دزدگیر تصویری خودرو چه مزایا و معایبی دارد؟

  دوشنبه، 28 فروردین 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
دزدگیر تصویری خودرو چه مزایا و معایبی دارد؟
دزدگیر تصویری یکی از انواع دزدگیر ماشین می‎باشد.این دزدگیر‎ها دارای امکانات و ظاهری پیشرفته می باشند و نسبت به دزدگیر های ساده دارای قیمت بالاتری هستند. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز درباره مزایا و معایب این نوع از دزدگیرها بحث می کنیم.

مسئله امنیت خودرو برای خیلی از صاحبان خودرو یک نگرانی بزرگ است. آن‌ها معمولا برای محافظت از خودرو در برابر سرقت به دنبال روش‌های مختلف هستند که نصب دزدگیر یکی از آن‌ها است. دزدگیر درصورتی‌که درب ماشین باز باشد، ضربه‌ای به ماشین وارد شود و یا درب به دلایل غیرطبیعی باز شود صدا می‌دهد و صاحب خودرو متوجه آن می‌شود. سوالی که صاحبان خودرو باید از خود بپرسند این است که آیا داشتن دزدگیر به تنهایی کافی است یا دزدگیر تصویری ماشین هم لازم است یا شاید اصلا نمی‌دانند که دزدگیر تصویری چیست؟در ادامه قصد داریم درباره دزدگیر تصویری خودرو و اهمیت استفاده از آن بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

انواع دزدگیر خودرو

دزدگیر ماشین در حال حاضر به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  1. دزدگیرهای ساده

  2. دزدگیر تصویری خودرو

  3. دزدگیرهای سیم‌کارت خور یا موبایلی

اگر به دنبال ارزان‌ترین دزدگیر خودرو با حداقل کارایی می‌گردید، احتمالاً دزدگیر خودرو ساده اولین گزینه‌ای است که به ذهن شما خطور می‌کند. این مدل از دزدگیر ماشین که همه با صدای آژیرهای آنها آشنا هستید، درواقع به‌هیچ‌وجه دزد را نمی‌گیرد. درواقع باید بگوییم که سارقان به خوبی می‌دانند که چگونه خودرویی را که به دزدگیر خودرو ساده مجهز است را، خلع صلاح کنند. تنها کارایی این دزدگیر خودرو، این است که در هنگام برخورد ضربه، یا باز شدن درب ماشین، صدای آژیر دزدگیر فعال می‌شود.

مسئله جالب این است که صدای تمامی این آژیرها شبیه به یکدیگر است و شما نمی‌توانید تشخیص دهید که صدای دزدگیر خودرویی که می‌شنوید، مربوط به ماشین شماست و یا ماشین شخص دیگر؟! بنابراین بایستی حتماً نزدیک خودروی خود باشید تا علاوه بر اینکه بتوانید صدای آژیر را بشنوید، مطمئن شوید که آیا واقعاً یک دزد در اطراف خودروی شماست و یا فقط یک گربه بر روی کاپوت خودرو پریده است.

دزدگیر خودرو

آیا سیستم ضد سرقت خودروها کافی است؟

در یک جواب کوتاه باید بگوییم خیر. این سیستم‌ها امکانات بسیار مناسبی دارند که از جمله آن‌ها روشن شدن موتور تنها با کلید اصلی است. با این وجود، معمولا این سیستم‌ها زیاد به‌روزرسانی نمی‌شوند و سیستم و طراحی آن‌ها زیاد تغییر نمی‌کند.

مشکل دیگری که وجود دارد ثابت بودن محل و شیوه نصب آن‌ها در خودرو است که سارقان حرفه‌ای برای حل آن مشکلی نخواهند داشت و شاید سرقت برای آن‌ها ساده باشد. دلیل این موضوع وجود نقص در سیستم ایمنی کارخانه خودرو نیست بلکه انتظاری است که باید از یک خودرو داشته باشید.

درصورتی‌که خودرو همه‌چیز تمام باشد وجود کسب‌وکارهایی که قطعات یدکی و جانبی ارائه می‌کنند بی‌معنی به نظر می‌رسد! بنابراین توصیه می‌شود به سیستم ایمنی خود خودرو اکتفا نکنید و یک دزدگیر تصویری مناسب تهیه کنید.

دزدگیر تصویری ماشین و انواع آن

دزدگیر‌های تصویری خودرو مانند مدل‌های ساده آن انواع مختلفی دارند و امکانات آن‌ها متفاوت و بسته به قیمتی که پرداخت می‌کنید متفاوتی خواهد بود. بااین‌وجود، به‌عنوان ویژگی‌های اصلی، همه آن‌ها شامل صفحه‌نمایش و سیستم اطلاع‌رسانی از طریق آن هستند که با شکل یا گاهی نوشته همراه است.

این امکانات شامل نوع کارکرد، برد دستگاه، هوشمندی سیستم مرکزی، اندازه و … می‌شود. این موضوع که دزدگیر تصویری چیست و چه کاربردی دارد برای شما روشن شد اما موضوعات دیگری وجود دارند که باید مشخص شوند.

اول از هر چیز، دزدگیر تصویری خودرو مانند مدل‌های ساده آن متصل به یک سیستم مرکزی است که درون ماشین قرار می‌گیرد و شرایط را برای صاحب آن نشان خواهد داد. نوع کارکرد معمولا 2 مدل است که یا باتری منبع آن‌ها است و یا به‌صورت شارژی می‌باشند و باتری آن‌ها مانند باتری تلفن‌های همراه قابلیت چند بار شارژ کردن را دارد.

برد آن‌ها بسته به نوع مدل از 1 تا 2 کیلومتر متفاوت است که فاصله خوبی محسوب می‌شود و بیشتر از مدل‌های ساده است. کیفیت دزدگیر هم به شرکت سازنده و برند هم بستگی دارد بنابراین حتما در هنگام خرید به این دو مورد توجه داشته باشید. به‌طورکلی، دزدگیر‌های تصویری معمولا بیشتر امکانات بالا را دارند و تفاوت آن‌ها در کیفیت و طول عمر آن‌ها است.

دزدگیر خودرو

مزایا نصب دزدگیر تصویری در خودرو

نصب دزدگیر تصویری در خودرو مزیت‌های مختلفی به همراه دارد که برخی از آن‌ها را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • مجهز به مانیتور بوده و اتفاقات اطراف خودرو نظیر باز شدن درب‌ها را به کاربر نمایش می دهد.

  • نوع اتفاق پیش آمده برای خودرو را در مانیتور ریموت کنترل نشان می دهد. به طور مثال اگر کسی به ماشین ضربه وارد کند، هشدار آن شبیه به علامت چکش بر روی مانیتور به نمایش در می‌آید.

  • عدم نیاز به مراجعه به خودرو جهت شناسایی مشکل پیش آمده و رفع آن از راه دور

  • دارای سنسورهای متعدد برای شناسایی پیشامدهای اطراف خودرو

معایب استفاده از دزدگیر تصویری در ماشین

استفاده از دزدگیر تصویری در ماشین در کنار مزیت‌هایی که دارد، با محدودیت‌های مختلفی نیز همراه است. این محدودیت‌ها که در واقع معایب دزدگیر به شمار می‌آیند، عبارتند از:

  • امکان از کار انداختن دزدگیر تصویری تنها با قطع اتصال آن از سیستم برق‌رسانی خودرو

  • یکسان بودن صدای آژیر دزدگیرهای مختلف در ماشین‌های سطح شهر

  • محدودیت جهت برقراری ارتباط با ریموت کنترل در فاصله های طولانی

  • عدم ارسال هشدار هنگام حرکت دادن ماشین با جرثقیل

  • قیمت بالا و عدم صرفه اقتصادی نسبت به امکانات و قابلیت‌ها

برد دزدگیر تصویری خودرو چقدر است؟

برد دزدگیر تصویری خودرو بر اساس نوع برند و کیفیت قطعات به کار رفته در آن، نسبتا متفاوت است. البته بیشترین حدی که این دزدگیرها می‌توانند ارتباط خود را ماشین حفظ نموده و همچنان کاربر را در جریان اتفاقات پیرامون خودرو بگذارند، حدود 1 کیلومتر است. این میزان در دزدگیرهای تصویری چینی کمی پایین‌تر از حد تصور است اما در دزدگیرهای ساخت کره معمولا ارتباط تا فاصله 1 کیلومتری از ماشین همچنان برقرار است. به این ترتیب اگر قصد خرید داشته و به یکی از پاساژهای شهر مراجعه نمایید. هنگام پارک کردن خودرو و رفتن به پاساژ، همچنان به ماشین اشراف داشته و می‌توانید از آن با خبر باشید. به طور مثال اگر شخصی در این فاصله قصد باز کردن درب کاپوت و سرقت باتری را داشته باشد، شما مطلع شده و به سرعت امکان مقابله با آن را خواهید داشت. اما در فاصله های طولانی‌تر از 1 کیلومتر این ویژگی از کار افتاده و همچون دزدگیرهای معمولی دیگر دسترسی و اشرافی بر خودرو نخواهید داشت.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور مفصل به این پرسش پاسخ دادیم که دزدگیر تصویری خودرو چیست و چه مزایایی دارد. این دزدگیر‌ها نسبت به مدل‌های معمولی سیستم، پیشرفته‌تر و امکانات بیشتری دارند. دزدگیرهای تصویری به یک صفحه‌نمایش مجهز هستند که وضعیت خودروی شما را نشان می‌دهد و درصورتی‌که مشکلی وجود داشته باشد، صفحه‌نمایش آن‌ها به‌خوبی مشکل را نشان خواهد داد.

وجود صفحه‌نمایش باعث شده که شما مشکل را شناسایی کنید و بدانید برای مثال: در، به‌خوبی بسته نشده یا ضربه‌ای به خودرو وارد شده است. این دزدگیرها، نسبت به مدل‌های ساده برد بیشتری دارند و همین باعث می‌شود مقبولیت بیشتری داشته باشند. تصور کنید برای خرید از ماشین خود پیاده می‌شوید و دیگر این نگرانی وجود ندارد که برد دزدگیر شما به‌اندازه کافی نیست و شما هر لحظه از وضعیت خودروی خود باخبر هستید.

قفل کودک، سیستم پیچیده‌تر، امکان خاموش‌کردن ماشین در صورت سرقت، نمایش دقیق مشکلات خودرو و امکانات مناسب دیگر باعث شده دزدگیرهای دارای صفحه‌نمایش فروش خوبی داشته باشند.

برای نگهداری آن‌ها علاوه بر دور نگه‌داشتن از ضربه‌های مکرر و آب و رطوبت، ریموت را درون ضربه‌گیر آن قرار دهید تا از سلامت آن مطمئن باشید. همچنین برای خرید، برند و شرکت سازنده و سالم بودن آن را بررسی کنید و از فروشنده بخواهید تا چند بار آن را برای شما تست کند. درصورتی‌که خرابی‌های این دزدگیر بیش از اندازه است لازم است آن را مرجوع کنید یا با فروشنده آن صحبت کنید. معمولا این دزدگیرها اگر تقلبی نباشند عمر مناسبی دارند که یکی دیگر از دلایل فروش بالای آن‌ها در بازار است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (110 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (109 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (20 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) نگاهی به طلاهای بهاره رهنما که همسر سابقش سر عقد به او هدیه داد+عکس/ از حلقه ایی زرد رنگ تا گردنبندی به شکل الله (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز