دلایل بروز دل درد پریودی در اوایل بارداری

  پنجشنبه، 11 اسفند 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
دلایل بروز دل درد پریودی در اوایل بارداری
دل درد پریودی در اوایل بارداری بسیار رایج است. گاهی اوقات دل درد با خونریزی اندک یا لکه بینی همراه می‌شود که به آن خونریزی لانه گزینی گویند.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز بیشتر در این خصوص بحث می کنیم . همراه ما باشید.

بدون شک وقتی باردار می شوید به هیچ وجه انتظار دل درد پریودی در بارداری را ندارید. در حقیقت از آنجا که می دانید پریود شدن نشانه باردار نبودن و یا سقط است، انتظار هیچ یک از نشانه های قاعدگی را نخواهید داشت. یکی از اولین نشانه های پریودی دل درد و انقباضات شکمی است که ممکن است خفیف، متوسط یا شدید باشند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که آیا دل درد پریودی در بارداری طبیعی محسوب می شود؟ دل درد پریودی در بارداری تا کی ادامه دارد و علت دل درد شبیه پریودی در بارداری چیست؟

آیا دل درد پریودی در اوایل بارداری طبیعی است؟

در بیشتر موارد دل درد پریودی در اوایل بارداری طبیعی است. این دل درد به تغییرات بدن برای بارداری مرتبط است.برخی زنان همراه با دل درد، خونریزی کمی را تجربه می‌کنند که به خونریزی لانه گزینی موسوم است. این اتفاق معمولا همزمان با دوره پریود اتفاق می‌افتد که موجب گمراه شدن فرد باردار می‌شود و ممکن است تصور کند که پریود شده است.

همراه با دل درد پریودی در اوایل بارداری ممکن است انقباضاتی در ناحیه رحم داشته باشید که به تغییر شکل رحم و رشد آن جهت فراهم آمدن محیطی مناسب برای رشد جنین، مرتبط است.برخی زنان هنگام رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن، نوعی از دل درد و انقباضات را تجربه می‌کنند. در صورت بروز این شرایط بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، زیرا دلیلی وجود ندارد که بارداری مانع رابطه جنسی شود، مگر در شرایط خاص!

در حدود هفته دوازدهم بارداری، برخی از زنان درد‌های عمیقی در یک طرف یا هر دو طرف شکم خود احساس می‌کنند. درد‌هایی بصورت کششی و پیچشی در ناحیه شکم که به دلیل کشش غضروف‌ها برای محافظت از رحم در حال بزرگ شدن است.

دل درد

تفاوت درد پریودی با درد بارداری در چیست؟

درد پریودی و دل درد بارداری یک سری علائم مشابه دارند و در این میان یک سری تفاوت ها نیز با هم دارند. در این بخش از مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

  • یکی از علائم مشترک قاعدگی و بارداری دل درد است. تغییرات هورمونی و تغییرات بدن باعث می شود دل درد هم در دوران بارداری و هم دوران قاعدگی به وجود بیاید. در pms و اوایل بارداری درد شکم شایع می باشد. اما در بارداری درد از زیر معده شروع می شود. دل درد قاعدگی با شروع دوره پایان پیدا می کند. اما دل درد مربوط به بارداری فته ها تا ماه ها به طول می انجامد. یکی از دلایلی که می تواند باعث بروز دل درد در حاملگی شود کشت جنین و کشیدگی رحم است.

  • تغییرات خلق و خو و احساس غم و ناراحتی در هر دو نوع درد وجود دارد. اگر این حالت ها ادامه پیدا کند و پریودی اتفاق نیفتد می تواند نشان دهنده بارداری باشد.

  • تغییرات هورمونی که در دوران بارداری و قاعدگی در بدن خانم ها رخ می دهد می تواند باعث ایجاد یبوست شود. دو تا سه ماه اول بارداری یبوست مشاهده می شود اما اگر یبوست مربوط به قاعدگی باشد با شروع دوره بهبود می یابد.

  • یکی دیگر از نکات مشترک دل درد در بارداری و قاعدگی این است که همراه با آن سینه ها نیز تحریک پذیر و دردناک می شود. اگر درد مربوط به قاعدگی باشد بعد از شروع دوره بهبود می یابد اما درد مربوط به بارداری از هفته سوم شروع می شود و تا زایمان ادامه دارد.

چگونه دل درد پریودی اوایل بارداری را کاهش دهیم؟

  • مصرف دوز مشخصی از داروی پاراستامول (paracetamol)

  • استراحت در وان آب گرم

  • انجام نرمش‌های سبک مانند پیاده روی و شنا

  • دراز کشیدن روی مبل و خواندن کتاب یا مجله به همراه یک کیسه آب گرم

  • درخواست ماساژ پشت و کمر از یکی از اطرافیان

دل درد

کدام دردها در بارداری خطرناک است؟

بیشتر دردها و گرفتگی های شکمی در بارداری جای نگرانی ندارد. اما برخی از علائم وجود دارد که باید در مورد آنها آگاهی داشته باشید زیرا این علائم می تواند نشانه بروز مسئله جدی تری باشد.اگر هر یک از دردهای زیر را احساس کردید، حتی اگر علائم دیگری نداشتید بلافاصله با ماما، دکتر یا بیمارستان خود تماس بگیرید.

  • خون ریزی

  • درد در نوک شانه و کتف

  • ترشحات قهوه ای زیاد

  • درمان زگیل تناسلی

  • درمان زگیل تناسلی

  • احساس ضعف یا سرگیجه

  • درد و ناراحتی در هنگام ادرار یا مدفوع کردن.

  • دردهای شدید شکمی با خونریزی یا بدون خونریزی: این درد می تواند نشانه سقط جنین یا جدا شدن جفت باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (142 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW