ساعدنیوز
ساعدنیوز

دلار ریزش کرد

  شنبه، 18 بهمن 1399 ID  کد خبر 134072
دلار ریزش کرد
ساعد نیوز: شاخص دلار در آستانه عقب نشینی از کانال ۹۱ واحد قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، در راستای تلاش چین برای کاهش وابستگی دلار و همچنین به حداقل رساندن آسیب ها از تحریم های احتمالی آمریکا بر روی مراودات مالی و بانکی این کشور با جهان، سوییفت و بانک مرکزی چین موافقت نامه ای را به امضا رساندند که در آن قرار است دو طرف با یکدیگر در راستای افزایش استفاده از سطح یوان در جهان همکاری کرده و زمینه را برای ورود یوان دیجیتال به نظام مالی مهیا کنند. شماری از کشورها در ماه های اخیر به تلاش خود برای کاهش وابستگی به دلار شدت بخشیده اند که این مساله تقاضا برای دلار را تحت تاثیر قرار داده است.

دلار به طور متوسط حدود هفت درصد ارزش خود را مقابل سبد ارزهای مهم جهانی از دست داد اما انتظار می رود روزهای بهتری در انتظار دلار باشد چرا که چشم انداز اقتصادی آمریکا رو به بهبود است و تیم جدید مدیریت وزارت خزانه داری نیز مخالف تضعیف دلار محسوب می شود. بانک مرکزی آمریکا احتمالا نرخ بهره را در نزدیکی صفر درصد حفظ خواهد کرد اما زمزمه هایی از امکان رسیدن نرخ بهره به سطح منفی در انگلیس به گوش می رسد. بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده است رشد سه ماهه نخست امسال اقتصاد این کشور منفی چهار درصد باشد و روند احیای اقتصاد تا پایان سال به طول بیانجامد.

ماریو دراگی- رییس سابق بانک مرکزی اروپا احتمالا نخست وزیر جدید ایتالیا خواهد بود. انتصاب یک فرد با سابقه بانکی در کشوری که یکی از حادترین بحران های بدهی را در قاره سبز دارد می تواند تا حدی باعث آرامش خیال بیشتر معامله گران از آینده سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو شود. دراگی در بحران مالی سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ اروپا که ابتدا از کشورهای غربینظیر اسپانیا و پرتغال شروع شد و سپس به سراسر اروپا سرایت کرد نقشی کلیدی ایفا کرد و از وی به عنوان چهره ای توانمند در مدیریت بحران بدهی که جدی ترین مشکل اقتصاد ایتالیا نیز هست یاد می شود.

انگلیس به کانون اصلی جهش کرونا در جهان تبدیل شده و گونه جدید دارای مقاومت بیشتری نسبت به گونه های قبلی است. تلفات روزانه ناشی از ابتلا به کووید در بسیاری از کشورهای اروپایی بالا باقی مانده و کشورهای اروپایی باید مجددا منتظر کاهش رشد اقتصادی و طولانی تر شدن مدت زمان لازم برای بازگشت به شرایط پیش از آغاز همه گیری باشند. برخی از مقامات بهداشتی اروپایی هشدار داده اند که هدف واکسیناسیون ۷۰ درصدی شهروندان اتحادیه اروپا با روند فعلی تا سال ۲۰۲۲ طول خواهد کشید.

دفتر کنترل بودجه کنترل آمریکا در ارزیابی خود از وضعیت اقتصادی این کشور پیش بینی کرده رشد اقتصادی امسال بزرگ ترین اقتصاد جهان به ۴.۶ درصد برسد که اگرچه دو درصد کمتر از برآورد قبلی است اما نسبت به رشد سال قبل ۸.۱ درصد بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر وضعیت اقتصادی اروپا کماکان ناامید کننده باقی مانده و تا پایان دسامبر ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در منطقه یورو با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۷.۵ درصد رسید اما این نرخ در سطح اتحادیه اروپا بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح ۸.۴ درصد باقی ماند. این نرخ بیکاری بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو منطقه یورو در سه ماه اخیر بوده است.

وزارت ارتباطات و امور داخلی ژاپن اعلام کرد: نرخ بیکاری در این کشور تا پایان ماه دسامبر بدون تغییر نسبت به ماه قبل به ۲.۹ درصد رسیده است. این کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور از ژوئیه ۲۰۲۰ تاکنون بوده است. با در نظر گرفتن فاکتورهای فصلی شمار بیکاران ژاپنی در حال حاضر حدود دو میلیون و ۴۰۰۰ نفر برآورد می شود که ۶۰۰۰ نفر بیشتر از شمار بیکاران ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بوده است.

وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی هنوز فاصله زیادی تا سطح مطلوب دارد و رشد اقتصادی بسیاری از آن ها در محدوده صفر درصدی یا منفی قرار دارد. اقتصاد آلمان سال ۲۰۲۰ را با رشد منفی پنج درصدی به پایان رساند که اگرچه بهتر از عملکرد سال ۲۰۰۹ با رشد منفی ۵.۷ درصد است اما یکی از بدترین عملکردهای اقتصاد این کشور در تاریخ معاصر محسوب می شود. پیتر آلتمایر- وزیر اقتصاد آلمان با دشوار خواندن شرایط کنونی گفته است انتظار ندارد تا پیش از سال ۲۰۲۲ اقتصاد آلمان به شرایط قبل از بحران کرونا بازگردد. در سه ماهه چهارم سال قبل نیز رشد اقتصادی آلمان تنها ۰.۱ درصد بوده است.

مرکز آمار فرانسه در گزارشی اعلام کرد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، متوسط رشد اقتصادی این کشور منفی ۱.۳ درصد اندازه گیری شده است که ۰.۲ درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده قبلی و ۱۹.۸ درصد کمتر از رشد اقتصادی ثبت شده این کشور در سه ماهه قبلی بوده است. بر مبنای سالانه نیز متوسط رشد اقتصادی فرانسه در دوازده ماه منتهی به دسامبر منفی ۸.۳ درصد اندازه گیری شده است.

برخلاف برخی انتظارات، چین و آمریکا در دوره بایدن هم دست کم در ابتدای مسیر روابط کم تنشی را تجربه نکرده اند و اختلافات دو طرف تا حد زیادی پا بر جا مانده است. چوی تیانکای- سفیر چین در آمریکا در نخستین اظهار نظر مقامات ارشد چینی در خصوص رابطه با آمریکا گفته است چین همواره به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با آمریکا است و واشنگتن نباید از خط قرمزها عبور کند. تیانکای با بیان اینکه آمریکا دارای سو برداشت از مناسبات با چین است افزود: این یک برداشت غلط است که برخی مقامات آمریکایی چین را رقیب استراتژیک خود می دانند.

تاکنون بیش از ۱۰۵ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۹۹۴ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین دو میلیون و ۳۰۳ هزار و ۵۱ نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۴۶۹ هزار و ۶۴ نفر، برزیل با ۲۲۹ هزار و ۹۷ نفر، مکزیک با ۱۶۲ هزار و ۹۲۲ نفر، هند با ۱۵۴ هزار و ۹۵۶ نفر و انگلیس با ۱۱۱ هزار و ۲۶۴ نفر بوده است.

شدت گرفتن سرعت شیوع کرونا باعث شده است تا شاهد رقم خوردن رکوردهای جدید از مرگ و میر روزانه ویروس کرونا باشیم تا جایی که روز بیستم ژانویه با ثبت از ۱۷ هزار و ۳۷۴ فوتی در یک شبانه روز رکورد قبلی را که مربوط روز بیست و نهم دسامبر با ثبت از ۱۴ هزار و ۱۱۷ فوتی بود، شکست.

کیت جوکیس- استراتژیست ارزی بانک سوسیت ژنرال گفت: به زبان ساده از نظر معامله گران ارزش فعلی دلار بیش از حدی است که باید باشد و برای همین فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها به آن چه در حوزه سیاست گذاری پولی رخ می دهد واکنش نشان می دهند و با وضعیت فعلی فشار زیادی روی دلار است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش پیدا کرده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۰۳۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۱۱ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای اروپایی

در تازه ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۴۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۶۶ درصد بالا رفت و با ورود به کانال ۱.۲۰ به ۱.۲۰۴ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۵.۳۸۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۰۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۶ یوان چین اعلام شد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (107 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (91 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (86 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (42 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (34 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار با متنی احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/ ببخشید دفتر صد برگ برای نوشتن جزوه کافیه😂 رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 ابراز احساسات و عیادت روسای جمهور دوره‌های مختلف از رهبر معظم انقلاب+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! هنرنمایی های شگفت انگیز شاطر خوش ذوق در پخت نان برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس پشت صحنه خنده دار سریال پایتخت +ویدئو/ وقتی محسن تنابنده موهای رحمان و رحیم رو با بالشت اشتباه میگیره🤣 خلاقیت باورنکردنی و خنده دار طراح لباس در تولید کت و شلوار یکبار مصرف+ویدیو/اینجوری که به دم در نرسیده چیزی از کت و شلوار نمیمونه🤣
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...