دلایل و نشانه های قاطی شدن آب و روغن در خودرو 

  چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
دلایل و نشانه های قاطی شدن آب و روغن در خودرو 
یکی از مشکلات فنی خودرو، آب روغن قاطی کردن است. عارضه قاطی شدن آب و روغن در موتور خودرو از سوختن واشر سرسیلندر نشأت می گیرد. ما در این مطلب دلایل آب روغن قاطی کردن و... را بررسی می کنیم.

آب و روغن قاطی کردن میتواند برای خودرو مضر باشد و همینطور برای شما هزینه های زیادی به وجود می آورد. موتور خودرو از جنس فلز و قطعات مکانیکی است به همین دلیل سیاری از قطعات در کنار یکدیگر کار میکنند . وقتی آب با روغن در خودرو قاطی میشود در اصطلاح میگویند آب روغن قاطی کردن . وقتی در خودرو دما بسیار بالا میرود وموتور خودرو خیلی داغ میشود واشر سرسیلندر میسوزد و خراب میشود . وقتی واشر سر سیلندر در اثر گرمای زیاد میسوزد خودرو آب و روغن قاطی میکند . البته هر وقت در آب رادیاتور خودرو مقداری روغن مشاهده کردید حواستان باشد چون در خودروی شما آب و روغن قاطی شده است .

علت آب روغن قاطی کردن ماشین

  • جوش آوردن موتور :اگر رعایت نکنید و در مواقعی که هوا گرم است از خودرو مراقبت نکنید خودروی شما جوش می آورد .عوامل جوش آوردن آب رادیاتور میتواند موارد زیادی باشد.از جمله با فشار بالا گاز دادن و دیر دنده عوض کردن.زمان زیادی در ترافیک بودن.گرمای هوا و همچنین کمبود آب و یا نداشتن ضد یخ. و مواردی از قبیل کار نکردن فن خودرو و یا کولر گرفتن در زمان زیاد و یا سوراخ بودن رادیاتور خودرو.
  • کار نکردن فن خودرو :اگر اینکار به درستی صورت نگیرد ، دمای موتور بالا می رود و خودروی شما جوش می آورد .
  • به پایان رسیدن عمر واشر سرسیلندر خودرو :وقتی طول عمر واشر تمام میشود و به پایان میرسد به درستی کار نمیکند و حتما باید تعویض گردد .

نشانه های قاطی شدن آب و روغن در خودرو

اصلی ترین نشانه آب و روغن قاطی کردن موتور خودرو، وجود روغن در رادیاتور است. یکی دیگر از نشانه های سوختن واشر سرسیلندر، خروج دود سفید از اگزوز و موتور می باشد. هنگامی که با سوختن واشر سرسلیندر، بنزین خودرو با آب یا مایع خنک کننده ترکیب می شود، زمینه برای خروج دود سفید از اگزوز فراهم می شود.در ادامه مهم ترین نشانه های قاطی شدن آب و روغن در خودرو را بیان می کنیم:

  • عدم کارکرد مناسب خودرو در هوای سرد
  • خروج دود سفید از اگزوز و موتور خودرو
  • شکل گیری بخار در موتور
  • تغییر رنگ موتور به شکل شیری یا نسکافه ای
  • سرد بودن رادیاتور در طول کارکرد
  • تغییر در ساختار لوله های متصل به رادیاتور

تشخیص آب روغن قاطی کردن خودرو

یکی از روش های تشخیص قاطی کردن آب روغن موتور خودرو، از طریق بررسی گیج موتور امکان پذیر است. شما می توانید از رنگ و غلظت روغن بر روی نازل پی به ترکیب آب و روغن ببرید. زمانی که عارضه ترکیب دو مایع موتور شکل گرفته باشد، رنگ اصلی روغن به رنگ شیری یا نسکافه ای مبدل می شود.

بررسی روغن خودرو

راه های پیشگیری از آب روغن قاطی کردن خودرو

بهترین عملکرد در خصوص پیشگیری از آب روغن قاطی کردن خودرو، انجام تست های دوره ای است. در این قبیل تست ها از عملکرد مناسب فن خنک کننده رادیاتور، عدم گرفتگی شلنگ های رادیاتور، سطح کارکرد و بازدهی رادیاتور اطمینان حاصل می شود. در ادامه مهم ترین راه های پیشگیری از ترکیب آب و روغن در خودرو را بیان می کنیم:

  • همیشه از ضد یخ و مایع خنک کننده استفاده کنید .
  • حصول اطمینان از عملکرد صحیح و مناسب فن خنک کننده
  • چک کردن پشت سر هم سطح آب رادیاتور
  • تعویض به موقع و به هنگام روغن موتور
  • انجام تست های دوره ای به منظور حصول اطمینان از درستی عملکرد رادیاتور و موتور خودرو .

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (227 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (157 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (37 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (20 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) مانتوی تابستانی خاص و مجلسی سپیده بزمی پور برای خانم های شیک پوش /برا ایده گرفتن عالیه+عکس (8 نظر) نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌 (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز