دلار بالاخره کانال عوض کرد/ آخرین قیمت‌ها تا صبح ١۶ بهمن

  پنجشنبه، 16 بهمن 1399 ID  کد خبر 133796
دلار بالاخره کانال عوض کرد/ آخرین قیمت‌ها تا صبح ١۶ بهمن
ساعد نیوز: دلار بالاخره از پس چهار روز نوسان در کانال ٢۴ هزار تومانی ، از این محدوده عبور کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین، معامله گران در بازار ارز حالت بیش از هر زمانی برای کاهش قیمت ها لحظه شماری نموده و معاملات خود را طبق این فرضیه تنظیم می کنند.

دنیای اقتصاد نیز نوشت: روز چهارشنبه، اسکناس آمریکایی، ۴۲۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و ساعت ۳ بعدازظهر به بهای ۲۳ هزار و ۹۸۰ تومان رسید. به گفته فعالان افت قیمت دلار تحت تاثیر چند اتفاق سیاسی قرار داشت.

از یکسو، معامله گران تصور می کردند، با مذاکره مقامات ایرانی و عراقی، گشایشی برای آزادسازی پول های بلوکه شده، ممکن است رخ دهد؛ به گزارش «ایلنا» دیروز دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با دکتر سالم چلبی مدیرعامل بانک تجارت عراق دیدار کرد و روش های استفاده از منابع بانک مرکزی در این بانک عراقی مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت. در کنار این مذاکرات با طرف کره ای برای آزادسازی پول های بلوکه شده هم چنان ادامه دارد. رئیس کل بانک مرکزی و رئیس جمهور در هفته های اخیر عنوان کرده اند که با آزادسازی پول های بلوکه شده، قیمت دلار می تواند به کمتر از ۲۰ هزار تومان نیز برسد.

بازار امیدوار به اتفاقات جدید

وزیر خارجه ایران تصریح کرده است که می توان مکانیزمی را برای هماهنگ سازی و همزمان کردن اقدامات واشنگتن و تهران برای اجرای کامل تعهدات برجامی به کار گرفت. این بخش از صحبت های ظریف مورد استقبال کاهشی های بازار ارز قرار گرفت؛ از نگاه آنها صحبت های این مقام مسوول به معنای آن است که ایران به شکل عملی آمادگی دارد بار دیگر تعهدات خود را از سر بگیرد، ولی در شرایطی که طرف آمریکایی نیز حاضر به دادن امتیاز شود و تحریم ها را لغو کند. آمریکایی ها در دوران جدید بارها عنوان کردند به دنبال دیپلماسی هستند. این موضوع موجب شده است که معامله گران در بازار ارز داخلی در انتظار بازگشت دو کشور به میز مذاکره باشند، عاملی که باعث می شود این دسته درباره خرید ارز احتیاط کنند.

در کنار این روند بازار سهام در روزهای اخیر بار دیگر نزولی شده است. برخی از فعالان ارزی باور دارند که نزول شاخص کل بورس به معنای کاهش انتظارات تورمی است. از نگاه آنها، بورسی ها قیمت دلار را پایین تر می بینند، در نتیجه به استقبال فروش رفتند. با این حال، گروهی از معامله گران باور دارند، نوسان کاهشی دو روز اخیر بورس ربطی به انتظارات معامله گران برای افت قیمت دلار نداشته است.

روز گذشته نرخ حواله درهم هم از افت بیشتر قیمت دلار در بازار داخلی حمایت می کرد. روز چهارشنبه، حواله درهم به زیر مرز ۶ هزار و ۷۰۰ تومانی رفت و انتظارات بازیگران بازار داخلی را کاهشی کرد. نرخ حواله درهم و قیمت دلار در بازار داخلی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و به طور سنتی کاهش یکی به افت دیگری منجر می شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (224 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (137 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW