یا مطالعه کتاب قرار است از این قسمت استفاده کنید پس تنها ملاک شما نباید زیبایی باشد بلکه باید جنس، سلامت و سایر ویژگی های سرویس خواب هم در نظر گرفته شده باشد.

پرده اتاق خواب

برای انتخاب و خرید پرده اتاق خواب می توانید با در نظر داشتن سبک دکوراسیون خانه و سلیقه ی خود بهترین پرده را خریداری کنید که در این مطلب علاوه بر مدل های مختلف پرده اتاق خواب می توانید نکات مهمی را در رابطه با خرید پرده بدانید و بعد از دانستن این نکات می توانید خرید بهتری انجام دهید و تا مدت ها از آن لذت ببرید. علاوه بر سبک پرده، در انتخاب پرده اتاق خواب باید به فضای در دسترس هم توجه داشته باشید، یعنی پرده ای که برای اتاق خواب های بزرگ و با متراژ بالا خریداری می شود متفاوت از پرده های اتاق خواب کوچک خواهد بود.

کاغذ دیواری اتاق خواب

در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب ممکن است کمی سردرگم شوید، زیرا تنوع کاغذ دیواری اتاق خواب آنقدر زیاد است که انتخاب مدل دلخواه از بین انبوه آن ها کار دشواری است و این روزها کاغذدیواری به محبوب ترین و پرطرفدارترین فاکتور در دکوراسیون منزل تبدیل شده است و در همه فضاهای مختلف از کاغذ دیواری های متنوع استفاده می شود. یکی از قسمت های خانه که مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد دکوراسیون اتاق خواب است و استفاده از کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب می تواند در زیبایی بیشتر این فضا تأثیر چشمگیری داشته باشد.

استفاده از کمد دیواری در قسمت اتاق خواب می تواند باعث برقراری نظم بیشتر در وسایل و لباس ها شود و خرید مناسب کمد دیواری اتاق خواب می تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری دهد. با توجه به نیاز بازار و بودجه مردم و تنوع سلیقه آن ها، انواع مختلف کمد دیواری اتاق خواب در بازار موجود است.

برای انتخاب مدل کمد دیواری باید توجه کنید که کدام مدل برای اتاق شما مناسب تر است و میزان فضایی که در اختیار دارید به چه صورت است و دکوراسیون منزل شما از چه نوعی می باشد؟ کمد دیواری های جدید با کاربردهای مختلفی طراحی شده اند و در بازار عرضه می شوند که در سه دسته کلی کمد رختخواب، کمد لباس و کمد closet می باشند.

رنگ مناسب اتاق خواب

یکی دیگر از چیزهایی که در دکوراسیون اتاق خواب اهمیت دارد و می تواند در روحیه شما هم تاثیر مستقیم داشته باشد رنگ دیوارها، روکش تخت خواب و پرده ها می باشد. سعی کنید از رنگی که به شما حس و حال خوبی منتقل می کند استفاده کنید و از وسایل خیلی زیادی در اتاق خواب استفاده نکنید چون قرار است اتاق خواب جایی باشد که آرامش شما در آنجا رقم می خورد و بهتر است از رنگ هایی مثل آبی، سبز و سفید و امثال این ها که در آرامش شما تاثیرگذار است استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

هرچقدر محیط استراحت افراد ساده تر و خلوت تر باشه از لحاظ ذهنی باعث آرامش بیشتری میشه. سعی کنید از رنگ های خنثی برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید. حتی الامکان رنگ تیره زیاد به کار نبرید، رعایت تمام این موارد در روحیه تأثیر بسزایی دارد.

تصویر

اتاق خواب آبی سنتی

برای اینکه یک اتاق خواب سنتی در کنار یک چیدمان مدرن را تجربه کنید به عکس زیر توجه کنید. برای این منظور به شما توصیه می کنیم از یک روتختی ساده هم رنگ با فضا استفاده کنید. این کار شما را به یک تناژ آبی نزدیک می کند. استفاده از صندوقچه چوبی و فرش لاکی ایرانی شما را به یک دکوراسیون و چیدمان سنتی ایرانی بسیار نزدیک می کند. برای اینکه رنگ آبی در درازمدت چشم شما را دچار مشکل نکند، استفاده از وسایل چوبی در این چیدمان بهترین گزینه به شمار می رود. می توانید همانند تصویر زیر برای زیباسازی و نورپردازی از دو آباژور چوبی رومیزی استفاده کنید. استفاده از آباژورهای چوبی در کنار صندوقچه و قفسه های چوبی سبب شده است یک دکوراسیون تلفیقی زیبا را احساس کنید.

دکوراسیون مدرن اتاق خواب

یک اتاق خواب ایرانی بدون تردید از طرح های اسلیمی بهره ببرد. برای این منظور شما می توانید از فرش های سنتی استفاده کنید. این که رنگ فرش لاکی نباشد مهم نیست؛ چرا که طرح و نقشه سنتی فرش، خود حکم مهمی در این تصویرسازی ایفا کرده است. در عکس اتاق خواب زیر استفاده از مبل تکی به همراه یک پاف به رنگ متضاد نیز سبب جلوه بخشیدن به فضا شده است. در این تصویر آباژورهای ایستاده رومیزی با رنگ تخت و پاف تخت به خوبی هماهنگ شده اند. استفاده از یکرنگ خنثی برای روتختی به شما این امکان را می دهد که از کوسن های رنگ روشن و مشابه با مبل را به خوبی به انجام برسانید. قاب عکس های تزئینی در اتاق خواب برای شما این مهم را فراهم می آورد که از ترکیب رنگ ها در فضا بهره ببرید. شکی در این نیست که شما با سلیقه و هوش خود می توانید به زیباترین چیدمان و دکوراسیون برای اتاق خواب خود در سال ۹۷ دست پیدا کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (472 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان