دولت از مسئولان ناکارآمد و غیرجهادی پاکسازی شود/ عدم نظارت کافی عامل تشدید گرانی در بازار است/ مردم برای حمایت از تولید، کالای ایرانی بخرند/ دلارزدایی ضرورت احیای اقتصاد است

  یکشنبه، 27 فروردین 1402 ID  کد خبر 336748
دولت از مسئولان ناکارآمد و غیرجهادی پاکسازی شود/ عدم نظارت کافی عامل تشدید گرانی در بازار است/ مردم برای حمایت از تولید، کالای ایرانی بخرند/ دلارزدایی ضرورت احیای اقتصاد است
حجت الاسلام و المسلمین محمد منیب راد امام جمعه شهر جدید سهند در گفتگویی اختصاصی با ساعدنیوز به تشریح دیدگاه های خود درباره وضعیت اقتصادی کشور و اقدامات دولت در راستای مهار تورم و رشد تولید پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد منیب راد امام جمعه شهر جدید سهند در گفتگوئی اختصاصی با ساعدنیوز و در تشریح فعالیت های مذهبی در ایام مبارک ماه رمضان در این شهر گفت: ما در سهند 12 مسجد داریم؛ به لطف الهی هر 12 مسجد مشغول هستند. نماز مغرب و عشاء در همه مساجد دایر است. در بعضی از مساجد، نماز ظهر و عصر را هم داریم و در بعضی از مساجد، هر سه وعده نماز صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء برگزار می شود. در مسجدالنبی که هم مصلای شهر است و هم مسجد جامع، ما جزءخوانی داشتیم و در برخی مساجد دیگر هم جزءخوانی برقرار بود به مناسبت ماه مبارک رمضان. همچنین برنامه های تفسیر داشتیم. یکی از برنامه های ماه مبارک رمضان تفسیر سوره محمد (ص) بود. علاوه بر این، شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) در برخی مساجد برنامه داشتیم و شاخص ترین اش لیالی قدر بود. جالب بود که شاید بیش از 80 درصد جوان بودند با تیپ های مختلف.

منیب راد

امام جمعه شهر جدید سهند با اشاره به حضور پرشور جوانان در مراسم ماه مبارک رمضان افزود: این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که "نه جوان ها از دین و معنویت برنگشتند" ما این را در شب های قدر به چشم خودمان دیدیم که حقیقت است. چه در سهند که شخصاً شاهد این موضوع بودیم و چه در تبریز که دوستان حضور داشتند و تعریف می کردند، اکثر مجالس مملو از جوانان بودند. ما لیالی قدر را داشتیم که از ساعت 20:30 مراسم هیئت شروع می شد تا 00:30 بامداد و از یک نیمه شب هم مراسم بک یا الله و جوشن کبیر خوانی شروع می شد و انشالا آماده می شویم چند روز بعد برای عید فطر و مراسم فطر که در شهر جدید سهند بسیار چشمگیر است. ما سال پیش 7 هزار نفر جمعیت را داشتیم. در روز قدس هم حضور مردم روزه دار سهند بسیار چشمگیر بود. ما خودمان احتمال نمی دادیم که به این حد باشد. چون شب قدر را داشتیم و مردم تا پاسی از نیمه شب در مراسم بودند.

منیب راد در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات دولت برای کاهش تورم و مشکل گرانی در کشور گفت: بدون تعصب و تعارف، دولت عزیز ما کار می کنند. به قول آقا فرمودند که "دولت شب و روز نمی شناسند و مشغول خدمت هستند". اما یک سری مشکلاتی داریم که مقداری از آن برمی گردد به سیاست های غلط دولت قبل، و مقداری هم برمی گردد به همین دولت. گلایه ای که از دولت داریم و در خطبه های نماز جمعه هم عرض کردم، عدم نظارت کافی است. این مشکل را داریم. نمی گوئیم که نظارت نیست بلکه حرف ما این است که نظارت کامل و کافی نیست. بخشی از تورم به این برمی گردد. وقتی می روید بازار می خواهید یک شلوار بخرید. به 5 مغازه سر می زنید، 5 جور قیمت به شما می دهند! خب این نظارت وجود ندارد که کسی بپرسد که این شلوار را چند گرفته اید و چند می فروشید؟! یکی از دوستان در تبریز در کار لباس است، می گفت که من در این چند سال کسی به سراغم نیامده است که بپرسد شما این لباس را چند خریده اید و دارید به چه قیمتی به مردم می فروشید.

امام جمعه سهند

امام جمعه مردمی شهر جدید سهند با اشاره به اهمیت به کارگیری نیروهای متخصص و کاربلند انقلابی و جهادی برای حل مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: یک بخشی از گرانی هم شاید بعضاً ضعف دستگاه ها باشد. آقای رئیس جمهور محترم اخیراً جابجایی هایی را انجام دادند. نباید دولت و رئیس جمهور از عوض کردن وزیر و افراد و جابجایی ها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور ابائی داشته باشند. یکی از مسائل تلخ کشور امروز بحث معیشت مردم است. جالب این است که همین تلخی معیشت متوجه همان هایی هستند که اهل نماز جمعه، راهپیمایی هستند و جریان انقلابی است. آنهایی که ثروتمند هستند و اگر دلار 100 هزار تومان بشود و گوشت بشود کیلویی 1 میلیون تومان فرقی برایشان نمی کند، می خورند و نق می زنند!

منیب راد افزود: این که آقا فرمودند "مهار تورم" این دقیقاً حرف و مطالبه مردم است. رهبری عزیز شعار سال را با مطالعه و بررسی اعلام می کنند. تورم مردم را اذیت می کند. در شهر جدید سهند ما دو نوع تورم داریم. یکی تورم کلی و دیگری تورمی است که عملکرد بعضی از مغازه دارها به مردم تحمیل می کند. برخی از فروشندگان از شرایط موجود سؤاستفاده می کنند و برخی قیمت های غیرواقعی را به مشتری تحمیل میکنند چون راه دور است و همیشه نمی شود برای خرید به تبریز رفت. من این مطلب را به مسئولین سهند و شهرستان گفتم. میوه ای که قیمت فلان مقدار است می بینید که 20 درصد گرانی مضاعف دارد. این برمی گردد به عدم نظارت کافی.

وی با اشاره به اهمیت پاکسازی دولت از نیروهای ناکارآمد گفت: مسئولی که ما می بینیم که بی حال است، جهادی و انقلابی نیست و متأسفانه هستند و پاکسازی نشده اند، این مسئول باید کنار گذاشته شود. ما این مورد را به عینه مشاهده می کنیم که برخی از مسئولین حال کار کردن ندارند. در رأس ما شاهد این هستیم که رئیس جمهور محترم و اکثر وزراء شب و روز ندارند و کار می کنند، ولی در بدنه دولت و مسئولین میانه هستند افرادی که یا این ایده تفکر انقلابی را قبول ندارند، یا عین خیالشان نیست.

منیب راد با تأکید بر اهمیت رشد تولید در راستای مهار تور افزود: بحث تورم با تولید در ارتباط است. آقا فرمودند "مهار تورم و رشد تولید". در اینجا می خواهم سهم مردم را مطرح کنم. اگر تولید خوب باشد، البسه و لوازم خانگی در داخل تولید شود، خریدار نباشد ابتر می ماند. متأسفانه یک فرهنگی در جامعه غالب شده که همه به دنبال برند و مارک هستند. ما پول برند و مارک را می دهیم. یادم است که یکی از دوستان که لباس فروش است تعریف می کرد که یک مشتری برای خرید کاپشن آمده بود و لباس را دید و بسیار پسندید، وقت حساب کردن، گفتم که این مال کشور خودم است، مشتری گفت نمی خواهم! در بازار تهران یک بار مصاحبه ای تهیه شده بود، در آن مصاحبه میگفتند که بسیاری از البسه در ایران تولید می شود ولی متأسفانه برای عرضه به بازار مارک خارجی روی آن نصب می شود. اگر تولید باشد، خریدار نباشد به چه دردی می خورد.

سهند

امام جمعه محبوب و مردمی شهر جدید سهند با اشاره به نقش مردم در جریان مهار تور تأکید کرد: برخی درباره حقوق کارگر حرف می زنند. آقا زبانی که نمی شود از کارگر حمایت کرد، بلکه این کار را ما باید با خرید کالای ایرانی انجام دهیم. مصنوعات خودمان را استفاده کنیم. کارگر زحمت کشیده و برای تولید آن عرق ریخته، این کالا باید در داخل خریدار داشته باشد. اگر می خواهیم اقتصادمان را معالجه کنیم باید به تولیدات داخل اعتماد کنیم. بنابراین، بحث تورم و تولید با همدیگر عجین هستند و رهبری عزیز نیز این مسأله را در شعار سال منعکس ساخته اند. آقا در مشهد بحث اسراف را مطرح کردند. بعضاً ما سهم خودمان را نمی دانیم. گرانی هست؛ تورم هست؛ سهم من شهروند چیست؟ من دم عید می دیدم، اکثر افرادی که خانه هایشان را تمیز می کردند، شلنگ را به دست گرفته و دم در را با آب آشامیدنی می شستند؛ نیم ساعت، یک ساعت شلنگ را به دست می گیرند و آب آشامیدنی را صرف تمیز کردن دم در می کنند! درحالی که چندین روز به عید مانده و گرد و غبار دوباره روی زمین می نشیند! ماشین را با آب آشامیدنی شسته می شود! فراموش می کنیم که ما در کشور مشکل آب داریم. در رابطه با برق هم همین رفتار وجود دارد. در رابطه با نان؛ ما چقدر اسراف داریم در این حوزه؟ یک بار در یکی از مغازه هایی که نان خشک جمع می کنند، شخصاً دیدم یک دسته 10 تایی نان که حتی باز نشده بود، همان طور داخل نان خشک کرده بودند! من نمی گویم که نان را گران کنید بلکه حرفم این است که استفاده صحیح نیست. دولت باید وظیفه خودش را باید انجام بدهد، ولی ما نباید فراموش کنیم که به عنوان شهروند ما هم وظیفه ای داریم. وقتی یک چیزی گران می شود، همه هجوم می برند برای خریدن آن جنس! صف کشیدن برای فلان جنس. الان بازار طوری است که مرغ و تخم مرغ گران شده، تحمل کنیم صف نکشیم. این خودش عامل گرانی و تورم است. ایام رمضان مهمانی ندهیم نگه داریم برای بعد. خودمان زمینه را برای دلال ها و گرانی مهیا می کنیم.

منیب راد درباره اهمیت دلارزدایی از اقتصاد در پایان افزود: یک موضوع مهم دیگر در این حوزه که آقا فرمودند، بحث دلار است که باید حل شود. تا زمانی که دلار میدان داری می کند، این بحث گرانی و تورم حل نمی شود. متأسفانه در بازار شاهد این هستیم که کسبه می گویند فلان جنس را نفروشید دلار گران شد! ولی هرگز دلار پائین آمد را هیچ کس نمی گوید. وابستگی به دلار باید کم شود. الحمدلله جرقه ای زده شده و بعضی کشورها شروع کرده اند به خارج کردن دلار از چرخه مبادلات. نباید دلار به عنوان یک سلاح دست گردن کلفت های دنیا از جمله آمریکا باشد که بخواهند کشور را با آن به هم بریزند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس