بهترین روشهای تشخیص برند اصل از فیک

  یکشنبه، 28 شهریور 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین روشهای  تشخیص برند اصل از فیک
امروزه به دلیل افزایش نام برندهای مختلف تشخیص اجناس اصل و تقلبی کار آسانی نیست اما ترفندهایی وجود دارد که می توانید با کمی دقت مارک اصل و فیک محصولات را تشخیص دهید.

تشخیص مارک اصل از تقلبی

همه لباس ها نام تجاری دارند اما هر نام تجاری را نمی توان یک برند دانست. برای این که یک نام تجاری تبدیل به برند شود، باید سال ها در عرصه تولید محصولاتش حضور فعال داشته باشد و محصولاتی با کیفیت بالا و دارای ویژگی خاصی ارائه دهد تا مشتری ها به آن اعتماد کنند و نامش اعتبار یک محصول باشد و تبدیل به یک برند شود. بنابراین منظور از برند یا مارک، نام تجاری که روی محصول می چسبانند ، نیست

لباس

مارک های تقلبی لباس را چگونه تشخیص دهیم ؟

اگر یک لباس مارک را برگردانید خواهید دید که دوخت رو و زیر لباس یکی است اما با برگرداندن یک شلوار معمولی خواهید دید که برای یکی کردن دو قسمت پارچه از چرخ استفاده شده است.

لباس های مارک را نمی توان تغییر سایز داد و تنگ یا گشاد نمود زیرا برش این لباس ها طوری است که اگر آن را تنگ کنید دیگر زیبایی اولیه را نخواهد داشت.

دوخت جیب ها و مارک های لباس های برند باید پایدار و منظم باشد. تعداد دوخت لوگو یا مارک روی لباس باید با تعداد دوخت خود لباس یکسان باشد.

برندها دوخت های شان ریزتر است و تعداد دوخت در واحد سانتی متر باید بالا باشد.

دوخت لباس و برش های پارچه باید به شکل دقیق انجام شده باشد.

در کشور های واسطه، نمایندگی های رسمی از همان شرکت ها وجود دارد بنابراین اگر روی لباس برند خود نام شرکتی که در آن لباس دوخته شده، نوشته شده است نگران نباشید، زیرا آن جنس هم اصل است.

دوخت لباس

قیمت لباس برند گران تر است

قبل از خرید لباس های مارک به سایت مراجعه کنید تا از قیمت لباس و مشخصات آن اطلاعاتی به دست آورید . لباس مارک قیمت بالا تری دارد بنابراین اگر یک لباس برند را ارزان خریدید ، شک نکنید که این جنس تقلبی است .

برندهای بزرگ نیز سالی دو بار حراج دارند که می توانید در این هنگام لباس مورد نظر خود را با تخفیف های خوبی بخرید . به جای این که به لباس با مارک خارجی چند برابر پول بدهید ، پوشاک ایرانی با مارک ایرانی و قیمت مناسب بخرید .

لباس دارای تخفیف

به شناسنامه برندها توجه کنید

لباس های برند دارای شناسنامه هستند . مشخصات لباس، نحوه شست وشو، محصولات جدید، جوایز یا نشان هایی که کسب کرده، تاریخ تولید، محل تولید، محل کارخانه و کد لباس در دفترچه 4 یا 8 برگی همراه برندهای معروف درج شده که در واقع شناسنامه آن لباس است. برخی از برندها این شناسنامه را داخل لباس می دوزند.

برندهای معروف دارای سایت اینترنتی هستند که در آن قیمت، تعداد تولید از آن نوع پوشاک و سایر اطلاعات نوشته شده است . اگر کد لباس در سایت نباشد ممکن است مارک لباس تان تقلبی باشد.

شناسه لباس

لوگو لباس

یکی از آسان ترین روش های تشخیص هر برند این است که با طرح لوگوی آن آشنا باشید و هنگام خرید به آن دقت کنید. در هر برندی، لوگو درجای مخصوص خود قرار دارد و رنگ خاصی دارد. لوگوها ممکن است به صورت دوخت، چرمی یا فلزی باشند. معمولا لوگوهای فیک بسیسار شبیه به لوگوهای اصلی هستند و تفاوتی جزیی دارند، مثلا یک غلط املایی کوچک یا تفاوتی جزیی در رنگ.پ

لوگو لباس
لوگو لباس

جنس لباس

یکی از مهم ترین موارد تشخیص برند از فیک، بررسی جنس پارچه است. پارچه اجناس برند، باید سنگین و یکدست باشد و هیچ نوع پارگی، کشیدگی و… در آن وجود نداشته باشد. معمولا لوگوی کمپانی نیز در قسمت داخلی پارچه، چاپ می شود.اگر جنس لباسی که می خرید، چرم است، باید دقت کنید که چرم اصل نباید نرم و یکدست باشد. پارچه چرم اصل، ناصاف است. درضمن چرم اصل، مات است و اگر چرمی براق بود، احتمالا تقلبی است. بوی چرم اصل نیز بوی نویی پارچه است، درصورتیکه چرم تقلبی، بوی پلاستیک می دهد. می توانید قسمت کوچکی از چرم را آتش بزنید؛ اگر بوی سوختگی مو و پشم از آن بلند شد، چرم اصل است و اگر بوی سوختگی پلاستیک حس کردید، چرم تقلبی یا مصنوعی است.

جنس لباس
لباس مارک و برند را از نمایندگی معتبر بخرید
برندهای مارک و معتبر معمولا از نظر کیفیت، جنس و دوخت و... شما را راضی می کنند. ایستایی و زیبایی شان هم اغلب راضی تان می کند؛ گرچه ممکن است از لحاظ قیمت ناراضی باشید!به هرحال انتخاب با شماست اما توصیه ما این است که خرید از نمایندگی های معتبر را به خرید از فروشگاه های معمولی ترجیح بدهید.

  دیدگاه ها
سارا
2 سال پیش

خیلی تشخیصش سخته
پربحث های هفته   
داریوش ارجمند: خانومه میره وزنه بردار میشه 2 سال دیگه نه رحم داره نه تخمدان همشو عمل میکنه میریزه دور! من پدر سنتی رو دوست دارم تا پدری که سفره عرق پهن میکنه+فیلم (596 نظر) مهنوش صادقی همسر دوم مهدی هاشمی: 20 سال با مهدی هاشمی رابطه داشتم و گلاب آدینه خبر داشت (278 نظر) عکسی از اولین روز مادر شدن فرح پهلوی/ قرق بیمارستان و نمایش زندگی سلطنتی... (270 نظر) ساده زیستی رهبر انقلاب به روایت تصویر / از عینک شکسته و کفش ساده تا سفره غذای ساده در کنار سیاستمداران (264 نظر) مادر علی دایی: پسرم به بیمارستانها گفته اگه کسی توان مالی نداشت به من خبر بدین؛ به هر نیازمندی که من بگم به حسابش پول واریز می‌کنه +ویدیو (255 نظر) داریوش ارجمند: من مختار رو خوب میشناسم! مختار خیلی علیه السلام نیست/ اصلا از مختار و فریبرز عرب نیا خوشم نمیاد! (205 نظر) نگاهی به مجلل ترین مدرسه در سوئیس که بچه های پهلوی در آنجا درس خواندند/ زمانی که بچه های مردم از امکانات کم تحصیلی هم برخوردار نبودند! (176 نظر) خنده رهبر انقلاب از پیشنهاد عجیب احمدی‌نژاد: ساخت اتوبان از فرودگاه امام به مسجد جمکران تا امام زمان در ترافیک و شلوغی اتوبان قم گیر نکنند! (148 نظر) تصویری از اعلامیه ترحیم همسر تایلندی یوسف تیموری/ روحش شاد و یادش گرامی (122 نظر) شعرخوانی زیبای رهبر معظم انقلاب به زبان ترکی با تسلط بسیار بالا/ دلنشین و پرمعنا+ویدیو (116 نظر) رهبر معظم انقلاب تغییر چهره دادند؛ رهبری با لباس مبدل اصلا قابل شناسایی نبودند +فیلم (115 نظر) آلبوم تصاویر آذری جهرمی به مناسبت سالروز تولدش ؛ از استایل دامادی در شب عقد و سفر به حافظیه و تخت جمشید با اهل و عیال تا موتورسواری کنار دریا و دوشیدن شیر گوسفند (101 نظر) خلاقیت پسر بچه اصفهانی در تبدیل دوچرخه کلاسیک دهه شصتی به موتور پرشی با یک تکه حلبی حماسه ساز شد +فیلم/ آقا این به مغز مهندسای ایلان ماسک هم نمیومد (97 نظر) نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده آرش میر احمدی هنرمند جوان پَر پَر شده / روحش شاد و یادش گرامی (89 نظر) پاسخ دندانشکن جهان پهلوان علیرضا حیدری به حرف های سخیف مهمان برنامه دورهمی مهران مدیری +فیلم/ دوست دارم بچم با بچه های عادی جامعه زندگی کنه (88 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه شنبه 31 شهریور 1403
فال انبیاء روزانه شنبه 31 شهریور 1403
فال حافظ با تفسیر روز شنبه 31 شهریور 1403 + فیلم
فال قهوه با نشان روز شنبه 31 شهریور ماه 1403
فال روزانه امروز شنبه 31 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه شنبه 31 شهریور 1403
قاب نوستالژی؛ نگاهی به بازی های بچه های دهه شصتی/ هفت سنگ، لی لی، الک دولک+عکس
ماجرای تلخ و شیرین نوجوان لاغر اندام نوازنده!/ از خرید اولین گیتار در 13 سالگی تا لحظه مرگ این مرد خوش صدا مرتضی پاشایی!+ ویدئو
فراخوان پذیرش دانشجوی بدون آزمون در مقطع ارشد و دکتری
(ویدیو) خاطره‌ی بانمک و فراموش‌نشدنی رضا عطاران از محمدرضا گلزار سر فیلم " توفیق اجباری"/ 🤔😅
دانشگاه تبریز در جمع 3 دانشگاه برتر وزارت علوم
(ویدئو) حمید معصومی نژاد و قهوه خوردنش در ایتالیا خبر ساز شد!/ آموزش آداب خوردن قهوه به سبک حمید معصومی نژاد در رم!😉
(عکس) ست زیبای مریم مومن و گیتی قاسمی، بازیگر جوکر 2 در اکران فیلم "لختگی"
(ویدیو) سکانس خنده دار جوکر با دبیری سوسن پرور/ فقط نرگس محمدی که میگه یبار دیگه میگی ایَ یَ الحالُ😂
(ویدیو) سوال جواب حامد آهنگی از الیکا عبدالرزاقی/ شوهرش امین زندگانی رو قشنگ نابود کرد😂
منتخب روز   
توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW جمله امروز پزشکیان که گفت «خیلی خراب نکردم که؟» در فرهنگ آذری زبان ها یعنی چه؟ +عکس کیک تولد خاص و شکلاتی شهاب حسینی برای تولد 13 سالگی پسرش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : یه آقایی با کیف سامسونِت و کت و شلوار آبی استخری اومد صداشو کلفت کرد مغرورانه گفت آقای مدیری من برای اینکه وارد سینما شم باید چیکار کنم گفتم باید بلیط بخری+ویدئو کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید