دیدار امیرعبداللهیان با بشار اسد در سوریه / غربی‌ها همه طرف‌ها بجز رژیم صهیونیستی را به خویشتنداری فرا می‌خوانند!

  شنبه، 22 مهر 1402 ID  کد خبر 359448
دیدار امیرعبداللهیان با بشار اسد در سوریه / غربی‌ها همه طرف‌ها بجز رژیم صهیونیستی را به خویشتنداری فرا می‌خوانند!
ساعدنیوز: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مقاومت این توان را دارد ‌که تا مدت زمانی طولانی به مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، روز جمعه در جریان سفر به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور عربی دیدار و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار هدف اصلی از سفر به دمشق را، مشورت و تبادل‌نظر پیرامون تحولات فلسطین خواند.

امیر عبداللهیان کشتار بی‌رحمانه مردم، کودکان، زنان و سالخوردگان غزه و محاصره و قطع آب، برق و سوخت این منطقه و بمباران منازل، اماکن عمومی و خدماتی و درمانی غزه را جنایت جنگی توصیف کرد و گفت: برخی مقامات بین‌المللی و غربی در تماس و گفت‌وگو با ما، سیاست‌های افراطی نتانیاهو و اقدامات تحریک‌آمیز او را عامل شکل‌گیری عملیات طوفان‌الاقصی می‌دانند، معهذا غربی‌ها همه طرف‌ها بجز رژیم صهیونیستی را به خویشتنداری فرا می‌خوانند! غربی‌ها می‌گویند که برخلاف تصور، طوفان‌الاقصی نشان داد که فلسطین همچنان زنده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران گفت: حمایت ایران و سوریه از مقاومت ملت فلسطین بر کسی پوشیده نیست، اما عملیات اخیر فلسطینی‌ها یک تصمیم، طراحی و اقدام کاملا فلسطینی بود.

امیر عبداللهیان با اشاره به این‌که غرب به‌دنبال جعل حقایق در غزه برای توجیه جنایات صهیونیست‌ها و مشروعیت بخشیدن به آن است، گفت: مقاومت این توان را دارد ‌که تا مدت زمانی طولانی به مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

وی تاکید کرد: آمریکا نمی‌تواند از دیگران تقاضای خویشتنداری کند و در عین‌حال از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی نماید تا علیه شهروندان فلسطینی به‌کارگیری شود.

امیرعبداللهیان با اشاره به شرایط بغرنج و دردناک غزه به‌دلیل جنایت جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان و ساکنان آن، گفت: تلاش همه طرف‌ها می‌بایست بر این متمرکز شود که از استمرار جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه جلوگیری شود. در این راستا جمهوری اسلامی ایران ایده برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی را مطرح کرده و برای میزبانی آن نیز اعلام آمادگی کرده است.

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار با اظهار نگرانی خود از حجم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، گفت: صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها می‌خواهند پیروزی به‌دست آمده‌ی مردم فلسطین در تحولات اخیر را به گذشته برگردانند و یا آن را به زمینه‌ای برای از بین بردن‌ مقاومت بدل کنند و این رویکرد با هدایت و مدیریت آمریکا و کشورهای غربی دنبال می‌شود.

وی دلیل ایستادگی غربی‌ها در کنار رژیم صهیونیستی را بحران‌های متراکم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اسرائیل و نگرانی آن‌ها از خطر فروپاشی این رژیم دانسته و با حمایت از ابتکار عمل سیاسی ایران برای برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا از استمرار جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه جلوگیری شود.

در این دیدار برخی موضوعات مهم موردعلاقه دو کشور نیز مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار گرفت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (633 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان